[P/WP11.144] Świecąca kontrolka silnika prawdopodobnie katal
Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol
[P/WP11.144] Świecąca kontrolka silnika prawdopodobnie katal
Cześć mam problem ze świecąca kontrolką silnika. kumpel sprawdził ją na swoim kompie do silnika no i okazało sie że jest jakiś problem z katalizatorem, początkowo mowa była o sądzie Lambdzie w układzie wydechowym ale wymieniłem i po 200 km znów się zaświeciła, nie wiem może chodzić też o tą drugą sonde ale pare stówek szkoda wrzucać w błoto, niektórzy radzili aby wyciąc katalizator i zamontować strumiennice,ale jakos nie chce mi sie wierzyć żeby to mega pomogło,jak ktoś coś może doradzić to spoko,model samochodu to P11-144 wersja sport z 2001 roku,silnik 1,8 benzyna oczywiście
Ostatnio zmieniony 2010-04-26, 18:22 przez sokol4, łącznie zmieniany 1 raz.
Tego kata nie wywalisz, bo jesli dobrze pamiętam to chodzi o pierwszego kata czyli tego przy kolektorze. Jak sie pali ta kontrolka to sprawdź szczelność układu wydechowego czasem jak puszcza bokiem to będziesz miał też ten objaw. Jak nie pomoże to po prostu zmodyfikuj mocowanie drugiej sondy, tak żeby wyszła ze strumienia spalin i nie będzie się zapalać.
Ogólnie ten problem w 1,8 występuje u nas ze względu na kiepskie paliwo jakie mamy. Ja jak tankowałem niemieckie paliwo to i kontrolka zgasła i samochód mniej palił.
Ogólnie ten problem w 1,8 występuje u nas ze względu na kiepskie paliwo jakie mamy. Ja jak tankowałem niemieckie paliwo to i kontrolka zgasła i samochód mniej palił.
BMW E46 320D
Nissan Primera P11.144
Mini Cooper - Żonowóz
Nissan Primera P11.144
Mini Cooper - Żonowóz

Jak wyskakuje błąd katalizatora to wynik odczytów drugiej sondy.
U mnie po wywaleniu obu katów nic się nie zaświeciło - tankuję tylko BP i Shella.
Może to być albo uszkodzenie / zużycie drugiej sondy albo coś z samym katalizatorem.
W pierwszym przypadku pozostaje wymiana sondy, w drugim powinno pomóc zamontowanie dystansu pod drugą sondę i odsunięcie jej od strumienia spalin.
Pozdr
U mnie po wywaleniu obu katów nic się nie zaświeciło - tankuję tylko BP i Shella.
Może to być albo uszkodzenie / zużycie drugiej sondy albo coś z samym katalizatorem.
W pierwszym przypadku pozostaje wymiana sondy, w drugim powinno pomóc zamontowanie dystansu pod drugą sondę i odsunięcie jej od strumienia spalin.
Pozdr
W wydechu w miejsce 2 sondy wkręcasz tulejkę z małym otworkiem w środku a w drugi koniec wkręcasz sondę. w ten sposób sonda nie zczytuje rzeczywistych wartości i "nie widzi" niesprawności czy też braku katalizatora.sokol4 pisze:Nie wiem co znaczy "zamontowanie dystansu", nie mam pewności czy to druga sonda.
Jeszcze dla wyjaśnienia - pierwsza sonda to sonda regulacyjna, odpowiedzialna za odpowiedni dobór mieszanki paliwo-powietrze. Przy jej uszkodzeniu najczęściej drastycznie rośnie spalanie - o kilka litrów / 100km.
Druga sonda to sonda diagnostyczna, której celem jest analiza spalin po przejściu przez katalizator - dba o ekologię.
Jest jeszcze taki patent o którym słyszałem w Niemczech, że tam zalecają bodajże co 10tys km aby wyjechać na autostradę i przez pewien czas (z tego co pamiętam 10min) jechać na wysokich obrotach (czyli np. autostrada, 3 bieg i 5kRPM) - podobno oczyszcza to układ wydechowy (w tym katalizator i sondy) dzięki wysokiej temperaturze. Z racji tego, że paliwa u nas różne, to do takiej przejażdżki zatankował bym coś porządnego i 98-oktanowego.
Pozdr
-
- nowy na forum
- Posty: 4
- Rejestracja: 2010-04-05, 16:42
- Lokalizacja: Lubartów
Obstawiałbym przepływomierz - wyczyścić lub wymienić.JerzyLubwik pisze:Witam
Jest to mój pierwszy POST. Mam podobny problem. W mojej PRIMERCE od dłuższego czasu świeci kontrolka silnika. Spalanie nie wzrosło lecz tak jak kiedyś mogłem pociągnąć 200 teraz 150 wlecze. Ma przejechame 120 tys. km.
Pozdrawiam wszystkich i z góry dziekuję za RADY.
Podstawa to sprawdzić na kompie i będzie wszystko jasne.
Pozdr
-
- nowy na forum
- Posty: 4
- Rejestracja: 2010-04-05, 16:42
- Lokalizacja: Lubartów
-
- nowy na forum
- Posty: 4
- Rejestracja: 2010-04-05, 16:42
- Lokalizacja: Lubartów
Ja mam to : ( ELM 327 OBD2 )JerzyLubwik pisze:"Nie lepiej samemu sobie kupić ? za podłączenie zapłacisz 100 i kasowanie błędów
a za ta cenę masz kabel "
Gdzie taki kabel można nabyć?
http://moto.allegro.pl/item1011396176_e ... olsku.html
i bez problemu sprawdziłem kody Check jak i skasowałem

. coś 

Panowie na temat piszemy, Proponuję założyć nowy temat pt. Urządzenia do diagnostyki i po kłopocie i każdy tam wpisze swoje spostrzeżenia i innym będzie łatwiej.
Już założyłem - http://www.nissanzone.pl/viewtopic.php?p=55966#55966
Już założyłem - http://www.nissanzone.pl/viewtopic.php?p=55966#55966
-
- nowy na forum
- Posty: 4
- Rejestracja: 2010-04-05, 16:42
- Lokalizacja: Lubartów
Witam Wszystkich
Diagnostyka silnika w servisie (140 zł z czyszczeniem przepływomierza ) wykazała błąd przepływomierza.
Orginał 1740zł , zamiennik od 500 zł , Wygnanów 150 zł.
Po zmianie Primerka odzyskała wigor , kontrolka sama zgasła i niestety również nieco poprawił się apetyt na paliwo.
Pozdrawiam. TYLE POWROTÓW ILE WYJAZDÓW
Diagnostyka silnika w servisie (140 zł z czyszczeniem przepływomierza ) wykazała błąd przepływomierza.
Orginał 1740zł , zamiennik od 500 zł , Wygnanów 150 zł.
Po zmianie Primerka odzyskała wigor , kontrolka sama zgasła i niestety również nieco poprawił się apetyt na paliwo.
Pozdrawiam. TYLE POWROTÓW ILE WYJAZDÓW
JerzyZ
Mi zaoferowali w sklepie. Wiem ze JC Auto też oferuje regenerowane ale ceny mają z kosmosu. Widzę że jesteś z Łodzi, na forum jest spora grupa łodziaków na pewno wiedzą gdzie kupić. Moja druga Prima śmiga po łodzi, zadzwonię do niej później to spytam o namiar.
Bombel, Mas możecie mi napisać jakim cudem udało wam sie wywalic oba katy i nie pojawiła się kontrolka nie wydajności katalizatora ? Bo z tego co wiem to jest to nie możliwe, druga sonda odczytuje zmianę składu spalin i wyjście poza zakres, oraz za szybka zmiana powoduje wywalenie kontrolki na deskę. Dlatego właśnie dystans na drugiej sądzie załatwia sprawę. Sonda wychodzi ze strumienia spalin w pewien sposób, oszukujemy odczyt. Ja nie mam już drugiego kata i właśnie szykuję się do wywalenia pierwszego dlatego proszę o rozwianie moich wątpliwości.
Bombel, Mas możecie mi napisać jakim cudem udało wam sie wywalic oba katy i nie pojawiła się kontrolka nie wydajności katalizatora ? Bo z tego co wiem to jest to nie możliwe, druga sonda odczytuje zmianę składu spalin i wyjście poza zakres, oraz za szybka zmiana powoduje wywalenie kontrolki na deskę. Dlatego właśnie dystans na drugiej sądzie załatwia sprawę. Sonda wychodzi ze strumienia spalin w pewien sposób, oszukujemy odczyt. Ja nie mam już drugiego kata i właśnie szykuję się do wywalenia pierwszego dlatego proszę o rozwianie moich wątpliwości.
BMW E46 320D
Nissan Primera P11.144
Mini Cooper - Żonowóz
Nissan Primera P11.144
Mini Cooper - Żonowóz

Google twoim przyjacielem
Błąd P0420 to błąd kata
P0135 - Oxygen O2 Sensor Heater Circuit Malfunction
P0141,"Podgrzewacz czujnika O2 (Bank 1 Czujnik 2
P0443 443 PURG VOLUME CONT/V *7 EC-SR-250
Reszty nie znalazłem.
Moja rada, wywal błędy. Przejedz się i sprawdź co pokarze. Potem kody i sprawdzasz co sie stało.

Błąd P0420 to błąd kata
P0135 - Oxygen O2 Sensor Heater Circuit Malfunction
P0141,"Podgrzewacz czujnika O2 (Bank 1 Czujnik 2
P0443 443 PURG VOLUME CONT/V *7 EC-SR-250
Reszty nie znalazłem.
Moja rada, wywal błędy. Przejedz się i sprawdź co pokarze. Potem kody i sprawdzasz co sie stało.
BMW E46 320D
Nissan Primera P11.144
Mini Cooper - Żonowóz
Nissan Primera P11.144
Mini Cooper - Żonowóz

Sorry. źle zadałem pytanie. nie chodzi mi tu o znaczenie tych błędów lecz dlaczego tam sie pojawiają gdy uruchomię "SYMULACJĘ" w programie SCANTOOLS.NET. Nie potrafię tego jaśniej napisac a nie mam moźliwości wkleic screena. Dziś podłączyłem się do Passata kolegi i te same błędy ma w "SYMULACJI" czyli to musi juź byc w samym programie.
dzieki za podpowiedź - podejźewałem właśnie źe to przykładowy pokaz. niestety nadal błąd P0420 jest dla mnie zagadka i regularnie co ok. 250 km ponownie się zapala.
sprawdzam układ po kawałku.
co do przepływomierza podpowiem źe przepływomierz bosch kupiłem w inter cars za 420 zł NOWY - 2 lata gwarancji i wiem od kolegi że nie jest to zamiennik poniewaź u niego w katalogu BOSCH - to pierwszy montaź. w serwisie ogladałem przepływke cenili mi w Radomiu 1400 zł ale i to był przepływomierz BOSCH z nabitym nr katalogowym Nissana.
sprawdzam układ po kawałku.
co do przepływomierza podpowiem źe przepływomierz bosch kupiłem w inter cars za 420 zł NOWY - 2 lata gwarancji i wiem od kolegi że nie jest to zamiennik poniewaź u niego w katalogu BOSCH - to pierwszy montaź. w serwisie ogladałem przepływke cenili mi w Radomiu 1400 zł ale i to był przepływomierz BOSCH z nabitym nr katalogowym Nissana.