[P10/WP10] spalanie oleju
Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol
[P10/WP10] spalanie oleju
Witam, nie jestem mechanikiem więc postanowiłem zapytać Was.
Posiadam Nissana Primere 1,6 benzyna + gaz z 1992 roku, 230 tyś. przejechane
Jakieś 2 miesiące temu sprawdzałem stan oleju w silniku i niestety okazało sie że bagnet jest suchy. Dolałem olej (weszło niecałe 2 litry ) po przejechaniu około 1300 km sprawdzam stan oleju i bagnet znowu suchy, w silniku słychać dziwny dzwięk, samochód odpala normalnie, ale na zimnym silniku po odpaleniu zakopci białym dymem jakby olej dostawał się do tłoków i tam był spalany (przynajmniej tak mi się wydaje)
czy sama wymiana uszczelki pod głowicą wystarczy i czy dam rady wymienić ją w garażu
bo z tego co zauwarzyłem głowica jest przykręcona tylko około 12 śrubami i to śruby krzyżakowe czyli wystarczy tylko śrubokręt, jeśli się myle to proszę o rade co powinienem wiedzieć zanim rozbiorę śilnik
pozdrawiam
Posiadam Nissana Primere 1,6 benzyna + gaz z 1992 roku, 230 tyś. przejechane
Jakieś 2 miesiące temu sprawdzałem stan oleju w silniku i niestety okazało sie że bagnet jest suchy. Dolałem olej (weszło niecałe 2 litry ) po przejechaniu około 1300 km sprawdzam stan oleju i bagnet znowu suchy, w silniku słychać dziwny dzwięk, samochód odpala normalnie, ale na zimnym silniku po odpaleniu zakopci białym dymem jakby olej dostawał się do tłoków i tam był spalany (przynajmniej tak mi się wydaje)
czy sama wymiana uszczelki pod głowicą wystarczy i czy dam rady wymienić ją w garażu
bo z tego co zauwarzyłem głowica jest przykręcona tylko około 12 śrubami i to śruby krzyżakowe czyli wystarczy tylko śrubokręt, jeśli się myle to proszę o rade co powinienem wiedzieć zanim rozbiorę śilnik
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 2010-05-10, 17:34 przez hulio, łącznie zmieniany 3 razy.
najpierw sprawdź czy nie ma wycieków (wejdź pod auto) obserwuj silnik czy nie jest mokry gdzieś...jeśli bierze Ci tyle oleju to...pierścienie tłokowe albo uszczelniacze zaworów do wymiany..bez zdjęcia czapki się nie obejdzie...
coś czuję że ten silnik za długo nie pochodzi.
coś czuję że ten silnik za długo nie pochodzi.
Po kolei..N14 GA14DE,P10 SRi,P11GT SportLine ---->
śrubokrętem to w zębach podłubać a nie uszczelkę zmieniać poza tym to napisz jaki samochód bo primer to sporo byłohulio pisze:nie jestem mechanikiem
uszczelkę się zmienia jak olej przechodzi do układu chłodzącego - jak spala to albo uszczelniacze zaworów albo pierścienie na tłokach a to trochę bardziej skomplikowane
oczywiście możliwe do zrobienia samemu w domu ale trzeba trochę wiedzy o tym co się robi mieć
1.8 acenta xenon 2006 TTI TCB 880 + Midland ML-145
"Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"
"Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"
wycieków brak, auto stało tydzień nieodpalane, po przeparkowaniu asfalt pod autem suchutki tak jak i spód auta suchutki, jedynie przy odpalaniu strasznie zakopci no i kolega mówi że ciśnienie z tłoków jakby dostawało się do silnika dlatego ten dziwny dzwięk
niezwruciłem na kolor dymu jaki jest dokładnie ale wydawało mi się że to raczej jasno szara chmura
niezwruciłem na kolor dymu jaki jest dokładnie ale wydawało mi się że to raczej jasno szara chmura
Powiem tak , do wymiany pierścienie , a jak już będziesz miał rozebrane to warto wymienić uszczelniacze zaworowe.
BYŁA - PRAWDOPODOBNIE NAJSTARSZA P10 W POLSCE
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej
Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej
Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie
raczej niemam zamiaru robić tego sam, sąsiad twierdzi że może mi pomóc wymienić uszczelkę pod głowicą bo w maluchu u siebie wymieniał i to nic skomplikowanego ale nie do końca mu wierzę że się na tym zna więc napisałem do Was aby upewnić się że gość który poleca się wie co robi bo tylko dziwne dla mnie jest że poruwnuje malucha do nissana
ps. sprawdziłem jeszcze raz spaliny i niedmucha niebieskim dymem ale po odkręceniu korka z wlewu oleju dmucha powietrzem (smrud jakby spalin) a po przystawieniu ręki do rury wydechowej chlapie kropkami oleju
ps. sprawdziłem jeszcze raz spaliny i niedmucha niebieskim dymem ale po odkręceniu korka z wlewu oleju dmucha powietrzem (smrud jakby spalin) a po przystawieniu ręki do rury wydechowej chlapie kropkami oleju
hulio aby wymienic uszczelke pod głowicą (która tu nie jest problemem) Musisz ja sciagnąc. Przy okazji tzreba wymienic uszczelniacze zaworowe, splanować głowicę, sciagnąc miskę olejową, wyeminic pierscienie itd. Z 1000 zł się zrobi jak nic, a warto tez rozrzad wymienic jak tyle sie juz zrobiło
Ja bym szukal innego silnika
Ja bym szukal innego silnika
Myślę , że warto poszukać drugiego silnika. Rayan szukał pierścieni do swojej 1,6 i mówił , że to graniczy z cudem. Znalazł pierścienie za 250 zł. Myślę ,że nie opłaca się robić remontu silnika.
BYŁA - PRAWDOPODOBNIE NAJSTARSZA P10 W POLSCE
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej
Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej
Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie