Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P10/WP10] spalanie oleju

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

hulio
nowy na forum
Posty: 8
Rejestracja: 2010-05-10, 16:51
Lokalizacja: gliwice

[P10/WP10] spalanie oleju

Post autor: hulio » 2010-05-10, 17:24

Witam, nie jestem mechanikiem więc postanowiłem zapytać Was.

Posiadam Nissana Primere 1,6 benzyna + gaz z 1992 roku, 230 tyś. przejechane
Jakieś 2 miesiące temu sprawdzałem stan oleju w silniku i niestety okazało sie że bagnet jest suchy. Dolałem olej (weszło niecałe 2 litry ) po przejechaniu około 1300 km sprawdzam stan oleju i bagnet znowu suchy, w silniku słychać dziwny dzwięk, samochód odpala normalnie, ale na zimnym silniku po odpaleniu zakopci białym dymem jakby olej dostawał się do tłoków i tam był spalany (przynajmniej tak mi się wydaje)
czy sama wymiana uszczelki pod głowicą wystarczy i czy dam rady wymienić ją w garażu
bo z tego co zauwarzyłem głowica jest przykręcona tylko około 12 śrubami i to śruby krzyżakowe czyli wystarczy tylko śrubokręt, jeśli się myle to proszę o rade co powinienem wiedzieć zanim rozbiorę śilnik

pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 2010-05-10, 17:34 przez hulio, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2010-05-10, 17:26

hulio po pierwsze otaguj temat, bo nie wiem jaką masz primere nawet i trudno cos powiedziec

hulio
nowy na forum
Posty: 8
Rejestracja: 2010-05-10, 16:51
Lokalizacja: gliwice

Post autor: hulio » 2010-05-10, 17:32

dopisałem rocznik ale zabardzo niewiem co jeszcze podać czy zrobić

Awatar użytkownika
Rysiu83
fanatyk nissana
Posty: 2197
Rejestracja: 2009-12-09, 05:39
Lokalizacja: WWL

Post autor: Rysiu83 » 2010-05-10, 17:40

GA16DS
Po kolei..N14 GA14DE,P10 SRi,P11GT SportLine ----> :)

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2010-05-10, 17:41

Teraz jest git.

Przede wszystkim sprawdz czy nie masz wycieków gdzies. Najczesciej cieknie spod czujnika oleju. Jak by Ci spalał olej to by na niebiesko kopciło z rury non stop. Biały dym podczas odpalania jest normalny.

Awatar użytkownika
Rysiu83
fanatyk nissana
Posty: 2197
Rejestracja: 2009-12-09, 05:39
Lokalizacja: WWL

Post autor: Rysiu83 » 2010-05-10, 17:43

najpierw sprawdź czy nie ma wycieków (wejdź pod auto) obserwuj silnik czy nie jest mokry gdzieś...jeśli bierze Ci tyle oleju to...pierścienie tłokowe albo uszczelniacze zaworów do wymiany..bez zdjęcia czapki się nie obejdzie...
coś czuję że ten silnik za długo nie pochodzi.
Po kolei..N14 GA14DE,P10 SRi,P11GT SportLine ----> :)

Awatar użytkownika
jawert
fanatyk nissana
Posty: 1090
Rejestracja: 2009-12-08, 22:25
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: jawert » 2010-05-10, 17:43

hulio pisze:nie jestem mechanikiem
śrubokrętem to w zębach podłubać a nie uszczelkę zmieniać :mrgreen: poza tym to napisz jaki samochód bo primer to sporo było
uszczelkę się zmienia jak olej przechodzi do układu chłodzącego - jak spala to albo uszczelniacze zaworów albo pierścienie na tłokach a to trochę bardziej skomplikowane
oczywiście możliwe do zrobienia samemu w domu ale trzeba trochę wiedzy o tym co się robi mieć
1.8 acenta xenon 2006 TTI TCB 880 + Midland ML-145

"Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"

Awatar użytkownika
Rysiu83
fanatyk nissana
Posty: 2197
Rejestracja: 2009-12-09, 05:39
Lokalizacja: WWL

Post autor: Rysiu83 » 2010-05-10, 17:44

to co jest przykręcone na wkręty to pokrywa zaworów...pod nią jest głowica ;-)
Po kolei..N14 GA14DE,P10 SRi,P11GT SportLine ----> :)

hulio
nowy na forum
Posty: 8
Rejestracja: 2010-05-10, 16:51
Lokalizacja: gliwice

Post autor: hulio » 2010-05-10, 17:47

wycieków brak, auto stało tydzień nieodpalane, po przeparkowaniu asfalt pod autem suchutki tak jak i spód auta suchutki, jedynie przy odpalaniu strasznie zakopci no i kolega mówi że ciśnienie z tłoków jakby dostawało się do silnika dlatego ten dziwny dzwięk

niezwruciłem na kolor dymu jaki jest dokładnie ale wydawało mi się że to raczej jasno szara chmura

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2010-05-10, 17:56

hulio, a jak odkrecisz korek oleju i zapalisz silnik to mocnao dmucha?? Ja raczej obstawiam, że to stukają zawory jak nie ma oleju

hulio
nowy na forum
Posty: 8
Rejestracja: 2010-05-10, 16:51
Lokalizacja: gliwice

Post autor: hulio » 2010-05-10, 18:28

po dolaniu oleju cichnie tylko dzwięk dzwoneczków w silniku ale dmucha przy odkręconym korku

Awatar użytkownika
Maniek-ol
fanatyk nissana
Posty: 1283
Rejestracja: 2009-12-04, 16:35
Lokalizacja: Siemianice/GSL

Post autor: Maniek-ol » 2010-05-10, 18:38

Powiem tak , do wymiany pierścienie , a jak już będziesz miał rozebrane to warto wymienić uszczelniacze zaworowe.
BYŁA - PRAWDOPODOBNIE NAJSTARSZA P10 W POLSCE
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej :)


Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie

hulio
nowy na forum
Posty: 8
Rejestracja: 2010-05-10, 16:51
Lokalizacja: gliwice

Post autor: hulio » 2010-05-10, 18:43

a czy po rozebraniu głowicy da się te pierścienie wymienić i uszczelniacze zaworów czy jest potrzebne bardziej skomplikowane rozbieranie silnika no i czy do rozebrania są potrzebne jakieś specjalne serwisowe klucze czy zwykłe narzędzia wystarczą

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2010-05-10, 19:14

hulio a wiesz jak jest zbudowany silnik?? Jeżeli ma to byc Twoj pierwszy raz to zapomnij ze sam to zrobisz

hulio
nowy na forum
Posty: 8
Rejestracja: 2010-05-10, 16:51
Lokalizacja: gliwice

Post autor: hulio » 2010-05-10, 19:33

raczej niemam zamiaru robić tego sam, sąsiad twierdzi że może mi pomóc wymienić uszczelkę pod głowicą bo w maluchu u siebie wymieniał i to nic skomplikowanego ale nie do końca mu wierzę że się na tym zna więc napisałem do Was aby upewnić się że gość który poleca się wie co robi bo tylko dziwne dla mnie jest że poruwnuje malucha do nissana

ps. sprawdziłem jeszcze raz spaliny i niedmucha niebieskim dymem ale po odkręceniu korka z wlewu oleju dmucha powietrzem (smrud jakby spalin) a po przystawieniu ręki do rury wydechowej chlapie kropkami oleju

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2010-05-10, 20:58

hulio aby wymienic uszczelke pod głowicą (która tu nie jest problemem) Musisz ja sciagnąc. Przy okazji tzreba wymienic uszczelniacze zaworowe, splanować głowicę, sciagnąc miskę olejową, wyeminic pierscienie itd. Z 1000 zł się zrobi jak nic, a warto tez rozrzad wymienic jak tyle sie juz zrobiło

Ja bym szukal innego silnika

hulio
nowy na forum
Posty: 8
Rejestracja: 2010-05-10, 16:51
Lokalizacja: gliwice

Post autor: hulio » 2010-05-10, 21:15

toś mnie pocieszył, w zasadzie niemam zamiaru jeździć nim przez 10 lat ale jakieś 2 lata by wystarczyły i wymienić tylko tyle abym dojechał nim jeszcze w tym roku na wakacje 350 km w jedną strone

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2010-05-10, 21:17


Awatar użytkownika
Maniek-ol
fanatyk nissana
Posty: 1283
Rejestracja: 2009-12-04, 16:35
Lokalizacja: Siemianice/GSL

Post autor: Maniek-ol » 2010-05-10, 21:29

Myślę , że warto poszukać drugiego silnika. Rayan szukał pierścieni do swojej 1,6 i mówił , że to graniczy z cudem. Znalazł pierścienie za 250 zł. Myślę ,że nie opłaca się robić remontu silnika.
BYŁA - PRAWDOPODOBNIE NAJSTARSZA P10 W POLSCE
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej :)


Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie

hulio
nowy na forum
Posty: 8
Rejestracja: 2010-05-10, 16:51
Lokalizacja: gliwice

Post autor: hulio » 2010-05-10, 21:42

zgadzam się, po co mi remont za tysiaka lub więcej jak silnik kupie za 4 stówki

ps. a taka przekładka silnika ile może kosztować

Awatar użytkownika
jarkk
fanatyk nissana
Posty: 289
Rejestracja: 2009-11-30, 10:27
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: jarkk » 2010-05-11, 07:53

zależy u jakiego "szpeca"
z 500zł przeciętnie
Producent okien i drzwi z pvc, alu: www.justa.pl

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2010-05-11, 18:17

hulio przy okazji ze starego silnika wyciagnij wałki, to troche Ci się zwróci jak je sprzedasz :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”