[P10/WP10] Problem z motorem po wymianie kolektora na 73C
Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol
[P10/WP10] Problem z motorem po wymianie kolektora na 73C
Po zaślepieniu EGRa wsio było ok do czasu wym. 74c na 73c.
Gość, który w sumie niemalże w całości mi to zrobił, pow., że przepiął starą kostkę na nowy kolektor bo coś nie pasowała ta z 73c do podpięcia do auta. (kolektor jest w sumie z anglika) Na zdjęciu zaznaczyłem o jaką kostkę mi chodzi:
--przed chwilą na drodze auto jak by nie dostawało paliwa/ładowania, zapaliły się po kolei kontrolki i zgasło. Światła świeciły i po chwili znów odpalił. Dałem mu obrotów do 4k i bieda, od razu jak by ktoś wyłączył silnik. Obroty zaczęły samoczynnie spadać i motor się wyłączył.
Niedawno wym. regulator napięcia, bo miałem przebłyski na oświetleniu, ale nadal są.
Gość mi coś tłumaczy o jakimś czujniku anty zakłóceniowym, że go nie ma na altku??
Nie wiem czy to ta kostka na kolektorze, czy coś źle podpięte czy to altek by takie spustoszenie powodował?
http://www.zapodajfote.pl/viewer.php?fi ... 7uopwp.jpg
Gość, który w sumie niemalże w całości mi to zrobił, pow., że przepiął starą kostkę na nowy kolektor bo coś nie pasowała ta z 73c do podpięcia do auta. (kolektor jest w sumie z anglika) Na zdjęciu zaznaczyłem o jaką kostkę mi chodzi:
--przed chwilą na drodze auto jak by nie dostawało paliwa/ładowania, zapaliły się po kolei kontrolki i zgasło. Światła świeciły i po chwili znów odpalił. Dałem mu obrotów do 4k i bieda, od razu jak by ktoś wyłączył silnik. Obroty zaczęły samoczynnie spadać i motor się wyłączył.
Niedawno wym. regulator napięcia, bo miałem przebłyski na oświetleniu, ale nadal są.
Gość mi coś tłumaczy o jakimś czujniku anty zakłóceniowym, że go nie ma na altku??
Nie wiem czy to ta kostka na kolektorze, czy coś źle podpięte czy to altek by takie spustoszenie powodował?
http://www.zapodajfote.pl/viewer.php?fi ... 7uopwp.jpg
Sprawdzimy, ale Bonzo oświeć mnie bo tego nie robiłem jeszcze
Tylko mnie ten filtr zmieszał - jak się nie mylę to seria jest tu:
a mój tak wygląda:
Czy nie powinien mieć oryg. dużo większych rozmiarów czy ja źle patrze? A jak dobrze to co na jakiś custom zaczep go spasować? Czy szukać większego?
Tutaj gość ma ori i tez takie małe:
http://allegro.pl/item950914221_filtr_p ... ginal.html
Tylko mnie ten filtr zmieszał - jak się nie mylę to seria jest tu:
a mój tak wygląda:
Czy nie powinien mieć oryg. dużo większych rozmiarów czy ja źle patrze? A jak dobrze to co na jakiś custom zaczep go spasować? Czy szukać większego?
Tutaj gość ma ori i tez takie małe:
http://allegro.pl/item950914221_filtr_p ... ginal.html
- marceli
- doświadczony forumowicz
- Posty: 219
- Rejestracja: 2009-12-09, 08:28
- Lokalizacja: Opatów/świętokrz.
Spasuj go taki jak masz. Na próbę będzie ,tylko czy to na pewno jest od DE??NadiR pisze:Czy nie powinien mieć oryg. dużo większych rozmiarów czy ja źle patrze? A jak dobrze to co na jakiś custom zaczep go spasować? Czy szukać większego?
Gośc z aukcji nie podaje do jakiego silnika ma byc ten jego filtr bo DS i DE ma inny.
Szukaj aukcji żeby był do DE. Ten wygląda na DS bo ma jeden króciec w bok.
Ostatnio zmieniony 2010-04-06, 17:35 przez marceli, łącznie zmieniany 1 raz.
Ten z aukcji to ma jeden króciec w ogóle na bok a nie do góry, więc bez rzeźbienia nie dałoby się go założyć. Ja bym założył to co masz i szukał takiego który jest zamontowany z wzorem w ręku.NadiR pisze: Czy nie powinien mieć oryg. dużo większych rozmiarów czy ja źle patrze? A jak dobrze to co na jakiś custom zaczep go spasować? Czy szukać większego?
Tutaj gość ma ori i tez takie małe:
http://allegro.pl/item950914221_filtr_p ... ginal.html
Mi idzie kabel od skrzyni do aku i dalej do podłużnicy jak by.bonzo pisze:od aku idzie kabel masy, do podłużnicy dalej do silnika chodzi właśnie o niegoNadiR pisze:Sprawdzimy, ale Bonzo oświeć mnie bo tego nie robiłem jeszcze
żeby go sprawdzić weź w miare gruby przewód i daj od masy akumulatora do silnika jak objawy zginą trzeba sie przyjrzeć w/w masie
Ale już chyba wiem gdzie jest pies pogrzebany - filtr p. wym i niestety to nie to.
Przejechałem się trochę, zgasiłem auto i już nie odpalił.
Wyjąłem 1-szy przewód i nie było w ogóle iskry. Pomyślałem o cewce, ale wzięliśmy jeszcze jak by go na pych, aby wałem obrócić, dąłem luz i po tym odpalił jak złoto.
Na 99% poszedł czujnik położenia wału.
Pytanie czy trudno go wymienić i gdzie on w sumie jest zlokalizowany??
bonzo pisze:może byćNadiR pisze:Mi idzie kabel od skrzyni do aku i dalej do podłużnicy jak by.w aparacie zapłonowymNadiR pisze:Na 99% poszedł czujnik położenia wału.
Pytanie czy trudno go wymienić i gdzie on w sumie jest zlokalizowany??
Masa jest ok.
A czy czujnik da się jakoś zdiagnozować oprócz kompa, tzn. wyjmując go i stwierdzić czy to faktycznie on?
[ Dodano: 2010-04-07, 20:08 ]
Na fotce zaznaczyłem co padło:
kostka padła na aparacie zapłonowym i po nagrzaniu się silnika i jeździe od razu gaśnie auto bo widocznie się metale gdzieś rozchodzą i przerywa.
Jak tylko ją ręcznie ściśnie od razu auto pali, jak puszcze zero zapłonu i nie pali.
Bonzo nie masz samego aparatu z tymi kostkami?