Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P10/WP10] Problem z motorem po wymianie kolektora na 73C

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

Awatar użytkownika
NadiR
fanatyk nissana
Posty: 692
Rejestracja: 2009-12-09, 11:47
Lokalizacja: stamtąd

[P10/WP10] Problem z motorem po wymianie kolektora na 73C

Post autor: NadiR » 2010-04-05, 21:40

Po zaślepieniu EGRa wsio było ok do czasu wym. 74c na 73c.
Gość, który w sumie niemalże w całości mi to zrobił, pow., że przepiął starą kostkę na nowy kolektor bo coś nie pasowała ta z 73c do podpięcia do auta. (kolektor jest w sumie z anglika) Na zdjęciu zaznaczyłem o jaką kostkę mi chodzi:

--przed chwilą na drodze auto jak by nie dostawało paliwa/ładowania, zapaliły się po kolei kontrolki i zgasło. Światła świeciły i po chwili znów odpalił. Dałem mu obrotów do 4k i bieda, od razu jak by ktoś wyłączył silnik. Obroty zaczęły samoczynnie spadać i motor się wyłączył.

Niedawno wym. regulator napięcia, bo miałem przebłyski na oświetleniu, ale nadal są.
Gość mi coś tłumaczy o jakimś czujniku anty zakłóceniowym, że go nie ma na altku??

Nie wiem czy to ta kostka na kolektorze, czy coś źle podpięte czy to altek by takie spustoszenie powodował? :-|


http://www.zapodajfote.pl/viewer.php?fi ... 7uopwp.jpg

Awatar użytkownika
rz
fanatyk nissana
Posty: 1476
Rejestracja: 2009-12-10, 01:31
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: rz » 2010-04-06, 15:18

Ja rowniez musialem przelozyc owa kostke ze starego kolektora ale u mnie takich problemow jakie widze u ciebie nie ma, wiec kostke bym wykluczyl - zawsze to jedna pierdolka mniej do ukladanki :)

powodzenia w modach

pzdr
rz

Awatar użytkownika
NadiR
fanatyk nissana
Posty: 692
Rejestracja: 2009-12-09, 11:47
Lokalizacja: stamtąd

Post autor: NadiR » 2010-04-06, 15:37

Ja też to wykluczyłem, bo już 2-3tyg smigam tak i nic się nie działo.

Obstawiam filtr paliwa - zapchany i nie ma przepływu bo to było tak jak by po prostu brakło nagle wachy i zonk, auto automatycznie gaśnie i się dławi.

Zobaczymy, wym. bo ma JC.... od biedy.

dominik86
aktywny forumowicz
Posty: 146
Rejestracja: 2009-12-15, 21:33
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: dominik86 » 2010-04-06, 15:39

Ja kiedys w sunny kostke zostawilem calkowicie odlaczona i nic sie nie dzialo zlego
Kupie P11.144 SR20DE/ga16de galant 2.0 avensis 2.0 accord1.8 2.0 kontakt pw

Awatar użytkownika
rz
fanatyk nissana
Posty: 1476
Rejestracja: 2009-12-10, 01:31
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: rz » 2010-04-06, 15:57

Filtr zaloz obojetnie jaki... chociaz na probe. Takiej duzej wagi to tego bym nie przywiazywal :) Wazne aby byl nowy ;) Jakosc JC pomijam ;)

pzdr
rz

Awatar użytkownika
bonzo
fanatyk nissana
Posty: 4005
Rejestracja: 2009-11-29, 12:58
Lokalizacja: Bolechowo Osiedle
Kontakt:

Post autor: bonzo » 2010-04-06, 16:49

Sprawdź masę silnika
Datsun280Z
Przyszła pora na Patrola
był Z31 Y60 N14 gti, gti-r,C23M



SCHODY DREWNIANE

Awatar użytkownika
NadiR
fanatyk nissana
Posty: 692
Rejestracja: 2009-12-09, 11:47
Lokalizacja: stamtąd

Post autor: NadiR » 2010-04-06, 17:18

Sprawdzimy, ale Bonzo oświeć mnie bo tego nie robiłem jeszcze ;)

Tylko mnie ten filtr zmieszał - jak się nie mylę to seria jest tu:

Obrazek

Obrazek

a mój tak wygląda:

Obrazek


Czy nie powinien mieć oryg. dużo większych rozmiarów czy ja źle patrze? A jak dobrze to co na jakiś custom zaczep go spasować? Czy szukać większego?

Tutaj gość ma ori i tez takie małe:

http://allegro.pl/item950914221_filtr_p ... ginal.html

Awatar użytkownika
marceli
doświadczony forumowicz
Posty: 219
Rejestracja: 2009-12-09, 08:28
Lokalizacja: Opatów/świętokrz.

Post autor: marceli » 2010-04-06, 17:31

NadiR pisze:Czy nie powinien mieć oryg. dużo większych rozmiarów czy ja źle patrze? A jak dobrze to co na jakiś custom zaczep go spasować? Czy szukać większego?
Spasuj go taki jak masz. Na próbę będzie ,tylko czy to na pewno jest od DE??

Gośc z aukcji nie podaje do jakiego silnika ma byc ten jego filtr bo DS i DE ma inny.
Szukaj aukcji żeby był do DE. Ten wygląda na DS bo ma jeden króciec w bok.
Ostatnio zmieniony 2010-04-06, 17:35 przez marceli, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
nicchi
nowy na forum
Posty: 12
Rejestracja: 2010-02-19, 17:48
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: nicchi » 2010-04-06, 17:31

NadiR pisze: Czy nie powinien mieć oryg. dużo większych rozmiarów czy ja źle patrze? A jak dobrze to co na jakiś custom zaczep go spasować? Czy szukać większego?

Tutaj gość ma ori i tez takie małe:

http://allegro.pl/item950914221_filtr_p ... ginal.html
Ten z aukcji to ma jeden króciec w ogóle na bok a nie do góry, więc bez rzeźbienia nie dałoby się go założyć. Ja bym założył to co masz i szukał takiego który jest zamontowany z wzorem w ręku.

Awatar użytkownika
NadiR
fanatyk nissana
Posty: 692
Rejestracja: 2009-12-09, 11:47
Lokalizacja: stamtąd

Post autor: NadiR » 2010-04-06, 17:43

No z aukcji faktycznie jest inny. Mój by pasował, ale te wymiary są miniaturowe w porównaniu do serii, ale trudno jakiś custom się zrobi i zobaczymy.

Awatar użytkownika
bonzo
fanatyk nissana
Posty: 4005
Rejestracja: 2009-11-29, 12:58
Lokalizacja: Bolechowo Osiedle
Kontakt:

Post autor: bonzo » 2010-04-06, 18:25

NadiR pisze:Sprawdzimy, ale Bonzo oświeć mnie bo tego nie robiłem jeszcze ;)
od aku idzie kabel masy, do podłużnicy dalej do silnika chodzi właśnie o niego
żeby go sprawdzić weź w miare gruby przewód i daj od masy akumulatora do silnika jak objawy zginą trzeba sie przyjrzeć w/w masie
Datsun280Z
Przyszła pora na Patrola
był Z31 Y60 N14 gti, gti-r,C23M



SCHODY DREWNIANE

Awatar użytkownika
NadiR
fanatyk nissana
Posty: 692
Rejestracja: 2009-12-09, 11:47
Lokalizacja: stamtąd

Post autor: NadiR » 2010-04-06, 20:15

bonzo pisze:
NadiR pisze:Sprawdzimy, ale Bonzo oświeć mnie bo tego nie robiłem jeszcze ;)
od aku idzie kabel masy, do podłużnicy dalej do silnika chodzi właśnie o niego
żeby go sprawdzić weź w miare gruby przewód i daj od masy akumulatora do silnika jak objawy zginą trzeba sie przyjrzeć w/w masie
Mi idzie kabel od skrzyni do aku i dalej do podłużnicy jak by.

Ale już chyba wiem gdzie jest pies pogrzebany - filtr p. wym i niestety to nie to.

Przejechałem się trochę, zgasiłem auto i już nie odpalił.
Wyjąłem 1-szy przewód i nie było w ogóle iskry. Pomyślałem o cewce, ale wzięliśmy jeszcze jak by go na pych, aby wałem obrócić, dąłem luz i po tym odpalił jak złoto.

Na 99% poszedł czujnik położenia wału.

Pytanie czy trudno go wymienić i gdzie on w sumie jest zlokalizowany??

Awatar użytkownika
bonzo
fanatyk nissana
Posty: 4005
Rejestracja: 2009-11-29, 12:58
Lokalizacja: Bolechowo Osiedle
Kontakt:

Post autor: bonzo » 2010-04-06, 20:48

NadiR pisze:Mi idzie kabel od skrzyni do aku i dalej do podłużnicy jak by.
może być
NadiR pisze:Na 99% poszedł czujnik położenia wału.

Pytanie czy trudno go wymienić i gdzie on w sumie jest zlokalizowany??
w aparacie zapłonowym ??
Datsun280Z
Przyszła pora na Patrola
był Z31 Y60 N14 gti, gti-r,C23M



SCHODY DREWNIANE

Awatar użytkownika
NadiR
fanatyk nissana
Posty: 692
Rejestracja: 2009-12-09, 11:47
Lokalizacja: stamtąd

Post autor: NadiR » 2010-04-07, 09:52

bonzo pisze:
NadiR pisze:Mi idzie kabel od skrzyni do aku i dalej do podłużnicy jak by.
może być
NadiR pisze:Na 99% poszedł czujnik położenia wału.

Pytanie czy trudno go wymienić i gdzie on w sumie jest zlokalizowany??
w aparacie zapłonowym ??

Masa jest ok.


A czy czujnik da się jakoś zdiagnozować oprócz kompa, tzn. wyjmując go i stwierdzić czy to faktycznie on?

[ Dodano: 2010-04-07, 20:08 ]
Na fotce zaznaczyłem co padło:

kostka padła na aparacie zapłonowym i po nagrzaniu się silnika i jeździe od razu gaśnie auto bo widocznie się metale gdzieś rozchodzą i przerywa.
Jak tylko ją ręcznie ściśnie od razu auto pali, jak puszcze zero zapłonu i nie pali.

Obrazek


Bonzo nie masz samego aparatu z tymi kostkami?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”