po zdjeciu nogi z gazu obroty silnika spadajac zatrzymuja sie na chwile na ok. 1200 i dopiero potem spadaja dalej. znajomy mechanik mowil mi, ze w niektorych silnikach to specjalny efekt umozliwiajacy plynniejsza zmiane biegow. ale to moj pierwszy nissan (mam primere p11 2.0 sri ('97)) i chcialbym wiedziec, czy to usterka, czy tak ma byc. a jesli usterka, to jak ja usunac?
_______________________________________________________________________________________
we wszsytkich P11 2.0 z którymi miałem styczność jest jak mówisz
_______________________________________________________________________________________
Ten znajomy mechanik to chyba od kosiarek....
Jest to objaw, prawidłowo działającego systemu dopalania paliwa - zabezpieczenie przed uszkodzeniem kata i utrzymanie czystości spalin.
_______________________________________________________________________________________
tak jest w wiekszości aut z sekwencyjnym wielopunktowym wtryskiem paliwa. Toyota mieła jeszcze bardziej nasilony objaw - bo po zdjeciu nogi z gazu obroty siepodnosiły w stosunku do istniejących np. 3000 rmp - zdjecie nogi z gazu - na chwilę ok 3200 rmp i spadały. Jak ktoś wsiadał na początku do tego auta - to wrażenie było takie jakby nie potrafił biegów zmieniać...
_______________________________________________________________________________________
W TD też tak jest - z EGR i bez niego, tak że raczej nie chodzi o czystość spalin i kata (bo go w TD nie ma) a właśnie o zmianę biegów.
_______________________________________________________________________________________
i ja przylącze sie do rozmowy -efekt zwiekszających sie na chwile obrotów jest jak najbardzie poprawny. w gre wchodzi dopalanie mieszanki paliwowej oraz plynniejsza zmieniania biegow. zastanawia mnie czy ktos zauwazyl ze zwikeszone obroty sie "programuja"?? chodzi o to ze jak jechalem w duzym korku pod strome wzniesienie -zatrzymywalem sie i stawalem i tak bez przerwy to po ktoryms razie juz nawet gazu nie musialem dawac poniewaz silnik wskakiwal na wieksze niz zazwyczaj obroty pozwalajace swobodnie ruszyc z miejsca na tym stromym wzniesienu.
_______________________________________________________________________________________
Hmm... a ja w swoim 1.6 mam teki objaw , ze po dodaniu gazu i puszczeniu pedalu obroty zostaja na jakis 1100-1200 i nie chca spasc chocby i caly dzien autko tak stalo, dopiero delikatne "pukniecie" noga w pedal gazu powoduje ze obroty spadaja do normalnych 750-800. Dodam tylko, ze nie ma zadnego falowania obrotow ani na 1100 ani na 800 silnik pracuje rowniutko wiec to chyba nie krokowy.
Ma ktos jakis pomysł co to moze byc???
_______________________________________________________________________________________
Miałem to samo. Sprawdź linkę gazu czy się gdzieś nie blokuje, wyczyść przepustnicę i silnik krokowy, skasuj kompa, ustaw obroty biegu jałowego i powinno być dobrze.
_______________________________________________________________________________________
źródło: NKP
[P11/WP11] Utrzymujące się obroty silnika po puszczeniu gazu
Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol
Przejdź do
- Strefa Ogólna Forum Nissan Zone
- ↳ Gadżety klubowe - czyli co możesz mieć
- ↳ Zniżki dla Klubowiczów
- ↳ Spotkania / Grupy Regionalne
- ↳ Zloty
- ↳ Zlot 2010
- ↳ Zlot 2011
- ↳ Zlot 2012
- ↳ Zlot 2013
- ↳ Zlot 2014
- ↳ Zlot 2015
- ↳ Zlot 2016
- ↳ Zlot 2017
- ↳ Zlot 2018
- ↳ Zlot 2019
- ↳ Zlot 2020
- ↳ Zlot 2022
- ↳ Zlot 2023
- ↳ Performance Garage - czyli jak wzmacniamy swoje auta
- ↳ Układ Wydechowy
- ↳ Zawieszenie i Hamulce
- ↳ Silnik i układ napedowy
- ↳ Elektronika
- ↳ Strefa Off-Road
- ↳ Układ Dolotowy
- ↳ Swapy, ciekawostki, "co zrobić z.."
- ↳ Tuning optyczny
- ↳ Hamownie i spotkania
- ↳ Zaprezentuj Swoje Nismo
- ↳ Inne Marki Aut
- ↳ Administracja Forum
- ↳ Uwagi do Moderatorów
- Strefa Modeli Nissana
- ↳ Almera
- ↳ Silnik
- ↳ Karoseria
- ↳ Elektryka
- ↳ Zawieszenie i Hamulce
- ↳ Zrób To Sam
- ↳ Cube
- ↳ Juke
- ↳ Maxima
- ↳ Zrób To Sam
- ↳ Micra / New Micra
- ↳ Zrób To Sam
- ↳ Murano
- ↳ Zrób to Sam
- ↳ Note
- ↳ Zrób To Sam
- ↳ Pathfinder / Navara
- ↳ Zrób To Sam
- ↳ Patrol
- ↳ Zrób To Sam
- ↳ Primera
- ↳ Silnik
- ↳ Nadwozie i wnętrze
- ↳ Elektryka
- ↳ Zawieszenie
- ↳ Hamulce
- ↳ Przeniesienie napędu
- ↳ Zrób To Sam
- ↳ Pulsar
- ↳ Zrób To Sam
- ↳ Qashqai
- ↳ Zrób to Sam
- ↳ Serena / Vanette
- ↳ Zrób To Sam
- ↳ Serie Z, ZX, SX
- ↳ Zrób To Sam
- ↳ Sunny / 100NX
- ↳ Zrób To Sam
- ↳ Terrano
- ↳ Zrób To Sam
- ↳ Tiida
- ↳ Zrób to Sam
- ↳ Tino
- ↳ X-trail
- ↳ Zrób to Sam
- ↳ NV200 / EVALIA
- ↳ Inne Modele
- Strefa Techniczna
- ↳ Eksploatacja pojazdów - porady
- ↳ Warsztaty - polecamy, odradzamy
- ↳ Dolnośląskie
- ↳ Kujawsko-Pomorskie
- ↳ Lubelskie
- ↳ Lubuskie
- ↳ Łódzkie
- ↳ Małopolskie
- ↳ Mazowieckie
- ↳ Opolskie
- ↳ Podkarpackie
- ↳ Podlaskie
- ↳ Pomorskie
- ↳ Śląskie
- ↳ Świętokrzyskie
- ↳ Warmińsko-Mazurskie
- ↳ Wielkopolskie
- ↳ Zachodniopomorskie
- ↳ Wszystko o autach z LPG
- ↳ Car audio / CB Radio / Navi - porady
- ↳ Car Audio
- ↳ Car PC
- ↳ CB Radio
- ↳ Navi
- ↳ Dział Ubezpieczeniowy
- ↳ Części - gdzie kupić
- ↳ Felgi, Opony i Nakrętki
- ↳ Auto kosmetyka
- ↳ Naprawy blacharsko-lakiernicze
- Strefa Nissan - Sprzedam / Kupię / Zamienię
- ↳ Auto Sprzedam / Zamienię
- ↳ Auto Kupię
- ↳ Części Sprzedam / Zamienię
- ↳ Części Kupię
- ↳ Car Audio / CB Radio / NAVI Sprzedam, Kupię, Zamienię
- ↳ Oddam za darmo