Silnik Primera gt
Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol
Silnik Primera gt
Witam, na wstępie chciałbym się przywitać. To mój pierwszy post na forum i od razu z grubej rury
Jestem posiadaczem primery p11 w wersji top sport - silnik 2.0 150hp
Niestety padła mi uszczelka pod głowicą, nawet nie ma co się rozwodzić czy na pewno czy nie - puszcza płyn chłodzący a z tyłu mam dym jak z parowozu
I teraz moje pytanie : szukać innego silnika czy robić uszczelkę? Bo wiadomo, z uszczelką leci od razu litania jak planowanie, uszczelnienie pokrywy zaworów, trzeba by zobaczyć rozrząd itp. Koszty.
Sam silnik... Nie wiem ile trzeba dać i nie wiadomo czy nie kupi się padaki. Do tego koszt transportu i przekładki.
Proszę o porady...
Nie chcę za bardzo nic słabszego, ewentualne coś mocniejszego XD co podejdzie bez zbędnych modów.
Jestem posiadaczem primery p11 w wersji top sport - silnik 2.0 150hp
Niestety padła mi uszczelka pod głowicą, nawet nie ma co się rozwodzić czy na pewno czy nie - puszcza płyn chłodzący a z tyłu mam dym jak z parowozu
I teraz moje pytanie : szukać innego silnika czy robić uszczelkę? Bo wiadomo, z uszczelką leci od razu litania jak planowanie, uszczelnienie pokrywy zaworów, trzeba by zobaczyć rozrząd itp. Koszty.
Sam silnik... Nie wiem ile trzeba dać i nie wiadomo czy nie kupi się padaki. Do tego koszt transportu i przekładki.
Proszę o porady...
Nie chcę za bardzo nic słabszego, ewentualne coś mocniejszego XD co podejdzie bez zbędnych modów.
Bądź wytrwały.
Będąc wytrwałym wzrastaj w siłę.
Będąc wytrwałym wzrastaj w siłę.
Re: Silnik Primera gt
Po co rozrząd jak był/jest dobry?! Łańcuch w ASO jakieś 400-450zł kosztuje.
Uszczelniacze zaworowe Reinza to 70-80zł za komplet, UPG - 60zł Elringa, śruby głowicy 70zł, uszczelka pod napinacz -15zł w ASO, uszczelki pod kolektory jakieś 50zł a ASO. Uszczelki miedzy kolektorem wydechowym a portkami 12zł za komplet. Uszczelka pokrywy zaworów - jak oryginał jest jeszcze miękki to zostawić. Jak twardy to Reinz - 100zł.
Zrobienie zaworów, to koszt pasty do docierania i patyczki - 50-60zł. Ale jest wtedy problem pastylek do regulacji luzów.
Jak Ci nie wcinała oleju, to ja bym nie ruszał pierścieni, jak wcinała, to pierścienie 230zł RIK, plus ewentualnie panewki 100-110zł, no i zrobienie honowania - koszt honownicy.
_
Uszczelniacze zaworowe Reinza to 70-80zł za komplet, UPG - 60zł Elringa, śruby głowicy 70zł, uszczelka pod napinacz -15zł w ASO, uszczelki pod kolektory jakieś 50zł a ASO. Uszczelki miedzy kolektorem wydechowym a portkami 12zł za komplet. Uszczelka pokrywy zaworów - jak oryginał jest jeszcze miękki to zostawić. Jak twardy to Reinz - 100zł.
Zrobienie zaworów, to koszt pasty do docierania i patyczki - 50-60zł. Ale jest wtedy problem pastylek do regulacji luzów.
Jak Ci nie wcinała oleju, to ja bym nie ruszał pierścieni, jak wcinała, to pierścienie 230zł RIK, plus ewentualnie panewki 100-110zł, no i zrobienie honowania - koszt honownicy.
_
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Re: Silnik Primera gt
Czyli wychodzi 700-800 zł bez robocizny.
A czy do p11 podejdzie SR20DE z p10 GT na zasadzie pug&play? Bo mam taki do wyrwania tanio
A czy do p11 podejdzie SR20DE z p10 GT na zasadzie pug&play? Bo mam taki do wyrwania tanio
Bądź wytrwały.
Będąc wytrwałym wzrastaj w siłę.
Będąc wytrwałym wzrastaj w siłę.
Re: Silnik Primera gt
Podejdzie, ale to są nieco inne silniki - konstrukcja. Można wziąć ze zwykłej P11 i podmienić wałki oraz kolektor wydechowy.
BTW - skąd jesteś?
_
BTW - skąd jesteś?
_
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Re: Silnik Primera gt
Hmmmm trochę daleko.
Bierz zdrowy silnik od P11, przełóż wałki, kolektor i od razu jak będzie dojście to wymień rurę od wody pod kolektorem ssącym.
_
Bierz zdrowy silnik od P11, przełóż wałki, kolektor i od razu jak będzie dojście to wymień rurę od wody pod kolektorem ssącym.
_
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Re: Silnik Primera gt
Masz na myśli ten 131 konny motor SR20De?
A czy po zmianie wałków i kolektora zostaje komputer z GT czy ten z wersji 131 ? Czy może są takie same
Tak w ogóle to dzięki za zainteresowanie wątkiem
Edit: Jeszcze kwestia przekładki wałków. Czy jest to na zasadzie wyjmij i włóż (w sensie podpora jest ta sama itp) czy nie ma tak różowo ?
A czy po zmianie wałków i kolektora zostaje komputer z GT czy ten z wersji 131 ? Czy może są takie same
Tak w ogóle to dzięki za zainteresowanie wątkiem
Edit: Jeszcze kwestia przekładki wałków. Czy jest to na zasadzie wyjmij i włóż (w sensie podpora jest ta sama itp) czy nie ma tak różowo ?
Bądź wytrwały.
Będąc wytrwałym wzrastaj w siłę.
Będąc wytrwałym wzrastaj w siłę.
Re: Silnik Primera gt
Tak ten. Przekładasz wałek ssący. Przekładka jest na zasadzie P&P, ale trzeba uważać, żeby łańcuch nie przeskoczył to jest raz, a dwa odpowiednio trzeba dokręcić panewki wałka.
Jest jeszcze jedna różnica miedzy 131 a 150KM - wymiennik ciepła. SR20DEH ma wymiennik, a SR20DE go nie ma.
_
Jest jeszcze jedna różnica miedzy 131 a 150KM - wymiennik ciepła. SR20DEH ma wymiennik, a SR20DE go nie ma.
_
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Re: Silnik Primera gt
To stworzyło nowe perspektywy Jednak SR20DE są nieco tańsze.
Słychać też zawory, takie charakterystyczne klekotanie, ale co się dziwić jak auto ma ponad 20 lat i widzę po nim że było na nim oszczędzane gdzie się da.
Co do wymiennika ciepła to co to za ustrojstwo i gdzie się to znajduje ?
Mam już swoje lata, miałem z 20 samochodów, ale Primera mnie zauroczyła Chciałbym ją pomalutku odnowić. tak żeby faktycznie nic nie stukało i pukało
Słychać też zawory, takie charakterystyczne klekotanie, ale co się dziwić jak auto ma ponad 20 lat i widzę po nim że było na nim oszczędzane gdzie się da.
Co do wymiennika ciepła to co to za ustrojstwo i gdzie się to znajduje ?
Mam już swoje lata, miałem z 20 samochodów, ale Primera mnie zauroczyła Chciałbym ją pomalutku odnowić. tak żeby faktycznie nic nie stukało i pukało
Bądź wytrwały.
Będąc wytrwałym wzrastaj w siłę.
Będąc wytrwałym wzrastaj w siłę.
Re: Silnik Primera gt
A więc tak:
Zakupiłem silnik SR20DE 131 kuni, zrobiliśmy swap na zasadzie wymiany samego słupka. Ze starego SR20DEH został dolot, kolektor wydechowy, alternator, klima - ogólnie cały osprzęt.
ECU ze starego silnika.
Wałków nie ruszam bo mam gwarancję na miesiąc na silnik, więc nie będę go otwierał, niech pochodzi.
I teraz mam mały problem, otóż po podpięciu wszystkiego, zalaniu płynów nastąpił pierwszy rozruch - o dziwo nissan z nowym sercem zapalił za 2 razem i płynnie chodził z 5 minut na wolnych obrotach. Następnie zaczął lekko falowac na obrotach a po dodaniu gazu zgasł. Przy próbie odpalenia zauważyłem że wywaliło check engine, czego przy pierwszym uruchomieniu nie było na bank.
Z tego co udało nam się ustalić nie jest podawane paliwo. Tylko dlaczego, skoro silnik spokojnie pracował kilka minut?
Bezpieczniki sprawdzone, pompa sprawna.
Cały czas świeci się check engine, a w zasadzie mruga. Można kręcić do zesrania i nic. Iskra jest ale po wykreceniu świec jest sucho, w sensie nie ma śladów benzyny.
Co to może być?
Zakupiłem silnik SR20DE 131 kuni, zrobiliśmy swap na zasadzie wymiany samego słupka. Ze starego SR20DEH został dolot, kolektor wydechowy, alternator, klima - ogólnie cały osprzęt.
ECU ze starego silnika.
Wałków nie ruszam bo mam gwarancję na miesiąc na silnik, więc nie będę go otwierał, niech pochodzi.
I teraz mam mały problem, otóż po podpięciu wszystkiego, zalaniu płynów nastąpił pierwszy rozruch - o dziwo nissan z nowym sercem zapalił za 2 razem i płynnie chodził z 5 minut na wolnych obrotach. Następnie zaczął lekko falowac na obrotach a po dodaniu gazu zgasł. Przy próbie odpalenia zauważyłem że wywaliło check engine, czego przy pierwszym uruchomieniu nie było na bank.
Z tego co udało nam się ustalić nie jest podawane paliwo. Tylko dlaczego, skoro silnik spokojnie pracował kilka minut?
Bezpieczniki sprawdzone, pompa sprawna.
Cały czas świeci się check engine, a w zasadzie mruga. Można kręcić do zesrania i nic. Iskra jest ale po wykreceniu świec jest sucho, w sensie nie ma śladów benzyny.
Co to może być?
Bądź wytrwały.
Będąc wytrwałym wzrastaj w siłę.
Będąc wytrwałym wzrastaj w siłę.
Re: Silnik Primera gt
Zobacz czy odwrotnie nie podpiąłeś przewodów paliwowych - zasilanie i powrót
_
_
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Re: Silnik Primera gt
Są ok, paliwo podaje aż do samej listwy bo po zdjęciu przewodu i załączeniu zapłonu ciśnie benzynę. Natomiast świece suche, więc odcina paliwo na wtryskach.
Mruga check engine.
Podejrzewam coś z immo.
Mruga check engine.
Podejrzewam coś z immo.
Bądź wytrwały.
Będąc wytrwałym wzrastaj w siłę.
Będąc wytrwałym wzrastaj w siłę.
Re: Silnik Primera gt
To nie immo Jak kluczyk i komp został ten sam.
_
_
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Re: Silnik Primera gt
Tak, cały osprzęt został. Nie wiem już o co chodzi. Dzisiaj ma podjechać majster z laptopem, podepnie się i zobaczy co tam wyjdzie.
Bądź wytrwały.
Będąc wytrwałym wzrastaj w siłę.
Będąc wytrwałym wzrastaj w siłę.
Re: Silnik Primera gt
Majster sprawdził co i jak i faktycznie immo blokuje wtryski paliwa.
Nie wiem o co chodzi, nie ruszałem stacyjki i komputera więc powinno być ok, tym bardziej że odpalił wcześniej.
Postaram się kupić zestaw (stacyjka, kluczyki, komputer i sama puszka z immo) od tego samego gościa od którego brałem silnik. Mam nadzieję że jeszcze to ma.
Ja pierdole a miało być p&p :-\
Nie wiem o co chodzi, nie ruszałem stacyjki i komputera więc powinno być ok, tym bardziej że odpalił wcześniej.
Postaram się kupić zestaw (stacyjka, kluczyki, komputer i sama puszka z immo) od tego samego gościa od którego brałem silnik. Mam nadzieję że jeszcze to ma.
Ja pierdole a miało być p&p :-\
Bądź wytrwały.
Będąc wytrwałym wzrastaj w siłę.
Będąc wytrwałym wzrastaj w siłę.
Re: Silnik Primera gt
a jaki błąd wywaliło? I jak mruga check? Ale to nic Ci nie zmieni podstawienie drugiego kompa i stacyjki
Immo blokuje tylko pompę paliwa
_
Immo blokuje tylko pompę paliwa
_
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Re: Silnik Primera gt
Gdzieś mi się pasie komp P11 131KM z immoOFF jbc.
Re: Silnik Primera gt
@janusz naprzemiennie albo 55 czyli brak błędów albo miga chyba 14 krótkich i 3 długie (jak dobrze pamiętam) wiem że takiego nie ma . Później po ponownym podpięciu znowu 55 i tak w kółko.
@foo jak bez immo to jestem zainteresowany jak masz 2 kluczyki do niego.
Edit: a po załączeniu zapłonu check mruga cały czas. Nie świeci tylko mruga.
@foo jak bez immo to jestem zainteresowany jak masz 2 kluczyki do niego.
Edit: a po załączeniu zapłonu check mruga cały czas. Nie świeci tylko mruga.
Bądź wytrwały.
Będąc wytrwałym wzrastaj w siłę.
Będąc wytrwałym wzrastaj w siłę.
Re: Silnik Primera gt
błąd 143 to błąd IMMO. Gdzieś złapał błąd i tyle. Odepnij aku na 24h, potem podepnij i zobacz co się stanie. Ja takie błędy kasowałem consultem
Masz jakiś dokładany alarm albo coś?
_
Masz jakiś dokładany alarm albo coś?
_
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Re: Silnik Primera gt
Nie mam nic, tylko fabryczne.
Dzisiaj będę w garażu po południu a auto stoi bez akumulatora od wczoraj więc zobaczymy.
Gdzieś ty na forum czytałem, że można ponownie zgrać kluczyk z immo po przez kilkukrotnie załączanie i wyłączanie zapłonu : tak wiem, tonący brzytwy się chwyta
Dzisiaj będę w garażu po południu a auto stoi bez akumulatora od wczoraj więc zobaczymy.
Gdzieś ty na forum czytałem, że można ponownie zgrać kluczyk z immo po przez kilkukrotnie załączanie i wyłączanie zapłonu : tak wiem, tonący brzytwy się chwyta
Bądź wytrwały.
Będąc wytrwałym wzrastaj w siłę.
Będąc wytrwałym wzrastaj w siłę.
Re: Silnik Primera gt
Immo off znaczy tyle, że wszystko zostaje Ci w aucie jak było. Zmieniasz tylko komp silnika na tunelu środkowym pod puchą nadmuchową, nie bawisz się w żadne stacyjki, kluczyki, piloty.
Ten co mam to wersja do 131KM SLX/GX 1997
Ten co mam to wersja do 131KM SLX/GX 1997
Re: Silnik Primera gt
Ja mam pewne swoje przypuszczenia, ale tak na odległość, to wróżenie z fusów........
_
_
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Re: Silnik Primera gt
No to dawaj
Zestaw już i tak mam, dzisiaj służba więc nie założę ale jutro zmieniam komp immo i stacyjke. Jak nie zadziała to mogę spokojnie odesłać więc nic nie tracę.
Bądź wytrwały.
Będąc wytrwałym wzrastaj w siłę.
Będąc wytrwałym wzrastaj w siłę.
Re: Silnik Primera gt
Dla zainteresowanych : nissan żyje
Wymieniony zestaw immo i od razu odpalił bez problemu. Teraz to tylko poskładać bo na razie wszystkie plastiki są wywalone i będzie git.
Nie sądziłem że będzie tyle zabawy.
Dzięki Janusz za porady, jakby coś nie grało to wiem do kogo się odezwać
Wymieniony zestaw immo i od razu odpalił bez problemu. Teraz to tylko poskładać bo na razie wszystkie plastiki są wywalone i będzie git.
Nie sądziłem że będzie tyle zabawy.
Dzięki Janusz za porady, jakby coś nie grało to wiem do kogo się odezwać
Bądź wytrwały.
Będąc wytrwałym wzrastaj w siłę.
Będąc wytrwałym wzrastaj w siłę.
Re: Silnik Primera gt
No to teraz masz pełnoprawne GX/Si/SRi/SLX/SE a nie GT
_
_
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Re: Silnik Primera gt
Nie do końca bo kolektor został stary więc nie wiem co to teraz jest
Dzisiaj zauważyłem że nie działa centralny zamek z pilota, kluczykiem normalnie zamyka i otwiera. Pewnie przez wymianę bebechow.
Da się coś z tym zrobić?
Dobra, ogarnąłem
Dzisiaj zauważyłem że nie działa centralny zamek z pilota, kluczykiem normalnie zamyka i otwiera. Pewnie przez wymianę bebechow.
Da się coś z tym zrobić?
Dobra, ogarnąłem
Bądź wytrwały.
Będąc wytrwałym wzrastaj w siłę.
Będąc wytrwałym wzrastaj w siłę.