[P/WP11.144] Falujące obroty 1.8 16v
Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol
-
- nowy na forum
- Posty: 3
- Rejestracja: 2017-03-30, 07:09
- Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka
[P/WP11.144] Falujące obroty 1.8 16v
Mam problem z falującymi obrotami między 1200-1700 w nieszczęsnym QG18DE odrazu na wstępie podkreślę że rozrząd został zmieniony.
Sprawdzona została wiązka od kompa do krokowca i potencjometru przepustnicy wszystkie napięcia i opory w normach wg serwisówki.
Adaptowałem wolne obroty już parę razy nic to nie dało, resetowałem położenie przepustnicy.
Przepływomierz także jest w normie.
I nonstop wywala błąd P0505. Ręce mi już opadają z tym autem
Sprawdzona została wiązka od kompa do krokowca i potencjometru przepustnicy wszystkie napięcia i opory w normach wg serwisówki.
Adaptowałem wolne obroty już parę razy nic to nie dało, resetowałem położenie przepustnicy.
Przepływomierz także jest w normie.
I nonstop wywala błąd P0505. Ręce mi już opadają z tym autem
Prawdopodobnie zaczyna szwankować Ci silniczek krokowy i dlatego wywala błąd.
Wykreć silniczek włącz zapłon i w tym momencie obserwuj silniczek. (najlepiej w dwie osoby)
[ Dodano: 2017-04-01, 14:31 ]
A tu masz według manuala czym spowodowany może być ten błąd:
z tłumacza google:
Czujnik położenia wału korbowego (POS) Prędkość obrotowa silnika
Bezruchowe sterowanie powietrzem
Zawór IACV-AAC
Czujnik temperatury płynu chłodzącego silnika Temperatura chłodziwa silnika
Przełącznik zapłonu Sygnał startu
Czujnik położenia przepustnicy Położenie przepustnicy
Przełącznik PNP Pozycja Park / Neutral
Przełącznik klimatyzatora Klimatyzator
Przełącznik ciśnienia oleju wspomagania kierownicy Sygnał obciążenia wspomagania kierownicy
Bateria Napięcie akumulatora
Czujnik prędkości pojazdu lub siłownik ABS i
Jednostka sterująca
Prędkość pojazdu
Wentylator chłodzący Wentylator chłodzący
Obciążenie elektryczne Obciążenie elektryczne
Wykreć silniczek włącz zapłon i w tym momencie obserwuj silniczek. (najlepiej w dwie osoby)
[ Dodano: 2017-04-01, 14:31 ]
A tu masz według manuala czym spowodowany może być ten błąd:
z tłumacza google:
Czujnik położenia wału korbowego (POS) Prędkość obrotowa silnika
Bezruchowe sterowanie powietrzem
Zawór IACV-AAC
Czujnik temperatury płynu chłodzącego silnika Temperatura chłodziwa silnika
Przełącznik zapłonu Sygnał startu
Czujnik położenia przepustnicy Położenie przepustnicy
Przełącznik PNP Pozycja Park / Neutral
Przełącznik klimatyzatora Klimatyzator
Przełącznik ciśnienia oleju wspomagania kierownicy Sygnał obciążenia wspomagania kierownicy
Bateria Napięcie akumulatora
Czujnik prędkości pojazdu lub siłownik ABS i
Jednostka sterująca
Prędkość pojazdu
Wentylator chłodzący Wentylator chłodzący
Obciążenie elektryczne Obciążenie elektryczne
-
- nowy na forum
- Posty: 3
- Rejestracja: 2017-03-30, 07:09
- Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka
Silniczek nawet nie drgnie a zresztą zakładałem drugi z działającego i nic nie dało.
Czujnik temp raczej też odpada bo po noc jak odpalę ma 2000 obrotów i jak temperatura rośnie to zaczynają spadać i falują 1200-1700.
Napięcie na chodzącym aucie jest 14.2V czyli normalne.
Czujnik położenia przepustnicy jest ok bo wszystkie wartości ma w normach wg serwisówki.
Czujnik temp raczej też odpada bo po noc jak odpalę ma 2000 obrotów i jak temperatura rośnie to zaczynają spadać i falują 1200-1700.
Napięcie na chodzącym aucie jest 14.2V czyli normalne.
Czujnik położenia przepustnicy jest ok bo wszystkie wartości ma w normach wg serwisówki.
Silniczek krokowy musi działać skoro ssanie działa.
Może blokować w pewnym zakresie i dlatego faluje.
U wujka za ten błąd odpowiadał uwalony sterownik silnika, pomimo że wszystkie rezystancje i napięcia też były książkowe, a falowanie na ciepłym silniku oscylowało w granicach 1500-2000 obrotów.
Może blokować w pewnym zakresie i dlatego faluje.
U wujka za ten błąd odpowiadał uwalony sterownik silnika, pomimo że wszystkie rezystancje i napięcia też były książkowe, a falowanie na ciepłym silniku oscylowało w granicach 1500-2000 obrotów.
Silniczek musi wysuwać i wsuwać trzpień podczas załączania i wyłączania zapłonu.stopkovic23 pisze:Silniczek nawet nie drgnie a zresztą zakładałem drugi z działającego i nic nie dało.
-
- nowy na forum
- Posty: 3
- Rejestracja: 2017-03-30, 07:09
- Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka
-
- nowy na forum
- Posty: 21
- Rejestracja: 2017-01-23, 20:17
- Lokalizacja: WAW
hej podepnę się jeśli można
"Adaptowałem wolne obroty już parę razy nic to nie dało, resetowałem położenie przepustnicy. "
Czyściłem z kolęgą przepustnicę, jego komp nie miał opcji adaptacji.
Jak adoptowałeś i jak wykonuje się reset ? (próbowałem gdzieś sekwencji z forum, odczekaj, 5razy gaz etc,. ale niby nie działała i nie wiem czy ta opcja działa)..
Zastanawiam się czy bez kosztów gdzieś w serwisie się obejdzie, też mam P12 1.8
"Adaptowałem wolne obroty już parę razy nic to nie dało, resetowałem położenie przepustnicy. "
Czyściłem z kolęgą przepustnicę, jego komp nie miał opcji adaptacji.
Jak adoptowałeś i jak wykonuje się reset ? (próbowałem gdzieś sekwencji z forum, odczekaj, 5razy gaz etc,. ale niby nie działała i nie wiem czy ta opcja działa)..
Zastanawiam się czy bez kosztów gdzieś w serwisie się obejdzie, też mam P12 1.8