Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P11/WP11] Co wymienić po zakupie samochodu od handlarza?

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

Awatar użytkownika
marcin3k
nowy na forum
Posty: 27
Rejestracja: 2017-02-16, 18:20
Lokalizacja: Sulejówek

[P11/WP11] Co wymienić po zakupie samochodu od handlarza?

Post autor: marcin3k » 2017-02-18, 13:58

Dzień dobry,
Co warto wymienić w Primierze P11 silnik 1.8 - 2001 rok świeżo po zakupie od handlarza.
Na pewno olej, filtr oleju, ale co jeszcze ?

nice-wawa
fanatyk nissana
Posty: 948
Rejestracja: 2009-12-09, 08:33
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: nice-wawa » 2017-02-18, 14:01

Zabezpieczyć przed korozją .
jeśliś głupi to milcz niech pomyślę że mędrzec

Awatar użytkownika
marcin3k
nowy na forum
Posty: 27
Rejestracja: 2017-02-16, 18:20
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: marcin3k » 2017-02-18, 14:04

Odnośnie zabezpieczenia przed korozją, czy polecacie taką firme jak krown? Bo ponoć bardzo dobrze zabezpieczają prze korozją, szczególnie podwozie. Ale to temat raczej nie do tego działu. Raczej mi chodziło o to czy wymienić jakieś paski, filtry, płyny... jeśli tak to które?

bandito
fanatyk nissana
Posty: 856
Rejestracja: 2012-11-26, 10:40
Lokalizacja: Maków Maz

Post autor: bandito » 2017-02-18, 21:57

Z tych rzeczy które nalezało by zmienić to olej, filtry oleju, powietrza, świece zapłonowe.
Alternatywnie filtr paliwa, kabinowy

Sprawdzić w jakim stanie są paski wielorowkowe, te co widać jak otworzysz maskę ewentualnie wymienić.

Spradz też górne wahacze bo przez nie się zbiezność rozjezdza i tnie opony

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2017-02-18, 22:08

Sprawdź w jakiej kondycji jest silnik.
Ręczny do sprawdzenia (zaciski) lubi się zapiekać.
Nie wiem czy w 1.8 też jest problem z ukręcającymi się półosiami jak w 2.0?
Ostatnio zmieniony 2017-02-18, 22:12 przez zuh, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
marcin3k
nowy na forum
Posty: 27
Rejestracja: 2017-02-16, 18:20
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: marcin3k » 2017-02-18, 22:10

W jaki sposób sprawdzić w jakim stanie jest silnik ?

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2017-02-18, 22:11

Te silniki lubią brać olej.
Przednie błotniki często korodują.

Awatar użytkownika
marcin3k
nowy na forum
Posty: 27
Rejestracja: 2017-02-16, 18:20
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: marcin3k » 2017-02-18, 22:24

Co do błotników, to zauważyłem już miejsca gdzie rdza chce wyjść. A co do silnika to jest jakiś sposób aby określić czy bierze olej oprócz regularnej kontroli poziomu oleju? Z ręcznym mam właśnie mały problem, z jednej strony się jakoś blokuje.

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2017-02-18, 22:36

zuh, ja wymieniałem ukręconą półośkę w P11.144 z GA16 :d Na to nie ma reguły. W każdej wersji silnikowej może się ukręcić.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

bandito
fanatyk nissana
Posty: 856
Rejestracja: 2012-11-26, 10:40
Lokalizacja: Maków Maz

Post autor: bandito » 2017-02-18, 23:42

Ja mam 1.8 właśnie w polifcie i na chwilę obecną (odpukac) żadnych problemów z pół osiami nie było.

Co do silnika to pojeździsz zobaczysz. Mi nie bierze oleju. Wujek już na tym silniku na latał ponad 200 kkm i jedyne na co się skarży to korozja. Gdzieś na forum jest opisane dlaczego te silniki potrafią brać olej i jeżeli silnik jest w dobrej kondycji to można mu trochę życie wydłużyć;-)
Możesz też luknac na manszety przegubów bo też lubią pękać.

[ Dodano: 2017-02-18, 23:51 ]
A tylne zaciski to jakaś porażka w tych samochodach. Od czerwca ubiegłego roku co kwartał je rozbieram i smaruje. Nowe gumki, tłoczki dobre i wszystko lekko chodzi a blokuje.

Awatar użytkownika
majchrzok
fanatyk nissana
Posty: 2064
Rejestracja: 2010-01-18, 19:37
Lokalizacja: Wągrowiec

Post autor: majchrzok » 2017-02-19, 01:27

marcin3k pisze:W jaki sposób sprawdzić w jakim stanie jest silnik ?
Testy w postaci butowania na ciepłym, czy dymy nie wala z tłumika. Kompresją tez warto sie zainteresować. Do tego organoleptycznie czy silnik ma moc, nie lapie zawieszek i tym podobne. Rowna, oraz cicha praca również jest "w cenie"

nice-wawa
fanatyk nissana
Posty: 948
Rejestracja: 2009-12-09, 08:33
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: nice-wawa » 2017-02-19, 07:21

[ Dodano: 2017-02-18, 23:51 ]
A tylne zaciski to jakaś porażka w tych samochodach. Od czerwca ubiegłego roku co kwartał je rozbieram i smaruje. Nowe gumki, tłoczki dobre i wszystko lekko chodzi a blokuje.[/quote]

Trzeba zregenerować zaciski i wszystko będzie dobrze , u mnie od 3 lat po regeneracji wszystko działa dobrze a koszt niewielki repereaturki na 2 zaciski to koszt do 50 zł + płyn hamulcowy .

Co do półosi ja mam 400 kkm prawie nalatane i oryginalne wałki , tylko ja odrazu po kupnie wywaliłem gumy pod którymi korodują wałki .
jeśliś głupi to milcz niech pomyślę że mędrzec

subbas
fanatyk nissana
Posty: 271
Rejestracja: 2016-03-14, 11:38
Lokalizacja: Toruń

Post autor: subbas » 2017-02-19, 08:46

nice-wawa, z tą regeneracją różnie bywa, ja dałem tylne do "profesjonalnej regeneracji", pół roku i jeden blokuje, słabo odbija

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2017-02-19, 10:15

Porządna regeneracja plus używanie ręcznego u mnie skutkuje długą bezawaryjną pracą.
Wszystko jest tylko do sprawdzenia niekoniecznie wymiany.

nice-wawa
fanatyk nissana
Posty: 948
Rejestracja: 2009-12-09, 08:33
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: nice-wawa » 2017-02-19, 11:48

subbas pisze:nice-wawa, z tą regeneracją różnie bywa, ja dałem tylne do "profesjonalnej regeneracji", pół roku i jeden blokuje, słabo odbija
Sprawdź linkę hamulca ręcznego też może ciężko chodzić w pancerzu .
Ja sam regenerowałem i wszystko dobrze działa a wymieniłem tylko elementy gumowe w zacisku .
jeśliś głupi to milcz niech pomyślę że mędrzec

bandito
fanatyk nissana
Posty: 856
Rejestracja: 2012-11-26, 10:40
Lokalizacja: Maków Maz

Post autor: bandito » 2017-02-19, 13:34

nice-wawa, ja wymieniłem u siebie wszystkie gumki. I pomimo że pracuję lekko to muszę klocki zamieniać na zacisku bo jeden ze skosa idzie i zaczyna trzeć. Po zamianie wszystko chodzi normalnie

nice-wawa
fanatyk nissana
Posty: 948
Rejestracja: 2009-12-09, 08:33
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: nice-wawa » 2017-02-19, 15:14

A pewnie krzywo idzie ten od wewnątrz. Ustawiłeś tłoczek tak żeby wycięcie pasowało do wypustki na klocku ?
jeśliś głupi to milcz niech pomyślę że mędrzec

bandito
fanatyk nissana
Posty: 856
Rejestracja: 2012-11-26, 10:40
Lokalizacja: Maków Maz

Post autor: bandito » 2017-02-20, 00:34

Ten od zewnątrz hamuje po skosie co by wskazywało na uszkodzone prowadnice. A na klocku nie ma żadnych wypustow. Jest blaszana osłonka. Ale rano będę działał i przejze jeszcze raz.
Dzięki za sugestię. Może coś tam znajde :-)

Awatar użytkownika
Charlie89
nowy na forum
Posty: 13
Rejestracja: 2017-02-02, 09:14
Lokalizacja: Zawiercie

Post autor: Charlie89 » 2017-02-28, 20:54

Mi zaraz po kupnie (dosyć zajechany egzemplarz) siadła pompa wody i zapieczone zaciski ręcznego. Aaa i jak wymieniałem filtr kabinowy to zwątpiłem, wyglądał jak zawartość worka odkurzacza - bezwzględnie polecam go wymienić bo tym oddychasz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”