Witam.Padła mi turbina,puściła olej, po porannym postoju silnik się nawet lekko rozbiegł jak zaciągnął to co ściekło do muszli.Auto od około 2-3 miesięcy było słabsze ale niczego nie wykryłem,niestety oleju nie brało, a wałkiem turbiny nie szarpałem.
Ostatnie 2 dni turbina już szurała o muszlę i wtedy wybadałem że albo pękł mi wałek,albo łożyskowanie padło.Ale luz jest wg mnie ogromny,za duży na wyrobioną tuleję ślizgową.Silnik chyba z roku 2001.
W związku z tym mam kilka pytań. Mam inną turbinę z silnika rocznik 96,jaki może być przybliżony koszt regeneracji dmuchawki na dobrych częściach i czy znacie jakiś solidny warsztat w okolicy Grudziądza - tak do 80km .Wiem że są majstry w Grudziądzu i Kwidzynie ,ale opinie są róźne na ich temat.
A może podpasować jakąś inną turbinę - lepszą, może coś z VNT.Macie jakieś swoje typy,żeby pasowało pod kolektor na cztery śruby? Wolał bym bez dorabiania adaptera,węże sie podepnie,wylot się dorobi.Myślałem nad GT1749va/vb ale trzeba rzeźbić.Sterowanie jestem sobie w stanie sam zrobić.Mam w planach IC,MBC i zegar założone.Dawka była zwiększona,dymek lekki był tylko do czasu aż turbina się bujnie.
Jakie turbo do CD20T
Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol
Z którego roku masz auto? Jeśli chodzi o ori sprężarkę, to jest gazeta t2. Powinna dmuchać 0.7-0.9 bara, 1.2 to jest pewna granicą, żeby jej nie zarżnąć zbyt szybko. Przy tej wielkości i przy tym ciśnieniu koniecznie IC. Jeśli chcesz większą, to proponuję zrobić hybrydę t2/t3, wtedy nie musisz przerabiać kolektora. Jest jeszcze problem jeśli masz klimatyzację, ponieważ jest mało miejsca na DP.
Czysto teoretycznie, w jaki sposób podnosiłeś sobie dawkę?
Regeneracja sprężarki w granicach tysiaka bez vnt.
Z vnt będzie Ci ciężko ogarnąć sterowanie kierownicą łopatek.
Czysto teoretycznie, w jaki sposób podnosiłeś sobie dawkę?
Regeneracja sprężarki w granicach tysiaka bez vnt.
Z vnt będzie Ci ciężko ogarnąć sterowanie kierownicą łopatek.
P11 Turbo Diesel Intercooler <-- klik