Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Jakie turbo do CD20T

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

Awatar użytkownika
Pokemon
nowy na forum
Posty: 11
Rejestracja: 2013-11-26, 22:10
Lokalizacja: Grudziądz

Jakie turbo do CD20T

Post autor: Pokemon » 2017-01-26, 00:05

Witam.Padła mi turbina,puściła olej, po porannym postoju silnik się nawet lekko rozbiegł jak zaciągnął to co ściekło do muszli.Auto od około 2-3 miesięcy było słabsze ale niczego nie wykryłem,niestety oleju nie brało, a wałkiem turbiny nie szarpałem.
Ostatnie 2 dni turbina już szurała o muszlę i wtedy wybadałem że albo pękł mi wałek,albo łożyskowanie padło.Ale luz jest wg mnie ogromny,za duży na wyrobioną tuleję ślizgową.Silnik chyba z roku 2001.
W związku z tym mam kilka pytań. Mam inną turbinę z silnika rocznik 96,jaki może być przybliżony koszt regeneracji dmuchawki na dobrych częściach i czy znacie jakiś solidny warsztat w okolicy Grudziądza - tak do 80km .Wiem że są majstry w Grudziądzu i Kwidzynie ,ale opinie są róźne na ich temat.

A może podpasować jakąś inną turbinę - lepszą, może coś z VNT.Macie jakieś swoje typy,żeby pasowało pod kolektor na cztery śruby? Wolał bym bez dorabiania adaptera,węże sie podepnie,wylot się dorobi.Myślałem nad GT1749va/vb ale trzeba rzeźbić.Sterowanie jestem sobie w stanie sam zrobić.Mam w planach IC,MBC i zegar założone.Dawka była zwiększona,dymek lekki był tylko do czasu aż turbina się bujnie.

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2017-01-26, 11:26

Z którego roku masz auto? Jeśli chodzi o ori sprężarkę, to jest gazeta t2. Powinna dmuchać 0.7-0.9 bara, 1.2 to jest pewna granicą, żeby jej nie zarżnąć zbyt szybko. Przy tej wielkości i przy tym ciśnieniu koniecznie IC. Jeśli chcesz większą, to proponuję zrobić hybrydę t2/t3, wtedy nie musisz przerabiać kolektora. Jest jeszcze problem jeśli masz klimatyzację, ponieważ jest mało miejsca na DP.
Czysto teoretycznie, w jaki sposób podnosiłeś sobie dawkę?

Regeneracja sprężarki w granicach tysiaka bez vnt.

Z vnt będzie Ci ciężko ogarnąć sterowanie kierownicą łopatek.

Awatar użytkownika
Pokemon
nowy na forum
Posty: 11
Rejestracja: 2013-11-26, 22:10
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: Pokemon » 2017-01-26, 13:13

Evry mod. Sprzęgło nie dawało rady :) . Ciśnienie miałem 1,3b

[ Dodano: 2017-04-04, 21:37 ]
Założyłem zregenerowany oryginał,podobno to fabryczna hybryda,nic lepszego nie znalazłem bez rzeźbienia,czas naglił a K260 chlał na dojazdach do pracy ile wlazło :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”