[P10/WP10] Gotowanie wody w zbiorniku
Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol
[P10/WP10] Gotowanie wody w zbiorniku
Ostatnio stojąc w korku zagotowało mi płyn w zbiorniku, natomiast wskaźnik temperatury silnika był niewiele ponad połowę... Wentylator włączył się chwilkę później, ale większość płynu została wywalona... Prawdopodobnie mam uszkodzony termostat bo w zimie albo na trasie temperatura jest poniżej połowy, ale gdyby był w położeniu otwartym to czemu gotuje płyn w zbiorniku? Wskazówka temperatury nie doszła nawet to czerwonego pola.
Zdjęcie poglądowe ze wskazaniem momentu uruchomienia wentylatora
Zdjęcie poglądowe ze wskazaniem momentu uruchomienia wentylatora
Jak wyłączę silnik to gotuje się jeszcze chwile...
[ Dodano: 2016-05-26, 11:21 ]
Nie ma osadu z oleju, oleju nie ubywa, nie kopci na biało więc wykluczam uszczelkę. Może pompa wody?
[ Dodano: 2016-05-26, 13:19 ]
Edit: Jednak to nie gotowanie a bomblowanie. Bombluje po przegazowaniu auta, węże są miękkie. Po zaciśnięciu wężyka tego który idzie do zbiorniczka nic się nie dzieje...
[ Dodano: 2016-05-26, 11:21 ]
Nie ma osadu z oleju, oleju nie ubywa, nie kopci na biało więc wykluczam uszczelkę. Może pompa wody?
[ Dodano: 2016-05-26, 13:19 ]
Edit: Jednak to nie gotowanie a bomblowanie. Bombluje po przegazowaniu auta, węże są miękkie. Po zaciśnięciu wężyka tego który idzie do zbiorniczka nic się nie dzieje...
19dave88, pierwsze pytanie - kiedy był wymieniany płyn chłodniczy? Dwa pompa - bardzo prawdopodobne, możliwe jest też to, że korek na chłodnicy zakończył swój żywot.
I jeszcze jedno - jak jedziesz powyżej 90-100km/h to wskazówka od temperatury opada, a jak jedziesz poniżej 80km/h znów wraca na swoje nominalne położenie?
I jeszcze jedno - jak jedziesz powyżej 90-100km/h to wskazówka od temperatury opada, a jak jedziesz poniżej 80km/h znów wraca na swoje nominalne położenie?
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
19dave88, jak wskazówka opada to termostat do wymiany, woda nie jest dobrym pomysłem, bo zakamieni układ, chyba że destylowana. Do układu wchodzi prawie 7L płynu (6,5L do SR20).
Na początek wymień płyn - całość łącznie ze puszczeniem z bloku. Bo po objawach, które właśnie opisałeś to wychodzi mi na za małą ilość płynu chłodniczego.
Na początek wymień płyn - całość łącznie ze puszczeniem z bloku. Bo po objawach, które właśnie opisałeś to wychodzi mi na za małą ilość płynu chłodniczego.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
19dave88, no to naturalne, że po zagrzaniu będzie wywalać wodę, bo przecież wraz ze wzrostem temp. ciecz zwiększy swoje ciśnienie.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Wymień termostat na początek, co więcej zobacz, czy Ci gdzieś ciecz chłodząca nie ucieka.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Tylko termostat to jakiś porządny, a nie, byle co.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
To na próbę wyjmij całkiem wkład termostatu i zobacz czy jest różnica. Być może układ jest zapowietrzony i dzieją się takie jaja, uszczelka pod głowicą to ostateczność. Jak już sprawdzisz wszystko inne, kup sobie taki tester: http://allegro.pl/tester-szczelnosci-us ... i_c=119323
19dave88 pisze: Co do wadliwego termostatu to obstawiam na 99 % że jest wadliwy.
ulisses pisze:A termostat wymieniłeś?
I tak go musisz wymienić. Wymień. Wrócimy do tematu wtedy19dave88 pisze:Nie
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Wyciągnąłem termostat, zrobiłem trasę Kraków-Katowice wcześniej zalałem do wodą destylowaną do pełna. Wskazówka podczas jazdy była bardzo nisko, natomiast jak stanąłem i chwile stałem na wolnych obrotach to bulgotanie w zbiorniczku występowało dalej... Zlokalizowałem wyciek dość spory w okolicach pompy... Bulgotanie zwiększa się po dodaniu mocniej gazu na postoju.
[ Dodano: 2016-06-11, 01:09 ]
Temp na postoju też poszła do góry.
[ Dodano: 2016-06-11, 01:09 ]
Temp na postoju też poszła do góry.
U mnie ubywało płynu ponieważ zrobiła się dziurka na wężu z tyłu silnika pod kolektorem dolotowym są tam dwa takie węże potem dalej do termostatu idą metalowe polecam wymienić od razu obydwa węże gumowe bo po wymianie jednego drugi padł po paru miesiącach a dostęp jest nieciekawy i trzeba się nagimnastykować. A co do gotowania płynu i wywalania zbiornikiem wyrównawczym u mnie tęż się zdarzyło ponieważ nie załączył się wentylator . Ale podczas jazdy wskazówka o temperatury utrzymywała się w normie . Przyczyną była zaśniedziała wtyczka wentylatora czyli brak prądu wtyczka u mnie jest w okolicach dołu chłodnicy po prawej stronie.