Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

P11 SR20DE Ciepły Silnik, wysokie oborty

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

nemes21
nowy na forum
Posty: 13
Rejestracja: 2016-02-25, 12:45
Lokalizacja: WARSZAWA

P11 SR20DE Ciepły Silnik, wysokie oborty

Post autor: nemes21 » 2016-03-18, 18:21

Witajcie!

W mojej primerce (P11 SR20DE 131 KM 98'') został wykonany zabieg czyszczenia przepustnicy. Tóż po zabiegu, zauważyłem że obroty biegu jałowego są o wiele wyższe niż przed tym zabiegiem.

Obroty na zimnym silniku po naciśnięciu pedału gazu i jego odpuszczeniu, utrzymują się przez kilka chwil samoczynnie nawet przy 2000 obr/min.
Na ciepłym silniku, utrzymują się przy wartości około 900 obr/min, natomiast przed tym zabiegiem utrzymywały się na +/- 750 (Czyli tak, jak pisze książka serwisowa).
Pytanie co zrobić, ponieważ niektórzy na tym forum, pisali że:

a) należy wyregulować śrubką w przepustnicy,
b) pisali, że można zrobić to tylko poprzez auto adaptację przez sam komputer w aucie,
c) pisali, że wystarczy zresetować ECU.

Pytanie która z tych opcji jest odpowiednia dla mego auta?

Drugi problem/pytanie.
Czy w tym silniku, normalne jest to żę po "przegazowaniu" kilka razy, obroty nie spadają od razu do obrotów biegu jałowego (czyli do +/- 750) tylko zatrzymują się w okolicy 1100-1300 na sekundę, dwie a potem dopiero spadają do tych właściwych?

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2016-03-18, 18:47

900 to odpowiednie obroty ,)
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

nemes21
nowy na forum
Posty: 13
Rejestracja: 2016-02-25, 12:45
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: nemes21 » 2016-03-18, 18:59

Hmm, naprawdę? Obroty rzędu 900 na minutę, na ciepłym (rozgrzanym do temperatury pracy) silniku są ok? To czemu przed czyszczeniem przepustnicy, były one w okolicy 750? :-)

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2016-03-18, 19:01

Bo obroty trzeba wyregulować po czyszczeniu przepustnicy............
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

nemes21
nowy na forum
Posty: 13
Rejestracja: 2016-02-25, 12:45
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: nemes21 » 2016-03-18, 19:08

No to przecież o to pytałem, a nawet podałem przykłady jak je wyregulować (pytanie który jest prawidłowy dla mojego auta) ...

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2016-03-18, 19:16

Trzeba wybrać operacje a)
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

nemes21
nowy na forum
Posty: 13
Rejestracja: 2016-02-25, 12:45
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: nemes21 » 2016-03-18, 19:22

Dziękuję. Rozumiem że silnik ma w tym czasie pracować?
Czy też regulacji dokonywać na wyłączonym silniku, a weryfikować efekty na włączonym?

Oraz, jak kwestia drugiego mego pytania zadanego w pierwotnym poście?

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2016-03-18, 19:32

Na rozgrzanym i włączonym silniku dokonywać regulacji.

Z tymi obrotami tak ma być.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

nemes21
nowy na forum
Posty: 13
Rejestracja: 2016-02-25, 12:45
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: nemes21 » 2016-03-18, 19:46

Dzięki za pomoc. Pytanie jeszcze jedno, którą śrubką regulować obroty biegu jałowego? Posiada ktoś jakieś orientacyjne zdjęcie? :)

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2016-03-18, 19:51

Na kolektorze ssącym masz masz takie badziewie przykręcone z dwoma wtyczkami - brązową i fioletową. Po przeciwnej stronie tego ustrojstwa masz taką czarną śrubę do regulacji.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

nemes21
nowy na forum
Posty: 13
Rejestracja: 2016-02-25, 12:45
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: nemes21 » 2016-03-18, 20:00

Dziękuję. A zapytam z ciekawości, dlaczego utrzymujące się obroty, po przegazowaniu są ok?

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2016-03-19, 13:44

Bo ECU myśli, że trzeba gwałtownie przyspieszyć i otwiera dodatkowy zawór powietrza, który przymyka się z pewnym opóźnieniem, więc chwilowo dostarczane jest więcej powietrza.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

nemes21
nowy na forum
Posty: 13
Rejestracja: 2016-02-25, 12:45
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: nemes21 » 2016-03-19, 13:57

Dziękuję za tak precyzyjną informację :-)

Pozwolę sobie zapytać jeszcze o jedną rzecz która nie daje mi spokoju, mianowicie; mam wrażenie, że na rozgrzanym/ciepłym silniku, samochód przyśpiesza oporniej/leniwiej niż w momencie kiedy jest zimny. Jakieś sugestie, o co może chodzić?

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2016-03-19, 14:00

Bo na zimnym jest uchylona przepustnica i kolektor szybciej się wypełnia.

Filtr powietrza też sporo zmienia.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

foo
fanatyk nissana
Posty: 1783
Rejestracja: 2009-12-09, 13:46
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Post autor: foo » 2016-03-19, 14:03

One już tak mają, jak im zimno to szybciej jadą by się rozgrzać, a jak już im ciepło to robią się leniwe... jak faceci, bania, bania, bania i do spania.

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2016-03-19, 14:07

Foo, każdy facet, który jest zdrowy na umyśle jest leniwy :d
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

nemes21
nowy na forum
Posty: 13
Rejestracja: 2016-02-25, 12:45
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: nemes21 » 2016-03-19, 14:19

Poważnie :-o :-D ??

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”