P11 SR20DE Ciepły Silnik, wysokie oborty
Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol
P11 SR20DE Ciepły Silnik, wysokie oborty
Witajcie!
W mojej primerce (P11 SR20DE 131 KM 98'') został wykonany zabieg czyszczenia przepustnicy. Tóż po zabiegu, zauważyłem że obroty biegu jałowego są o wiele wyższe niż przed tym zabiegiem.
Obroty na zimnym silniku po naciśnięciu pedału gazu i jego odpuszczeniu, utrzymują się przez kilka chwil samoczynnie nawet przy 2000 obr/min.
Na ciepłym silniku, utrzymują się przy wartości około 900 obr/min, natomiast przed tym zabiegiem utrzymywały się na +/- 750 (Czyli tak, jak pisze książka serwisowa).
Pytanie co zrobić, ponieważ niektórzy na tym forum, pisali że:
a) należy wyregulować śrubką w przepustnicy,
b) pisali, że można zrobić to tylko poprzez auto adaptację przez sam komputer w aucie,
c) pisali, że wystarczy zresetować ECU.
Pytanie która z tych opcji jest odpowiednia dla mego auta?
Drugi problem/pytanie.
Czy w tym silniku, normalne jest to żę po "przegazowaniu" kilka razy, obroty nie spadają od razu do obrotów biegu jałowego (czyli do +/- 750) tylko zatrzymują się w okolicy 1100-1300 na sekundę, dwie a potem dopiero spadają do tych właściwych?
W mojej primerce (P11 SR20DE 131 KM 98'') został wykonany zabieg czyszczenia przepustnicy. Tóż po zabiegu, zauważyłem że obroty biegu jałowego są o wiele wyższe niż przed tym zabiegiem.
Obroty na zimnym silniku po naciśnięciu pedału gazu i jego odpuszczeniu, utrzymują się przez kilka chwil samoczynnie nawet przy 2000 obr/min.
Na ciepłym silniku, utrzymują się przy wartości około 900 obr/min, natomiast przed tym zabiegiem utrzymywały się na +/- 750 (Czyli tak, jak pisze książka serwisowa).
Pytanie co zrobić, ponieważ niektórzy na tym forum, pisali że:
a) należy wyregulować śrubką w przepustnicy,
b) pisali, że można zrobić to tylko poprzez auto adaptację przez sam komputer w aucie,
c) pisali, że wystarczy zresetować ECU.
Pytanie która z tych opcji jest odpowiednia dla mego auta?
Drugi problem/pytanie.
Czy w tym silniku, normalne jest to żę po "przegazowaniu" kilka razy, obroty nie spadają od razu do obrotów biegu jałowego (czyli do +/- 750) tylko zatrzymują się w okolicy 1100-1300 na sekundę, dwie a potem dopiero spadają do tych właściwych?
Bo obroty trzeba wyregulować po czyszczeniu przepustnicy............
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Trzeba wybrać operacje a)
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Na rozgrzanym i włączonym silniku dokonywać regulacji.
Z tymi obrotami tak ma być.
Z tymi obrotami tak ma być.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Na kolektorze ssącym masz masz takie badziewie przykręcone z dwoma wtyczkami - brązową i fioletową. Po przeciwnej stronie tego ustrojstwa masz taką czarną śrubę do regulacji.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Bo ECU myśli, że trzeba gwałtownie przyspieszyć i otwiera dodatkowy zawór powietrza, który przymyka się z pewnym opóźnieniem, więc chwilowo dostarczane jest więcej powietrza.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Bo na zimnym jest uchylona przepustnica i kolektor szybciej się wypełnia.
Filtr powietrza też sporo zmienia.
Filtr powietrza też sporo zmienia.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Foo, każdy facet, który jest zdrowy na umyśle jest leniwy ![:d :d](./images/smilies/zeby.gif)
![:d :d](./images/smilies/zeby.gif)
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_