[P/WP11.144] SR20DE gaśnie zaraz po odpaleniu...
Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol
[P/WP11.144] SR20DE gaśnie zaraz po odpaleniu...
Witam grono forumowiczów...,moja WP11/144 LPG STAG z motorem jak w temacie gaśnie momentalnie po odpaleniu...(zapłon ...odpalenie ...motor stop..) jest to tylko na nominalnie rozgrzanym silniku,oczywiście dzieje sie to na wolnych obrotach...,jak nawet ostygnie do połowy wskaźnika to jest oki ...zapala i trzyma wolne...nie jest to uciążliwe bo wystarczy skontrować lekko gazem ,puścić i już trzyma wolne 750obr nie zgaśnie już ...chodzi o sam moment odpalenia...jak nie skontruje delikatnie gazem to za każdym razem zgaśnie...? Auto poza tym chodzi bezbłędnie...zbiera sie dobrze wszystko jest oki...wymieniłem świece ,przewody ,filtr powietrza,(przy okazji wymiany oringa aparatu zapł bo sie sączyło)... wyczysciłem styki wysokiego w kopułce,...ustawiałem wolne (procedura z wypinaniem wtyczki przepustnicy), przepływkę nie mierzyłem ...tylko czyszczenie ale myslę że to nie ona ,bo poza tym odpalaniem i gasnięciem na ciepłym jest wszystko oki...zauważyłem że zwiększają mi sie wolne do 850 jak włącze światła (obciążenie alternatora) , nie wiem czy to tak było...czy to może coś mieć wspólnego z podciśnieniem....nie wiem co o tym myśleć....poradźcie coś ...?
SATURN745
czyli jak jest zimny to trzyma normalnie obroty ? powiedzmy te ok 1300 ? Moim zdaniem to własnie przepływomierz Najlepiej podmienić i sprawdzic czy to ona lub tez miernik w rece i bedzie jasne. W razie czego mam przepływke taka sam wkład takze mozna sprawdzić czy bedzie dobrze bede jutro we Wroclawiu ok 19:30 w razie czego pw
O - widzę, ze nie jestem osamotniony U mnie jest podobnie. Na zimnym silniku pali od ręki, na ciepłym po chwili od odpalenia gaśnie jeśli nie dostanie delikatnie gazu... i na bank to _nie jest_ przepływomierz, a przepustnica byłą przeczyszczona (o kablach, świecach i kopułce nie będę powtarzał saturn'a). Nie jest to jakoś szczególnie uciążliwe, ale tak nie powinno być
Ostatnio zmieniony 2013-04-02, 21:02 przez VILQ, łącznie zmieniany 2 razy.
hm, w Hondach odpowiedzialne było za to przekaźnik pompy paliwa trzeba było styki po lutować na nowo.. może w ten temat uderzyć??
viewtopic.php?t=4676 - Moja Ruda <3 "Kiedyś będę piękna"
Na NKP opisałem co u mnie pomogło, przekleję też tu:
ec_sr20.pdf, s. 34:
If engine stops immediately after starting or idle condition is unstable, perform the following to initialize IACV-AAC valve:
a) Stop engine and wait 9 seconds.
b ) Turn ignition “ON” and wait 1 second.
c) Turn ignition “OFF” and wait 9 seconds.
ec_sr20.pdf, s. 34:
If engine stops immediately after starting or idle condition is unstable, perform the following to initialize IACV-AAC valve:
a) Stop engine and wait 9 seconds.
b ) Turn ignition “ON” and wait 1 second.
c) Turn ignition “OFF” and wait 9 seconds.
pozdr. Kamil
powiem tak niema to nic wspólnego z gazem....nawet jak ma 90 stopni motor to w sekwencji staga przełącza dopiero w 4-5 sekundzie na gazownie a odpala zawsze na pb...i nie zdąży przełączyć bo już zgaśnie ...to jest dosłownie odpalenie złapie obroty i zjazd w dół i staje...jak przypilnuje gazem delikatnie to chodzi na wolnych równo i miarowo choćby godzine...odpalałem awaryjnie na gazie... bo tak się nazywa taka procedura w stagu...by ominąć pb....ale to samo...dlaczego na ciepłym silniku...może dlatego bo już ssanie nie wspomaga...tak to ono podwyższa obroty i nie dopuszcza by motor zgasł...ja przepustnice tez czyściłem ,krokowca i ogólnie cały dolot sprawdzałem...czy jest możliwe że to może coś z akumulatorem a alternator...tak dużo prądu traci na odpał że alternator hamuje w pierwszym momencie motor....może coś w ten deseń...nie wiem już tak kombinuje...?
SATURN745
Czyli tak samo jak u mnie... a wiem, ze u mnie nie wskazuje prawidłowo (porównywałem odczyty temp z OBD2). Na zagramanicznym forum trafiłem na podobny objaw i uszkodzony był jeden z 3 czujników temperatury - konkretniej czujnik temperatury płynu chłodniczego, po wymianie którego problem zniknął... chyba będzie trzeba spróbować tej drogi ...
VILQ a wiesz który to jest....gdzie on siedzi i czy jest nowy do dostania... zresztą powiem tak...na razie nic więcej sie nie dzieje i nie jest warte zachodu żeby dociekać co to ...kosztem prób i błędów bo szkoda kasy.... jak zaczniemy wymieniać po kolei manele...i tak już poszło....myślałem że się trafi jakaś bankowa diagnoza...wod2u opisz tą procedurę krok po kroku po naszemu...?
SATURN745
Jeśli się dobrze orientuje to jest on po prawej stronie (pasażera) i ciut poniżej kolektora ssącego. Powinien być normalnie dostępny (25080-70J00).
Będę musiał sprawdzić w wolnej chwili czy jest sprawny - takie odczyty powinny z niego być:
Tutaj link do katalogu:
japancars.ru
Będę musiał sprawdzić w wolnej chwili czy jest sprawny - takie odczyty powinny z niego być:
Tutaj link do katalogu:
japancars.ru
Koślawe tłumaczenie (częściowo z translatora), ale nie chce mi się wszystkiego pięknie pisać. Jest to przygotowanie do ustawienia wolnych obrotów:
Upewnij się, że następujące części są w dobrym stanie
a) Bateria
b) Układ zapłonowy
c) poziom oleju i płynu chłodzącego
d) Bezpieczniki
e) złącze wiązki ECM
f) przewody podciśnienia
g) system wlotu powietrza (Korek wlewu oleju, wskaźnik poziomu oleju, itp.)
h) Ciśnienie paliwa
i) Kompresja
j) przepustnica
k) EVAP System
W modelach wyposażonych w klimatyzację, kontrole powinny być przeprowadzone przy wyłączonej klimatyzacji. Sprawdzając wolne obroty, wyprzedzenie zapłonu oraz skład mieszanki w modelach wyposażonych w skrzynię CVT, dźwignia zmiany biegów musi być w pozycji "P" lub "N". Podczas pomiaru % "CO", włożyć sondę więcej niż 40 cm (15,7 cala) do rury wydechowej.
Wyłącz reflektory, podgrzewane dmuchawa, ogrzewanie tylnej szyby. W pojazdach wyposażonych w światła dzienne, ustawić przełącznik oświetlenia do 1. pozycji aby zapalić tylko małe lampy. Ustawić przednie koła prosto. Jeśli silnik zatrzymuje się natychmiast po odpaleniu i/lub wolne obroty są niestabilne, należy wykonać następujące czynności, aby zainicjować IACV-AAC (zawór powietrza dodatkowego):
a) Zatrzymać silnik i odczekać 9 sekund.
b) Włącz zapłon "ON" i poczekaj 1 sekundę.
c) Włącz zapłon "OFF" i czekać 9 sekund.
Sprawdzenie wykonaj po zatrzymaniu wentylatora chłodnicy.
Upewnij się, że następujące części są w dobrym stanie
a) Bateria
b) Układ zapłonowy
c) poziom oleju i płynu chłodzącego
d) Bezpieczniki
e) złącze wiązki ECM
f) przewody podciśnienia
g) system wlotu powietrza (Korek wlewu oleju, wskaźnik poziomu oleju, itp.)
h) Ciśnienie paliwa
i) Kompresja
j) przepustnica
k) EVAP System
W modelach wyposażonych w klimatyzację, kontrole powinny być przeprowadzone przy wyłączonej klimatyzacji. Sprawdzając wolne obroty, wyprzedzenie zapłonu oraz skład mieszanki w modelach wyposażonych w skrzynię CVT, dźwignia zmiany biegów musi być w pozycji "P" lub "N". Podczas pomiaru % "CO", włożyć sondę więcej niż 40 cm (15,7 cala) do rury wydechowej.
Wyłącz reflektory, podgrzewane dmuchawa, ogrzewanie tylnej szyby. W pojazdach wyposażonych w światła dzienne, ustawić przełącznik oświetlenia do 1. pozycji aby zapalić tylko małe lampy. Ustawić przednie koła prosto. Jeśli silnik zatrzymuje się natychmiast po odpaleniu i/lub wolne obroty są niestabilne, należy wykonać następujące czynności, aby zainicjować IACV-AAC (zawór powietrza dodatkowego):
a) Zatrzymać silnik i odczekać 9 sekund.
b) Włącz zapłon "ON" i poczekaj 1 sekundę.
c) Włącz zapłon "OFF" i czekać 9 sekund.
Sprawdzenie wykonaj po zatrzymaniu wentylatora chłodnicy.
pozdr. Kamil
Dzięki wod2u...jutro obczaimy temat ...ja robiłem podobną procedurę ale jeszcze z wyciąganiem wtyczki przepustnicy i wtykaniem jej w ciągu 5 sec ...ale kupa...
[ Dodano: 2013-04-04, 07:49 ]
No i nic mi ta procedura nie dała.....2 razy robiłem....to samo ...to z tego wynika że byłby to piękny temat dla amerykańskich naukowców z nasa ....hehe ,najbardziej intryguje to że zdarza się to tylko w motorach benzynowych (ale dokładnie taki problem jak opisałem)...wszystkich marek i pojemnosci ..latając po necie na forach wszystkich klamotów ,rozmawiając z mechanikami różnej maści ...nikt nie odpowie co to jest i żadne komputry tego nie pokażą,tylko dwóch obcykanych mechaniorów dało do myślenia ,bo nawet nie wspomnieli o tym wszystkim co ja szukałem a stwierdzili krótko szukaj w podciśnieniu...? i chyba najbardziej logiczne.... nie jest to odosobniony przypadek...trzeba do japońców chyba napisać...
[ Dodano: 2013-04-09, 07:00 ]
kk
[ Dodano: 2013-04-09, 07:01 ]
kk
[ Dodano: 2013-04-09, 07:52 ]
Witam...po paru dniach walki z tym wszystkim jest jednak gorzej...a mianowicie gasnie na wolnych na benie tak co 30 sek ....chodzi równo i nagle zjazd obrotów i stop...na gazowni wytrzymuje nie zgasnie ale jest to samo,siadaja obroty nawet do 400...oczywiście na dobrze gorącym motorze...po lataniu po forach wychodzi na przepływkę,jakies początkowe stadium,bo poza tym gasnięciem jest oki...raz wyciągałem ten wkład i tylko dmuchnąłem powietrzem ...była czysta blaszka ...Poradźcie czy próbować ją przeczyścic ale czym...? i co konkretnie tylko ta blaszkę...? i jaką mam alternatywe bo moja przepływka to BOSCH 0 280 218 096 a wkład w niej F 00C 2G2 060 oczywiście wtyk na 5 kabli czyli z termistorem...jak doczytałem ...koszt 700 zł,troche dużo...i żeby nie było ...pytam czy te wartości napięc właśnie tej co mam dotyczą 1,3-1,7V na wolnym i 1,8-2,4V na 2500 obr i w który pin sie wpiąć ...bo widziałem opis ale dla 4 przewodowej chyba ,doczytałem że można zastosować 005 przekładając termistor ale czy ona jest na 5 pin...? i jaka kupić,bo co to za przepływki za 170 zł....? http://allegro.pl/przeplywomierz-nissan ... 42909.html napiszcie coś pozdrawiam
[ Dodano: 2013-04-09, 21:24 ]
a jednak są zamienniki 096... http://allegro.pl/no...3096339619.html gość daje rok gwarancji...jak dziś zepsuje swoją do końca czyszczeniem ,to wezmę na próbę..co mi szkodzi jak nie będzie latać to oddam....
[ Dodano: 2013-04-09, 21:26 ]
No i raczej wszystko jasne...mierzyłem przed czyszczeniem i po ,nie było różnicy .....na wolnych 1,38V (może byc)...ale 2,5tys 1,7V...na 3tys 1,8V dopiero...ciekawe bo myślałem że będzie na odwrót z moją przypadłością...że złe wskazania będą na wolnych a wyżej w miarę...a mi na wolnych gaśnie a wyżej bez zarzutu zbiera się elegancko....no ale volt nie kłamie...co sądzicie jeżdzić i czekać aż siądzie całkiem...bo w sumie to na gazowni nie zawsze zgaśnie na tych wolnych...?
[ Dodano: 2013-04-12, 17:05 ]
Dlatego żeby wyeliminować ...raczej zdiagnozować czy to przepływka ...kolega polo33 z Kalisza chce mi pomóc ,i wpadnie do mnie do Wrocławia niebawem i przełożymy i zobaczymy ....dam znać co i jak...
[ Dodano: 2013-04-04, 07:49 ]
No i nic mi ta procedura nie dała.....2 razy robiłem....to samo ...to z tego wynika że byłby to piękny temat dla amerykańskich naukowców z nasa ....hehe ,najbardziej intryguje to że zdarza się to tylko w motorach benzynowych (ale dokładnie taki problem jak opisałem)...wszystkich marek i pojemnosci ..latając po necie na forach wszystkich klamotów ,rozmawiając z mechanikami różnej maści ...nikt nie odpowie co to jest i żadne komputry tego nie pokażą,tylko dwóch obcykanych mechaniorów dało do myślenia ,bo nawet nie wspomnieli o tym wszystkim co ja szukałem a stwierdzili krótko szukaj w podciśnieniu...? i chyba najbardziej logiczne.... nie jest to odosobniony przypadek...trzeba do japońców chyba napisać...
[ Dodano: 2013-04-09, 07:00 ]
kk
[ Dodano: 2013-04-09, 07:01 ]
kk
[ Dodano: 2013-04-09, 07:52 ]
Witam...po paru dniach walki z tym wszystkim jest jednak gorzej...a mianowicie gasnie na wolnych na benie tak co 30 sek ....chodzi równo i nagle zjazd obrotów i stop...na gazowni wytrzymuje nie zgasnie ale jest to samo,siadaja obroty nawet do 400...oczywiście na dobrze gorącym motorze...po lataniu po forach wychodzi na przepływkę,jakies początkowe stadium,bo poza tym gasnięciem jest oki...raz wyciągałem ten wkład i tylko dmuchnąłem powietrzem ...była czysta blaszka ...Poradźcie czy próbować ją przeczyścic ale czym...? i co konkretnie tylko ta blaszkę...? i jaką mam alternatywe bo moja przepływka to BOSCH 0 280 218 096 a wkład w niej F 00C 2G2 060 oczywiście wtyk na 5 kabli czyli z termistorem...jak doczytałem ...koszt 700 zł,troche dużo...i żeby nie było ...pytam czy te wartości napięc właśnie tej co mam dotyczą 1,3-1,7V na wolnym i 1,8-2,4V na 2500 obr i w który pin sie wpiąć ...bo widziałem opis ale dla 4 przewodowej chyba ,doczytałem że można zastosować 005 przekładając termistor ale czy ona jest na 5 pin...? i jaka kupić,bo co to za przepływki za 170 zł....? http://allegro.pl/przeplywomierz-nissan ... 42909.html napiszcie coś pozdrawiam
[ Dodano: 2013-04-09, 21:24 ]
a jednak są zamienniki 096... http://allegro.pl/no...3096339619.html gość daje rok gwarancji...jak dziś zepsuje swoją do końca czyszczeniem ,to wezmę na próbę..co mi szkodzi jak nie będzie latać to oddam....
[ Dodano: 2013-04-09, 21:26 ]
No i raczej wszystko jasne...mierzyłem przed czyszczeniem i po ,nie było różnicy .....na wolnych 1,38V (może byc)...ale 2,5tys 1,7V...na 3tys 1,8V dopiero...ciekawe bo myślałem że będzie na odwrót z moją przypadłością...że złe wskazania będą na wolnych a wyżej w miarę...a mi na wolnych gaśnie a wyżej bez zarzutu zbiera się elegancko....no ale volt nie kłamie...co sądzicie jeżdzić i czekać aż siądzie całkiem...bo w sumie to na gazowni nie zawsze zgaśnie na tych wolnych...?
[ Dodano: 2013-04-12, 17:05 ]
Dlatego żeby wyeliminować ...raczej zdiagnozować czy to przepływka ...kolega polo33 z Kalisza chce mi pomóc ,i wpadnie do mnie do Wrocławia niebawem i przełożymy i zobaczymy ....dam znać co i jak...
SATURN745
Jakieś postępy w sprawie? Bo u mnie występuje podobny problem i dopiero się za niego zabieram:
viewtopic.php?t=11872
viewtopic.php?t=11872
patryk pewnie czytałeś cały mój temat....mi oprócz tego gaśnięcia cyklicznego nic więcej nie koliduje...auto jezdzi normalnie ,pali też...i poza tym jest oki ...jak mam na czuja przepływkę kupować że to ustąpi mimo że ma takie napięcia....to to zostawiłem ,a tylko śrubką przepustnicy pół obrotu ją otworzyłem i mam 850obrotów...i juz nie gaśnie...zostały te tąpnięcia obrotów ale delikatnie o około 100 i nie zgaśnie i to wszystko....pozdro
SATURN745
Ostatnio kumpel mial taki problem i dlugo szukaliśmy przyczyny. Nowa przeplywka poprawila przyspieszenie ale auto dalej gaslo.
Winna okazala sie 2 sonda lambda - komp nie pokazywał od niej bledu !
Po wykreceniu latalo w niej jak grzechotka.
Po wymianie na uzywke za 60zl jak reka odjal
Może to komuś pomoże.
Pozdrawiam
Winna okazala sie 2 sonda lambda - komp nie pokazywał od niej bledu !
Po wykreceniu latalo w niej jak grzechotka.
Po wymianie na uzywke za 60zl jak reka odjal
Może to komuś pomoże.
Pozdrawiam
Panowie winna była przepływka, tak jak kolega wyżej pisał,ja wymieniłem dwie sondy na boscha uniwersalne bo akurat aż się wierzyć nie chce do 140km są uniwersalne boscha które zazębiają parametrami te oryginalne, i dalej to samo...ręce opadły ...Czytałem o przepływkach marki AUTOOLOG ,to konkurencja niemiecka dla boscha i ją kupiłem bo akurat robią taką co jest zamiennikiem 096 dalem 220 zł nówka w pudełeczku i stała się światłość,do dzisiaj jak ręką odjął ...a ile czasu minęło od ostatniego postu zobaczcie...Tak że przepływka ...ale tak walnięta że tylko ten rodzaj usterki uskuteczniała,a po za tym normalnie się jeździło.
SATURN745