___________________________________________________________________________
ja sie przymierzam i z tego co pytalem, to pasek kosztuje ok 95zl, napinacz japoński 140, rolka 264, do tego na pompe napinacz chyba 90, pasek 40-50 do tego robocizna, ktora u mnie akurat wykona kuzynek
![:lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
czyli w sumie nie tak zle
___________________________________________________________________________
ja wymieniałem, ale to już było tak dawno że nie pamiętam już szczegółów. Rolki i napinacze od strony rozrządu i pompy kupowałem u dystrybutora JC (były to japońskie części bodajże NGK). Paski mam Gatesa
Wszystko się trzyma kupy już przez 85kkm przebiegu (niedługo następna zmiana). Jeśli mechanik wszystko złoży i ustawi jak należy, to na zamiennikach też dobrze i długo będzie chodziło.
___________________________________________________________________________
Rozrzad w P10 2.0D i w P11 2.0TD jest chyba identyczny, wiec ja zalecam pasek oryginalny,niekoniecznie kupowany w ASO.Ja kupilem w sklepie w Lublinie za 120 zlotych bodajze i mam gwarancje na 100 tys km.Do tego dochodzi rolka napinajaca pasek rozrzadu, rolka prowadzaca pasek rozrzadu+pasek pompy paliwa+rolka paska pompy paliwa.Paska Gatesa nie polecam (tutaj kazdy ma swoje zdanie). Ja wiem, ze mam dobry pasek (tylko nie pamietam juz firmy) i wiem ze spokojnie na nim zrobie 90-100 tys km, ale np. na pasku firmy Gates, to przy 60 tys km juz bym wymienial. Co do wymiany, to zalecam co 90 tys km.Jesli mechanik wszystko dobrze zlozy i nie przekreci zadnego kola nawet o jeden zabek, to bedzie okey.Te silniki sa uczulone na zle ustawiony rozrzad i jak sie zle go ustawi, to pozniej moga byc powazne problemy.Ja wymienialem sam, wiec kosztu robocizny dokladnego Ci nie podam, ale tak srednio, to okolo 200-250 zlotych biora za to.
___________________________________________________________________________
moze podasz szczegoly nastawy - znaki na kolach - jak ustawic rozrzad i z tego co pamietam jak odkrecalem przykrywke paska to jest tam bardzo ciasno - jak sobie z tym poradzic???
___________________________________________________________________________
Ja liczylem na zebach na pasku wedlug ksiazki pozyczonej od znajomych z dobrego serwisu.Dawno to juz bylo i nie pamietam.Najlepiej to zrob swoje znaki.Jak wszystko rozbierzesz, to przed poluzowaniem i zdjeciem paska zrob swoje znaki na kolah i na obudowach i pozniej tak samo ustaw.
Ze znakow z tego co pamietam, to jesli chodzi o gorne kolo rozrzadu, to tam nie ma znakow.Znaki, zeby ustawic gorne kolo rozrzadu sa na gornym kole od strony pompy.
Co do rozebrania, to musisz wyciagnac poduszke silnika ta przy rozrzadzie takie cos metalowe, co oslania rozrzad i do tego jest przykrecona wlasnie poduszka silnika.
trzeba zdjac takze kolo pasowe z czym jest najwiekszy problem (a mianownicie to z odkreceniem jego), ja musialem sie poro otluc mlotkiem w klucz zeby to odkrecic.
Pamietaj, aby idealnie ustwic pozniej rozrzad, bo te silniki sa uczulone na przestawienie rozrzadu.
Jak zle ustawisz nawet o jeden zabek (chyba w lewa strone), to sie nic nie powinno stac, natomiast przestawienie rorzadu w prawo o jeden zabek moze doprowadzic do uszkodzenia silnika.
Nie pamietam tylko wlasnie w ktora strone dokladnie to ustawienie moze byc zle w skutkach.
Ja to robilem 1 raz w zyciu i czuwal nademna znajomy mechanik i w razie czego wiedzialem ze jak cos zle zrobie, to on mi o tym powie, jednak bez jego pomocy udalo mi sie ustawic rozrzad idealnie.
Zalecam po zlozeniu wszystkiego juz do kupy pokrecenie silnikiem obracajackluczem kolo pasowe i sprawdzajac, czy nie ma za duzego oporu i czy nic sie nie dzieje.
W razie jeszcze jakis pytan pisz smialo, a postaram sie pomoc.
Ja dzieki temu, ze sam to robilem pod okiem znajomego mechanika nauczylem sie wymieniac rozrzad, bo nigdy wczesniej tego nie robilem, a z innymi rzeczami to nie ma problemu.Wszystko sam sobie naprawiam.
___________________________________________________________________________
Ja jestem na świeżo z tematem. W zeszłym tygodniu wymieniłem rozrząd cenowo przedstawia się tak:
1. Napinacz paska pompy 74.70pln
2. Napinacz paska rozrządu 92.96 pln
3. Rolka prowadząca paska rozrządu 185.09 pln
Te części kupiłem w Japan Cars ze zniżką jakieś 15% nie wiem dokładnie. Napinacze firmy NGK - tak jak pisał adamm, a rolka prowadząca jakieś innej firmy, ale też japońska.
4. Pasek rozrządu 50 pln
5. Pasek pompy 50 pln
Oba paski Gatesa - za poradą adamma. Kupił mi je mechanik, który zmieniał rozrząd. Za robociznę wziął 250 pln razem z wymianą uszczelniacza przedniego silnika. Mechanik też polecony na forum
___________________________________________________________________________
Jakiego producenta wybrać:
- Paski: Nipparts , Gates, Mitsuboshi,
- Napinacze: Hipol, NTN, Optimal, Gates i chyba jak dobrze usłuszałem to SKS a może SKF,
- Rolka: Luka, JC, Nippart, Optimal.
Wiem że najlepsze są oryginalne paski ale w ASO w Olsztynie chcą:
- pasek rozrządu 230
- pasek do pompy 165
to dobra cena czy można kupić taniej nie chce oszczędzać na tych częściach ale nie lubie przepłacać.
___________________________________________________________________________
nissan nie produkuje pasków tylko kupuje u podwykonawców stawiając swoje logo na nich. Z tego co wiem jakiś czas paski dla nissana produkował Gates.
Kup paski Gatesa w dobrym szanującym się sklepie motoryzacyjnym.
Dlaczego w ASO są takie drogie części (choć nie wszystkie):?: bo serwis dolicza sobie po cichu część kosztów za robociznę. I jak kupisz oc nich części a robotę wykonasz gdzie indziej to nie udzielą Ci gwarancji. A paski i oryginalne mogą się zerwać po przekręceniu kluczyka w stacyjce.
___________________________________________________________________________
Chłopaki propo tych czesci temat jest bardzo czesto wałkowany.
A takie firmy jak JC Optimal to cinizna.Kupujac lepsze firmy takie jak np Mitsuboshi rzuccie okiem na taki napis MADE IN JAPAN/SINGAPORE w jedym sklepie motoryzacyjnym moze byc sporo paskow jednej firmy ale wykonane w innych krajach a to nie to samo tak samo bosch made in taiwan/united kingdom/germany.
a propo tycha paskow
gates górna polka,contitech bardzo dobry,mitsuboshi to zalezy,dayco
napinacze bardzo ciekawa oferta firmy inter team Sakura pakowacz ma w srodku koyo i nsk czyli dobre japonce.z innycj INA ruville i skf.
___________________________________________________________________________
Ja kupiłem w motorsystem Białystok, dostawa w 18 godzin za pobraniem. Możesz kupić i oddzielnie u nich. Z faktury to tak:
1 Napinacz paska roz 55 NSK
2 rolka prowadząca roz 85 KOYO
3 napinacz pompy 30 Niparts NSK
4pasek pompy Mitsuboshi 30
5 pasek rozrządu Mitsuboshi 40
6 Przesyłka 25
Taki sam komplet w sklepie wycenili mi na 430 a na paskach Geates ( czy jakoś tak ) 390
Brać i nie dyskutować za 60kkm i tak trzeba wymieniać znowu, jeślim nie jesteś hazardzistą
Musi to zrobić mechanik znający się na rzeczy, żeby nie przestawił zębów i nie obrucił kołnierzy w kołąch, bo będzie pasek tarł o obudowę, albo w końcu spadnie
___________________________________________________________________________
i ja się dołączę do tematu rozrządu ;auto mam od 1 właściciela, a on rozrząd wymienił z oryginału na
gatesa przy 90tys. a potem też gatesa przy 177tys.(twardziel, ja bym się bał tak zwlekać :rolleyes: )
Ale świadczy to otym ,iż paski tej firmy są solidne.
Zresztą sam wszystkie auta,które miałem zaopatrywałem wte paski.
___________________________________________________________________________
Najpopularniejszy zestaw rozrządu to rolki SKF i paski Gates, ja zamontowalem NSK i Mitshuboshi - mój mechanik mi powiedział że jak 60 tys zrobię to będzie dobrze
___________________________________________________________________________
Co myslicie o rolkach RUVILLE??
___________________________________________________________________________
"RUVILLE" chyba niemieckie ale do końca to nikt nie wie, przy zakupie nie ma co patrzeć w co zapakowane tylko co jest wytłoczone na samych częściach, bo jak kupowałem do forda to jedna rolka była w pudełku Ruville a okazało się że INA.
___________________________________________________________________________
Ja zamontowałem jakiś czas temu taki zestaw: paski mitsuboshi, rolki nsk ntn. Wcześniej miałem podobny zestaw. Na tamtym przejechałem 60 000km na ty zrobione dopiero 2kkm. Moim zdaniem nieoryginalne części lepiej wymieniać co 60 000km, w połączeniu z dobrym montarzem nic złego nie powinno się dziać. Mój mechanik twierdzi że obojętnie co się wsadzi 60 000km przechodzi wszystko.
___________________________________________________________________________
Wczoraj bylem u szwagra w sklepie motoryzacyjnym. Mial dwie rolki do VW: SKF i RUVILLE. Rozpakowalismy je i porownalismy. Ku mojemu zdziwieniu w jednym i w drugim siedzialo lozysko NSK!!!
___________________________________________________________________________
zakupiłem zestaw do wymiany i jutro biore się za robote, paski kupiłem "conti" tam co zamawiałem za 141zł obydwa a za rolki im podziękowałem bo mi zaczeli opowiadać historie że NSK czy np. SKF produkują dla INA a INA pakuje w swoje pudełka, w drugim sklepie znów wymyślili że wszyscy producenci się wymieniają między sobą częściami i pakują w swoje opakowania a mi się wydaje że poprostu po drodze z fabryki jest kupe kombinatorów , którzy chcą zarobić a się nie narobić bo to żaden problem wyprodukować pudełko , wydrukować etykietke z numerem i przykleićna pudełko a na koniec wsadzić rolke np. NSK która jest połowe tańsza. Dałem sobie na luz i w trzecim sklepie kupiłem zestaw rolek 2były NSK Japan 1NTN Japan za 430 zł i wszystkie były zapakowane w pudełka o nazwie takiej jak część, zaoszczędziłem ok 200 zł ta tych ich pudełkach i niby kooperacji międzyproducenckiej. Następnym razem jak będe zmieniał rozrząd a teraz to nie prędko to paski sobie kupie w sklepie a rolki od jakiegoś sprzedawcy z allegro bo też mają NSK i NTN a prawie połowe taniej.
Ja kupilem na allegro komplet rolek za 195zl (2xNSK i NTN) a do tego oddzielnie paski Gatesa za 100zl i mysle ze taka opcja jest najlepsza.
___________________________________________________________________________
no chyba najlepsza następnym razem też tak zrobie jak jeszcze będe miał swoją nyse... a raczej nie planuje długo zmiany bo sie za bardzo zagłębiłem w temat i szkoda by zmarnować tą wiedze a poza tym auto jest warte trzymania.
Witam . Dziś się uporałem z wymianą rozrządu, troche mi się z tym zeszło... cały dzień , no ale chciałem zrobić dokładnie bo dla siebie i czas w tym wypadku nie grał roli
![:)](./images/smilies/wesoly.gif)
źródło: NKP