Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P12/WP12] Nissan Primera p12 wymiana silnika

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

DeathMast
nowy na forum
Posty: 15
Rejestracja: 2015-05-27, 18:13
Lokalizacja: Lublin

[P12/WP12] Nissan Primera p12 wymiana silnika

Post autor: DeathMast » 2015-06-06, 22:54

1 jestem nowym uzytkownikiem ale szczesliwym posiadaczem primery p12 2.2 dci

Jestem mlodym chlopakiem i stad moj pomysl otoz moim pomyslem jest wyjecie silnika oryginalnego 2.2 zastapic go silnikiem 1.9 tdi arl 150km i teraz moje pytanie czy jest sens i czy bedzie mocno trzeba przerabiac komore silnika? jaki mniej wiecej moze byc koszt i co ewentualnie potrzebuje oprocz slupka + osprzet.

Ewentualnie czy ktos podrasowywal silnik 2.2dci na lancuszku 126 koni?
Ostatnio zmieniony 2015-06-07, 12:08 przez DeathMast, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
berny_p
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2013-07-07, 07:28
Lokalizacja: DPL/DW

Post autor: berny_p » 2015-06-07, 12:02

Silnik 2.2 są bardzo wdzięczne do modyfikacji.
Najważniejsze rzeczy:
- na jakim oleju jeździsz?
- jak traktujesz ten silnik?
- jaki masz budżet?
Mody które możesz zastosować:
- wstawienie IC
- Wymiana wydechu na 2,5 cala
- zmiana map silnika (Tylko nie jakieś uniwersalne gówno z alledrogo lecz jedziesz do profesjonalistów którzy znają się na rzeczy)
- zwiększenie ciśnienia na Turbinie
- polepszenie dolotu (zmniejszenie jego temperatury i przepływu)

Pamiętaj że to diesel - tutaj moc może być mała, a ważniejszy jest Moment Obrotowy.
Pozdrawiam
BernyP
IT Help i Diagnostyka aut Wrocław
Moja Lorcia :P
Blog o renowacji Lorci

Awatar użytkownika
Zielkq
fanatyk nissana
Posty: 3591
Rejestracja: 2012-05-31, 09:31
Lokalizacja: Vratislavia
Kontakt:

Post autor: Zielkq » 2015-06-07, 12:40

DeathMast pisze:czy jest sens i czy bedzie mocno trzeba przerabiac komore silnika? jaki mniej wiecej moze byc koszt i co ewentualnie potrzebuje oprocz slupka + osprzet.
Silnik vaga chcesz pakować?... Nie, sensu nie ma. Przy takiej rzeźbie to tam do przeróbki nie sam słupek, ale pewnie i skrzynia, półosie, czy zabawa z elektryką i wiązką. Taniej wyjdzie Ci kupić vaga, a nie silnik do P12 pakować...
Zapraszam do założenia odpowiedniego tematu w dziale "zaprezentuj swoje nismo" ;)

Pozdrawiam
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."

DeathMast
nowy na forum
Posty: 15
Rejestracja: 2015-05-27, 18:13
Lokalizacja: Lublin

Post autor: DeathMast » 2015-06-07, 18:17

Jezdze na polsyntetyku
silnik traktuje raczej lagodnie nie katuje czasem zdarza sie ze trzeba przycisnac przy wyprzedzaniu ale to chyba normalne
budzet jak najmniej ale mysle ze 4-5 tys
odnosnie mapy bylem w Fabryce Mocy i pytalem co i jak to oni niestety nawet nie maja takie mapy ze wzgledu na wtryski Denso ktore podobno nie zapamietuja ustawien dlatego sa te chip boxy na alledrogo

[ Dodano: 2015-06-07, 19:21 ]
Odnosnie prezentacji to musze skonczyn malowac zderzak itp i wtedy bede prezentowac haha.

Jeszcze jeden problem ktory zapomnialem dodac wiec silnik podobno jest ten 2.2 dti czyli 126 koni (tak wynikalo z briefu) według ksiazki ktora jest w samochodzie od poczatku jest 2.2 dci
z kilku stron gdzie sprawdza sie VIN to w sumie sie nie dowiedzialem za duzo bo jedna mowi 139 jedna 126 jedna 130 i tak w kolko. Wiec jesli ktos by mogl pomoc gdzie moge znalezc jakies oznaczenia silnika to bym byl wdzieczny

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-06-07, 18:25

DeathMast, jakiej firmy jest ten olej? Bo szczerze powiedziawszy ja bym wrócił na Twoim miejscu na pełny syntetyk.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

DeathMast
nowy na forum
Posty: 15
Rejestracja: 2015-05-27, 18:13
Lokalizacja: Lublin

Post autor: DeathMast » 2015-06-07, 18:40

Olej to Genuine wedlg tego co mowil mechanik to pelnego syntetyka nie ma co lac przebieg mam 202 tys. Ostatnio wymieniona turbina vacu pompa slizg wszystkie uszczelki (kolektor itp) olej filrty wszystkie takze silnik doinwestowany. Ale brakuje mi troche mocy albo momentu obrotowego. Ostatnio czytalem an temat skrzyni biegow ze jest krotka i dlatego moze wydaje sie ze nie ma mocy.

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-06-07, 18:51

DeathMast, Ty zmień mechanika. To, że silnik ma 202kkm nie oznacza, że trzeba go zalewać od razu półsyntetykiem, w dodatku badziewiastym.....

Ja przy 240kkm zmieniłem z pół na full.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

DeathMast
nowy na forum
Posty: 15
Rejestracja: 2015-05-27, 18:13
Lokalizacja: Lublin

Post autor: DeathMast » 2015-06-07, 18:53

To jakas duza zmiana jest miedzy pol a fullem? Sory ze tak wypytuje ale jestem laikiem.

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-06-07, 19:01

DeathMast, jakość to po pierwsze. Jakość oleju wpływa w bardzo dużej mierze na żywotność silnika, kulturę pracy, odbiór ciepła i osiągi.

Tu możesz trochę poczytać -> viewtopic.php?t=13837&postdays=0&postorder=asc&start=0
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

DeathMast
nowy na forum
Posty: 15
Rejestracja: 2015-05-27, 18:13
Lokalizacja: Lublin

Post autor: DeathMast » 2015-06-07, 19:10

Silnik cichutko pracuje odbior ciepla jest ok w upale 30 stopni i jedzie po miescie nie bylo problemu

Awatar użytkownika
berny_p
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2013-07-07, 07:28
Lokalizacja: DPL/DW

Post autor: berny_p » 2015-06-07, 22:04

DeathMast, Silniki 2.2 dci powinny jeździć na systetycznym oleju masz na stronie 9-2 w instrukcji!!!
Ja przy 182 tyś latam na ELF NF 900 5W40 (to był olej na 1 montaż tego silnika) i zapytaj się chłopaków z grupy jak to jeździ :P
Koleś lał Ci jakieś G. i dlatego padła turbina oraz jest lekkim mułem.

co do tuningu 2.2 dci na wtryskach denso. Kolesie nie mogli się podłączyć do OBDII dlatego stwierdzili że trzeba kupić jakieś Gów... z allegro. Nie wiem jak to dokładnie będzie wyglądać przy aucie z 126 KM (brak IC + inna turbina i może nie być możliwości edycji map) ale jak będziesz kiedyś w rejonie Wrocka to zadzwoń to Zobaczysz moją Wronę i spóbujemy coś z programem pokminić.

Zanim to nastąpi to polecam:
Wstawienie IC (pomaluj przed montażem na czarno :) )
Wkładka Pipercross (panelowy filtr powietrza)
Wydek 2,5 cala z 1 tłumikime przelotowym

Jeżeli auto ma sterownik który mogę modyfikować to po zmianie filtra automatycznie zwiększy Ci cisnienie doładowania o 0,1 bar.

Jedyna możliość diagnostyki to Consult 2 (ostatnio bawiłem się sprzętem za 25000PLN i stwierdził że mam błędy prawie wszystkich czujników w aucie i mogłem diagnozować jedynie silnik), a jakieś tanie gów... a allegdrogo pokazują jedynie napięcie zasilania OBDII

Sorry za rozpisanie ale troszkę się bawię P12 2.2 dci (139 KM w serii)
Pozdrawiam
BernyP
IT Help i Diagnostyka aut Wrocław
Moja Lorcia :P
Blog o renowacji Lorci

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-06-07, 22:33

DeathMast, chodziło mi o odbiór ciepła przez olej z elementów takich jak tłok, panewka, trzonki zaworowe, turbo - jeśli jest chłodzone olejem.

Resztę napisał Berny_p.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

DeathMast
nowy na forum
Posty: 15
Rejestracja: 2015-05-27, 18:13
Lokalizacja: Lublin

Post autor: DeathMast » 2015-06-07, 23:27

odnosnie turbiny jest to oryginal garreta nowka wiec chyba nie jest jakims szajsem :)
z tym ic to jest taki problem ze nie dokonca wiem jaki to jest czy jest to ten 2.2 dti 126 konic bez ic albo ten 2.2 dci 139 koni bo mam tak poplatane papiery itp ze masakra (byl sprowadzony z belgi) rok produkcji to 2002 w czerwcu wyjechal wiec no nie wiem jaki jest silnik w srodku. do Wrocka moze byc kawalek ale kto wie moze kiedys.
odnosnie oleju zmiana na fulla nie rozwali uszczelek ?
a turbina padla bo slizg zaczal sie hmm zdzierac i opilki poszly w obieg i zatrzymaly sie na filtrze oleju ale podobna kilka poszlo w turbina i ja rozszczelnija i po zdzieralo lopatki wirnika (tzn tak mechanik mowil)ale wzialem ja i mam moze kiedys sie zregeneruje.

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-06-07, 23:31

DeathMast, przeczytaj to, co Ci podrzuciłem w linku. Turbina poszła się gonić przez beznadziejny olej.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

DeathMast
nowy na forum
Posty: 15
Rejestracja: 2015-05-27, 18:13
Lokalizacja: Lublin

Post autor: DeathMast » 2015-06-08, 00:07

wiec kupilem go w styczniu tego roku i nie wiem jaki olej byl w srodku wlany bo nie bylo karteczki ani nic... i przed wlaniem tego Genuine turbina padla

[ Dodano: 2015-06-08, 01:08 ]
ale postaram sie jak najszybciej wymienic ten olej jakos. a co odnosnie uszczelek czy nie rozszczelni sie itp ? zeby nie bylo ze zmienie olej na fulla i uszelka pod glowica pojdzie

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-06-08, 07:19

DeathMast, to mój silnik już dawno nie powinien pracować i paru innych osób, gdzie poprzechodziliśmy z pół na full, a nawet z minerała na full również.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
berny_p
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2013-07-07, 07:28
Lokalizacja: DPL/DW

Post autor: berny_p » 2015-06-08, 08:10

DeathMast, w roku 2002 z wtryskiwaczami Denso wychodziła wersja 126 KM (bez IC i zmiennej geometrii łopatek turbiny).

Też mam papiery poplątane bo mi wszędzie wpisali 126 KM, a mam 139 KM w serii.

Tak jak Ci mówimy, wlej porządny olej (wyżej Ci napisałem jaki ja polecam)
Pozdrawiam
BernyP
IT Help i Diagnostyka aut Wrocław
Moja Lorcia :P
Blog o renowacji Lorci

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2015-06-08, 08:29

Nie wierz w takie teorie, że po zmianie oleju na syntetyczny od razu skończy się uszczelka pod głowicą. Chłopaki bardzo dużo Ci już napisali co można zrobić by usprawnić diesla. Co prawda ze stock'owej dti nie ugrasz tyle co z dci, ale zawsze przybędzie kilka Nm, które poprawią Twoje samopoczucie.

Turbina mogła się skończyć z dwóch powodów:
1. poprzedni właściciel w Belgii nie za bardzo interesował się jak należy użytkować samochód z turbiną, tzn. nie rozgrzewał oleju spokojnie i nie "studził" silnika po jeździe;
2. handlarz w Belgii albo w Polsce, żeby nie stracić za dużo na tym aucie wlał mineralny olej, który moment zarżnął sprężarkę.

DeathMast
nowy na forum
Posty: 15
Rejestracja: 2015-05-27, 18:13
Lokalizacja: Lublin

Post autor: DeathMast » 2015-06-10, 19:28

sorki ze tak pozno ale IC zamontowane bylo od kad go kupilem tylko dopiero teraz ogladalem dokladnie.

[ Dodano: 2015-06-10, 20:28 ]
oraz moja turbina ma zmienna geometrie lopatek.
moze ktos zmienil silnik?
z dti na dci ?

Awatar użytkownika
berny_p
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2013-07-07, 07:28
Lokalizacja: DPL/DW

Post autor: berny_p » 2015-06-10, 20:53

Może być taka sama sytuacja jak u mnie. Wg VINu jest 126KM a po podłączeniu się do Consulta okazało się że 139KM.
Przyglądnij się dokładnie i sprawdź ile masz pasków osprzętu. Do tego zrób fotki tego silnika i dodaj do posta.
Pozdrawiam
BernyP
IT Help i Diagnostyka aut Wrocław
Moja Lorcia :P
Blog o renowacji Lorci

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”