[P/WP11.144] Problem z temperaturą silnika
Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol
[P/WP11.144] Problem z temperaturą silnika
A więc tak , ojciec ma bardzo dziwny problem w P11.144 2.0TD a mianowicie tak samochodz jedzie normalnie itp itd ale jak się jedzie dziadkowo . Gdy chcesz przyspieszyć powyżej 3ty lub energicznie albo redukcja momentalnie rośnie temperatura na wskaźniku na desce rozdzielczej
Został wymieniony termostat, oba czujniki temperatury , korek od chłodnicy ,wszystkie bezpieczniki sprawdzone przewody itp odpowietrzony chociaż ani jeden bombelek nie uciekł z układu !
Więc wziąłem samochod na testy pojechałem nim do roboty , gdy sie rozgrzał zapiałem 3tys obrotów jakieś 130km/h i tak jechałem prostą drogą bez zwalniania około 15km , następnie wjechałem w miasto pod drodze i się zaczeło 2x hamowałem silnikiem ,starty spod świateł i już temp rośnie przejechłem chwilę się ustabilizowało wyjechałem z miasta i powoli przyspieszając jadę temp zaczeła rosnąć powyżej 100km/h więc do 120 się rozpedziłem aby nie pałować a zobaczyć co będzie temp urosła do czerwonej lini więc zatrzymałem się aby zobaczyć co się dzieje
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=eVVVmq5j ... e=youtu.be[/youtube]
nic pod maską nie wskazywało na jakikolwiek wzrost temperatury nie syczało z chłodnicy zero bulgotu nie wywalało płynu nic a nic .
Zostawiłem na zgaszonym silniku na włączonym wentylatorze na długość ćmika i pojechałem dalej z temp w odpowiednim położeniu ale dziadkowo .
Zdarzało się jeszcze ,że urosła temp troche tak ,że wskazówka stała prosto .
Ruszanie spod świateł do 3-3,5k i już momentalnie za pedałem temp rośnie w trasie jak przyspiesza sie normalnie również rośnie jak powoli i stale spoko .
Nie ma żadnych ale to żadnych błedów na kompie .
Robiliśmy testy na załączonej klimie na full i wyłaczonym całkowicie , żadnych zmian na plus to samo . Na nagrzewnicy na full , żadnych zmian .
Bardzo dziwne jest to wszystko , co może być przyczyną ?
Płynu nie ubywa nie ma oleju w płynie ani masła na korku , olej i filtry wszystkie świeże wszystko git
Został wymieniony termostat, oba czujniki temperatury , korek od chłodnicy ,wszystkie bezpieczniki sprawdzone przewody itp odpowietrzony chociaż ani jeden bombelek nie uciekł z układu !
Więc wziąłem samochod na testy pojechałem nim do roboty , gdy sie rozgrzał zapiałem 3tys obrotów jakieś 130km/h i tak jechałem prostą drogą bez zwalniania około 15km , następnie wjechałem w miasto pod drodze i się zaczeło 2x hamowałem silnikiem ,starty spod świateł i już temp rośnie przejechłem chwilę się ustabilizowało wyjechałem z miasta i powoli przyspieszając jadę temp zaczeła rosnąć powyżej 100km/h więc do 120 się rozpedziłem aby nie pałować a zobaczyć co będzie temp urosła do czerwonej lini więc zatrzymałem się aby zobaczyć co się dzieje
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=eVVVmq5j ... e=youtu.be[/youtube]
nic pod maską nie wskazywało na jakikolwiek wzrost temperatury nie syczało z chłodnicy zero bulgotu nie wywalało płynu nic a nic .
Zostawiłem na zgaszonym silniku na włączonym wentylatorze na długość ćmika i pojechałem dalej z temp w odpowiednim położeniu ale dziadkowo .
Zdarzało się jeszcze ,że urosła temp troche tak ,że wskazówka stała prosto .
Ruszanie spod świateł do 3-3,5k i już momentalnie za pedałem temp rośnie w trasie jak przyspiesza sie normalnie również rośnie jak powoli i stale spoko .
Nie ma żadnych ale to żadnych błedów na kompie .
Robiliśmy testy na załączonej klimie na full i wyłaczonym całkowicie , żadnych zmian na plus to samo . Na nagrzewnicy na full , żadnych zmian .
Bardzo dziwne jest to wszystko , co może być przyczyną ?
Płynu nie ubywa nie ma oleju w płynie ani masła na korku , olej i filtry wszystkie świeże wszystko git
Ostatnio zmieniony 2015-05-25, 19:39 przez HakeN, łącznie zmieniany 4 razy.
P10 CrashTest - corsa skasowana włącznie z słupkami drzwiami i szybą
P11 Skandynaw - na wiosnę ukończę
S13 200SX CA18DET - Driftcar w budowie
P11 Skandynaw - na wiosnę ukończę
S13 200SX CA18DET - Driftcar w budowie
Słuchaj, Janusz miał taki problem, że wymienił termostat (co prawda w benzyniaku), ale nowy okazał się wadliwy. Mierzyłeś ciśnienie w układzie chłodzenia? Na jaki korek wymieniłeś, tzn. jaka wartość ciśnienia jest na korku?
P11 Turbo Diesel Intercooler <-- klik
Wiooreck, mi się wychładzał, a nie gotował.
HakeN, trzeba podpiąć pod komp i zobaczyć temperaturę silnika, która pokazuje ECU, bo może być tak, że masz walnięty czujnik temp., który daje info na blat, a nie do ECU.
HakeN, trzeba podpiąć pod komp i zobaczyć temperaturę silnika, która pokazuje ECU, bo może być tak, że masz walnięty czujnik temp., który daje info na blat, a nie do ECU.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Ale równie dobrze może być problem z termostatem w drugą stronę i się będzie gotował. A ma ktoś takie urządzenie żeby podpiąć diesla../?
P11 Turbo Diesel Intercooler <-- klik
Consultem bez problemu powinno się dać odczytać.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
CHOPAKI ! on się nie gotuje tylko wskaźnik tak pokazuje ! Czytajcie czujniki podmienione ode mnie tak samo korek ja nigdy ale to nigdy nie miałem problemu z temperatura nawet robiąc totalny przeciąg po mieście .
Termostat przepuszcza normalnie na pełen obieg płyn krąży .
Tak tylko który niby daje na blat jak jeden czujnik jest od nagrzewnicy i odpięcie jego nie zmienia nic we wskazaniach a drugi obok jest od ECU 2pinowy więcej nie znalazłem albo nie wiem gdzie jest .
Właśnie ojciec jakieś 2tyg temu jeździł z podpiętym kompe i temp oscylowała 90-94stop .
A może być walnięty sam wskaźnik na blacie ?
Termostat przepuszcza normalnie na pełen obieg płyn krąży .
Tak tylko który niby daje na blat jak jeden czujnik jest od nagrzewnicy i odpięcie jego nie zmienia nic we wskazaniach a drugi obok jest od ECU 2pinowy więcej nie znalazłem albo nie wiem gdzie jest .
Właśnie ojciec jakieś 2tyg temu jeździł z podpiętym kompe i temp oscylowała 90-94stop .
A może być walnięty sam wskaźnik na blacie ?
Ostatnio zmieniony 2015-05-25, 19:32 przez HakeN, łącznie zmieniany 1 raz.
P10 CrashTest - corsa skasowana włącznie z słupkami drzwiami i szybą
P11 Skandynaw - na wiosnę ukończę
S13 200SX CA18DET - Driftcar w budowie
P11 Skandynaw - na wiosnę ukończę
S13 200SX CA18DET - Driftcar w budowie
Czujnik na zegary to jest ten jendnopinowy. Dwupinowy idzie na ECU. Sam wskaźnik w zegarach może być dziabnięty, ale wątpię w to. Prędzej połączenia elektryczne w zegarach.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Zrób tak - podepnij pod kompa i obserwuj temp. na ECU jak zaczyna na blacie wariować. Nadmuch przestaje działać, bo w P11.144 czujnik temp. na blat jest połączony do zegarów przez kompa od klimy.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Dopiero w przyszłym tygodniu przyjedzie ziomek z consulem . Hmy bo mnie ciekawi czy może gdzieś się zrobił zimny lut na blacie ale wtedy wariowała by cały czas a nie tylko przy przyspieszaniu
P10 CrashTest - corsa skasowana włącznie z słupkami drzwiami i szybą
P11 Skandynaw - na wiosnę ukończę
S13 200SX CA18DET - Driftcar w budowie
P11 Skandynaw - na wiosnę ukończę
S13 200SX CA18DET - Driftcar w budowie
Trzeba przebadać trasę sygnału - od zegarów, przez kompa od klimy do czujnika.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_