Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P/WP11.144] gaśnie na wolnych obrotach rozgrzanym silniku c

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

winshido
nowy na forum
Posty: 1
Rejestracja: 2012-05-25, 14:51
Lokalizacja: łódź

[P/WP11.144] gaśnie na wolnych obrotach rozgrzanym silniku c

Post autor: winshido » 2012-05-25, 16:34

witam serdecznie!
zacznę bez owijania:

posiadam auto:
nissan primera p11 144 rok 2000 16v beznyna po lifcie wersja europejska
140KM

opis problemu:

na rozgrzanym silniku 90stopni na biegu jałowym, równo co 26 sekund spadają obroty tak nisko że silnik gaśnie

na zimnym silniku wszytko jest ok. silnik pracuje rówo, obroty nie falują. jak rozgrzeje się do ok 50 - 70 stopni zaczyna pojawiac się problem. co 26 sekund obroty spadają na kilka sekund po czym spowrotem wchodzą na ok 800. i tak az do momentu rozgrzania silnika do 90stopni. na mocno rozgrzanym silniku obroty spadają tak nisko ze silnik gaśnie.

przeprowadziłem kilka zabiegów mając nadzieję, że to wystarczy:
odkręciłem przepustnicę i wyczyściłem
wyczyściłem silnik krokowy (zawór powietrza dodatkowego)

to nie pomogło. dalej:

odłączyłem przepływomierz chcąc sprawdzi czy on nie jest powodem usterki.
na wyłączej przepływce silnik (wiadomo) pracuje specyficznie, ale problem nie znika. tzn silnik nie gaśnie bo obroty bez przepływki są wyższe ok 2000. jednak co 26 sekund spadają znacznie po czym silnik znów wchodzi na wyzsze obroty.

odłączałem też zawór egr co również nic nie dało

jako ciekawostke poluzowałem śrubki od krokowca wtrakcie pracy silnika (obstawiam ze to jego wina) i problem jakby "zmalał". obroty nieznacznie podrosły i silnik już nie gasł chociaż co 26 sek obroty nadal spadały (ale znacznie mniej niż na mocno dokreconym krokowcu). WHAT A FUCK?

i teraz pytania:
co jest nie tak?
czy to może byc kwestia jakiegos uszkodzenia silnika krokowego
czy mozna taką usterkę wyeliminowac jakos pod komuterem?
czy komp bedzie widział awarie krokowca lub jego niewłaściwą pracę (np. na elmie warunkach domowych)

szukałem na forum. przewertowałem wszystkie tego typu teamty i niestety nie znalazłem odpowiedzi

bardzo uprzejmie proszę o pomoc/podpowiedź
pozdrawiam

[ Dodano: 2012-06-03, 23:24 ]
i jak?
zero pomysłów?
nikt sie nie wypowie?

może jakies sugestie? naprawde nikt sie nie spotkał z czymś podobnym lub nikt nie ma wiedzy ani pomysłów rozwiązania?

pozdrawiam

jaculka
nowy na forum
Posty: 8
Rejestracja: 2012-11-14, 20:01
Lokalizacja: Tychy

Post autor: jaculka » 2013-03-23, 21:10

Mam dokladnie ten sam problem....pomoże ktoś?? ktoś doszedł co to jest?

Awatar użytkownika
wod2u
fanatyk nissana
Posty: 824
Rejestracja: 2010-11-22, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wod2u » 2013-03-23, 22:05

Trzeba spróbować ustawić wolne obroty wg serwisówki ec_sr20.pdf str. 47), dobrze jest jeszcze przy okazji "zresetować" zawór powietrza dodatkowego (ec_sr20.pdf str. 34).
Jak nie pomoże, a przepustnica, krokowiec i przepływka były czyszczone, to proponuję odpiąć aku na 24h i po tym czasie znowu spróbować ustawić obroty. Jak znowu nie pomoże to może się okazać, że przepływka do wymiany.
pozdr. Kamil

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-03-24, 09:04

chomikuj.pl/bmbl80/P11-144

serwisowka

jaculka
nowy na forum
Posty: 8
Rejestracja: 2012-11-14, 20:01
Lokalizacja: Tychy

Post autor: jaculka » 2013-03-25, 08:49

Dzięki za podpowiedz. Jak tylko temperatura troche sie podniesie to zabieram sie do roboty. Dam znać czy pomogło.

Awatar użytkownika
saturn745
wiem o czym pisze
Posty: 46
Rejestracja: 2010-10-02, 18:28
Lokalizacja: wrocław

Post autor: saturn745 » 2014-11-08, 22:38

Witam Panowie dokładnie ten sam problem...SR20DE 140km,wszystkie zabiegi jak koledzy powyżej wykonane i nic.Wymienione dwie sondy na boscha,wymieniona przepływka na boscha ,czyszczenie krokowca ,wymiana krokowca ,w końcu przepustnicy,adaptacja wolnych,akumulator 30 godz odłączony ...i nic to samo.Dodam tylko że mój motor jak ma obciążenie w postaci świateł czy nawiewu a klimy to już nie wspomnę to podnosi nieznacznie obroty na około 820-850 i jest oki ,już spadku nie zauważam,jak tylko wszystko wyłączę obroty spadną do 750 i znów co 30 -40 sekund się zaczyna spadek obrotów że ledwo wyciąga.Czy może rozwiązaliście tą tajemnicę ? Może czujnik temperatury...ale który.
Ostatnio zmieniony 2014-11-10, 20:45 przez saturn745, łącznie zmieniany 1 raz.
SATURN745

krzysiek1984
nowy na forum
Posty: 14
Rejestracja: 2014-11-04, 13:42
Lokalizacja: Gostynin

Post autor: krzysiek1984 » 2014-11-09, 19:37

A moze czujnik temperatury głupieje?

Awatar użytkownika
saturn745
wiem o czym pisze
Posty: 46
Rejestracja: 2010-10-02, 18:28
Lokalizacja: wrocław

Post autor: saturn745 » 2014-11-12, 19:42

Witam .Nie mogłem się pozbyć tego rytmicznego co 30 sek przydławienia na wolnych i tylko na normalnie rozgrzanym motorze ,wymienione dwie sondy na boscha,wymienione używane ,silnik krokowy i tps ,wymieniony przepływomierz na boscha 096 taki jak oryginał,sprawdzony każdy wężyk złączka króciec i nic... ustawianie tps na 0,45v na zamkniętej co dawało 1100rpm po odpaleniu ,ale od razu nauka wolnych między przygasaniem i po ponownym odpaleniu 750rpm .Pełny euforii a tu za 30 sek ta sama polka klęka aż zgaśnie na benie ,na gazie nie powiem wyciąga z tych 400rpm....ale porażka , i w końcu Panowie ...to jest sprawa podciśnienia odmy i tego całego tałatajstwa, tak w tym motorze zagmatwanego...,jestem tego pewien....a dlatego tak sądzę ,bo po wypięciu w desperze węża który łączy się z rurą tą między przepływką a przepustnicą i idzie do pokrywy zaworów ,zaślepieniu korkiem dziurki w tej grubej rurze a na końcówkę węża co idzie do pokrywy dałem gąbkę dla oczyszczania powietrza bo on ssie i to mocno...jak ręką odjął ,obroty książkowe jeszcze raz sobie zrobiłem naukę wolnych bo teraz w ogóle można było naprawdę je właściwie wykonać, bo nie kulał ,jest super spalanie spadło o dwa litry ale to pewnie po sondach i nic nie kuleje i nic się nie dzieje....obroty 750, na obciążeniu do 820 .Jeżdźę tak i już o tym nie myślę nawet...wiem że trzeba by było problem rozwiazać tylko jak,to wszystko ogarnąć z tymi podciśnieniami ....to tyle pozdrawiam
SATURN745

Awatar użytkownika
Nitrus
nowy na forum
Posty: 27
Rejestracja: 2013-06-08, 22:30
Lokalizacja: Mikołajki

Post autor: Nitrus » 2014-12-03, 17:35

czesc! Cos wiadomo o co chodzi dokladnie z tymi opadajacymi obrotami ?? bo mam to samo i dzisiaj bylem nawet obroty ustawiac u mechanika bo mialem za wysokie przy okazji podpiął pod kompa i sparawdzal błędy i nic nie wywalilo, napiecia na sondach itp tez poprawne. Zmienili mi na 900 ale i tak mi wlasnie co jakis czas spada do dolu ze az zadlawi silnikiem a jak jade i dojezdzam do skrzyzowania to potrafi mi silnik zgasnac. Nie robilem czyszczenia krokowca, przeplywki czy przepustnicy. Jedynie wymienilem filtr powietrza. Jakies sugestie ??

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2014-12-03, 18:01

Nitrus, sam napisałes co masz do sprawdzenia :) Przepływka najczesciej jest winna

Awatar użytkownika
Nitrus
nowy na forum
Posty: 27
Rejestracja: 2013-06-08, 22:30
Lokalizacja: Mikołajki

Post autor: Nitrus » 2014-12-03, 18:45

Dodam ze mi fest szarpało autem po strojeniu nie wiedzac czemu auto nie chcialo sie wkrecac na obroty. Ale troche tak pojezdzilem i teraz w miare normalnie sie wkreca. Dobra to w sobote sobie sprawdze ta przeplywke i rozkrece przepustnice

Awatar użytkownika
saturn745
wiem o czym pisze
Posty: 46
Rejestracja: 2010-10-02, 18:28
Lokalizacja: wrocław

Post autor: saturn745 » 2014-12-03, 18:46

Panowie ja powiem tak,jak pisałem wyżej u mnie nie pomogło to wszystko co pisałem i zamiana z kolesiem przepływki a w konsekwencji niedowierzania że to tez może być niepewne, kupienie nowej Bosch 096 za 600 zł...bo taka idzie do tego motoru ,dopiero odłączenie węża podciśnienia od dolotu miedzy przepływką a przepustnicą zaczopowanie go ,a na pokrywę zaworów filterek stozkowy specjalny do odmy i sprawa rozwiązana...obroty stoją jak drut można cały zbiornik na wolnych spalić i nie kleknie na chwile ...walczyłem z tym na tyle długo że nie chce mi sie już wnikac od nowa co to może być...??? Jest dobrze nic się nie dzieje i jest git... . Nitrus tylko z opisu wynika że u ciebie są trochę inne objawy...najpierw wszystko do czyszczenia...później nauka wolnych i dopiero mozna coś szukac...
SATURN745

Awatar użytkownika
Nitrus
nowy na forum
Posty: 27
Rejestracja: 2013-06-08, 22:30
Lokalizacja: Mikołajki

Post autor: Nitrus » 2014-12-09, 11:49

Czesc. Wczoraj poskladalem nismo i co i nie dziala 8/ . Musialem calkiem dobic czyszczeniem przepływomierz bo na podpietym nie moge auta odpalic a jak go odepne to auto chodzi w trybie awaryjnym, czyli kreci do max 2,5 tys obr i powyzej sie dławi. Wczoraj zamówilem przeplywke bo u siebie w miescie nie mam sie z kim podmienic zeby sprawdzic. Mój silnik to sr20de 140km po lifcie i zamówiłem przepływke inna tansza od 1,8 bo czytalem na innym forum ze bedzie dzialac. Chciałem sie tylko upewnic czy wkład z Bosch 0280218005 bedzie dzialal w moim silniku, czy ktos na tym forum zakładal owy u siebie ?
Pozdrawiam

[ Dodano: 2014-12-12, 19:48 ]
:cool: czesc! Wiec zmienilem przeplywomierz dedykowany dla 1,8 Bosch 0280218005 i śmiga ;-) Wskazówka nie opada , nie gasnie na jałowym i obrotki nie faluja. Silniczek chodzi równiutko jak trzeba . Zaoszczedzone pare stówek jest w kieszeni. Przejechalem na nim ok 100 km i zadnego błędu. Tak że przy wymianie przepływki w swoich nismo sr20de 140km możecie śmiało go montowac. Pozdrawiam

gierko78
aktywny forumowicz
Posty: 175
Rejestracja: 2010-06-10, 16:40
Lokalizacja: częstochowa

Post autor: gierko78 » 2017-01-21, 09:36

Wyczyścić przepustnicę i sprawdzić czy nie jest za bardzo przymknięta u mnie się przycinała jak zdejmowałem nogę z gazu wymieniłem też czujnik położenia wału któryś z tych zabiegów pomógł radzę zacząć od tańszego.

Awatar użytkownika
BZx
wiem o czym pisze
Posty: 42
Rejestracja: 2016-11-21, 08:31
Lokalizacja: Opole

Post autor: BZx » 2017-03-22, 12:38

mam ten sam problem jesli nie podobny (jak poszukacie mojego tematu - znajdziecie).
Pomijajac cale opisy i szmery bajery u mnie zostalo sprawdzenie rozrzadu i czujnika polozenia walu + cewka na 4 garze...

Na poczatek rozrzad, jesli sie zrobi i nie pomoze to wtedy czujnik i cewka - jak to juz nie pomoze - zywot dawcy.
- A Ty czym jezdzisz?
- Primera.
- Ze czym ku$%&??!!!
- :)...

Awatar użytkownika
Piotrek_10243
aktywny forumowicz
Posty: 161
Rejestracja: 2013-11-22, 14:03
Lokalizacja: Gniezno

Post autor: Piotrek_10243 » 2017-03-22, 14:53

Podepnę się pod temat czy ktoś z Was miał może przypadek w p11 144 z sr20 że nie da się ustawić wolnych obrotów tzn. zawsze obroty wracają do 1300/min. Mogę sobie cofać/przyspieszać zapłon, robić adaptację, zmieniać położenie czujnika przepustnicy na zamkniętej a silnik i tak po krótkim czasie wraca do 1300obrotów/min.
Dodam że sonda lambda sprawna, nie wiem jak sprawdzić czujnik temperatury bez kompa. Mimo tego auto ma normalne spalanie 8-8,5l

[ Dodano: 2017-03-22, 14:54 ]
Ja obstawiam walnięty krokowy ale nie mam na podmiankę a nie chcę kupować w ciemno.
SR20Di -> był
SR20DEH-> viewtopic.php?t=20896

polo32
doświadczony forumowicz
Posty: 218
Rejestracja: 2015-06-21, 12:53
Lokalizacja: Stargard

Post autor: polo32 » 2017-03-24, 10:22

Piotrek_10243 pisze:... nie wiem jak sprawdzić czujnik temperatury bez kompa ...
Po wymontowaniu omomierzem i kup sobie takie coś: Termometr do herbaty
LPG Lovato Smart

smeru
fanatyk nissana
Posty: 397
Rejestracja: 2009-12-09, 07:35
Lokalizacja: Góra Kalwaria

Post autor: smeru » 2017-03-24, 11:23

Tyle co thermometer kosztuje najtańszy elm327 z BT. Dzięki niemu na telefonie można sprawdzić jaka jest temperatura.
Była P11 2.0 16V - rozbita
Jest P11.144 2.0 16V LPG oraz Accord VII 2.4 LPG

avellonna
nowy na forum
Posty: 29
Rejestracja: 2024-05-29, 09:11
Lokalizacja: Peru
Kontakt:

cialis helps depression

Post autor: avellonna » 2024-05-31, 16:29

Aminoglycoside and non aminoglycoside antibiotics may cause ototoxic hearing impairment in up to 25 of users and vestibular dysfunction in up to 10 of users <a href=https://cialis.lat/discover-the-best-pr ... purchasing cialis online</a> The duration of the course of Vince is 6 to 8 weeks, which is sufficient to achieve the desired result in accordance with the desired diet and proper training plan

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”