Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P11/WP11] Dziwny objaw przy uruchomieniu silnika

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

krzysiek1984
nowy na forum
Posty: 14
Rejestracja: 2014-11-04, 13:42
Lokalizacja: Gostynin

[P11/WP11] Dziwny objaw przy uruchomieniu silnika

Post autor: krzysiek1984 » 2014-11-05, 20:09

Witam. Odkąd kupiłem moją nyskę mam nieco dziwny objaw po uruchomieniu motoru, a więc tak Przekręcam kluczyk czekam aż zgaśnie kontrolka od świec i odpalam i tu jest dziwne zachowanie bo obroty na kilka sekund wskakują na ok 500 i dopiero pózniej na ok 900 a mnie sie zdaje że powinno być odwrotnie. Moim zdaniem obroty powinny wskoczyc na początku wyżej a potem opaść. Tak przynajmniej miałem zawsze w benzyniakach (to mój pierwszy diesel). Co koledzy o tym sądzą? Nyska pali moim zdaniem dobrze(poza tym że zdziebko za duzo),check się nie zapala. Nie wiem za bardzo od czego zacząć, bo w benzynach za to odpowiadają wszelkiego rodzaju silniki krokowe ale w dieselach nie nie mam pojęcia. Może ktoś z was miał taki problem? Z góry dzięki za każdą pomoc
Ostatnio zmieniony 2014-11-10, 12:57 przez krzysiek1984, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2014-11-10, 12:33

Widzę, że jak mnie nie ma na forum, to jest problem z odpowiedziami do traktorów :D żarty żartami. Kolego, napisz jeszcze, czy podczas tego rozruchu, masz jakieś objawy nadmiernego dymienia z rury wydechowej?

krzysiek1984
nowy na forum
Posty: 14
Rejestracja: 2014-11-04, 13:42
Lokalizacja: Gostynin

Post autor: krzysiek1984 » 2014-11-15, 16:59

Dokładnie tak jest, przy odpalaniu z rury wydechowej zadymi na czarno

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2014-11-22, 21:01

Na czarno jak zadymi, to jest jeszcze ok. Bardziej czekałem na odpowiedź, że na szaro-siwo. Możesz sprawdzić filtr powietrza, jeśli jest zapchany, samochód może mieć w pierwszych sekundach odpału trudniej zaciągnąć powietrze i go przylewa ropą. Jeśli to nie to, mogą mieć na to wpływ końcówki wtrysków, które też z racji wieku i przebiegu silnika już przelewać. Sam objaw też wygląda na pompę wtryskową, która tak jak w przypadku hamowania, może dostaje za mało prądu na samym początku i obroty dopiero po chwili podkręcają się do nominału.

krzysiek1984
nowy na forum
Posty: 14
Rejestracja: 2014-11-04, 13:42
Lokalizacja: Gostynin

Post autor: krzysiek1984 » 2014-11-27, 11:52

Wiooreck dziś zauważyłem że jest jednak tak jak mówisz, bardziej dymi na siwo niz na czarno. I moim zdaniem cos ostatnio słychać bardziej pompę, muszę zobaczyc czy któraś skecja nie padła, chyba ze to któryś z wtrysków

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2014-11-27, 16:08

Jeśli pracuje motor na wszystkie cylindry, to nie masz co szukać w padniętych sekcjach. Siwy dym to już lepszy objaw. Obstawiam, że któraś ze świec żarowych kończy swój żywot, nie rozgrzewa się tak jak należy. Zaraz po odpalaniu w takim przypadku czułbyś dodatkowo nierówną pracę silnika.

krzysiek1984
nowy na forum
Posty: 14
Rejestracja: 2014-11-04, 13:42
Lokalizacja: Gostynin

Post autor: krzysiek1984 » 2014-11-27, 20:35

Znajomy sprawdzał niby świece tylko bez wykręcania za pomocą jakiejś żaróweczki i mówił że są ok ale jutro je powykręcam i sam sprawdzę jak się rozgrzewają. Jak odpale obroty są niskie ale silnik pracuje równo.

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2014-11-28, 11:37

Żarówką czy innym próbnikiem sprawdzisz jedynie czy świeca działa, tzn nie ma zwarcia. Każdą świecę powinno sie wykręcić z osobna i sprawdzić jak się rozgrzewa oraz ile czasu jej to zajmuje. Sprawna świeca rozgrzewa się od czubka w stronę gwintu w czasie ok 3-5 s. Przestrzegam przed możliwością ukręcenia świecy, psiknij penetratorem przed demontażem, a później posmaruj smarem miedziowym.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”