Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P11/WP11] Werkot z okolic zębatek rozrządu, czy też tyłu si

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

[P11/WP11] Werkot z okolic zębatek rozrządu, czy też tyłu si

Post autor: Arias » 2014-07-19, 10:25

Witam, dawno nic się nie popsuło, to dziś miałem niespodziankę.

Jak to się zaczęło ??

Rano po pracy wszedłem do samochodu, odpaliłem i pracował sobie na jałowych obrotach z włączoną klimą ok 20 minut, później parę lekkich przegazówek i w trasę. 2km spokojnie wjazd na trasę i rura. W ogóle ostatnio ciężko mi się zbiera na 4 powyżej 150km/h, tym razem postanowiłem przegonić GT'ka i dobiłem do 180km/h, gaz w podłodze i D...A ani kilometra więcej, nagle trzask, parsk i coś zaczyna werkotać, tak jakby w rezonans wpadało.

Automatycznie puściłem gaz, obserwacja zegarów - wszystko w normie, jeśli można to tak nazwać bo od dłuższego czasu pomimo kodu 55 świeci check. Wyhamowałem do 2000rpm na 4, werkot ustał, delikatnie dodaję gazu pojawia się werkot od ok 2500rpm. Przejechałem jeszcze kilometr i podczas dojazdu do świateł zgasł. Próbuję odpalić wszystko mruga jakby był akumulator słaby, kręci od niechcenia ale nie pali, w końcu całkiem przestał kręcić. Zepchnąłem auto na pobocze podniosłem maskę.....wszystko OK, żadnych wycieków, smrodu. Wrzuciłem 5 i przepchnąłem samochód, by zobaczyć, czy coś nie hamuje wału.
Na szczęście bez problemu przetoczyłem samochód, nie słyszałem żadnego szurania itd.

Pora na diagnostykę kompa: kod 11, kod 34.
Odruchowo przekręciłem kluczyk dalej, odpalił, ale zgasł, ponowna próba, odpalił jak gdyby nigdy nic, trzyma obroty, ale spod maski słychać werkot z okolic górnej części rozrządu, bądź pomp (wspomagania, wody), po dodaniu gazu werkot narasta i zmienia się w dźwięk choćby coś w rezonans wpadało.

Dojechałem delikatnie do domu, w zakresie do 3000, jeździ w miarę normalnie powyżej nie kręciłem.


Moje pytanie to co teraz ??

Jak zdiagnozować czy to:
1.Napinacz łańcucha
2.Pompa wody
3.Panweka
4.Pompa oleju
5.Coś innego ??
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-07-19, 10:28

Jaki olej masz zalany?

Kup sobie stetoskop i posłuchaj pomp, alternatora, kompresora od klimy.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2014-07-19, 14:40

Motul 300V 20W60
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-07-19, 18:19

Za gęsty jest ten olej - zmień na 10W60 albo 5W50
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2014-07-19, 22:07

Gęsty, niegęsty to jest olej wyczynowy moje GT śmiga na nim już ponad 5 lat, ale teraz przy wymianie i tak chciałem na coś rzadszego wymienić co najmniej 15W50.

Nowe fakty:

Obstawiam na 95% napinacz łańcucha, ponieważ podczas odpalania na zimnym silniku przez parę sekund mocno werkocze i po chwili cichnie, wcześniej było to samo ale tak mocno nie warkotał, dodam że filtr mam MANN'a
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-07-19, 22:27

Arias zamiast 15W50 zalej 10W60. Będziesz miał rzadszy olej, który będzie miał wysoki współczynnik lepkości w temp. 100st. W zimie 10W będzie się dużo lepiej zachowywać niż 15W, wyczynowość oleju pozostanie, a smarowanie będzie dużo lepsze - zwłaszcza zaraz po odpaleniu.

Może łańcuch Ci się wyciągnął, albo tak jak napisałeś coś nie tak z napinaczem - skończył się :]


Błąd 11 to jest czujnik położenia wału, a 34 to czujnik spalania stukowego. Zajrzyj do aparatu zapłonowego co się w nim dzieje. Sprawdź również czujnik położenia wału.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2014-07-19, 23:37

jak dla mnie lancuch i stukowy do przebadania
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2014-07-20, 09:54

Jak tylko będę miał chwilę to zdejmę pokrywę zaworów celem oględzin łańcucha i czy się nie przestawił rozrząd, stukowy mierzyłem multimetrem - 560kohm, obudowa niepopękana
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2014-07-20, 15:47

Wydaje mi sie ze lancuch mogl przeskoczyc, stad blad cxujnika w aparacie, a stukowy wykryl warkot i tez swieci :P

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2014-07-20, 16:10

No na moje podobnie, teraz po odpaleniu warkocze jak głupi i gaśnie jutro rozbieram góre silnika i kupuje napinacz.
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-07-20, 16:29

Arias i zmień olej od razu. Mam pewne podejrzenia, że to przez za gęsty olej. Napinacz jest sterowany ciśnieniem oleju i zanim odpowiednio napnie łyżwę, to łańcuch może przeskoczyć.


"(...)olejowi o lepkości 15W, dotarcie do wszystkich elementów silnika które smaruje zajmuje około 40-45 sekund, a w przypadku 5W jest to 15-20 sekund?? Jest nawet taka teoria (nie mam tylko pomysłu jak można by ją zweryfikować..), że do 70% zużycia silnika związane jest z jego zimnym rozruchem. To teraz zastanów się ile razy dziennie odpalasz samochód(...)[1]

_____________________
[1]http://flatout.com.pl/zmiana-oleju-z-mi ... lamy-mity/
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2014-07-21, 09:54

Dlatego jest jeszcze lepkość oleju, która sprawia, że olej jest przyklejony do podzespołów silnika, ale nie o tym temat :)


Rozebrałem dekiel, łańcuch wygląda dobrze, ale ani razu nie udało mi się łańcuchem najechać na cechy na kółkach, ani jednym, ani drugim....napinacz wysunięty ok 7mm, podczas ponownego montażu, sam się rozpiął

Spuściłem też stary olej i tu się trochę przeraziłem, w zeszły weekend zrobiłem ponad 600Km i z silnika dziś spłynęło mi bagatela 2l oleju, a do tego na korku z magnesem Greddy Style była taka "glinka z opiłków wielkości nakrętki dziesiątki. Być może jeszcze dziś rozbiorę dół i chce zobaczyć panewki

Olej zmieniam na Motula Power 5W40 lub Power Racing 5W30 tylko jaki filtr, żeby był z zaworkiem zwrotnym bo ani Mann ani Knecht go nie mają ;/
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2014-07-21, 10:05

Arias jak wali to panweki

Awatar użytkownika
Niedział
aktywny forumowicz
Posty: 144
Rejestracja: 2013-03-01, 07:06
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: Niedział » 2014-07-21, 12:07

czyli łańcuch się przestawił. Ale co się stało z olejem, że masz go tak mało ?
Pstryknij fote jak wyglądają panewki i po jak przelocie, coś dużo tych opiłków :-| Może pompa oleju już nie daje rady, musiałbyś wykonać pomiar ew. jak już rozbierasz to zrobić rewizje pompy oleju.

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2014-07-21, 20:07

Olej spuszczałem na zimno, bo nie miałem innej opcji po paru godzinach dolało go do ok 3 litrów.

Motor rozebrany.....jestem załamany :(

Rok po remoncie, 9000Km panewka na pierwszym tłoku od rozrządu normalnie sprasowana, jej resztki się "wtopiły" w wał
Obrazek
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2014-07-21, 20:16

No to na 100 % pompa oleju śmieć. Przerabiałem już parę takich widoków, spójrz na wałki czy również nie są przytarte.

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-07-21, 20:20

Olej panie kolego, olej. Miałeś zalany za gęsty i nie miałeś smarowania. 20W60 jest do silników bardzo luźno pasowanych. SR20DEH jest składany nieco luźniej niż SR20DE, ale nie aż tak luźno, żeby lać 20W60. 10W40 lub 10W60 w zupełności by wystarczył. Lepszym rozwiązaniem byłby 5W50 albo 5W40. Lej coś ze stajni Gulfa, Valvoline, Petronasa, Statoila, Millersa.

Tu masz efekt gęstego oleju i braku smarowania w pierwszych chwilach po rozruchu.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2014-07-21, 20:38

Olej jak pisałem zmieniam na 5W40 Motula.

Wałki chodzą dość lekko, mam nadzieję że wszystko będzie z nimi ok

Pompę mam już na wierzchu, jak ją sprawdzić ??
Na ten moment myślę, że szukam wału i panewek, bo nie jestem zwolennikiem szlifu.
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
Niedział
aktywny forumowicz
Posty: 144
Rejestracja: 2013-03-01, 07:06
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: Niedział » 2014-07-21, 21:59

czyli jednak panewa, od razu szukaj pompy oleju, bo szkoda twojej roboty. Masz w manuału jak sprawdzić pompę oleju. Po zmianie bloku ostał mi się wał z Almery GTI ;-) No niestety człowiek uczy się na błędach, wiem coś o tym...

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2014-07-21, 22:32

Hmm to wał chyba taki sam jak w P11 GT ?? Nominał ??
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
Niedział
aktywny forumowicz
Posty: 144
Rejestracja: 2013-03-01, 07:06
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: Niedział » 2014-07-22, 08:18

tak, wał jest taki sam jak w P11. Niestety pomiarów nie robiłem, bo zakładałem swój, ale po dole widać,że nominał. Szczegóły na PW.

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2014-07-24, 20:24

strach się bać, mi by cyce opadły jak bym po 9000km silnik musiał robic.
mit o pancernosci sr20de to uz chyba tylko mit;/
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2014-07-24, 20:33

No niestety wychodzi, że to jednak ewidentnie moja wina.

Do rzeczy, od jakiegoś czasu jak pisałem na forum świecił mi check, błąd czujnika spalania stukowego, by po chwili przejść w 55, ale check dalej świecił. Zbagatelizowałem sprawę, a prawdopodobne jest, że niedomagała pompa paliwa i był stuk na benzynie....na gazie nie, ale samochód odpalam na benzynie przejeżdżam ok 2km i dopiero się na LPG przełącza. Pałowanie też na benzynie. No i stuk wybebeszył panewkę.

Może to niekoniecznie pompa paliwa, może wtryskiwacz albo coś, w każdym bądź razie od jakichś 3 miesięcy Primera nie szła jak kiedyś, 200 bez jękania na 4-ce, bo ciężko miała powyżej 150 się rozpędzać, a 180 na 4-ce to był szczyt.

No nic, nie ma co płakać trzeba moje GT odbudować...wytrzymalsze....mocniejsze.....lepsze :P


Pozdrawiam wszystkich i życzę żebyście nie podzielali mojego losu :D
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
Niedział
aktywny forumowicz
Posty: 144
Rejestracja: 2013-03-01, 07:06
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: Niedział » 2014-07-25, 05:09

jak byś miał stukowe to były by ślady na denku tłoka - patrz mój temat... :cry:
Tylko u mnie check wgl. się nie świecił... i nie pokazywał błędów.

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2014-08-01, 13:11

na 1 garze ciśnienie oleju jest najwyższe w całej magistrali-wiec dlaczego obralo tylko tą jedną panewkę?

wg mnie pompa jest oki, a problemy z panewkami z sr20de to uszkodzenia czujników stuku co przy naszym charakterze jazdy skutecznie ubija silnik za silnikiem

przyznać trzena ze sr20 to prosta konstrukacja, ale kaprysna i trzeba wszystkie czujniki mieć sprawne!!
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2014-10-31, 22:46

nie wiedziałem gdzie się dopisać to piszę w swoim :D

Otóż dalej niepokoi mnie klepanie pod pokrywą zaworów. Po złożeniu silnika, klepało mega głośno, zdjąłem więc pokrywę i wyjąłem każdy po kolei popychacz i go wypróżniłem, jak to piszą w książkach. Dziwne bo 2 były puste, co mnie niepokoi. Po odpaleniu 10 minut klepania i zaczął cichnąć, ale dalej klepie. Test trzonka (trzonek drewniany od młotka) przykładany do wielu miejsc silnika daje znać co by to klepał popychacz na ssącym na drugim garze. Silnik pracuje równiutko, obroty 900rpm. Do 4000rpm, bo docieram jeszcze motor, bez deptania śmiga miło, przy ok.3800 zaczyna porządnie się rwać do góry. Dodam, że w zakresie 2000-2500 klepanie przechodzi w warkot, potem ucicha, albo inaczej jest zagłuszany dzwiękiem stożka, wydechu itd.

Warto znów wyciągnąć te popychacze i je odpowietrzyć, a nie tylko wypróżnić ??
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”