Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P11/WP11] P11 nie zawsze odpala.

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

[P11/WP11] P11 nie zawsze odpala.

Post autor: zuh » 2013-12-29, 15:14

Siemacie.
Dziwny problem mam z primera. Moja P11 przed liftem czasami nie odpala. Co dziwne dosyć szybko siada akumulator. Ostatnio chciałem odpalić auto a tu zero reakcji rozrusznika. Słychać tylko przekaźniki. Lampy nie przygasają i nic w tym stylu. Szybka diagnoza -> rozrusznik. Kilka uderzeń w obudowę rozrusznika i to samo. Akumulator? Ale to by zachłechtał silnik a tu nic, nawet światła nie przygasły. Aku z czarnej primery i niebieska odpaliła. Po powrocie akumulator do ładowania. Dwa dni później próba odpalenia auta. Rozrusznik ledwie co kręci silnikiem. Akumulator rozładowany ale dwa dni temu był ładowany. Odpalenie poprzez kable i w trase. Po przyjeździe do domu zgasiłem auto za 30min chciałem podjechać do kumpla a tu znowu zero reakcji. Tylko przekaźniki słychać. Brat podjechał hondą i primera odpaliła poprzez kable z hondy bez problemu. Pomyślałem, że to wina elektromagnesu rozrusznika ale dlaczego nie chciał kręcić a po podłączeniu kabli kręcił?
Co ciekawe jak wsadziłem aku z czarnej do niebieskiej to niebieska odpaliła bez problemu. Wsadziłem do czarnej aku z niebieskiej i czarna odpaliła bez problemu a wcześniej niebieska nie chciała odpalać na tym akumulatorze. Co to może być?

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-12-29, 15:17

Rozrusznik do wymiany/regeneracji. Co do rozładowywania to też jego wina, bo musi ciagle ciagnac prąd

Awatar użytkownika
Boro1989
fanatyk nissana
Posty: 1082
Rejestracja: 2011-01-16, 12:15
Lokalizacja: Kętrzyn/Giżycko

Post autor: Boro1989 » 2013-12-30, 09:41

tak jak bombel pisze rozrusznik do regeneracji, gdzieś masz przebicie na nim i kradnie Ci prąd :)
viewtopic.php?t=4676 - Moja Ruda <3 "Kiedyś będę piękna"

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2013-12-30, 13:19

Moja diagnoza też padła na rozrusznik ale zastanowiło mnie to że rozrusznik nie reaguje a jak podłącze drugi aku poprzez kable to odpala. A jak przełożę aku z "niedziałającej" primery do drugiej to już druga odpala. Mało tego jak wsadzę inny aku do "niedziałające" to też odpala.
Jak czytam co napisałem to aż się wierzyć nie chce bo to jest bez sensu ale tak jest.
Chyba że jest taki przypadek że rozrusznik nie zawsze łapie i akurat tak się zdarza że jak jest "oryginalny" akumulator.

Awatar użytkownika
vincetti
fanatyk nissana
Posty: 516
Rejestracja: 2011-07-18, 22:38
Lokalizacja: Częstochowa/Londyn

Post autor: vincetti » 2013-12-30, 15:09

Obstawiam tuleje na rozruszniku.
Pomogłem? Kliknij POMÓGŁ. Dzięki :)
Obrazek

Awatar użytkownika
jawert
fanatyk nissana
Posty: 1090
Rejestracja: 2009-12-08, 22:25
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: jawert » 2013-12-30, 15:10

może być problem w wyłączniku elektromagnetycznym - jak sprawdzisz to się dowiesz
1.8 acenta xenon 2006 TTI TCB 880 + Midland ML-145

"Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2013-12-30, 16:02

Jutro rozrusznik z wozu.

Awatar użytkownika
Dreams
fanatyk nissana
Posty: 2177
Rejestracja: 2011-04-29, 22:58
Lokalizacja: Sweden/Cz-wa
Kontakt:

Post autor: Dreams » 2013-12-31, 00:47

zuh Miałem identycznie to samo, sięgnij ręką i od góry idzie kabelek i sprawdź czy jest luźny...(nie ma dobrego styku i dlatego nie zawsze odpala) jeśli tak to zaciśnij mocniej końcówkę.

Mi też raz odpalał a nagle nie odpalił i z popychu... ;/ a tu okazało się że kabelek przy rozruszniku miał luzy :D fakt dojście bardzo kijowe ale zacisnąłem kombinerkami mocniej i po problemie :)
A też już chciałem rozrusznik wyciągać :D

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2013-12-31, 10:12

OK sprawdze to. Może się obejdzie bez wyciągania rozrusznika.

Awatar użytkownika
jawert
fanatyk nissana
Posty: 1090
Rejestracja: 2009-12-08, 22:25
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: jawert » 2014-01-06, 23:39

i jak zrobione, czy dalej problem istnieje?
1.8 acenta xenon 2006 TTI TCB 880 + Midland ML-145

"Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2014-01-07, 01:13

a co chwile "coś". A to jeden przyjdzie a to drugi a to praca a to się nie chce i nawet nie mam kiedy się zająć swoim autem. Dzisiaj miałem to robić ale mamy A-klasa ważniejsza ;/

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-01-07, 01:19

Zuhu, przejrzyj i przeczyść masy. Zwłaszcza te na bloku silnika - mosiądz i aluminium jakoś tak nie za bardzo się lubi. Z tą co jest przy podstawie akumulatora uważaj jak będziesz odkręcał śrubę, ale pewnie i tak urwiesz ją :]

masy będziesz miał również koło ABS'u, na bokach - koło zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodniczego oraz po przeciwnej stronie - gdzieś na wysokości rury od wlewu płynu do spryskiwacza.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2014-01-17, 22:49

Jak będzie chwila czasu to ogarnę te rzeczy.

[ Dodano: 2014-01-17, 22:48 ]
No i się okazało że na rozruszniku (tak gdzie się przykręca kabel) był zerwany gwint i nie stykało.

Awatar użytkownika
Dreams
fanatyk nissana
Posty: 2177
Rejestracja: 2011-04-29, 22:58
Lokalizacja: Sweden/Cz-wa
Kontakt:

Post autor: Dreams » 2014-01-26, 14:29

zuh to tak jak mówiłem że nie ma styku :) ale dobrze że udało się bez wyciągania :)

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2014-01-26, 19:50

Teraz mam problem z dymieniem silnika, na razie stanęło na tym, że wrtyski mogą lać.

Awatar użytkownika
adrionGT
fanatyk nissana
Posty: 678
Rejestracja: 2011-11-11, 18:15
Lokalizacja: Sobótka wlkp

Post autor: adrionGT » 2014-03-15, 09:21

Witam, wczoraj miałem taki problem że auto miało ciężko odpalić. Ale od początku, w zeszłą sobotę zatankowałem paliwa za 200zł na stacji shell i jeździłem na tym paliwie do czwartku, wszystko było OK, w czwartek zatankowałem na lokalnej stacji za 100zł, autem pojechałem do pracy i z powrotem, na drugi dzień rano na zakupy i wszystko ok, ale już przed 14 jak chciałem odpalić to klapa, tzn auto kręciło, odpalało na chwilę ale po 1-2s gasło i obroty nie przekraczały w tym czasie 1tys. Przy kręceniu zacząłem dodawać gazu i auto odpaliło, gazowałem i było ok, zgasiłem i ta sama sytuacja, odpaliło tym samym sposobem, i już nie gasło i normalnie odpalało, pojechałem do roboty, po robocie normalnie odpaliło, i dziś rano też. Co to mogło być? Wina złego paliwa ?
Civic VI->Primera P11 GA16->Primera SR20DE->Accord VI 2.0 ES->P11.144 SR20

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-03-15, 14:29

AdrionGT - tak. Kolega miał podobnie. Zatankował na jakiejś przydrożnej stacji, a potem miał problemy, żeby w ogóle jechać. Do Nissana dobre paliwo i dobry olej to podstawa.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
adrionGT
fanatyk nissana
Posty: 678
Rejestracja: 2011-11-11, 18:15
Lokalizacja: Sobótka wlkp

Post autor: adrionGT » 2014-10-13, 18:34

Dziś trochę jeździłem i wszystko gra.
Civic VI->Primera P11 GA16->Primera SR20DE->Accord VI 2.0 ES->P11.144 SR20

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”