Witam. Mam Primere SR20DE 103kw z 2001r. z gazem. Zdarzało jej się gasnąć zaraz po odpaleniu na ciepłym silniku, więc wymieniłem sondę lambda za katalizatorem jakieś dwa miesiące temu i problem ustał. Zgasła też kontrolka check engine. Ale z tygodnia na tydzień ciągle rośnie średnie spalanie. Obecnie to jest już jakieś 15l/100km, więc zastanawiam się czy druga sonda też nie nadaje się do wymiany. Podłączyłem pod ScanMastera i otrzymałem takie wartości:
Obliczone obciążenie: 26%
Temp. silnika: 91 st.
Chwilowa korekta wtrysku Bank 1: -11,55
Korekta wtrysku Bank 1: 31,25
Obroty silnika: 850 rpm
Wyprzedzenie zapłonu dla 1 cylindra: 16 st
Temp. zasysanego powietrza: 45 st.
Czujnik przepływu powietrza MAF: 3,16 g/s
Bank 1 Sensor 1
Oxygen Sensor Output Voltage: 0,910V (oscyluje od 0,600 do 0,930V ale spadło chwilowo nawet do 0,020V)
Short Term Fuel Trim: -11,44%
Bank 1 Sensor 2
Oxygen Sensor Output Voltage: 0,910V (oscyluje od 0,600 do 0,930V)
Short Term Fuel Trim: 99,21% (<----wartość stała)
Najbardziej dziwi mnie to 99,21% które się nie zmienia. Tym bardziej że Bank 1 Sensor 2 to raczej sonda za katalizatorem, a przecież tą dopiero wymieniałem i dało się odczuć poprawę.
Co o tym sądzicie? Wymieniać sondę przed katem, czy gdzieś indziej szukać przyczyny? Dodam, że na wolnych czasem spadają obroty do 500-600 rpm, ale potem szybko wzrastają do normalnych 850. Nie odczułem spadku mocy, a kontrolka silnika się nie pali i nie wykryło żadnych błędów.
Pozdrawiam!
[P/WP11.144] krótkookresowa korekcja dawkowania paliwa (STFT
Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol
Siema. Trochę długo to trwało, ale w końcu zrobiłem jak zalecaliście. Poniżej wyniki po resecie:
Obliczone obciążenie: 28%
Temp. silnika: 95 st.
Chwilowa korekta wtrysku Bank 1: -7,0
Korekta wtrysku Bank 1: -3,1
Obroty silnika: 825 rpm
Wyprzedzenie zapłonu dla 1 cylindra: 16 st
Temp. zasysanego powietrza: 31 st.
Czujnik przepływu powietrza MAF: 3,26 g/s
Bank 1 Sensor 1
Oxygen Sensor Output Voltage: 0,070V (co jakieś 2 sek. zmienia wartość tzn. np z 0,800V spada nagle na 0,090V; z 0,790V na 0,100V; z 0,800V na 0,070V... i tak w kółko)
Short Term Fuel Trim: -7,8%
Bank 1 Sensor 2
Oxygen Sensor Output Voltage: 0,800V (oscyluje od 0,500 do 0,840V)
Short Term Fuel Trim: 99,21% (<----nadal wartość stała)
[ Dodano: 2014-10-22, 22:35 ]
Zapaliła się na ok 100km kontrolka MIL po czym samoczynnie zgasła. W pamięci zapisał się kod P0171.
"Czujnik O2 (Bank 1) - mieszanka zbyt uboga".
[ Dodano: 2014-11-06, 22:06 ]
Problem się rozwiązał po wymianie sondy lambda. Dziękuje za podpowiedzi bo po samej wymianie obroty nadal spadaly tak ze silnik potrafił zgasnac, ale po zrestartowaniu kompa wszystko wrocilo do normy. Obroty powoli spadają po odjęciu gazu, a potem wskazowka nawet nie drgnie;)
Obliczone obciążenie: 28%
Temp. silnika: 95 st.
Chwilowa korekta wtrysku Bank 1: -7,0
Korekta wtrysku Bank 1: -3,1
Obroty silnika: 825 rpm
Wyprzedzenie zapłonu dla 1 cylindra: 16 st
Temp. zasysanego powietrza: 31 st.
Czujnik przepływu powietrza MAF: 3,26 g/s
Bank 1 Sensor 1
Oxygen Sensor Output Voltage: 0,070V (co jakieś 2 sek. zmienia wartość tzn. np z 0,800V spada nagle na 0,090V; z 0,790V na 0,100V; z 0,800V na 0,070V... i tak w kółko)
Short Term Fuel Trim: -7,8%
Bank 1 Sensor 2
Oxygen Sensor Output Voltage: 0,800V (oscyluje od 0,500 do 0,840V)
Short Term Fuel Trim: 99,21% (<----nadal wartość stała)
[ Dodano: 2014-10-22, 22:35 ]
Zapaliła się na ok 100km kontrolka MIL po czym samoczynnie zgasła. W pamięci zapisał się kod P0171.
"Czujnik O2 (Bank 1) - mieszanka zbyt uboga".
[ Dodano: 2014-11-06, 22:06 ]
Problem się rozwiązał po wymianie sondy lambda. Dziękuje za podpowiedzi bo po samej wymianie obroty nadal spadaly tak ze silnik potrafił zgasnac, ale po zrestartowaniu kompa wszystko wrocilo do normy. Obroty powoli spadają po odjęciu gazu, a potem wskazowka nawet nie drgnie;)