[P/WP11.144] qg1.6 - bierze olej
Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol
[P/WP11.144] qg1.6 - bierze olej
Witajcie,
Na samym początku z racji tego, że to mój pierwszy post witam Was wszystkich serdecznie i proszę o pomoc.
Dostałem ostatnio w rozliczeniu primere p11 1.6 silnik to qg16.
Auto ogólnie bardzo fajne, zadbane. Ma jedną wadę.
Bierze dużo oleju.
Ile to dużo? Wczoraj przejechałem około 70km i zauważyłem, że wzieła coś w okolicach 150ml.
Na 1000km wychodzi w takim razie ponad 2l.
Auto kopci na niebiesko na zimnym i rozgrzanym silniku.
Motor bardzo ładnie odpala, pracuje równo nie ma z nim problemów poza tym olejem.
Jeżeli kopciłby tylko na zimnym to wtedy uszczelniacze zaworowe, tak wywnioskowałem czytając tematy na forum. Czy mój tok rozumowania jest dobry?
Czytałem również, że aby sprawdzić czy pierścienie olejowe są dobre można w trakcie pracy silnika wyjąć bagnet i zobaczyć czy wydobywa się z niego "dymek". Sprawdziłem na rozgrzanym silniku i nic a nic się z niego nie wydobywa.
W takim razie co jest uszkodzone?
Da się to jakoś sprawdzić?
Wymiana silnika czy remont?
Dziękuje za rzetelną pomoc i rady.
Pozdrawiam
Na samym początku z racji tego, że to mój pierwszy post witam Was wszystkich serdecznie i proszę o pomoc.
Dostałem ostatnio w rozliczeniu primere p11 1.6 silnik to qg16.
Auto ogólnie bardzo fajne, zadbane. Ma jedną wadę.
Bierze dużo oleju.
Ile to dużo? Wczoraj przejechałem około 70km i zauważyłem, że wzieła coś w okolicach 150ml.
Na 1000km wychodzi w takim razie ponad 2l.
Auto kopci na niebiesko na zimnym i rozgrzanym silniku.
Motor bardzo ładnie odpala, pracuje równo nie ma z nim problemów poza tym olejem.
Jeżeli kopciłby tylko na zimnym to wtedy uszczelniacze zaworowe, tak wywnioskowałem czytając tematy na forum. Czy mój tok rozumowania jest dobry?
Czytałem również, że aby sprawdzić czy pierścienie olejowe są dobre można w trakcie pracy silnika wyjąć bagnet i zobaczyć czy wydobywa się z niego "dymek". Sprawdziłem na rozgrzanym silniku i nic a nic się z niego nie wydobywa.
W takim razie co jest uszkodzone?
Da się to jakoś sprawdzić?
Wymiana silnika czy remont?
Dziękuje za rzetelną pomoc i rady.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 2014-08-17, 10:13 przez karol210, łącznie zmieniany 1 raz.
Napisz/zadzwoń Bodka.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Mogę mieć silnik taki jak na tej aukcji
http://allegro.pl/silnik-nissan-almera- ... 75809.html
Jak myślicie?
http://allegro.pl/silnik-nissan-almera- ... 75809.html
Jak myślicie?
Ściągnełem z tej strony:http://chomikuj.pl/matejko89/Sam+Napraw ... 175838.pdf
plik skrzynie manualne i na 12 stronie jest zestawienie skrzyń.
Wynika z tego, że skrzynia do silników QG jest taka sama.
Żle to interpretuje?
plik skrzynie manualne i na 12 stronie jest zestawienie skrzyń.
Wynika z tego, że skrzynia do silników QG jest taka sama.
Żle to interpretuje?
Mam już drugi silnik.
Chce spróbować wymienić go samodzielnie.
Mam pytanie ponieważ nie wiem jak wyjąć ze skrzyni przegub wewnętrzny.
Jak odkręce zwrotnice i wysunę przegub zewnętrzny i będę miał półoś prawą na luzie to normalnie wychodzi prawy przegub wewnętrzny ze skrzyni?
Dziękuje za pomoc.
pozdrawiam
[ Dodano: 2014-08-23, 08:53 ]
Witam,
Wsadziłem drugi silnik.
Wszystko podpięte.
Mam problem mianowicie po przekręceniu kluczyka,włączeniu zapłony miga ABS.
Jak chce odpalić to tylko jest takie piknięcie jakby akumulator padł.
Jednak jak podłanczam miernik pod akumulator toma 11.7 i po przekręceniu nie spada.
Masa na skrzyni jest.
Co to może być?
[ Dodano: 2014-08-31, 12:25 ]
Ponownie witam serdecznie,
Chciałbym dodać tu kilka informacji dla przyszłych użytkowników.
Silnik QG15 bez najmniejszych problemów łączy się ze skrzynią od silnika QG16.
Zastąpiłem silnik QG16 dużo tańszym silnikiem z Almery Qg15.
Różnica jest taka, że w QG15 nie ma zmiennych faz rozrządu.
Silniki te są dużo tańsze a niewiele słabsze.
Tak więc moi drodzy nie słuchajcie opinii, że nie jest to kompatybilne bo jest jak najbardziej.
Pozdrawiam
Chce spróbować wymienić go samodzielnie.
Mam pytanie ponieważ nie wiem jak wyjąć ze skrzyni przegub wewnętrzny.
Jak odkręce zwrotnice i wysunę przegub zewnętrzny i będę miał półoś prawą na luzie to normalnie wychodzi prawy przegub wewnętrzny ze skrzyni?
Dziękuje za pomoc.
pozdrawiam
[ Dodano: 2014-08-23, 08:53 ]
Witam,
Wsadziłem drugi silnik.
Wszystko podpięte.
Mam problem mianowicie po przekręceniu kluczyka,włączeniu zapłony miga ABS.
Jak chce odpalić to tylko jest takie piknięcie jakby akumulator padł.
Jednak jak podłanczam miernik pod akumulator toma 11.7 i po przekręceniu nie spada.
Masa na skrzyni jest.
Co to może być?
[ Dodano: 2014-08-31, 12:25 ]
Ponownie witam serdecznie,
Chciałbym dodać tu kilka informacji dla przyszłych użytkowników.
Silnik QG15 bez najmniejszych problemów łączy się ze skrzynią od silnika QG16.
Zastąpiłem silnik QG16 dużo tańszym silnikiem z Almery Qg15.
Różnica jest taka, że w QG15 nie ma zmiennych faz rozrządu.
Silniki te są dużo tańsze a niewiele słabsze.
Tak więc moi drodzy nie słuchajcie opinii, że nie jest to kompatybilne bo jest jak najbardziej.
Pozdrawiam