Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P/WP11.144] qg1.6 - bierze olej

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

karol210
nowy na forum
Posty: 8
Rejestracja: 2014-08-17, 09:14
Lokalizacja: Warszawa

[P/WP11.144] qg1.6 - bierze olej

Post autor: karol210 » 2014-08-17, 09:23

Witajcie,
Na samym początku z racji tego, że to mój pierwszy post witam Was wszystkich serdecznie i proszę o pomoc.

Dostałem ostatnio w rozliczeniu primere p11 1.6 silnik to qg16.
Auto ogólnie bardzo fajne, zadbane. Ma jedną wadę.
Bierze dużo oleju.
Ile to dużo? Wczoraj przejechałem około 70km i zauważyłem, że wzieła coś w okolicach 150ml.
Na 1000km wychodzi w takim razie ponad 2l.
Auto kopci na niebiesko na zimnym i rozgrzanym silniku.
Motor bardzo ładnie odpala, pracuje równo nie ma z nim problemów poza tym olejem.
Jeżeli kopciłby tylko na zimnym to wtedy uszczelniacze zaworowe, tak wywnioskowałem czytając tematy na forum. Czy mój tok rozumowania jest dobry?
Czytałem również, że aby sprawdzić czy pierścienie olejowe są dobre można w trakcie pracy silnika wyjąć bagnet i zobaczyć czy wydobywa się z niego "dymek". Sprawdziłem na rozgrzanym silniku i nic a nic się z niego nie wydobywa.
W takim razie co jest uszkodzone?
Da się to jakoś sprawdzić?
Wymiana silnika czy remont?

Dziękuje za rzetelną pomoc i rady.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 2014-08-17, 10:13 przez karol210, łącznie zmieniany 1 raz.

Oskr5
doświadczony forumowicz
Posty: 258
Rejestracja: 2013-12-24, 20:41
Lokalizacja: Choszczno

Post autor: Oskr5 » 2014-08-17, 09:58

Zmierz kompresję.

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2014-08-17, 10:12

karol210 po pie4wsze zmien na p11.144 bo to oznaczenie Twojego auta. Niestety chyba wszystkie silniki qg lubia olej, wiec remont jest pewniejszy od kupna innego silnika

karol210
nowy na forum
Posty: 8
Rejestracja: 2014-08-17, 09:14
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: karol210 » 2014-08-17, 10:16

Jutro podjadę zmierzyć kompresję.
Jaki może być koszt remontu?
Do roboty głowica czy dół silnika?

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2014-08-17, 10:19

Ok 2000 pln za calosc

karol210
nowy na forum
Posty: 8
Rejestracja: 2014-08-17, 09:14
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: karol210 » 2014-08-17, 10:24

Skoro silniki Qg słyną z brania oleju to czy istnieje możliwość włożenia tam silnika GA16?

[ Dodano: 2014-08-17, 12:07 ]
Jeszcze jedno pytanie.
Gdzie przeprowadzić taką operacje?
Moglibyście polecić kogoś w Warszawie, Siedlcach, Sokołowie Podlaskim?

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-08-17, 12:21

Napisz/zadzwoń Bodka.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2014-08-17, 19:41

karol210, lepiej SR20 wsadzić

karol210
nowy na forum
Posty: 8
Rejestracja: 2014-08-17, 09:14
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: karol210 » 2014-08-19, 10:49

Czy zamiast silnika QG16 mogę wsadzić QG15 bo mam taki w bardzo atrakcyjnej cenie?

POzdrawiam

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2014-08-19, 10:57

karol210, prawdopodobnie nie bedzie skrzynia pasować

karol210
nowy na forum
Posty: 8
Rejestracja: 2014-08-17, 09:14
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: karol210 » 2014-08-19, 12:01

Mogę mieć silnik taki jak na tej aukcji
http://allegro.pl/silnik-nissan-almera- ... 75809.html

Jak myślicie?

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2014-08-19, 12:19

karol210, nie bedzie pasowac do skrzyni. Bys ją tez musiał kupić. QG16 były też w P12

karol210
nowy na forum
Posty: 8
Rejestracja: 2014-08-17, 09:14
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: karol210 » 2014-08-19, 13:09

Ściągnełem z tej strony:http://chomikuj.pl/matejko89/Sam+Napraw ... 175838.pdf

plik skrzynie manualne i na 12 stronie jest zestawienie skrzyń.
Wynika z tego, że skrzynia do silników QG jest taka sama.
Żle to interpretuje?

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2014-08-19, 13:20

karol210 pisze:Wynika z tego, że skrzynia do silników QG jest taka sama.
Do 1,6 i 1,8

karol210
nowy na forum
Posty: 8
Rejestracja: 2014-08-17, 09:14
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: karol210 » 2014-08-19, 13:30

Czyli silnik QG18 mógłbym tam wsadzić bez przeróbek?

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2014-08-19, 13:43

karol210, teoretycznie tak, ale nie wiem czy chcesz jeszcze wiekszego olejożłopa. Ja bym poszedł w remont. Silnik plus swap wyjdzie tyle samo co remont, a bedziesz wiedzial co masz

karol210
nowy na forum
Posty: 8
Rejestracja: 2014-08-17, 09:14
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: karol210 » 2014-08-20, 15:29

Mam już drugi silnik.
Chce spróbować wymienić go samodzielnie.
Mam pytanie ponieważ nie wiem jak wyjąć ze skrzyni przegub wewnętrzny.
Jak odkręce zwrotnice i wysunę przegub zewnętrzny i będę miał półoś prawą na luzie to normalnie wychodzi prawy przegub wewnętrzny ze skrzyni?
Dziękuje za pomoc.

pozdrawiam

[ Dodano: 2014-08-23, 08:53 ]
Witam,
Wsadziłem drugi silnik.
Wszystko podpięte.
Mam problem mianowicie po przekręceniu kluczyka,włączeniu zapłony miga ABS.
Jak chce odpalić to tylko jest takie piknięcie jakby akumulator padł.
Jednak jak podłanczam miernik pod akumulator toma 11.7 i po przekręceniu nie spada.
Masa na skrzyni jest.

Co to może być?

[ Dodano: 2014-08-31, 12:25 ]
Ponownie witam serdecznie,
Chciałbym dodać tu kilka informacji dla przyszłych użytkowników.
Silnik QG15 bez najmniejszych problemów łączy się ze skrzynią od silnika QG16.
Zastąpiłem silnik QG16 dużo tańszym silnikiem z Almery Qg15.
Różnica jest taka, że w QG15 nie ma zmiennych faz rozrządu.

Silniki te są dużo tańsze a niewiele słabsze.
Tak więc moi drodzy nie słuchajcie opinii, że nie jest to kompatybilne bo jest jak najbardziej.
Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”