Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P/WP11.144] Duże spalanie , brak kata 1.8

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

Krojo
nowy na forum
Posty: 7
Rejestracja: 2014-03-21, 11:11
Lokalizacja: Wrocław

[P/WP11.144] Duże spalanie , brak kata 1.8

Post autor: Krojo » 2014-05-19, 07:14

Hejka :) Musiałem wywalić kata, bo się stopił... widocznie od LPG..., a teraz mam problem. Moje autko pali na jałowym biegu (czytaj w korkach) 20 litrów (normalnie palił około 13). Ostatnio na komputerze pokazał mi że spali 70L/100km, na szczęście po przejechaniu kilometra już pokazywał 40L :) :) :) :) . Na trasie pali mało około 7-8L.

I teraz pytanko czy wywalenie kata może powodować aż tak wielkie spalanie?
Mierzyłem pierwszą sondę i działa, do drugiej zastosowałem metalową zwężkę (emulator).

Problem w tym, że auto pali tyle samo paliwa na gazie co na benzynie.

WP11.144 1.8 2000 r.
LPG 1 gen.
HELP :)

poniżej wyniki pomiarów sondy :)

https://www.youtube.com/watch?v=VwdL35jTspM
https://www.youtube.com/watch?v=N9HEOmQX1jQ
Ostatnio zmieniony 2014-05-19, 07:17 przez Krojo, łącznie zmieniany 1 raz.
Reanimacja mojej Primerki czasz zacząć :)

Awatar użytkownika
falbinho
fanatyk nissana
Posty: 392
Rejestracja: 2009-12-09, 23:56
Lokalizacja: Marki/Wyszków

Post autor: falbinho » 2014-05-19, 07:27

Dziwnie, wywalełem w paru samochodach katalizator i w żadnym nie wzrosło spalanie
Sunny 1.6 16V - był
Uno 1.0 gaz - był
Vento 1.9 TD - był
Primera 2.0 TD - była
Almera GTI - JEST ":D

viewtopic.php?t=18922&postdays=0&postor ... &start=120

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2014-05-19, 07:33

A tam była druga sonda lambda?

Poza tym, komputerowi nie zawsze warto wierzyć, bo on bierze sygnały z czujników i z przeliczeń, które mogą przekłamywać.

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-05-19, 08:11

Wiooreck, tak w P11.144 są dwie sondy lambda. W gwoli ścisłości, żeby nie było - przepustnicę i przepływkę czyściliśmy.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Krojo
nowy na forum
Posty: 7
Rejestracja: 2014-03-21, 11:11
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Krojo » 2014-05-19, 15:22

przepływkę to ja mam nową :P boscha i jeszcze 2 w zapasie :) jakieś no-name
Reanimacja mojej Primerki czasz zacząć :)

Mas
fanatyk nissana
Posty: 890
Rejestracja: 2009-12-09, 08:44
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: Mas » 2014-05-19, 20:56

Hmm... a którego kata wywaliliście? Pierwszego czy drugiego?
Gaz 1 gen... to może być problem... już nie mówię o sekwencji ale gen 2 pewnie byłby przyjemniejszy ;P
Skąd instalacja bierze odczyt do dawki gazu?
Jeśli z lambdy, to może ona padła - częste przy LPG.
Sonda działa tzn daje pełną sinusoidę czy tylko woltomierzem sprawdzaliście?

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-05-19, 21:09

Mas poleciał 1 kat, instalka jest drugiej generacji. Co więcej przed przebiciem kata Krojowi palił normalnie tylko mocy nie miał- kat zabity.
Sonda pokazuje co jej się żywnie podoba - patrzyłem dziś oscyloskopem.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Mas
fanatyk nissana
Posty: 890
Rejestracja: 2009-12-09, 08:44
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: Mas » 2014-05-19, 21:28

U mnie nie ma obu katów, wydech przelot na 2 cale i takich rewelacji nie było...
Jeśli macie możliwość, to podmieńcie pierwszą sondę - podejrzewam, że to jej sprawka.
Mój parę lat temu palił nawet 14-15l Pb przy uszkodzonej sondzie - przy czym czasem działała, czasem zawieszała się na przypadkowej wartości...

Awatar użytkownika
ulisses
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2009-12-20, 10:02
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: ulisses » 2014-05-20, 06:32

Sprawdziłbym kompresję na początek.
Obrazek

Krojo
nowy na forum
Posty: 7
Rejestracja: 2014-03-21, 11:11
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Krojo » 2014-05-20, 07:14

Kompresja była sprawdzana, na 3 cylindrach ok , na jednym sam nie wiem :) ale przed wywaleniem kata palił 4-5 litrów mniej :)
hmm ma ktoś pożyczyć sondę :P
Reanimacja mojej Primerki czasz zacząć :)

Awatar użytkownika
ulisses
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2009-12-20, 10:02
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: ulisses » 2014-05-20, 07:33

No to sprawdź dokładnie, bo coś czuję, że nie skończy się na wymianie samej sondy.
Obrazek

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-05-20, 08:23

Ulisses, z tego co pamiętam to było coś koło 10,5 na 1,2 i 4 garnku i koło niecałych 10 na 3. Pomiar był na ciepłym silniku. Trzeba będzie jeszcze sprawdzić na zimnym.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
ulisses
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2009-12-20, 10:02
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: ulisses » 2014-05-20, 08:24

Sprawdźcie, bo ja obstawiam (nie życzę tego), że silnik jest trup.
Obrazek

Krojo
nowy na forum
Posty: 7
Rejestracja: 2014-03-21, 11:11
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Krojo » 2014-05-23, 07:58

Janusz może sprawdzimy w niedzielę ? :P na zimnym pod koniec zlotu :) lub kiedyś indziej :) wieczorem kiedyś :P bo hmmm :) bida będzie jak będzie kaput silnik :)
Reanimacja mojej Primerki czasz zacząć :)

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-05-23, 08:18

Krojo, ok, no problemo :]
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Krojo
nowy na forum
Posty: 7
Rejestracja: 2014-03-21, 11:11
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Krojo » 2014-05-23, 09:12

AAaaa dodatkowo zauważyłem że autko muli na benzynie, wolniej się zbiera niż na gazie ...

[ Dodano: 2014-06-23, 13:53 ]
OK , w długi weekend zalutowałem ponownie jeden przewód od cewki i auto już się nie przełącza z gazu na benzynę .
Kabel był niby dobrze zalutowany przez "fachowców" ale chyba jedna coś nawalał i przy wygięciu przerywał. teraz jest zalutowany dodatkową warstwą lutu, usztywniony i zaizolowany :)
niestety spalanie chyba nie spadło :| A szkoda
Reanimacja mojej Primerki czasz zacząć :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”