[P10/WP10] Pompa paliwa elektryczna P10
Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol
[P10/WP10] Pompa paliwa elektryczna P10
Witam wszystkich.
Na początku napiszę o samochodzie: Nissan Primera P10 1.6 90KM sedan, na gaźniku.
Poprzednia pompa mechaniczna uległa uszkodzeniu, ale znalazłem niedrogą, a w miarę świeżą używaną i wymieniłem - działała przez jakieś 100-150km (odpalanie, krótkie przejażdżki). Paliwo zawsze było, przewody były zmienione, filterek również, smok wyczyszczony, no ale bywa - pech.
Teraz, żeby nie kupować kolejnej używanej (a na nową mnie po prostu nie stać) wymyśliłem, że spróbuję dokonać pewnej przeróbki. Otóż mam w planie zakupić elektryczną, zewnętrzną pompę paliwa oraz "odstojnik" http://img16.allegroimg.pl/photos/orygi ... 4138909680 .
Gdzieś wyczytałem, że dołem wpuszcza się do tego paliwo, środkiem wypompowuje, a górnym przewodem wraca nadmiar do baku. Powrotu paliwa nie ma niestety zwykła elektryczna pompka, gaźnik z tego, co wiem też nie ma.
Wyżej wspomniane dwa elementy wpiąłbym tak jak na narysowanym "schemacie"
http://www.iv.pl/images/39332683254435722590.jpg
Zasilanie takiej pompy wziąłbym z przekaźnika PB/LPG. Pompa działałaby tylko po przełączeniu na PB.
Problem w tym, że nie wiem czy to zadziała jak myślę.
Poza tym nie wiem jakie ciśnienie, ile barów ma wytwarzać taki zamiennik, ponieważ nie wiem jakie ciśnienie było przy mechanicznej.
Gdyby ktoś potrafił rozwiać moje wątpliwości to byłbym wdzięczny.
Serdeczne dzięki za pomoc.
Na początku napiszę o samochodzie: Nissan Primera P10 1.6 90KM sedan, na gaźniku.
Poprzednia pompa mechaniczna uległa uszkodzeniu, ale znalazłem niedrogą, a w miarę świeżą używaną i wymieniłem - działała przez jakieś 100-150km (odpalanie, krótkie przejażdżki). Paliwo zawsze było, przewody były zmienione, filterek również, smok wyczyszczony, no ale bywa - pech.
Teraz, żeby nie kupować kolejnej używanej (a na nową mnie po prostu nie stać) wymyśliłem, że spróbuję dokonać pewnej przeróbki. Otóż mam w planie zakupić elektryczną, zewnętrzną pompę paliwa oraz "odstojnik" http://img16.allegroimg.pl/photos/orygi ... 4138909680 .
Gdzieś wyczytałem, że dołem wpuszcza się do tego paliwo, środkiem wypompowuje, a górnym przewodem wraca nadmiar do baku. Powrotu paliwa nie ma niestety zwykła elektryczna pompka, gaźnik z tego, co wiem też nie ma.
Wyżej wspomniane dwa elementy wpiąłbym tak jak na narysowanym "schemacie"
http://www.iv.pl/images/39332683254435722590.jpg
Zasilanie takiej pompy wziąłbym z przekaźnika PB/LPG. Pompa działałaby tylko po przełączeniu na PB.
Problem w tym, że nie wiem czy to zadziała jak myślę.
Poza tym nie wiem jakie ciśnienie, ile barów ma wytwarzać taki zamiennik, ponieważ nie wiem jakie ciśnienie było przy mechanicznej.
Gdyby ktoś potrafił rozwiać moje wątpliwości to byłbym wdzięczny.
Serdeczne dzięki za pomoc.
- creativesb
- nowy na forum
- Posty: 36
- Rejestracja: 2013-03-19, 16:28
- Lokalizacja: Suwałki
Autodata mówi że ciśnienie paliwa w DS wynosi : 0,20 - 0,34 bar, i myśle ze najlepiej przy takiej przeróbce kupić pompe elektryczną niskocisnieniową, cos tego typu : http://allegro.pl/pompa-paliwa-niskocis ... 05483.html
Tylko jeszcze pytanie czy jak zamontujesz ją blisko baku to przy takiej odległosci nie spadnie cisnienie za nisko
Tylko jeszcze pytanie czy jak zamontujesz ją blisko baku to przy takiej odległosci nie spadnie cisnienie za nisko
- creativesb
- nowy na forum
- Posty: 36
- Rejestracja: 2013-03-19, 16:28
- Lokalizacja: Suwałki
hmm.. a jeździsz ogolnie na benzynie czy tylko do odpalania ?bo widze B+G
[ Dodano: 2014-04-27, 20:58 ]
zobacz, znalazłem gdzieś ze można to rozwiązać w prosty sposób tylko mając taki trójnik, i do tego mniejszego końca podłączasz powrót, powinno działać
http://p.alejka.pl/i2/p_new/51/36/trojn ... 6a_0_b.jpg
[ Dodano: 2014-04-27, 20:58 ]
zobacz, znalazłem gdzieś ze można to rozwiązać w prosty sposób tylko mając taki trójnik, i do tego mniejszego końca podłączasz powrót, powinno działać
http://p.alejka.pl/i2/p_new/51/36/trojn ... 6a_0_b.jpg
Na PB raczej rzadko, ale jeżdżę.
Szkoda mi silnika tak cały czas na LPG, trzeba mu czasem etylinki
Odpalanie praktycznie zawsze na PB.
Edit: Ten trójnik to zdaje się coś takiego jak ten element z mojego pierwszego postu, a zawsze trochę mniej dodatków pod maską
Szkoda mi silnika tak cały czas na LPG, trzeba mu czasem etylinki
Odpalanie praktycznie zawsze na PB.
Edit: Ten trójnik to zdaje się coś takiego jak ten element z mojego pierwszego postu, a zawsze trochę mniej dodatków pod maską
Ostatnio zmieniony 2014-04-27, 20:08 przez mariusz6793, łącznie zmieniany 1 raz.
- creativesb
- nowy na forum
- Posty: 36
- Rejestracja: 2013-03-19, 16:28
- Lokalizacja: Suwałki
http://www.mowad.tuning.opole.pl/powrotpaliwa.jpg
Akurat nie związany z tym silnikiem ale wiadomo o co chodzi, potem podłączasz najlepiej przez przekaźnik do włącznika lpg żeby pompa nie chodziła gdy jeździsz na gazie, bo elektrozawór pewnie jest też, jak coś nie wiesz to narysuje ci jakiś schemat
Akurat nie związany z tym silnikiem ale wiadomo o co chodzi, potem podłączasz najlepiej przez przekaźnik do włącznika lpg żeby pompa nie chodziła gdy jeździsz na gazie, bo elektrozawór pewnie jest też, jak coś nie wiesz to narysuje ci jakiś schemat
- creativesb
- nowy na forum
- Posty: 36
- Rejestracja: 2013-03-19, 16:28
- Lokalizacja: Suwałki
- creativesb
- nowy na forum
- Posty: 36
- Rejestracja: 2013-03-19, 16:28
- Lokalizacja: Suwałki
Masz tam napewno elektrozawór za, albo przed pompą paliwa( podejrzewam ze może być przed pompą i ona się uszkadza bo chodzi na sucho ) i można by spróbować pompę podłączyć przez przekaźnik i sygnał zamykający elektrozawór wyłączał by pompę, chociaż jest trochę na odwrót ale trzeba by przemyślec dokładniej..
- creativesb
- nowy na forum
- Posty: 36
- Rejestracja: 2013-03-19, 16:28
- Lokalizacja: Suwałki