No właśnie w tej chwili nie jestem już pewien dokładnych parametrów jutro pomierzę to jeszcze raz i zapiszę wartości. Mierzyłem swoja przepływkę a na tej drugiej zakupionej jeździłem dziś cały dzień ,spalanie podwyższone no i takie same problemy z odpaleniem. Chyba że i ta druga jest trafiona.
Notabene - dziś jeszcze padł mi rozrusznik i nie mogę w ogóle odpalić
![:-|](./images/smilies/ysz.gif)
więc jutro w pierwszej kolejności rozrusznik a potem pomierzę. Kurcze jakieś fatum - 7 lat bez większych problemów
Ok rozrusznik naprawiony, dokonałem pomiarów:
silnik wyłączony kluczyk w pozycji ON - 1,16 v
Wolne obroty - 1,38 v
2500 rpm - 1,68 v
4000 rpm - 1,94 v
6000 rpm - 2,4 v
Wygląda ok ?
Stawiam na przepustnicę a właściwie na zawór AAC - czy to on odpowiada a wolne obroty na zimnym silniku i bypass powietrza podczas włączenia klimy ?
Wymieniłem całą przepustnicę, problem zniknął - czy tps odpowiada za wolne obroty ?
W tej chwili mam ok 1000 RPM. Jak go ustawić - chodzi mi o te śruby którymi jest przykręcony do przepustnicy ? W manualu jest opisany pomiar napięcia. Czyli jeśli dobrze rozumiem - popuszczam śruby tps przekręcam kluczyk i reguluję ustawienie tps względem przepustnicy do momentu kiedy miernik będzie wskazywał 0.35 - 0.65V ?
Rozumiem że po odłączeniu tps muszę przeprowadzić adaptację przepustnicy wg manuala ?
TPS ustawiony na miernik:
kluczyk w pozycji ON - 0,55V wg manuala 0,35-0,65V
przepustnica w pełni otwarta - 4.0V
Wykonałem reset pamięci położenia czujnika TPS wg manuala
Wykonałem adaptację przepustnicy wg manula
Obroty na poziomie 900RPM - trochę za dużo
Macie jakieś pomysły ?
Zdaje się że namierzyłem problem, silniczek krokowy a właściwie zawór IACV jest zablokowany, wg manuala po wymontowaniu go z przepustnicy po przekręceniu stacyjki - grzybek zworu powinien się poruszać otwierając kanał lub zamykając go - u mnie niestety nieruchomo. Dodatkowo pomierzyłem oporności na poszczególnych pinach i częściowo pokazuje błędne wartości. Więc wymieniam krokowca - napiszę jakie efekty.