Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P/WP11.144] niewykorzystany kruciec SR20

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

jaculka
nowy na forum
Posty: 8
Rejestracja: 2012-11-14, 20:01
Lokalizacja: Tychy

[P/WP11.144] niewykorzystany kruciec SR20

Post autor: jaculka » 2014-02-28, 19:32

Koledzy proszę o pomoc, potrzebuje podpowiedzi co to za króciec, znajduje sie pod przepustnicą i łączy się z "evap canister". zdjecia ponizej, kolejny zonk to zaślepiony kruciec wychodzący z bloku silnika i partyzancko zaślepiony śrubą (po wykreceniu leje płynem). Wlacze juz jakis czas z moja primerka, szukam wszedzie...i nic...mechanicy rozkladaja rece. Autko równo co 27-28 sek mocno obniza obroty, czasem gaśnie...czesto na dojeździe do skrzyzowania itp. jak szybko nie zareaguje i nie mam puszczonego sprzegla na biegu to tez gasnie, dlatego szukam w "podawanym powietrzu", ale juz nie wiem czy to dobry kierunek.


na czerwono suchy króciec, na niebiesko miejsce gdzie jest ten zaślepiony
Obrazek

Obrazek

z góry dzieki za pomoc!

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-02-28, 19:41

Wyczyść i uszczelnij przepustnicę, wyczyść krokowca. Tym zaznaczonym na czerwono nie przejmuj się - to ma wyjście z drugiej strony kolektora ssącego i też nie jest podłączone.
Porozmawiaj z Lookiem on miał to samo.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

jaculka
nowy na forum
Posty: 8
Rejestracja: 2012-11-14, 20:01
Lokalizacja: Tychy

Post autor: jaculka » 2014-02-28, 23:17

Krokowiec i przepustnica wypucowana, jutro skladam. Ten króciec został przedmuchany sprężonym i dmuchało z drugiej strony (2 strona odlaczona od ustrojstwa odpowiedzialnego za dostarczanie oparow paliwa do kolektora) dam znac jutro, dzieki za odpowiedz!!
Ostatnio zmieniony 2014-02-28, 23:26 przez jaculka, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-02-28, 23:28

U Looka był problem z przepustnicą, a dokładniej z uszczelką w jej dolnej części - tam gdzie jest płyn chłodniczy. Waliło płyn do kolektora ssącego i żłopało lewe powietrze.

Co więcej pomogła wymiana świec i przewodów WN.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2014-03-01, 07:04

jaculka takie falowanie obrotów jest spowodowane brudnym przepływomierzem powietrza

jaculka
nowy na forum
Posty: 8
Rejestracja: 2012-11-14, 20:01
Lokalizacja: Tychy

Post autor: jaculka » 2014-03-01, 07:57

Przepływka czysta, napiecia podaje dobre w każdym przedziale obrotów, podmieniana, zero zmian.
Ostatnio zmieniony 2014-03-01, 11:03 przez jaculka, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2014-03-01, 08:38

MOże być jeszcze tps

jaculka
nowy na forum
Posty: 8
Rejestracja: 2012-11-14, 20:01
Lokalizacja: Tychy

Post autor: jaculka » 2014-03-01, 09:31

TPS? co to takiego?

Poskladalem całość do kupy, odpalony, zero zmian, gasnie srednio co 27-28 sekund. Po odpięciu krokowca silnik skacze 1400-1800 obrotów, ale pracuje....
Ostatnio zmieniony 2014-03-01, 11:04 przez jaculka, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2014-03-01, 09:38

jaculka, TPS (throttle position sensor) jest przy przepustnicy i daje sygnał do komputera jakie są obroty a komputer daje mieszankę. Jak się zacina to silnik przydławia

[ Dodano: 2014-03-01, 09:43 ]
http://chomikuj.pl/bmbl80/P11-144

ec_sr20.pdf str. 274

[ Dodano: 2014-03-01, 09:44 ]
http://nissan4u.com/parts/primera/el_p1 ... e_chamber/

nr 5

jaculka
nowy na forum
Posty: 8
Rejestracja: 2012-11-14, 20:01
Lokalizacja: Tychy

Post autor: jaculka » 2014-03-01, 09:45

bombel pisze:jaculka, TPS (throttle position sensor) jest przy przepustnicy i daje sygnał do komputera jakie są obroty a komputer daje mieszankę. Jak się zacina to silnik przydławia
Kojarze, dwie wtyczki, (przprowadza sie na nim nauke wolnych) z tego co wyczytałem to nalezy go ustawić tak zeby napiecie chyba na 2 pinie bylo pomiedzy 0,35V a 0,65V. Tylko niewiem czy miernik zdazy zareagowac na jakis skok albo spadek napiecia przy ewentualnym zacinaniu. Dobra, ide mierzyc. Dzieki za podpowiedź

[ Dodano: 2014-03-01, 10:37 ]
92 pin w ecu, odpalony 0,34V ciągle, jak gasnie to wskakuje na 0,51V (ale to chyba powoduje grucha. jak przygasa to wypycha lekko uchwyt przepustnicy na ktorym jest linka). tu chyba wszystko w normie

[ Dodano: 2014-03-01, 11:50 ]
wszystkie znaki na niebie wskazuja ze jest to problem powietrza. Postanowilem odpiąć węzyk prowadzący do elektrozaworu ktory ma wpuszczać pary paliwa dodatkowo do kolektora. Odpalilem silnik, słychać ewidentnie ze w tym miejscu zasysa powietrze, obroty kolo 1000, ale co mnie zdziwilo silnik pracuje bez problemow, caly czas, zero dlawienia. Kiedy tylko wcisne wezyk na swoje miejsce auto gasnie, stawiam na ten elektrozawór. Na włączonym zaplonie probowalem zassac powietrze z tego wezyka, zawor wydaje się być zamkniety. Co Wy na to?

Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”