Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P10/WP10] Pytanie o silnik

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

Awatar użytkownika
jefrey91
doświadczony forumowicz
Posty: 227
Rejestracja: 2013-08-23, 14:27
Lokalizacja: Szczecin/Nowe Warpno

[P10/WP10] Pytanie o silnik

Post autor: jefrey91 » 2013-12-08, 01:34

Witam.

w dowodzie mam wpisane że moja primera ma 115 kucyków natomiast po wpisaniu VIN-u na stronie

https://vin.su/

wyskakuje mi że mam

NISSAN Model: PRIMERA Data wydania: 01/1996 Typ silnika: SR20DE Tom (cc): 1998 Moc (KM): 143


Jak to możliwe ?

P.S w moim odczuciu to auto co mam nie ma takiej mocy choć to tylko moja opinia.

Awatar użytkownika
Cubuś
fanatyk nissana
Posty: 987
Rejestracja: 2010-02-21, 15:37
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Cubuś » 2013-12-08, 07:01

wstaw zdjęcie silnika :)
Nissan Pulsar SSS
DATSUN 260Z

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-12-08, 08:56

I podaj vin. Tamta strona sciemnia. 143 KM byly tylko w almerze i sunny. Ty mozesz miec 115 lub 130 KM jak srebrna pokrywa lub 150 przy czerwonej

Awatar użytkownika
jefrey91
doświadczony forumowicz
Posty: 227
Rejestracja: 2013-08-23, 14:27
Lokalizacja: Szczecin/Nowe Warpno

Post autor: jefrey91 » 2013-12-08, 11:13

SJNBCAP10U0602466


to mój VIN choć po odczuwanym przyśpieszeniu itp sądzę ze jest to 115 koni.

Awatar użytkownika
Maniek-ol
fanatyk nissana
Posty: 1283
Rejestracja: 2009-12-04, 16:35
Lokalizacja: Siemianice/GSL

Post autor: Maniek-ol » 2013-12-08, 11:17

Gdzie jest puszka filtra powietrza ? Jak owalna na silniku to masz 115 KM jak prostokątna na nadkolu to w zależności od wersji 125 lub 130 KM.
BYŁA - PRAWDOPODOBNIE NAJSTARSZA P10 W POLSCE
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej :)


Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie

Awatar użytkownika
jefrey91
doświadczony forumowicz
Posty: 227
Rejestracja: 2013-08-23, 14:27
Lokalizacja: Szczecin/Nowe Warpno

Post autor: jefrey91 » 2013-12-08, 11:31

Obrazek





to nie jest zdjęcie spod mojej maski ale wygląd jest identyczny czyli puszka od filtra jest koło aku na nadkolu.

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2013-12-08, 11:39

To nie masz 115koni ;)
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
jefrey91
doświadczony forumowicz
Posty: 227
Rejestracja: 2013-08-23, 14:27
Lokalizacja: Szczecin/Nowe Warpno

Post autor: jefrey91 » 2013-12-08, 12:00

Skoro nie mam 115 to czemu tak w dowodzie jest zapisane ? :D lenistwo urzędasów ?


i drugie pytanie. Sprawdziłem na stronie motofakty że silnik 2.0 116 KM i 2.0 125 KM mają np do 100 :
116 KM - 9.9 s
125 KM - 10.0 s


coś tu chyba nie halo skoro według specyfikacji mocniejszy silnik ma gorsze osiągi xD

Awatar użytkownika
Rysiu83
fanatyk nissana
Posty: 2197
Rejestracja: 2009-12-09, 05:39
Lokalizacja: WWL

Post autor: Rysiu83 » 2013-12-08, 12:15

W czym kłopot? wsiadaj w auto i mierz sam ;-) ja tam nigdy w dane producentów nie wierzyłem.
Po kolei..N14 GA14DE,P10 SRi,P11GT SportLine ----> :)

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-12-08, 12:22

Masz P10 SR20De - ze zredukowaną mocą, pewnie 125 KM, 2 poduszki, klima, ABS, składana tylna kanapa, 4 głosniki el szyby przód i powinienes mieć alu Altimy. Prod. 01.1996 r.

Awatar użytkownika
jefrey91
doświadczony forumowicz
Posty: 227
Rejestracja: 2013-08-23, 14:27
Lokalizacja: Szczecin/Nowe Warpno

Post autor: jefrey91 » 2013-12-08, 12:42

Zgadza się mam wszystko co opisałeś dodatkowo chromowane klamki czyli wersja invitation.



Teraz tylko co z tymi osiągami xD jak to się dzieje że silnik o większej mocy (według specyfikacji oczywiście) ma gorsze wyniki niż silnik o mniejszej mocy.


Oczywiście jak pogoda i warunki pozwolą to sprawdzę sam jaka jest prawda ale jest to co najmniej zastanawiające dla mnie xD

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-12-08, 14:10

Zgadza się mam wszystko co opisałeś dodatkowo chromowane klamki czyli wersja invitation.
NISSAN FAST mówi, że wersja jest LX

Awatar użytkownika
jefrey91
doświadczony forumowicz
Posty: 227
Rejestracja: 2013-08-23, 14:27
Lokalizacja: Szczecin/Nowe Warpno

Post autor: jefrey91 » 2013-12-08, 16:19

Z tyłu na aucie mam napis 2.0 invitation. Cechy tego to klima i chromowane klamki właśnie. Czy się mylę?

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-12-08, 17:04

Byly takie wersje na koniec produkcji ale to wersje specjalne

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2013-12-08, 17:04

Model: P10E
Data 01/96
Kolor: BN6 - dark blue - ciemny niebieski
Kolor wnętrza: G - off black - czarny
Buda: sedan
Silnik SR20DE
Wersja: LX

Wyposażenie:
SPECIAL VERSION 4 & ALTIMA STYLE - ALLOY WHEEL & ABS SYSTEM - specjalna wersja 4, alusy Altima style i ABS
DRIVER & ASSIST AIR BAG & SEATBELT PRE-TENSIONER - 2 poduchy i napinacze pasów
AIR CONDITIONER & POWER WINDOWS (FRONT ONLY) - klima i el. szyby tylko z przodu
4 SPEAKERS - 4 głośniki
REDUCED ENGINE POWER & SPLIT FOLD-DOWN REAR SEAT - zredukowana moc silnika i chyba dzielona tylna kanapa
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
jefrey91
doświadczony forumowicz
Posty: 227
Rejestracja: 2013-08-23, 14:27
Lokalizacja: Szczecin/Nowe Warpno

Post autor: jefrey91 » 2013-12-08, 17:24

No i czym taka wersja invitation się cechuje.?
Może być wersja LX invitation?

Awatar użytkownika
Zielkq
fanatyk nissana
Posty: 3591
Rejestracja: 2012-05-31, 09:31
Lokalizacja: Vratislavia
Kontakt:

Post autor: Zielkq » 2013-12-08, 19:20

jefrey91, janusz podal wyzej, co wychodzi z Twojego VIN pod wzgledem wyposazenia. ;)
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."

Awatar użytkownika
jefrey91
doświadczony forumowicz
Posty: 227
Rejestracja: 2013-08-23, 14:27
Lokalizacja: Szczecin/Nowe Warpno

Post autor: jefrey91 » 2013-12-08, 19:27

No i wychodzi ze lx ale czemu w takim razie mam napisane invitation?

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-12-08, 19:29

Bo LX, SLX, SRi i GT to wersje auta, a Invitation to jakaś dodatkowa opcja, tak jak w innych markach np fresh czy temu podobne

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2013-12-08, 19:56

Jefrey91 jakbyś miał typowe LX z '96 to miałbyś korbotronik, brak klimy, tylko 1 poduchę i napinacze pasów (od '94 poduchy i napinacze stały się standardem wyposażenia).
Wersje Invitation to takie trochę doposażone LX - klima, 2x el. szyby, 2 poduchy plus jakiś bonus.

Ja u siebie w P10 SLX z '91 miałem:
RR HEATER DUCT - ogrzewanie na nogi pasażerów z tyłu
POWER ROD ANTENNA & 4 SPEAK - elektrycznie sterowana antena i cztery głośniczki
POWER WINDOWS - elektryczne szyby - wszystkie
POWER SUNROOF - elektrycznie sterowany szyberdach
ABS SYSTEM - wiadomo
Plus to co nie jest uwzględnione - bo nie zawsze wszystko uwzględniano w VINie - el. sterowane reflektory, el. lusterka i centralny zamek z kluczyka.


Bombel było jeszcze SGX oraz GSX i eZX :D

eZX -> http://www.npoc.co.uk/forum/may-2012-le ... 59553.html

Jednak mistrzem ubogości pod względem wyposażenia to była P10 2.0dLX
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
jefrey91
doświadczony forumowicz
Posty: 227
Rejestracja: 2013-08-23, 14:27
Lokalizacja: Szczecin/Nowe Warpno

Post autor: jefrey91 » 2013-12-08, 23:33

hmm no ok więc wynika z tego wszystkiego że mam SR20De

a powiedzcie mi czym mechaniczne różni się od mojego silnika ten SR20DE co jest w gt-kach ?

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2013-12-08, 23:39

Tłoki i wałek oraz nastawy ECU i parę innych

http://www.nissantech.pl/topic/84-sr20- ... parametry/
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
jefrey91
doświadczony forumowicz
Posty: 227
Rejestracja: 2013-08-23, 14:27
Lokalizacja: Szczecin/Nowe Warpno

Post autor: jefrey91 » 2013-12-08, 23:40

jest możliwość przerobienia tych elementów tak aby te 150 KM uzyskać ? czy bardziej opłaca się swapa na gotową jednostkę zrobić ?

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2013-12-08, 23:44

Jest możliwość, tylko nie wiem czy koszt modów nie przewyższy wartości auta....
Kupisz silnik to właściwie nie wiesz co trafisz, więc na dzień dobry remont :D .

Jak Twój silnik nie wcina oleju i trzyma kompresję to po co kombinować.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
jefrey91
doświadczony forumowicz
Posty: 227
Rejestracja: 2013-08-23, 14:27
Lokalizacja: Szczecin/Nowe Warpno

Post autor: jefrey91 » 2013-12-08, 23:50

Autko jest wyjątkowo zadbane bo od rodziców narzeczonej kupione xD
zero rdzy, w środku nic nie powycierane, silnik chodzi ładnie nic nie bierze jest wszystko w porządku ale jednak te dodatkowe koniki by się przydały.

jaki byłby koszt zabawy przerobienia tych rzeczy w silniku ? + te wszystkie inne rzeczy co trzeba by pomodować (hamulce wydech itp) ??


3-4 k by stykło ?

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2013-12-09, 00:01

Na pierwszy ogień i chyba najłatwiej, to wałek ssący z GTka wrzucić i już będzie różnica :>

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2013-12-09, 00:08

Wałek wydech i już jest dobrze ;)
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
jefrey91
doświadczony forumowicz
Posty: 227
Rejestracja: 2013-08-23, 14:27
Lokalizacja: Szczecin/Nowe Warpno

Post autor: jefrey91 » 2013-12-09, 00:13

wałek ssący - kupić ? używka czy nowa ? koszty kupna + montażu ?

wydech - kompletny oczywiście ?

te 2 rzeczy bym ogarnął to na co mogę liczyć ? xD


dzięki za dotychczasową pomoc ludziska :D

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2013-12-09, 00:17

Wałek używka 100pln
Wydech kolektor plus dwurura z gt ve. Kat out
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
jefrey91
doświadczony forumowicz
Posty: 227
Rejestracja: 2013-08-23, 14:27
Lokalizacja: Szczecin/Nowe Warpno

Post autor: jefrey91 » 2013-12-09, 00:31


ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”