Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P/WP11.144] 2.0 TD problem z odpaleniem

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

lowprim
nowy na forum
Posty: 6
Rejestracja: 2013-10-10, 18:28
Lokalizacja: Poznań

[P/WP11.144] 2.0 TD problem z odpaleniem

Post autor: lowprim » 2013-10-10, 18:43

Witam serdecznie,
od jakiegoś czasu pojawił się problem w mojej Nyssie. Otóż o ile na zimnym silniku zawsze odpala 'na strzałą', o tyle na silniku ciepłym kręci jak zwariowana. Mało tego jak nagrzeje motor, zgaszę go na jakies 15min to nie zawsze pojawi mi sie kontrolka od świec żarowych, dopiero pare obrotow stacyjki )zazwyczaj 5 ruch) zapala sie grzanie świec. Zauważyłem również czasami objaw, że podczas jazdy potrafi mi auto zgasnąć i palą się świece. Wiem że przekaznik działą, sprawdzalem również plusy i masy na sterowniku i wszystko jest ok. Mam wrażenie że czasami nie ma 'wzbudzenia' do tych świec. Ale to jeszcze przezyje. Najgorsze jest kręcenie tym rozrusznikiem, czasami sie kończy wycieńczeniem akumulatora.
Ktoś ma pomysł? :?

Próbowałem motyw na sprawdzenie błędów przy pomocy zworki. Mam wejscie OBD2 i zwarłęm końcowe piny, przkrecilem stacyjke a check w ogole sie nie zapalil.

Wydaje mi sie ze cos jest nagrzebane przy kontrolce, poniewaz w ogole ona sie nie zapala, a CHECK powinien sie palic przeciez przed kazdym uruchomieniem silnika prawda?
Panowie pomocy
low & slow

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2013-10-11, 19:56

Wiesz co, dość często jest tak, że czujnik wału odgrywa swoją rolę w takim przypadku, na zimnym super, na rozgrzanym problemy z odpaleniem, gaśnie podczas jazdy itd... Ale nie są to typowe jego objawy, więc na razie nie przejmujmy się nim.

Jeśli chodzi o świece żarowe, jak temperatura silnika będzie powyżej 50 stopni, to nie zagrzeją. U mnie przeważnie jest tak, że jak jest rozgrzany silnik, to tylko błyśnie kontrolka, nawet się nie zaświeci.

W moim przypadku, za dłuższe kręcenie na ciepłym silniku niż na zimnym odpowiedzialny był kąt wtrysku, ale to wyszło dopiero wtedy, kiedy źle zaczął palić w zimę.

Jeśli kontrolka się w ogóle nie świeci, to sprawdź czy żarówka się nie spaliła. Niestety wiąże się to ze zdjęciem paru rzeczy. Ale nie trwa to zbyt długo. Jak już będziesz miał sprawny check, to będziesz mógł wymigać błędy.

Jak nie wymiga nic ciekawego, to proponowałbym zacząć od sprawdzenia przepływomierza. Ot tak na początek, nic nie kosztuje, a masz pewność że albo go możesz wykluczyć, albo nie. Zmierz napięcie na biegu jałowym, na forum znajdziesz bezproblemowo instrukcję jak się to robi.

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2013-10-11, 20:08

lowprim ale P11 nie miały OBD II tylko OBD I. Co do kontrolki/kontrolek to wyciągnij zegary i posprawdzaj wszystkie wtyczki i żarówki. U mnie przez to, że lekko się wysunął jeden przewód we wtyczce nie działała mi kontrolka od ładowania.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

lowprim
nowy na forum
Posty: 6
Rejestracja: 2013-10-10, 18:28
Lokalizacja: Poznań

Post autor: lowprim » 2013-10-12, 11:01

zrobiłem tak jak powiedzieliście, rozebrałęm dzisiaj od rana pół deski i okazało się, że żaróweczka od CHECK'a była przepalona. Podłączyłem wszystko i pokazało 2 dłuższe sygnały i pare krótszych, niestety nie zdążyłem policzyć, błąd skasowałęm, zobaczymy czy się pojawi spowrotem.
Mam Primera P11.144 więc mam OBD2. Wczoraj nawet byłem w Poznaniu u dwóch magików co posiadają sprzęty do diagnozy, ale żadni nie dźwigneli tematu, więc spinaczowa metoda została.
Jade się przejechać i zobaczymy co pokaże bo na razie jest 55.
low & slow

Awatar użytkownika
Zielkq
fanatyk nissana
Posty: 3591
Rejestracja: 2012-05-31, 09:31
Lokalizacja: Vratislavia
Kontakt:

Post autor: Zielkq » 2013-10-12, 11:26

lowprim, to napisz poprawna nazwe modelu w swoim profilu...
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."

lowprim
nowy na forum
Posty: 6
Rejestracja: 2013-10-10, 18:28
Lokalizacja: Poznań

Post autor: lowprim » 2013-10-12, 12:03

już poprawione ;)

pokazało jedno dlugie i 8 krotkich czyli:
18, 22, 25 Electric Governor - elektryczny nastawnik HDK dawki paliwa

co o tym sądzicie? będę miał też zły kąt wtrysku?
low & slow

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2013-10-12, 14:49

Zły kąt wtrysku, to jest źle ustawiona pompa, w sensie, że za późno lub za wcześnie następuje wtrysk paliwa. Ustawia się go przemieszczając całą pompą do przodu albo do tyłu.

Ale w twoim przypadku wymigało problem z nastawnikiem HDK, takie coś jak patrzysz od góry na pompę wtryskową i to widzisz jako pierwsze. W połączeniu z potencjometrem (pedałem gazu), sygnałami z przepływomierza i paru innych czujników, po przeanalizowaniu sygnałów przez sterownik, odpowiednio reguluje dawkę paliwa. Tanie to nie jest, ale są firmy, które zajmują się regeneracją takich rzeczy i już wtedy cena jest przystępniejsza dla oka.

Ale możliwe, że wystarczy tylko go przeczyścić i będzie działało.

lowprim
nowy na forum
Posty: 6
Rejestracja: 2013-10-10, 18:28
Lokalizacja: Poznań

Post autor: lowprim » 2013-10-12, 16:25

dużo się dzisiaj o tym naczytałem i będe musiał spróbować na razie chociaz przeczyścic. ;)

[ Dodano: 2013-10-15, 15:20 ]
swoją droga oporność czujnika polozenia walu wynosi 1,63kOhm'a, to dobrze?
przeplywka na rozgrzanym 2,3V
low & slow

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”