Wymiana silnika p11 gt na 2.0 z p11.144
Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol
Wymiana silnika p11 gt na 2.0 z p11.144
Witam.
Poszła mi uszczelka pod głowica i jako że robocizna wymiany uszczelki i wymiany silnika jest podobna zastanawiam sie na wymiana całego silnika.
Mam mozliwość zakupu świeżo sprowadzonego silnika (z autem) sr20de z 2001 r z przebiegiem 63 tyś mil.
Sprawdziłem ze wersja 140 koni poliftowa ma wałki jak GT, aparat powinien pasować, zawieszenie silnika itp. Pytanie czy jest coś co może nie pasować. Coś mi sie obiło o uszy, że po lifcie filtr oleju jest montowany w innym miejscu - nie nad paskami osprzętu ale gdzieś od strony płyty grodziowej.
Czy kupując silnik 2.0 po lifcie musze nabyc coś jeszcze?
Wszelkie info mile widziane.
Tomek
Poszła mi uszczelka pod głowica i jako że robocizna wymiany uszczelki i wymiany silnika jest podobna zastanawiam sie na wymiana całego silnika.
Mam mozliwość zakupu świeżo sprowadzonego silnika (z autem) sr20de z 2001 r z przebiegiem 63 tyś mil.
Sprawdziłem ze wersja 140 koni poliftowa ma wałki jak GT, aparat powinien pasować, zawieszenie silnika itp. Pytanie czy jest coś co może nie pasować. Coś mi sie obiło o uszy, że po lifcie filtr oleju jest montowany w innym miejscu - nie nad paskami osprzętu ale gdzieś od strony płyty grodziowej.
Czy kupując silnik 2.0 po lifcie musze nabyc coś jeszcze?
Wszelkie info mile widziane.
Tomek
sprzedam wałki p11 gt, półoś lewą używaną 395mm 32/32 zęby
Tmx GT'ki miały filtr oleju nad paskami, normalne wersje - 130KM w P11 maja filtr gdzieś z tyłu pod kolektorem ssącym.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Myślę, że sama przekładka podstawy filtru powinna wystarczyć, ale nic nie gwarantuję.
A i jeszcze zobacz pompy wspomagania, bo nie wiem, czy w GT'ku nie ma nieco innej niż w P11.144
A i jeszcze zobacz pompy wspomagania, bo nie wiem, czy w GT'ku nie ma nieco innej niż w P11.144
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
O pompie napisałem z tego względu, że GT'ki mają słabsze wspomaganie niż standardowe.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Jak najbardziej wystarczy,u mnie motor z polifta z przełożoną podstawą.janusz pisze:Myślę, że sama przekładka podstawy filtru powinna wystarczyć, ale nic nie gwarantuję.
[ Dodano: 2013-09-25, 19:09 ]
może poprawię...sieć mówi o 181Nm.Tak naprawdę to GT ma 150 KM 178 Nm
[ Dodano: 2013-09-25, 19:10 ]
niech sam słupek przekłada.janusz pisze:A i jeszcze zobacz pompy wspomagania, bo nie wiem, czy w GT'ku nie ma nieco innej niż w P11.144
[ Dodano: 2013-09-25, 19:13 ]
może nie to kwestia słabego jak piszesz wspomagania,tylko innego przełożenia kolumny kierowniczej..stąd wrażenie że GT ma słabszą siłę wspomagania układu kierowniczego,w rzeczywistości reaguje szybciej na ruch kierownicą...mi bardzo to w stosunku do cywilnej P11 odpowiadajanusz pisze:O pompie napisałem z tego względu, że GT'ki mają słabsze wspomaganie niż standardowe.
Po kolei..N14 GA14DE,P10 SRi,P11GT SportLine ---->
Już sie doczytałem że wałki z polifta i gt sa takie same. Mi wystarczy jak wrócę do ori osiągów gt i tyle. wątpie czy odczuje kilka niutków.
Cieszę sie że sam słupek wystarczy - mechanicy niech przekładają - byle nic nie sp....li
A przy okazji dam nowa pompę wody i paski napędu osprzętu - bo nie wiem czy od tego sie wszystko nie zaczęło.
A będzie trzeba na pewno jedną część w słupku zmienić - pokrywę zaworów
Dzieki wszystkim za info. Myslę że sie przyda - coraz więcej p11 będzie sie zbliżało do wieku youngtimerów.
Cieszę sie że sam słupek wystarczy - mechanicy niech przekładają - byle nic nie sp....li
A przy okazji dam nowa pompę wody i paski napędu osprzętu - bo nie wiem czy od tego sie wszystko nie zaczęło.
A będzie trzeba na pewno jedną część w słupku zmienić - pokrywę zaworów
Dzieki wszystkim za info. Myslę że sie przyda - coraz więcej p11 będzie sie zbliżało do wieku youngtimerów.
sprzedam wałki p11 gt, półoś lewą używaną 395mm 32/32 zęby
a po co chcesz zmieniać podstawę filtra oleju? dużo wygodniejsze jest jak jest z tyłu przecież. Dla mnie filtr z boku to nieporozumienie, wszystko jest dookoła ulane przez to jak się go odkręca i zdecydowanie mniej wygodne. A co do kolektora ssącego to ja bym pozostawił od GT, nie wiem jak dokładnie wygląda ten od P11.144 który masz, ale wstępowały też takie już na nowym osprzęcie z zielonymi wtyczkami i ogólnie osprzętem jak w QG18 i z tego nic by Ci nie podeszło, ale jak masz pod stary system to śmiało można wkładać z kolektorem od P11.144. Pompę wspomagania zostaw sobie swoją, wszystko pasuje p&p
Super - ale dzwoniłem dziś do gościa - silnik jest nie z p11.144 ale z almery tino 2001 (ale sr20de)- patrzyłem na nissan 4 U i niby wszystko wygląda ok - jedna poduszka inna ale wałki rozrządu w p11.144 i tym tino mają takie same oznaczenie. Gość ma tez inne silniki (z p11.144) ale ten jest z najmniejszym przebiegiem i nie leżakowany na półce. Mam nadziej że nie ma przeciwwskazań
sprzedam wałki p11 gt, półoś lewą używaną 395mm 32/32 zęby
tmx wypadałoby wymienić, żeby później uniknąć jakiś niespodzianek.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
tmx jak masz na wierzchu filtr oleju to jakbyś mógł mi podać ilość kątów i rozmiar klucza do filtru - chce kupić sobie klucz do filtru oleju, a w ciemno nie chcę kupować
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_