Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Wymiana silnika p11 gt na 2.0 z p11.144

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

Awatar użytkownika
tmx
stały bywalec
Posty: 100
Rejestracja: 2011-01-29, 23:02
Lokalizacja: Lubelskie

Wymiana silnika p11 gt na 2.0 z p11.144

Post autor: tmx » 2013-09-25, 09:47

Witam.
Poszła mi uszczelka pod głowica i jako że robocizna wymiany uszczelki i wymiany silnika jest podobna zastanawiam sie na wymiana całego silnika.
Mam mozliwość zakupu świeżo sprowadzonego silnika (z autem) sr20de z 2001 r z przebiegiem 63 tyś mil.
Sprawdziłem ze wersja 140 koni poliftowa ma wałki jak GT, aparat powinien pasować, zawieszenie silnika itp. Pytanie czy jest coś co może nie pasować. Coś mi sie obiło o uszy, że po lifcie filtr oleju jest montowany w innym miejscu - nie nad paskami osprzętu ale gdzieś od strony płyty grodziowej.
Czy kupując silnik 2.0 po lifcie musze nabyc coś jeszcze?
Wszelkie info mile widziane.
Tomek
sprzedam wałki p11 gt, półoś lewą używaną 395mm 32/32 zęby

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2013-09-25, 10:10

Tmx GT'ki miały filtr oleju nad paskami, normalne wersje - 130KM w P11 maja filtr gdzieś z tyłu pod kolektorem ssącym.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
tmx
stały bywalec
Posty: 100
Rejestracja: 2011-01-29, 23:02
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: tmx » 2013-09-25, 10:17

I tak właśnie mnie poinformowano - ale jak rozumiem temat do ograrnięcia?
Czy można przełożyć z GT mocowanie filtra czy trzeba brać słupek poliftowy z oryginalnym mocowaniem filtra (od płyty grodziowej)?
sprzedam wałki p11 gt, półoś lewą używaną 395mm 32/32 zęby

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-09-25, 10:24

tmx sam słupek pasuje, ale bierz kolektor dolotowy też z P11.144, bo jest lepszy

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2013-09-25, 10:25

Myślę, że sama przekładka podstawy filtru powinna wystarczyć, ale nic nie gwarantuję.
A i jeszcze zobacz pompy wspomagania, bo nie wiem, czy w GT'ku nie ma nieco innej niż w P11.144
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
tmx
stały bywalec
Posty: 100
Rejestracja: 2011-01-29, 23:02
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: tmx » 2013-09-25, 10:34

Bombel- Myślałem że kolektor GT - to jest to co najlepsze ?
Janusz - dzieki myślę że wezmę razem z podstawą filtra, a o pompie wspomagania będę pamiętał żeby sprawdzić.
sprzedam wałki p11 gt, półoś lewą używaną 395mm 32/32 zęby

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2013-09-25, 11:15

O pompie napisałem z tego względu, że GT'ki mają słabsze wspomaganie niż standardowe.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
tmx
stały bywalec
Posty: 100
Rejestracja: 2011-01-29, 23:02
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: tmx » 2013-09-25, 12:13

Ok to generalnie wygląda że wpięcie SR20de po lifcie do GT z pozostawieniem elektroniki i kolektorów GT daje nam silnik GT (no jeszcze kwestia przekładki pokrywy zaworów :))
sprzedam wałki p11 gt, półoś lewą używaną 395mm 32/32 zęby

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-09-25, 16:38

tmx pisze:Bombel- Myślałem że kolektor GT - to jest to co najlepsze ?
Ja mowie o dolotowym a nie wydechowym. Wydechowy lepszy z GT

Tak naprawdę to GT ma 150 KM 178 Nm, a P11.144 140 KM i 181 Nm. Ograniczenia na moje tylko z kompa wynikają. L

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2013-09-25, 17:19

A wałki nie są inne ??
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
Rysiu83
fanatyk nissana
Posty: 2197
Rejestracja: 2009-12-09, 05:39
Lokalizacja: WWL

Post autor: Rysiu83 » 2013-09-25, 18:08

janusz pisze:Myślę, że sama przekładka podstawy filtru powinna wystarczyć, ale nic nie gwarantuję.
Jak najbardziej wystarczy,u mnie motor z polifta z przełożoną podstawą.

[ Dodano: 2013-09-25, 19:09 ]
Tak naprawdę to GT ma 150 KM 178 Nm
może poprawię...sieć mówi o 181Nm.

[ Dodano: 2013-09-25, 19:10 ]
janusz pisze:A i jeszcze zobacz pompy wspomagania, bo nie wiem, czy w GT'ku nie ma nieco innej niż w P11.144
niech sam słupek przekłada.

[ Dodano: 2013-09-25, 19:13 ]
janusz pisze:O pompie napisałem z tego względu, że GT'ki mają słabsze wspomaganie niż standardowe.
może nie to kwestia słabego jak piszesz wspomagania,tylko innego przełożenia kolumny kierowniczej..stąd wrażenie że GT ma słabszą siłę wspomagania układu kierowniczego,w rzeczywistości reaguje szybciej na ruch kierownicą...mi bardzo to w stosunku do cywilnej P11 odpowiada :-)
Po kolei..N14 GA14DE,P10 SRi,P11GT SportLine ----> :)

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-09-25, 18:15

A wałki nie są inne ??
Nie. Już dawno zmierzone ze takie same jak w GT

Awatar użytkownika
tmx
stały bywalec
Posty: 100
Rejestracja: 2011-01-29, 23:02
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: tmx » 2013-09-25, 21:07

Już sie doczytałem że wałki z polifta i gt sa takie same. Mi wystarczy jak wrócę do ori osiągów gt i tyle. wątpie czy odczuje kilka niutków.
Cieszę sie że sam słupek wystarczy - mechanicy niech przekładają - byle nic nie sp....li
A przy okazji dam nowa pompę wody i paski napędu osprzętu - bo nie wiem czy od tego sie wszystko nie zaczęło.
A będzie trzeba na pewno jedną część w słupku zmienić - pokrywę zaworów :)
Dzieki wszystkim za info. Myslę że sie przyda - coraz więcej p11 będzie sie zbliżało do wieku youngtimerów.
sprzedam wałki p11 gt, półoś lewą używaną 395mm 32/32 zęby

Awatar użytkownika
MacGayver
fanatyk nissana
Posty: 3624
Rejestracja: 2009-12-09, 00:13
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: MacGayver » 2013-09-25, 23:28

a po co chcesz zmieniać podstawę filtra oleju? dużo wygodniejsze jest jak jest z tyłu przecież. Dla mnie filtr z boku to nieporozumienie, wszystko jest dookoła ulane przez to jak się go odkręca i zdecydowanie mniej wygodne. A co do kolektora ssącego to ja bym pozostawił od GT, nie wiem jak dokładnie wygląda ten od P11.144 który masz, ale wstępowały też takie już na nowym osprzęcie z zielonymi wtyczkami i ogólnie osprzętem jak w QG18 i z tego nic by Ci nie podeszło, ale jak masz pod stary system to śmiało można wkładać z kolektorem od P11.144. Pompę wspomagania zostaw sobie swoją, wszystko pasuje p&p
kompletne sportowe układy wydechowe
Nissan Micra X1R GA16

www.klinika-japonczyka.pl

Awatar użytkownika
tmx
stały bywalec
Posty: 100
Rejestracja: 2011-01-29, 23:02
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: tmx » 2013-09-26, 21:48

Super - ale dzwoniłem dziś do gościa - silnik jest nie z p11.144 ale z almery tino 2001 (ale sr20de)- patrzyłem na nissan 4 U i niby wszystko wygląda ok - jedna poduszka inna ale wałki rozrządu w p11.144 i tym tino mają takie same oznaczenie. Gość ma tez inne silniki (z p11.144) ale ten jest z najmniejszym przebiegiem i nie leżakowany na półce. Mam nadziej że nie ma przeciwwskazań
sprzedam wałki p11 gt, półoś lewą używaną 395mm 32/32 zęby

Awatar użytkownika
MacGayver
fanatyk nissana
Posty: 3624
Rejestracja: 2009-12-09, 00:13
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: MacGayver » 2013-09-26, 21:55

to osprzęt kolektora na pewno będzie taki jak mówiłem wcześniej z zielonymi wtyczkami więc musisz przerzucić swoje
kompletne sportowe układy wydechowe
Nissan Micra X1R GA16

www.klinika-japonczyka.pl

Awatar użytkownika
tmx
stały bywalec
Posty: 100
Rejestracja: 2011-01-29, 23:02
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: tmx » 2013-09-26, 22:14

Tak biore tylko słupek, a właśnie - czy powinienen kupić nowe uszczelki np pod kolektor ssący?
sprzedam wałki p11 gt, półoś lewą używaną 395mm 32/32 zęby

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2013-09-28, 23:01

tmx wypadałoby wymienić, żeby później uniknąć jakiś niespodzianek.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
tmx
stały bywalec
Posty: 100
Rejestracja: 2011-01-29, 23:02
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: tmx » 2013-09-30, 21:01

Uszczelki, paski i nowy filtr zamówione. Silnik wygląda naprawdę OK.
Co do podstawy filtra oleju - w tino jest jak w GT - czyli nad paskami napędu.
sprzedam wałki p11 gt, półoś lewą używaną 395mm 32/32 zęby

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2013-09-30, 21:10

tmx jak masz na wierzchu filtr oleju to jakbyś mógł mi podać ilość kątów i rozmiar klucza do filtru - chce kupić sobie klucz do filtru oleju, a w ciemno nie chcę kupować :]
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
tmx
stały bywalec
Posty: 100
Rejestracja: 2011-01-29, 23:02
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: tmx » 2013-10-03, 21:02

Sorry - kupiłem części ale olej i filtr to już mechanik ma przygotować - ale jak bedę zabierał stary silnik to postaram sie pomierzyć.
sprzedam wałki p11 gt, półoś lewą używaną 395mm 32/32 zęby

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”