Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P10/WP10] kapitalka silnika / udoskonalenia

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

Awatar użytkownika
MagicalFire
doświadczony forumowicz
Posty: 252
Rejestracja: 2013-06-21, 21:38
Lokalizacja: Cybinka
Kontakt:

[P10/WP10] kapitalka silnika / udoskonalenia

Post autor: MagicalFire » 2013-08-31, 21:13

Witam wszystkich .
Myślę nad kapitalnym remontem mojego silnika (wydaje mi sie że to SR20DE )
foto:
Obrazek
i teraz takie małe pytanie wiadome, że wszystko trafi do szlifu nie chce wymieniać silnika na inny, bo nigdy nie wiadomo na co się trafi ale jakie części najlepiej zastosować co można w nim poprawić itp.

Awatar użytkownika
GRZECHu
Administrator
Posty: 2365
Rejestracja: 2009-12-06, 19:54
Lokalizacja: z internetu
Kontakt:

Post autor: GRZECHu » 2013-09-01, 20:19

A nie lepiej już w coś lepszego zainwestować? jakies 2.0 z japonii :)
100nx - sprzedany
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu ;)
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz" :)

Awatar użytkownika
MagicalFire
doświadczony forumowicz
Posty: 252
Rejestracja: 2013-06-21, 21:38
Lokalizacja: Cybinka
Kontakt:

Post autor: MagicalFire » 2013-09-01, 20:37

no admin mówi ze lepiej zainwestować w SR20VE

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2013-09-01, 20:45

Koszt swapa na SR20VE przewyższa wartość samochodu - więc gdzie sens, gdzie logika?

Zrobić remont jakiejś motorowni i po problemie. Koszt generalki to jest jakieś 500-600zł za same części + robocizna = jakieś 1500-1800zł. Chyba, że robimy sami.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
MagicalFire
doświadczony forumowicz
Posty: 252
Rejestracja: 2013-06-21, 21:38
Lokalizacja: Cybinka
Kontakt:

Post autor: MagicalFire » 2013-09-01, 20:54

janusz, dobrze wiesz ze nie liczą sie koszta tylko pasja
janusz pisze:Koszt generalki to jest jakieś 500-600zł za same części
ale co za czesci ?? ile kosztuja szlify ??

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2013-09-01, 21:28

Pierścienie to jakieś 350zł, uszczelka pod głowę 50zł, kolektorów 60zł, pokrywy klawiatury 100zł, uszczelniacze zaworowe 130zł. Do tego jak już jest całość rozbebeszona, to jak tu nie skorzystać i nie wymienić uszczelniaczy na wale 100zł.
Kosztu szlifu nie znam.
Jeśli łańcuch nie był wymieniany, to pewnie dojdzie jeszcze jego wymiana jak jest wyciągnięty - kolejny 1000zł
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
MagicalFire
doświadczony forumowicz
Posty: 252
Rejestracja: 2013-06-21, 21:38
Lokalizacja: Cybinka
Kontakt:

Post autor: MagicalFire » 2013-09-01, 21:39

Pierścienie to jakieś 350zł,
a nie trzeba wymieniać tłoków ?? nie można założyć lepszych korbowodów itp ??

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2013-09-01, 21:40

Kolejne koszty :] Jak nie podnosisz mocy ani nie zakładasz turbo to po co?
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
MagicalFire
doświadczony forumowicz
Posty: 252
Rejestracja: 2013-06-21, 21:38
Lokalizacja: Cybinka
Kontakt:

Post autor: MagicalFire » 2013-09-01, 21:42

no sa takie plany :roll:

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2013-09-01, 21:57

MagicalFire, to wał wymiaruj czy ma dobre luzy, panewy zmieniaj na nowe, przejrzyj pompę oleju i wody. Jak masz plany na doładowanie i masz zamiar robić remont, to od samej góry do dołu musisz silnik prześwietlić.

Awatar użytkownika
MagicalFire
doświadczony forumowicz
Posty: 252
Rejestracja: 2013-06-21, 21:38
Lokalizacja: Cybinka
Kontakt:

Post autor: MagicalFire » 2013-09-01, 22:22

chce żeby był jak nowy + udoskonalenia
choć admin pokosił mnie tym VE

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-09-02, 05:28

no sa takie plany :roll:
Jak masz plan na trurbo to tłoki z 200sxa z korbami, panewki acl racing, uszczelka cometic plus uszczelniacze zaworowe, nowe piercienie itd. Z płynami ok 2000 PLN

Awatar użytkownika
MagicalFire
doświadczony forumowicz
Posty: 252
Rejestracja: 2013-06-21, 21:38
Lokalizacja: Cybinka
Kontakt:

Post autor: MagicalFire » 2013-09-02, 07:27

bombel pisze:2000 PLN
i teraz pytanie nie taniej jednak by było wymienic silnik na VE ? ja nie wiem ile on kosztuje :-(

Awatar użytkownika
Zielkq
fanatyk nissana
Posty: 3591
Rejestracja: 2012-05-31, 09:31
Lokalizacja: Vratislavia
Kontakt:

Post autor: Zielkq » 2013-09-02, 07:37

Samo VE to koszt poniżej 3k, ale zważ na to, że dalej nie bardzo wiesz w jakim stanie będzie silnik. Dalej warto byłoby zrobić jego remont, aby cieszyć się bezawaryjnością. Do tego dolicz wszystko związane z jego przełożeniem...
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."

Awatar użytkownika
MagicalFire
doświadczony forumowicz
Posty: 252
Rejestracja: 2013-06-21, 21:38
Lokalizacja: Cybinka
Kontakt:

Post autor: MagicalFire » 2013-09-02, 07:55

Zielkq, proszę szczegóły ;-)

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-09-02, 12:06

MagicalFire przelozenie silnika VE łacznie z silnikiem i ecumasterem to ok 5-6 K PLN.

Jak chcesz turbo to i tak tzreba go rozebrac

Awatar użytkownika
MagicalFire
doświadczony forumowicz
Posty: 252
Rejestracja: 2013-06-21, 21:38
Lokalizacja: Cybinka
Kontakt:

Post autor: MagicalFire » 2013-09-02, 14:40

do VE nie dawał bym juz turbo

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2013-09-03, 10:20

Ja całkiem niedawno robiłem kapitalny remont silnika SR20DEH

Części:
Pierścienie 340zł - NPR
Panewki główne L.L.E. - 110zł
Panewki korbowodowe TDC 86zł
Uszczelka pod głowicę Erling - 75zł
Uszczelka pokrywy Erling - 40zł
Uszczelniacze wału Corteco - 50zł
Uszczelniacze półosi Corteco 65zł
Uszczelniacze zaworów Corceto - 110zł
Masa uszczelniająca tam gdzie nie ma uszczelki Erling - 30zł
Świece NGK BKR6EY - 60zł

Szlify:
Szlif wału z myciem i pomiarami - 200zł
Szlif cylindrów - 240zł
Samo honowanie - 80zł


Ulepszyć przy remoncie można wiele, porting, polerowanie, wymiana kolektora wydechowego, wymiana wałków na te z P11GT, przy szlifie cylindrów mozna sie pokusić o tłoki z VG30DE
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
Boro1989
fanatyk nissana
Posty: 1082
Rejestracja: 2011-01-16, 12:15
Lokalizacja: Kętrzyn/Giżycko

Post autor: Boro1989 » 2013-09-03, 10:38

Sam silnik VE z transportem 3k pln
Ecumaster DET 2 300pln
Przerobienie wziazki pod VE 500zl z podlaczeniem ECUMAstera
Strojenie 600zl z hamownia,
Plyny oleje filtry paski swiece kable i inne gowienka okolo 600-700 zalezy co wyjdzie po drodze
I hm, to chyba na tyle ;) do tego wiadomo cheble wieksze itp ale VE duzo pali, bynajmniej moje okolo 10 na 100 , benzy :P, chociaz sa sluchy ze pali i 7 , zalezy zreszta tez od nogi.. :)
viewtopic.php?t=4676 - Moja Ruda <3 "Kiedyś będę piękna"

Awatar użytkownika
MagicalFire
doświadczony forumowicz
Posty: 252
Rejestracja: 2013-06-21, 21:38
Lokalizacja: Cybinka
Kontakt:

Post autor: MagicalFire » 2013-09-03, 17:28

Arias, Boro1989, o cos takiego mo chodziło
Boro1989, znalazłem na allegro dwie oferty
http://allegro.pl/silnik-nissan-2-0-16v ... 04807.html
http://allegro.pl/silnik-nissan-2-0-16v ... 04820.html
ale chyba jednak zostanę przy SR20DE
Arias, nie lepiej cały komplet uszczelek silnika ??

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-09-03, 18:28

MagicalFire VE bierze się bez wiązki, czyli ta tańsza opcja

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2013-09-04, 08:25

MagicalFire pisze:Arias, nie lepiej cały komplet uszczelek silnika
Może i lepiej, u mnie w sklepie nie mieli :)
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”