Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Primera P12 Czasami traci moc i okropnie kopci na czarno

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

kuba95s
nowy na forum
Posty: 10
Rejestracja: 2013-07-13, 15:33
Lokalizacja: Nowy Sącz

Primera P12 Czasami traci moc i okropnie kopci na czarno

Post autor: kuba95s » 2013-07-13, 15:35

Witam,
Mam problem z Nissanem Primerą P12, z silnikiem 2.2 Diesel, wersja 126 konna z roku 2002 o przebiegu niemal 150tys km.., a mianowicie co jakiś czas( raz co 20 km, a zdarza sie nawet że co 100km) auto traci moc i zaczyna okropnie kopcić na czarno. Choćbym dodawał mu gazu do dechy to nawet nie reaguje, dajmy przykład: jadę sobie na 5 biegu jakieś 90 km/h, i samochód przede mną skręca i musze zwolnić do prędkości ok 60 km/h, redukuje bieg i mam około 2tys obrotów, dokładm gazu a tu żadnego rezultatu, tak jakby auto nie miało wgl mocy, i tak tocze sie i obroty powolutku wzrastają, i wzrastają aż dobije do 3,5 tys i zaczynam wreszcie dynamiczniej przyspieszać ale gdy popatrze lusterka widze chmure czarnego dymu, i tak pomęcze go nawet do 4 tys i po 2-3 km mu przechodzi i jedzie normalnie... a inny przykład: skręcam na skrzyżowaniu w lewo a tam dość stromy podjazd (ale bez przesady), redukcja do 2, cos ponad 2tys obrotów a primera wgl nie ciągnie i tak obroty gwałtownie spadaja że musiałem zredukować do 1 biegu, i znów deptam mu niemal do 4,5 tys obrotów chmura czarnego dymu i po chwili odzyskuje moc... pod ta samą góre wyjeżdżam spokojnie na 3-4 biegu gdy auto normalnie pracuje... hmmm cóż jeszcze moge dodać, nigdy nie dzieje sie tak na początku jazdy gdy silnik jest całkiem zimny, gdy normalnie pracuje nie zauważam większych dymów, czasami tylko przy gwałtownym dodaniu gazu ale to chyba normalne w dieslach... bardzo prosze o pomoc, może miał ktoś podobny problem i go rozwiązał? Oczywiście byłem u mechanika ale akurat autko normalnie pracowało i komputer nie pokazał żadnego błędu, a sam mechanik stwierdził że turbo jest dobre, sprawdził wszystkie wężyki itp, wtryski też to nie powinny być, ale zwrócił uwage że może być problem z zaworem egr, Bardzo prosze o pomoc!

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-07-13, 15:39

Coś z Turbiną niestety

kuba95s
nowy na forum
Posty: 10
Rejestracja: 2013-07-13, 15:33
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: kuba95s » 2013-07-13, 15:43

Turbo.. hmm też miałem takie przypuszczenia, ale mechanik mi je rozwiał, powiedział że gdyby turbo siadało to spadek mocy odczuwalny byłby cały czas, a u mnie ostatnio był spokój na 150 km i dzisiaj znów sytuacja sie powtórzyła...

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-07-13, 20:55

kuba95s pisze:powiedział że gdyby turbo siadało to spadek mocy odczuwalny byłby cały czas
Ale tak sie zaczyna

Awatar użytkownika
vincetti
fanatyk nissana
Posty: 516
Rejestracja: 2011-07-18, 22:38
Lokalizacja: Częstochowa/Londyn

Post autor: vincetti » 2013-07-14, 14:32

A może czujnik podciśnienia nie zawsze załącza turbinę? Miałem tak w Doblo.
Pomogłem? Kliknij POMÓGŁ. Dzięki :)
Obrazek

kuba95s
nowy na forum
Posty: 10
Rejestracja: 2013-07-13, 15:33
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: kuba95s » 2013-07-14, 15:46

Dzisiaj już tragedia... wystartowałem z domu i przez 2 km było dobrze... ale po tym dystansie porażka, auto ma zero mocy i tak przez jakieś 20 km, miał problem z wyjazdem pod niemal każdy podjazd... wizyta w sklepie i droga powrotna.. jeszcze gorzej!!! przy każdorazowym ruchu gazem kupa dymu i praktycznie zero reakcji, ile bym gazu nie dodał to nie ma róznicy, jedyna to zmiana chmury dymu! Jeżeli turbina to jak to sprawdzić?? Może nie turbina? Proszę o pomoc...

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-07-14, 15:50

kuba95s pisze: Jeżeli turbina to jak to sprawdzić?
A słychać ją w ogóle? Jest jeszcze opcja, że Ci wąż spadł, ale wtedy by nie dymiło

kuba95s
nowy na forum
Posty: 10
Rejestracja: 2013-07-13, 15:33
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: kuba95s » 2013-07-14, 16:01

Własnie nie za bardzo, a węże są wszystkie na miejscu.

Awatar użytkownika
Gibki
fanatyk nissana
Posty: 357
Rejestracja: 2009-12-10, 21:46
Lokalizacja: Bydgoszcz wzg.w.

Post autor: Gibki » 2013-07-14, 18:53

U taty w p12 był problem kiedyś, że jak się przyspieszyło i turbina miała działać to brak przyspieszenia i chmura z tyłu.
Pod maską nic nie było widać, aż do czasu.
Pewnego razu podnosimy maskę odpalamy silnik tata dodał gazu a na rurze od intercoolera robiło się rozwarcie na ok 2cm gdzie na wolnych obrotach nic nie było widać.
Jak turbinka miała działać to wąż się otwierał i zasysało fałszywe powietrze.
P11.144 2.0 16V :)
100NX 1.6 16V - był...
P12 1.9 diesel - ojca

kuba95s
nowy na forum
Posty: 10
Rejestracja: 2013-07-13, 15:33
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: kuba95s » 2013-07-14, 20:21

"Gibki"- bankowo sprawdze Twoją wersje...

Awatar użytkownika
Gibki
fanatyk nissana
Posty: 357
Rejestracja: 2009-12-10, 21:46
Lokalizacja: Bydgoszcz wzg.w.

Post autor: Gibki » 2013-07-14, 20:47

oby pomogło :)
P11.144 2.0 16V :)
100NX 1.6 16V - był...
P12 1.9 diesel - ojca

Awatar użytkownika
MagicalFire
doświadczony forumowicz
Posty: 252
Rejestracja: 2013-06-21, 21:38
Lokalizacja: Cybinka
Kontakt:

Post autor: MagicalFire » 2013-07-14, 21:26

to na 95 % turbina

kuba95s
nowy na forum
Posty: 10
Rejestracja: 2013-07-13, 15:33
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: kuba95s » 2013-07-24, 20:46

witam,
to znowu ja, zauważyłem dziś bardzo ciekawą rzecz, mój przypadek już znacie, a więc dziś wyłączyłem radio odsunąłem szyby i rozkoszowałem się świeżym powietrzem i pięknym świstem sprężarki ( tak koło 1800 obrotów zaczyna być słychać) ale przejechałem jakieś 5km na 5 biegu ( 1500 obrotów) skręcam na skrzyżowaniu i wtedy znów mu odbiło, zero mocy!! no i doszedłem do sedna, wgl wtedy nie było słychać sprężarki o_O, dobijałem nawet do 4 tys obrotów i nic!!! a i ruszając z 1 biegu gwałtownie, gaz do spodu i do 4 tys zostawiam dosłownie chmure dymu za sobą, prawie auta nie widać.... czemu wgl go nie słychać?? prosze o odpowiedź.

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2013-07-24, 20:56

Bo jest na wykończeniu ;)
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
Gibki
fanatyk nissana
Posty: 357
Rejestracja: 2009-12-10, 21:46
Lokalizacja: Bydgoszcz wzg.w.

Post autor: Gibki » 2013-07-24, 23:22

weź poproś kogoś żeby na postoju dodał gazu a Ty złap za rurę od intercoolera i zobacz czy jest twarda. Przy ok 3 tys. obrotów powinna już być dość twarda.
Jeżeli będzie miękka to albo nieszczelność albo turbina. Przejrzyj następnie łączenia rur może gdzieś puszcza, a jak nie to niestety turbina.

Teraz ostatnio był problem u taty, że czasem brakowało mocy, ale przegonił auto na autostradzie tak ze 150km/h i auto odżyło na nowo.
P11.144 2.0 16V :)
100NX 1.6 16V - był...
P12 1.9 diesel - ojca

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2013-07-25, 04:11

Raz miałem taki przypadek w JTD. Turbina chodziła jak chciała. Przyczyną był potencjometr gazu
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
mazur1920
nowy na forum
Posty: 6
Rejestracja: 2013-07-12, 21:12
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: mazur1920 » 2013-07-25, 08:43

Bypass może się zacinać , Tdi robiłem w którym działo się podobnie .Turbina po regeneracji wszystko poskładane jak należy ,a silnik tracił moc i kopcił na czarno . Nowy bypass 180zł i autko powróciło do pełnej sprawności .

kuba95s
nowy na forum
Posty: 10
Rejestracja: 2013-07-13, 15:33
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: kuba95s » 2013-07-25, 13:29

"mazur1920" co to jest ten bypass? da sie go jakoś sprawdzić?

Awatar użytkownika
mazur1920
nowy na forum
Posty: 6
Rejestracja: 2013-07-12, 21:12
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: mazur1920 » 2013-07-25, 13:44

http://allegro.pl/nowy-oryginalny-zawor ... 25918.html

Tak to wygląda , nie wiem czy idzie to jakoś sprawdzić . U nas szef wydzwonił znajomego co przy Tdi robi i tamten go nakierował :) Musicie d kogoś kompetentnego podjechać i się podpytać , czy da się to jakoś sprawdzić .

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-07-25, 14:31

Aktuator to się nazywa

marioborek
nowy na forum
Posty: 2
Rejestracja: 2013-02-25, 22:03
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: marioborek » 2013-08-29, 21:03

Miałem tak samo , okresowe braki mocy i straszne kopcenie , przeczyściłem turbo i przedmuchałem katalizator wszystko było zapchane sadzą . teraz jest ok. już parę miesięcy . polecam . Pozdrawiam.

kuba95s
nowy na forum
Posty: 10
Rejestracja: 2013-07-13, 15:33
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: kuba95s » 2013-09-11, 19:33

Sprawdziłem wszystkie wężyki i wszystkie są całe, dziś jechałem i zabrakło mocy, ledwo jechał po prostej nawierzchni, a gdy podjechałem pod wzniesienie musiałem zredukować do 1, kopci okropnie, gdy minimalnie dotykam gaz to chmura czarnego dymu,no i chyba co najważniejsze, nie chodzi w tym czasie turbo... podjechałem pod garaż i zgasiłem go, po 20 min postanowiłem sprawdzić podciśnienie dochodzące to turba, wsiadam i próbuje zapalić, cięzko bardzo, jak juz załapał to pochodził bardzo nierówno kilka sekund i zgasł, i tak 3 razy, aż wkońcu załapał, zdjąłem cienki wężyk który dochodzi do tego chyba zaworku który jest nad turbo i przyłożyłem palca, i ssało, to chyba dobrze, założyłem go z powrotem i poprosiłęm znajomego o pomoc, dodałem gazy a on sprawdzał czy turbo robi ciśnienie(czy ten gruby wąż od turba twardnieje) a tu nic, do 4 tys i zero, czyżby turbo siadło???

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-09-11, 20:26

kuba95s pisze:czyżby turbo siadło???
Pierwsza moja diagnoza, no i prawidłowa

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2013-09-12, 15:28

a w 2.2 było turbo ze zmienną geometrią łopatek?

kuba95s
nowy na forum
Posty: 10
Rejestracja: 2013-07-13, 15:33
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: kuba95s » 2013-11-04, 08:23

Albowiem powiadam problem rozwiązany... pozdrowienia dla wszystkich mechaników oraz forumowiczów którzy niemal przyczynili sie do regeneracji bądź wymiany sprawnej turbiny... Postanowiłem wziąć sprawy w swoje ręce, kilka godzin rozkręcania, kręcenia itd oraz kawałeczek blaszki 1mm... winowajcą okazał sie jakze niepozorny zawór EGR, zaślepilem go zaraz przy początku "rury egr" , Różnica niesamowita!! autko cudownie przyspiesza i dużo lepiej zbiera sie z niskich obrotów... Jeden z mechaników, twierdził że wyczyścił oraz sprawdził Egr, i skasował mnie 100zł, teraz juz wiem że zostałem zrobiony w balona.... Przejechałem dopiero 200km z zaslepionym egr i jak na razie wszystko w porządku, oby tak pozostało.... A teraz podziękowania dla forumowiczów którzy poważnie podeszli do sprawy, dzięki i mam nadzieje nie do usłyszenia!:D:D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”