Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Osłabienie przy 4tys. obrotów

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

Awatar użytkownika
GAViii
wiem o czym pisze
Posty: 46
Rejestracja: 2013-02-23, 16:38
Lokalizacja: Tarnobrzeg/Lublin

Osłabienie przy 4tys. obrotów

Post autor: GAViii » 2013-06-10, 23:27

Witam
W swoim sprzęcie mam pewien kłopot, właściwie nie jest to jakiś wielki problem, ale jednak jest. Jak dołożę gazu na jakimkolwiek biegu, przy 3,8-4tys. obrótów czuje, że auto ma nagły spadek mocy, przyśpiesza delikatnie wolniej (ewidentnie słychać, że coś się zmieniło, na pedale też mam wrażenie, że czuć zmianę), jest taki moment jakby coś silnikowi zabrakło.

Zauważyłem też, że ogólnie auto stało się lekko słabsze, a mianowicie na pierwszym biegu bez gazu, jeszcze rok temu spokojnie jechał (jak jadę na garaż to jadę powoli, bo się kurzy :D ) , teraz ma czasem lekkie szarpnięcia, kompresja spadła?

Na myśl najpierw mi przyszły świecie do wymiany + ewentualnie kable. Co o tym sądzicie?
Obrazek
Oto moja primerka - Zapraszam
Pozdrawiam - GAViii ;)

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2013-06-10, 23:29

Przepływke też możesz brać pod uwagę ;)
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
oski981
nowy na forum
Posty: 27
Rejestracja: 2012-10-18, 19:48
Lokalizacja: Limanowa

Post autor: oski981 » 2013-06-11, 22:28

może sprzęgło u mnie niestety pada i takie same objawy , zrób test jedź najlepiej po górkę 60-70 km/h wbij 5 i gaz w podłogę jak obroty rosną a prędkość nie albo szarpie to sprzęgło sie slizga

Awatar użytkownika
komodore
stały bywalec
Posty: 121
Rejestracja: 2011-09-09, 21:15
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: komodore » 2013-06-11, 22:57

Myśleć można wiele - od filtra powietrza przez pompę paliwa do rozrządu ....
Jakie błędy w komputerze sprawdzałeś?
Czas primery dobiegł końca - nadeszła epoka xtraila

stachoo
nowy na forum
Posty: 10
Rejestracja: 2013-03-06, 20:28
Lokalizacja: Zamość

Post autor: stachoo » 2013-06-12, 19:25

u mnie był przepływomierz przy takich objawach. Najlepiej podmienić sprawny i zobaczyć czy coś się zmieni

Awatar użytkownika
GAViii
wiem o czym pisze
Posty: 46
Rejestracja: 2013-02-23, 16:38
Lokalizacja: Tarnobrzeg/Lublin

Post autor: GAViii » 2013-06-19, 22:54

Nie robiłem testu kompa, filtry powietrza faktycznie mogę zmienić. Ten rezonator mnie zastanawia, czy czegoś tam nie ma zbędnego.
Obrazek
Oto moja primerka - Zapraszam
Pozdrawiam - GAViii ;)

Awatar użytkownika
MlodyZuru
stały bywalec
Posty: 136
Rejestracja: 2010-01-30, 13:35
Lokalizacja: Żulin

Post autor: MlodyZuru » 2013-07-02, 20:59

Mam ten sam objaw, auto na gazie działa ok tyle że przy wyższych obrotach gaz się rozłącza i wtedy czuć spadek mocy na benzynie. Zastanawiałem się również najpierw nad kablami i świecami ale jeśli na gazie jest ok to moze pompa paliwa? albo Filtr paliwa? Taki objaw mam na kazdym biegu jesli jade na benzynie poprostu powezej ok 4 tys bardzo wyraznie przestaje sie wkrecac na obroty . Przyszlo mi tez na mysl ze moze prosprtu jest niedolany silnik, auto jakies 40tys. km temu bylo strojone na ecu ale mam nadzieje ze na dzis dzien nic sie tam nie rozstroilo samo... Nawet nie mam kiedy podjechac do Cobbcio Garage na weryfikacje obecnych konikow. :/ Jak coś Panowie rozkminicie w czym lezy problem bede wdzięczny :)

Pozdrawiam

MZ

Awatar użytkownika
komodore
stały bywalec
Posty: 121
Rejestracja: 2011-09-09, 21:15
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: komodore » 2013-07-02, 21:55

MlodyZuru pisze:powezej ok 4 tys bardzo wyraznie przestaje sie wkrecac na obroty
U mnie przy takim objawie był łańcuch rozrządu. Najpierw po dłuższej jeździe na stałych obrotach nie reagował na przyspieszanie, potem przestał się wkręcać i gdzieś dwa tygodnie po tym zaczął szarpać i zapalał check-a.
Czas primery dobiegł końca - nadeszła epoka xtraila

Awatar użytkownika
Boro1989
fanatyk nissana
Posty: 1082
Rejestracja: 2011-01-16, 12:15
Lokalizacja: Kętrzyn/Giżycko

Post autor: Boro1989 » 2013-07-03, 07:45

A moze czujnik spalania stukowego padl i wycofal zaplon w calym zakresie...
viewtopic.php?t=4676 - Moja Ruda <3 "Kiedyś będę piękna"

Awatar użytkownika
MlodyZuru
stały bywalec
Posty: 136
Rejestracja: 2010-01-30, 13:35
Lokalizacja: Żulin

Post autor: MlodyZuru » 2013-07-03, 09:29

komodore pisze:
MlodyZuru pisze:powezej ok 4 tys bardzo wyraznie przestaje sie wkrecac na obroty
U mnie przy takim objawie był łańcuch rozrządu. Najpierw po dłuższej jeździe na stałych obrotach nie reagował na przyspieszanie, potem przestał się wkręcać i gdzieś dwa tygodnie po tym zaczął szarpać i zapalał check-a.
W tym rzecz ze lancucha nie slychac w ogóle a do tego ten objaw jest tylko na benzynie. Chyba ze rozlaczanie gazu jest powiazane z tym skabnieciem... Ale rozrzad stawial bym ostatni...

Awatar użytkownika
komodore
stały bywalec
Posty: 121
Rejestracja: 2011-09-09, 21:15
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: komodore » 2013-07-03, 10:51

U mnie łańcucha nie było słychać. W serwisie na komputerze wyszły za duże rozbieżności na czujnikach położenia wału i rozrządu. Po wymianie czujników charakterystyki nie zmieniły się znacząco, więc musiałem rozrząd robić i problem zniknął. Nie mam gazu, więc w tej kwestii się nie wypowiem.
Czas primery dobiegł końca - nadeszła epoka xtraila

Awatar użytkownika
Boro1989
fanatyk nissana
Posty: 1082
Rejestracja: 2011-01-16, 12:15
Lokalizacja: Kętrzyn/Giżycko

Post autor: Boro1989 » 2013-07-03, 11:21

Jedz po prostu podepnij sie pod kompa i juz 50procent bedzie sukcesu..
viewtopic.php?t=4676 - Moja Ruda <3 "Kiedyś będę piękna"

Awatar użytkownika
vincetti
fanatyk nissana
Posty: 516
Rejestracja: 2011-07-18, 22:38
Lokalizacja: Częstochowa/Londyn

Post autor: vincetti » 2013-07-03, 13:40

Skoro już się bawimy w "a u mnie" to u mnie to były wypalone zawory :-P
Pomogłem? Kliknij POMÓGŁ. Dzięki :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Dreams
fanatyk nissana
Posty: 2177
Rejestracja: 2011-04-29, 22:58
Lokalizacja: Sweden/Cz-wa
Kontakt:

Post autor: Dreams » 2013-07-03, 14:13

Sprzęgło na pewno nie.... jak się kończy sprzęgło to obroty rosną jak szalone a auto nie przyspiesza ( ślizga się ) jak byś trzymał jeszcze nogę na sprzęgle i przyspieszał identycznie.
Mogę coś powiedzieć o tym bo trochę sprzęgieł się już na wymieniałem :)
Więc to na pewno nie...
Miałem identycznie w p10 kiedyś parę lat temu... auto szło to 4000 tyś obr/min ale nie pamiętam co to wtedy było ;/ a miałem też auto na gaz ale nie koniecznie może to być od gazu.

[ Dodano: 2013-07-03, 15:30 ]
A sprawdź napięcie, może raczej to przepływka ,Kable może przebicia gdzieś masz.... Przewody sprawdź w nocy pryskając je wodą i patrząc czy nic nie przeskakuje. Możesz też świece zmienić -nieduży koszt ,a i one mogą być powodem części problemów.
Filtr paliwa też możesz wymienić 20 zł kosztuje 3 min roboty :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”