Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P/WP11.144] GA16DE ustawienia zapłonu

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

Awatar użytkownika
vincetti
fanatyk nissana
Posty: 516
Rejestracja: 2011-07-18, 22:38
Lokalizacja: Częstochowa/Londyn

[P/WP11.144] GA16DE ustawienia zapłonu

Post autor: vincetti » 2013-02-21, 14:46

Od dłuższego czasu, mój pojazd jest mułowaty, tańczy na wolnych obrotach i gaśnie na dojeździe do krzyżówek. Po ciężkich bojach (nowe świece, przewody WN, palec i kopułka rozdzielacza) zaślepiłem EGR i problem z gaśnięciem jak na razie zniknął. Pozostała jedynie mułowatość, która objawia się do tego stopnia że na 5tym biegu samochód już nie chce ciągnąć prędkości. Sukcesem jest gdy ją utrzymywał po ww. wymianach. Po poradzie znajomego mechanika aby przyspieszyć zapłon, odkręciłem kontre i reguluję. Problem w tym że skończyła mi się regulacja a zapłon im bardziej przyspieszony, tym lepiej chodzi. Jak rozwiązać ten problem abym mógł go jeszcze nieco podkręcić i podregulować? I w ogóle dlaczego tak jest? :|
Pomogłem? Kliknij POMÓGŁ. Dzięki :)
Obrazek

Awatar użytkownika
ulisses
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2009-12-20, 10:02
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: ulisses » 2013-02-21, 14:51

Wyciągnięty łańcuch?
Obrazek

Awatar użytkownika
vincetti
fanatyk nissana
Posty: 516
Rejestracja: 2011-07-18, 22:38
Lokalizacja: Częstochowa/Londyn

Post autor: vincetti » 2013-02-21, 15:04

ulisses pisze:Wyciągnięty łańcuch?
Główny podejrzany, jednak chwilowo nie mam gotówki i muszę to jakoś umęczyć do lepszych czasów (1-2mies)
Pomogłem? Kliknij POMÓGŁ. Dzięki :)
Obrazek

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Re: GA16DE ustawienia zapłonu

Post autor: vixo » 2013-02-21, 15:19

vincetti pisze: Problem w tym że skończyła mi się regulacja a zapłon im bardziej przyspieszony, tym lepiej chodzi.
Podszlifuj fasolke ;) albo wykręc śruby przestaw i zobacz czy coś dalsze przyspieszenie da ;)
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
vincetti
fanatyk nissana
Posty: 516
Rejestracja: 2011-07-18, 22:38
Lokalizacja: Częstochowa/Londyn

Re: GA16DE ustawienia zapłonu

Post autor: vincetti » 2013-02-21, 15:33

vixo pisze:Podszlifuj fasolke ;)

KE? :mrgreen:



możesz jaśniej? ;-)
Pomogłem? Kliknij POMÓGŁ. Dzięki :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2013-02-21, 15:44

Na aparacie masz fasolkę śladem której przyśpieszasz zapłon, ją możesz rozpiłować ;)
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-02-21, 15:45

NIe podkrecaj bardziej zaplonu, bo stuk bedzie i silnik rozwalisz. Sprawdź tez objawy uszczelki pod głowicą

Awatar użytkownika
vincetti
fanatyk nissana
Posty: 516
Rejestracja: 2011-07-18, 22:38
Lokalizacja: Częstochowa/Londyn

Post autor: vincetti » 2013-02-21, 15:58

bombel, Uszczelka pod głowicą była podejrzana jako pierwsza, jednak mierzenie kompresji, brak poboru płynu i brak ubytków oleju wyeliminowały ten stan.

zapłon przekręciłem wcześniej jakieś 3-4mm i od momentu przekręcenia było coraz lepiej aż nie zatrzymałem się na ściance. To co robić? piłować i kręcić czy nie?
Pomogłem? Kliknij POMÓGŁ. Dzięki :)
Obrazek

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-02-21, 16:20

vincetti ja bym nie ryzykował.

Awatar użytkownika
vincetti
fanatyk nissana
Posty: 516
Rejestracja: 2011-07-18, 22:38
Lokalizacja: Częstochowa/Londyn

Post autor: vincetti » 2013-02-27, 17:32

Po wizycie u trochę bardziej ogarniętego mechanika wyszła przykra sprawa. Mianowicie samochód w ogóle nie pali na 3ci garnek. Iskra jest, na obu paliwach zachowuje się identycznie. Sprawdziłem szklanki na zaworach - chodzą, czy jedyna opcja to wypalony zawór?
Pomogłem? Kliknij POMÓGŁ. Dzięki :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2013-02-27, 17:57

Wypalony zawór by miał chyba wpływ na kompresję którą mierzyłeś i była ok.
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

Awatar użytkownika
vincetti
fanatyk nissana
Posty: 516
Rejestracja: 2011-07-18, 22:38
Lokalizacja: Częstochowa/Londyn

Post autor: vincetti » 2013-02-27, 17:59

była ok u jednego z "magików" u następnego było 12,5 12,5 8,5 12,5 i właśnie na trzecim jest problem...
Pomogłem? Kliknij POMÓGŁ. Dzięki :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2013-02-27, 18:00

To sporo zmienia ;)
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-02-27, 18:01

trzeba zrzucic łeb :/

Awatar użytkownika
vincetti
fanatyk nissana
Posty: 516
Rejestracja: 2011-07-18, 22:38
Lokalizacja: Częstochowa/Londyn

Post autor: vincetti » 2013-02-27, 18:49

boli mnie to jak cholera, już zacząłem poszukiwania nowej główki, jak by ktoś coś miał za małe pieniążki to chętnie się z nim dogadam ;-) Bynajmniej to rozwiązuje mój brak poprawy przy regulacji zapłonu. Na 3 garkach NIE MA PRAWA dobrze chodzić...
Pomogłem? Kliknij POMÓGŁ. Dzięki :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2013-02-27, 19:31

Może nie chodzić na wolnych obrotach na ten jeden garczek bo kompresja ucieka, na wyższych obrotach kompresje jakoś trzyma i pali na wszystkie...
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

Awatar użytkownika
vincetti
fanatyk nissana
Posty: 516
Rejestracja: 2011-07-18, 22:38
Lokalizacja: Częstochowa/Londyn

Post autor: vincetti » 2013-02-27, 22:23

Pawel18PL, niestety tak jest na wolnych i szybkich obrotach , na wyższych niby nic nie słychać(oprócz tego że zamiast tfu tfu robi z rury cyk cyk :-P ) ale na wolnych robi tylko tfu tfu tfu z tłumika zamiast normalnie chodzić... Jak by nie patrzeć to jest problem z którym od dłuższego czasu się borykam i niestety co chwila podejrzewałem coś innego....

świeca zalana nie jest, więc coś ten garnek jednak spala ale nawet przy odpalaniu nie kręci równo tylko ma podskoki. Z początku myślałem że tak ma być ale dopiero mój nowy mechanik mnie z tego wyleczył. Silnik pracuje nawet w miarę równo na wolnych jak i szybkich ale jest straszliwie słaby. Wiem że 100KM to nie demon no ale na odejścu nawet Tico mnie bierze jak chce jak młody łeb próbuje zakozaczyć nie wspominając o wajchlowaniu biegami na górkach niczym w starym kamazie...
Pomogłem? Kliknij POMÓGŁ. Dzięki :)
Obrazek

Awatar użytkownika
grzeg255
doświadczony forumowicz
Posty: 239
Rejestracja: 2009-12-11, 17:10
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: grzeg255 » 2013-03-19, 12:02

Tak z ciekawości zapytam,ile ma przelatane ten silnik??
Był: Sunny n14, Primera P11.144
Jest: Almera N16, Bravo II T-Jet Sport TdP 150km,
Giulietta 1,4TB

Awatar użytkownika
vincetti
fanatyk nissana
Posty: 516
Rejestracja: 2011-07-18, 22:38
Lokalizacja: Częstochowa/Londyn

Post autor: vincetti » 2013-03-19, 19:57

grzeg255, 245tys, ale problem już nieaktualny, winowajca - wypalony zawór w głowicy.
Pomogłem? Kliknij POMÓGŁ. Dzięki :)
Obrazek

Awatar użytkownika
grzeg255
doświadczony forumowicz
Posty: 239
Rejestracja: 2009-12-11, 17:10
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: grzeg255 » 2013-03-19, 20:35

Zapytałem,bo te silniki ciężko zajeździć:)
Był: Sunny n14, Primera P11.144
Jest: Almera N16, Bravo II T-Jet Sport TdP 150km,
Giulietta 1,4TB

Awatar użytkownika
vincetti
fanatyk nissana
Posty: 516
Rejestracja: 2011-07-18, 22:38
Lokalizacja: Częstochowa/Londyn

Post autor: vincetti » 2013-03-19, 20:47

Bo nawet do tego trzeba mieć talent kolego! :-P
Pomogłem? Kliknij POMÓGŁ. Dzięki :)
Obrazek

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-03-19, 20:58

vincetti pisze:Bo nawet do tego trzeba mieć talent kolego! :-P
I gaz :P

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2013-03-19, 21:03

Mojemu gaz nie był potrzebny a i tak ma niecałe 10barów na cylindrach :D

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2013-03-19, 21:20

bombel pisze:
vincetti pisze:Bo nawet do tego trzeba mieć talent kolego! :-P
I gaz :P
Gazu nie traktuj jako winowajcy :) raczej lichy monter gazu był...
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

Awatar użytkownika
vincetti
fanatyk nissana
Posty: 516
Rejestracja: 2011-07-18, 22:38
Lokalizacja: Częstochowa/Londyn

Post autor: vincetti » 2013-03-19, 23:52

Akurat pamiętam jak jeszcze hEx montował do tego auta gaz. Oczywiście po taniości... więc niestety kiedyś trzeba wydać zaoszczędzone przez poprzedniego właściciela pieniądze :-P
Pomogłem? Kliknij POMÓGŁ. Dzięki :)
Obrazek

Awatar użytkownika
hEx
stały bywalec
Posty: 96
Rejestracja: 2009-12-22, 00:30
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: hEx » 2013-03-24, 23:18

vincetti pisze:Akurat pamiętam jak jeszcze hEx montował do tego auta gaz. Oczywiście po taniości... więc niestety kiedyś trzeba wydać zaoszczędzone przez poprzedniego właściciela pieniądze :-P
Chyba Ci się coś pomyliło z Twoim sposobem napraw.
..." nóż przy szyi skruszy nawet najtwardszy imidż "...

Obrazek

abc1234xx
doświadczony forumowicz
Posty: 231
Rejestracja: 2010-07-16, 23:17
Lokalizacja: KCH

Post autor: abc1234xx » 2013-04-14, 16:14

u mnie bylo to samo. Wypalony zawor wydechowy takze na 3cim cylindrze liczac jako pierwszy ten kolo aparatu zaplonowego.. czyszby jakas wada? u mnie powodem byl brak zainteresowania kiedy kolwiek sprawdzeniem luzu zaworowego.. plytki sa wymienne i mozna je nawet lekko zeszlifowac specjalnym sprzetem.. u mnie po 222tys na lpg poszlo. Kompresja byla wlasnie ok 8.5 . Naprawa wyszla 1100zl ze wszystkim.. ale jak na razie smiga ;) cala glowa po regeneracji

Awatar użytkownika
hEx
stały bywalec
Posty: 96
Rejestracja: 2009-12-22, 00:30
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: hEx » 2013-04-20, 14:56

abc1234xx, każdy silnik wymaga regulacji, przeglądów a na kilometry nie ma siły żeby się coś nie popsuło więc nie doszukuj się wad fabrycznych z przebiegiem 200 000+ ;-)
..." nóż przy szyi skruszy nawet najtwardszy imidż "...

Obrazek

abc1234xx
doświadczony forumowicz
Posty: 231
Rejestracja: 2010-07-16, 23:17
Lokalizacja: KCH

Post autor: abc1234xx » 2013-04-20, 17:48

doszukuje ze wzgledu na dokladnie ten sam cylinder.. dziwne.. u mnie padaja jak muchy jeszcze regulatory cisnienia paliwa :/

Awatar użytkownika
hEx
stały bywalec
Posty: 96
Rejestracja: 2009-12-22, 00:30
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: hEx » 2013-04-21, 02:46

Tu przy 150tyś + był duży przegląd silnika i do 190tyś nic się nie działo, później auto kwalifikowało się do kasacji więc niewierze, że nie miało to wpływu na resztę podzespołów.
..." nóż przy szyi skruszy nawet najtwardszy imidż "...

Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”