Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P12/WP12] Przepustnica primera P12 2.2

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

palej
nowy na forum
Posty: 11
Rejestracja: 2013-03-09, 20:25
Lokalizacja: Belfast

[P12/WP12] Przepustnica primera P12 2.2

Post autor: palej » 2013-03-24, 19:16

Czy moglby ktos mi dokladnie wytlumaczyc gdzie w tym samochodzie znajde przepustnice?
Czy siedzi pod egrem I czy ciezko sie bedzie do niej dostac?

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-03-24, 19:58

palej, ale które 2,2? Generalnie przepustnica jest tuż przed kolektorem dolotowym

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2013-03-24, 22:41

W dieslu nie ma przepustnicy. No chyba, że jest mowa o starym dieslu, w którym brak jakiejkolwiek elektroniki, ale owa przepustnica służyła wtedy do czego innego. A co się stało?

palej
nowy na forum
Posty: 11
Rejestracja: 2013-03-09, 20:25
Lokalizacja: Belfast

Post autor: palej » 2013-03-25, 06:32

Silnik ma nierowme onroty na biegu jalowym, a teraz zaczal gasnac podczas jazdy a dokladniekiedy np. dojerzdzam do swiatel I obtoty mam powyzej 2500 wviskam sprzeglo i wrzucam bieg jalowy albo redukuje to obroty gwaltownie spadaja I gasnie. Przeplywke czyscilem I musze powiedziec ze bylo przez chwile lepiej ale potem wszystko wrocilo I wlasnie po wyczyszczeniu jej zaczal gasnac. Dzisiaj zmierze napiecie na przeplywce jeszcze tak dla pewnosci.

[ Dodano: 2013-03-26, 21:27 ]
Skoro nie ma przepustnicy to w jako sposob przeprowadza sie adaptacje obrotow?

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2013-03-27, 11:33

Takiej przepustnicy jak w benzyniaku nie ma, ponieważ diesel zasysa stałą ilość powietrza do silnika.

Wszelkie regulacje, czy to dawki, czy to obrotów przeprowadza się przeważnie poprzez regulację nastawnika HDK, no i oczywiście ustawienie kąta wtrysku. Oprócz tego jest jeszcze komputer, który zczytuje wszelkie sygnały z czujników, tj. z przepływomierza, czujników wału korbowego, czasem też wałka rozrządu, doładowania turbiny itd, a później dobiera optymalną dawkę. Więc wystarczy, że jeden czujnik jest zepsuty, bądź inaczej, nie wysyła odpowiednich sygnałów do kompa i samochód szaleje (można powiedzieć że czujniki to "oczy" dla komputera).

Najlepiej i najtaniej byłoby eliminować problemy za pomocą podmieniania sprawnych czujników od kogoś znajomego, czy kogoś z forum i wtedy się dowiesz.

Zacznij właśnie od zmierzenia tego przepływomierza, to będziesz miał jakiś punkt odniesienia i będziesz mógł myśleć dalej.

palej
nowy na forum
Posty: 11
Rejestracja: 2013-03-09, 20:25
Lokalizacja: Belfast

Post autor: palej » 2013-03-27, 13:52

Przeplywomierz zmierzylem. 1.89v wiec ok. Ale ostatnio dolalem specyfiku do czyszczenia systemu palowowego I samochod przestal gasnac obroty sie troszke poprawily ale nadal faluja. Czy to oznacza wtryskilub pompe? A do tego znalazlem peknity waz przy egr czy to moze byc rowniz problemem?

Awatar użytkownika
Boro1989
fanatyk nissana
Posty: 1082
Rejestracja: 2011-01-16, 12:15
Lokalizacja: Kętrzyn/Giżycko

Post autor: Boro1989 » 2013-03-27, 15:12

a może po prostu zmień stacje na której lejesz ropę ?;)
viewtopic.php?t=4676 - Moja Ruda <3 "Kiedyś będę piękna"

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2013-03-27, 17:14

Dawno temu wymieniałeś filtr paliwa? Może po prostu jest już przytkany, albo się nazbierało wody i trzeba oczyścić. Nie wiem jak w 2.2 jest z filtrem, czy jest bezobsługowy czy nie. Bo w p11 jest taki motylek pod filtrem i można spuścić syf, który się tam zbiera. Spróbuj zalać lepszego paliwa, w sensie jakiejś Vervy z orlenu, albo Dynamic z lotosu, zobaczysz co się będzie działo.

Ten wąż od egr to może być podciśnieniowy. Warto zawsze mieć szczelne wężyki, więc wymien go.
palej pisze:Przeplywomierz zmierzylem. 1.89v wiec ok
Czym się sugerowałeś przy analizie pomiaru?

palej
nowy na forum
Posty: 11
Rejestracja: 2013-03-09, 20:25
Lokalizacja: Belfast

Post autor: palej » 2013-03-28, 06:31

Filtr zmienialem dopiero co.
Wlasnie zaczalem lac lepsza z bp (mieszkam q belfascie ;-) dlatego tez chce sprawdzic wszystko sam bo o dobrego mechanika w tym kraju ciezko :-| )
W servisowce jest napisane ze powinien miec pomiedzy1.5 a 2.0

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2013-03-28, 21:23

To już część masz z głowy. Choć sam piszesz, że po wyczyszczeniu przepływki zaczął gasnąć, mam rozumieć, że przed czyszczeniem nie było takich objawów? Podobno w tych silnikach najsłabszym punktem była przepływka... A to gaśnięcie pojawia się od samego początku, czy może jak silnik się już prawie rozgrzał?

palej
nowy na forum
Posty: 11
Rejestracja: 2013-03-09, 20:25
Lokalizacja: Belfast

Post autor: palej » 2013-03-29, 05:50

Gasl bez wzgledu na to czy silnik byl rozgrzeny czy nie. I zaczelo sie tak dziac dopiero po wyczyszczeniu ale od kiedy dolalem tego specyfiku to juz nie gasnie.

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2013-03-29, 21:37

Wychodzi na to, że jedną z przyczyn musiało być złej jakości tankowane paliwo. Dołożyć trzeba jeszcze przebieg (pewnie zbyt niski nie jest), może niskie temperatury, trochę wody się musiało nazbierać. A komputer nie wykazywał jakiś błędów?

palej
nowy na forum
Posty: 11
Rejestracja: 2013-03-09, 20:25
Lokalizacja: Belfast

Post autor: palej » 2013-03-30, 09:20

Przebiegu ma niecale 130000, do komputera jeszcze nie podlaczalem(dopiero dostalwm numer do goscia z dobrym komp.) Ale sprawdzalem sam (poprzez mrugniecia ikonki check engine) I wyskoczyl blad pompy paliwa ale skasowalem go po zmianie filtra paliwa I juz sie nie pojawil (ale wody w starym filtrze nie bylo).
Teraz bede lal lepsze paliwo i czekam na srodek do czyszczenia lepszy-BG 244.
Musze jeszcze dokupic ten waz od egr I zmienic olej no I mam nadzieje ze sie sytuacja poprawi.
A tak w ogóle to dzieki za pomoc :-)

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2013-03-30, 10:46

Sluchaj, nie ma problemu. Moze pomoglem moze nie, ale chociaz cos ustalilismy. Jesli problem by wrocil, to chetnie jakis pomysl znowu sie podrzuci. Tak czy inaczej miejmy nadzieje, ze dolegliwosci to byla tylko blachostka zwiazana z paliwem.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”