[P12/WP12] Przepustnica primera P12 2.2
Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol
[P12/WP12] Przepustnica primera P12 2.2
Czy moglby ktos mi dokladnie wytlumaczyc gdzie w tym samochodzie znajde przepustnice?
Czy siedzi pod egrem I czy ciezko sie bedzie do niej dostac?
Czy siedzi pod egrem I czy ciezko sie bedzie do niej dostac?
W dieslu nie ma przepustnicy. No chyba, że jest mowa o starym dieslu, w którym brak jakiejkolwiek elektroniki, ale owa przepustnica służyła wtedy do czego innego. A co się stało?
P11 Turbo Diesel Intercooler <-- klik
Silnik ma nierowme onroty na biegu jalowym, a teraz zaczal gasnac podczas jazdy a dokladniekiedy np. dojerzdzam do swiatel I obtoty mam powyzej 2500 wviskam sprzeglo i wrzucam bieg jalowy albo redukuje to obroty gwaltownie spadaja I gasnie. Przeplywke czyscilem I musze powiedziec ze bylo przez chwile lepiej ale potem wszystko wrocilo I wlasnie po wyczyszczeniu jej zaczal gasnac. Dzisiaj zmierze napiecie na przeplywce jeszcze tak dla pewnosci.
[ Dodano: 2013-03-26, 21:27 ]
Skoro nie ma przepustnicy to w jako sposob przeprowadza sie adaptacje obrotow?
[ Dodano: 2013-03-26, 21:27 ]
Skoro nie ma przepustnicy to w jako sposob przeprowadza sie adaptacje obrotow?
Takiej przepustnicy jak w benzyniaku nie ma, ponieważ diesel zasysa stałą ilość powietrza do silnika.
Wszelkie regulacje, czy to dawki, czy to obrotów przeprowadza się przeważnie poprzez regulację nastawnika HDK, no i oczywiście ustawienie kąta wtrysku. Oprócz tego jest jeszcze komputer, który zczytuje wszelkie sygnały z czujników, tj. z przepływomierza, czujników wału korbowego, czasem też wałka rozrządu, doładowania turbiny itd, a później dobiera optymalną dawkę. Więc wystarczy, że jeden czujnik jest zepsuty, bądź inaczej, nie wysyła odpowiednich sygnałów do kompa i samochód szaleje (można powiedzieć że czujniki to "oczy" dla komputera).
Najlepiej i najtaniej byłoby eliminować problemy za pomocą podmieniania sprawnych czujników od kogoś znajomego, czy kogoś z forum i wtedy się dowiesz.
Zacznij właśnie od zmierzenia tego przepływomierza, to będziesz miał jakiś punkt odniesienia i będziesz mógł myśleć dalej.
Wszelkie regulacje, czy to dawki, czy to obrotów przeprowadza się przeważnie poprzez regulację nastawnika HDK, no i oczywiście ustawienie kąta wtrysku. Oprócz tego jest jeszcze komputer, który zczytuje wszelkie sygnały z czujników, tj. z przepływomierza, czujników wału korbowego, czasem też wałka rozrządu, doładowania turbiny itd, a później dobiera optymalną dawkę. Więc wystarczy, że jeden czujnik jest zepsuty, bądź inaczej, nie wysyła odpowiednich sygnałów do kompa i samochód szaleje (można powiedzieć że czujniki to "oczy" dla komputera).
Najlepiej i najtaniej byłoby eliminować problemy za pomocą podmieniania sprawnych czujników od kogoś znajomego, czy kogoś z forum i wtedy się dowiesz.
Zacznij właśnie od zmierzenia tego przepływomierza, to będziesz miał jakiś punkt odniesienia i będziesz mógł myśleć dalej.
P11 Turbo Diesel Intercooler <-- klik
a może po prostu zmień stacje na której lejesz ropę ?;)
viewtopic.php?t=4676 - Moja Ruda <3 "Kiedyś będę piękna"
Dawno temu wymieniałeś filtr paliwa? Może po prostu jest już przytkany, albo się nazbierało wody i trzeba oczyścić. Nie wiem jak w 2.2 jest z filtrem, czy jest bezobsługowy czy nie. Bo w p11 jest taki motylek pod filtrem i można spuścić syf, który się tam zbiera. Spróbuj zalać lepszego paliwa, w sensie jakiejś Vervy z orlenu, albo Dynamic z lotosu, zobaczysz co się będzie działo.
Ten wąż od egr to może być podciśnieniowy. Warto zawsze mieć szczelne wężyki, więc wymien go.
Ten wąż od egr to może być podciśnieniowy. Warto zawsze mieć szczelne wężyki, więc wymien go.
Czym się sugerowałeś przy analizie pomiaru?palej pisze:Przeplywomierz zmierzylem. 1.89v wiec ok
P11 Turbo Diesel Intercooler <-- klik
To już część masz z głowy. Choć sam piszesz, że po wyczyszczeniu przepływki zaczął gasnąć, mam rozumieć, że przed czyszczeniem nie było takich objawów? Podobno w tych silnikach najsłabszym punktem była przepływka... A to gaśnięcie pojawia się od samego początku, czy może jak silnik się już prawie rozgrzał?
P11 Turbo Diesel Intercooler <-- klik
Wychodzi na to, że jedną z przyczyn musiało być złej jakości tankowane paliwo. Dołożyć trzeba jeszcze przebieg (pewnie zbyt niski nie jest), może niskie temperatury, trochę wody się musiało nazbierać. A komputer nie wykazywał jakiś błędów?
P11 Turbo Diesel Intercooler <-- klik
Przebiegu ma niecale 130000, do komputera jeszcze nie podlaczalem(dopiero dostalwm numer do goscia z dobrym komp.) Ale sprawdzalem sam (poprzez mrugniecia ikonki check engine) I wyskoczyl blad pompy paliwa ale skasowalem go po zmianie filtra paliwa I juz sie nie pojawil (ale wody w starym filtrze nie bylo).
Teraz bede lal lepsze paliwo i czekam na srodek do czyszczenia lepszy-BG 244.
Musze jeszcze dokupic ten waz od egr I zmienic olej no I mam nadzieje ze sie sytuacja poprawi.
A tak w ogóle to dzieki za pomoc
Teraz bede lal lepsze paliwo i czekam na srodek do czyszczenia lepszy-BG 244.
Musze jeszcze dokupic ten waz od egr I zmienic olej no I mam nadzieje ze sie sytuacja poprawi.
A tak w ogóle to dzieki za pomoc
Sluchaj, nie ma problemu. Moze pomoglem moze nie, ale chociaz cos ustalilismy. Jesli problem by wrocil, to chetnie jakis pomysl znowu sie podrzuci. Tak czy inaczej miejmy nadzieje, ze dolegliwosci to byla tylko blachostka zwiazana z paliwem.
P11 Turbo Diesel Intercooler <-- klik