Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P/WP11.144] Problem ze spalinami QG18DE(PROBLEM ROZWIĄZANY)

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

Awatar użytkownika
wartburg
doświadczony forumowicz
Posty: 206
Rejestracja: 2009-12-09, 01:11
Lokalizacja: Wrocław

[P/WP11.144] Problem ze spalinami QG18DE(PROBLEM ROZWIĄZANY)

Post autor: wartburg » 2013-03-02, 12:59

Witam. Wróciłem właśnie z przeglądu i wszystko pięknie cacy oprócz wyników na analizatorze spalin.
wartości:
CO - 4,52%
CO2 - 11,10%
O2 - 2%
HC - 261 ppm
sonda lambda - 0,955

Drodzy koledzy czy spotkaliscie się już z podobnymi problemami?? W ciągu tygodnia muszę to zrobić, a nie mam żadnych pomysłów. W tygodniu dopiero będę się widzieć z mechanikiem i zobaczymy co on ustali. Silnik to QG18DE.

Ostatnio miałem czyszczoną przepustnicę i przepływomierz. Rok temu na przeglądzie było wszystko OK.

Z góry dzięki za odpowiedzi.
Ostatnio zmieniony 2013-03-07, 17:28 przez wartburg, łącznie zmieniany 3 razy.
Był Wartburg 1.3 '91 58KM
Była P10 GA16DS '93 90KM
Była P11.144 QG18DE '00 114KM
Jest N16 QG18DE '03 116KM >H&R P/T-35mm

Obrazek

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-03-02, 13:02

wartburg pewnie katalizator już do d***

Awatar użytkownika
wartburg
doświadczony forumowicz
Posty: 206
Rejestracja: 2009-12-09, 01:11
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: wartburg » 2013-03-02, 13:09

Myślisz bombel, że może być on?? Po rozmowie telefonicznej z mechanikiem też tak pomyślał. Jesli wyjdzie, że to on to ceny nowego są kosmiczne :-(
Był Wartburg 1.3 '91 58KM
Była P10 GA16DS '93 90KM
Była P11.144 QG18DE '00 114KM
Jest N16 QG18DE '03 116KM >H&R P/T-35mm

Obrazek

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2013-03-02, 13:14

OT: albo za dużo oleju spala :mrgreen:

A tak na serio to też bym myślał nad katem. QG ma jeden czy dwa?

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-03-02, 13:16

wartburg jedź gdzie indziej na przegląd gdzie nie sprawdzają ;)

Ktoś kiedyś pisał, że zamontował zamiennik

Awatar użytkownika
Rysiu83
fanatyk nissana
Posty: 2197
Rejestracja: 2009-12-09, 05:39
Lokalizacja: WWL

Post autor: Rysiu83 » 2013-03-02, 13:22

Jeśli nie zabrał mu dowodu to niech szuka takiej co spalin nie robią...gorzej jeśli ma kwit na tą stację akurat co robił i nie przeszło.
Po kolei..N14 GA14DE,P10 SRi,P11GT SportLine ----> :)

Awatar użytkownika
wartburg
doświadczony forumowicz
Posty: 206
Rejestracja: 2009-12-09, 01:11
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: wartburg » 2013-03-02, 13:27

Oleju nie bierze ani grama. Dostałem juz świstek ze stacji, że w ciągu tygodnia mam przyjechac z naprawiona usterką. Z tego co wiem mam dwa katalizatory.
Był Wartburg 1.3 '91 58KM
Była P10 GA16DS '93 90KM
Była P11.144 QG18DE '00 114KM
Jest N16 QG18DE '03 116KM >H&R P/T-35mm

Obrazek

Mas
fanatyk nissana
Posty: 890
Rejestracja: 2009-12-09, 08:44
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: Mas » 2013-03-02, 17:22

po czyszczeniu przepływki i przepustnicy mieszanka mogła się zrobić za bogata.
w takim wypadku po pewnym czasie auto nauczy się prawidłowej mieszanki.

Awatar użytkownika
wartburg
doświadczony forumowicz
Posty: 206
Rejestracja: 2009-12-09, 01:11
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: wartburg » 2013-03-02, 18:00

Przepływkę i przepustnicę czyściłem w połowie grudnia. Przepływka i tak będzie do wymiany bo znów zaczyna powoli szarpać autem. Myślisz Mas, że silnik tak długo sie dostosowuje do tej mieszanki??

[ Dodano: 2013-03-07, 17:15 ]
Dziś się wszystko wyjaśniło już. Byłem na przeglądzie na innej stacji i wszystkie spaliny wyszły wzorowo. Diagnosta nie miał się do czego przyczepić. Nic przy aucie nie robiłem. W pieerwszej stacji muszą mieć zje... analizator, bądź chcieli mnie po prostu udupić. Dzięki wszystkim za odpowiedzi:-)
Był Wartburg 1.3 '91 58KM
Była P10 GA16DS '93 90KM
Była P11.144 QG18DE '00 114KM
Jest N16 QG18DE '03 116KM >H&R P/T-35mm

Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”