Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P11.144] Silnik gasł, teraz w ogóle nie chce zapalić

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

lacher
nowy na forum
Posty: 7
Rejestracja: 2012-07-26, 20:11
Lokalizacja: Szczecin

[P11.144] Silnik gasł, teraz w ogóle nie chce zapalić

Post autor: lacher » 2012-12-28, 17:09

Witam
Mam problem z moją primerą. Przez dłuższy czas gasł mi silnik przy zatrzymywaniu. Wymieniłem świece, przewody, wyczyściłem kopułkę, niestety nie pomogło. Po tym zaczęły mi jeszcze do tego falować obroty przy dodawaniu gazu do 2000 obr/min. Znalazłem pękniętą odmę, wymieniłem jednak dalej nie pomogło. Teraz silnik w ogóle odmówił posłuszeństwa i nie chce zapalić. Czasem jak całkiem się wystudzi to odpala, ale przy przełączeniu z P/N na D (automat) gaśnie i tak w kółko.

Przyjechał do mnie diagnosta i stwierdził, że komputer skrzyni nie dostaje sygnału od czujnika wału korbowego. Sprawdziłem ten czujnik rezystancyjnie, według tego co było napisane w manualu. Powinien mieć 265 Ohm przy 20 stopniach. No i ma, ale przy 60-70 stopniach(ciepły silnik) ma już 360 Ohm. Z kolei przy 0 (taka temperatura na dworze teraz) ma jakieś 240 Ohm. Teraz nie wiem czy ten czujnik jest zły, czy sprawny... Poza tym w manualu piszą, że czujnik wału korbowego nie wnosi nic do pracy silnika i służy tylko do diagnostyki. Szkoda mi wyłożyć na niego 300 PLN i stwierdzić, że jednak to nie to.

Gdzieś czytałem, że zamieniali ze sobą czujnik wału korbowego z czujnikiem wałka rozrządu, jednak przy moim motorze to chyba niemożliwe, bo według tego co wypatrzyłem/wyczytałem czujnik wałka rozrządu ma zupełnie inna konstrukcję i jest wbudowany w aparat zapłonowy.

Sprawdziłem już chyba wszystkie możliwe czujniki, które mogłem zmierzyć multimetrem i wydają się sprawne.

Moja primerka to P11 1999r, 2.0 140 KM SR20DE ze skrzynią CVT i gazem BRC sequent 24
Gazu to nie dotyczy, na benzynie jednakowe objawy.

Proszę o wszelkie sugestie dotyczące mojego problemu i z góry za nie dziękuje.

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2012-12-28, 20:26

Ja bym obstawial przeplywke. podmien z kims to bedziesz wiedzial czy to ona

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2012-12-28, 23:01

Ja Ci mogę podowiedzieć, że często się dzieje tak jak u Ciebie, gdy siada czujnik położenia wału. Jak silnik jest zimny, to nawet odpala, a jak się rozgrzeje, obroty falują, potrafi zgasnąć ni stąd ni zowąt. Najlepszym rozwiązaniem byłoby podmienić na sprawny, bo to dość kosztowna rzecz jest. Poszukaj na forum, bo nie chcę Cię wprowadzać w błąd, ale podobno od jakiegoś opla pasuje, trzeba tylko wtyczki wymienić, a cena o prawie pół niższa.

Sprawdź też tak jak bombel napisał. Nie zaszkodzi.

Awatar użytkownika
ulisses
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2009-12-20, 10:02
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: ulisses » 2012-12-29, 08:27

Od Opla to pasuje do diesla a tu kolega ma SR20DE. Też bym zaczął od przepływki ew. czujnika położenia przepustnicy.
Obrazek

Ppy
wiem o czym pisze
Posty: 89
Rejestracja: 2011-11-23, 22:49
Lokalizacja: katowice

Post autor: Ppy » 2012-12-29, 10:56

ja u siebie mam bardzo podobnie tzn na zimnym silniku obroty na 1500 a na cieplym spadaja to 900 a czasem jak "cos mu sie nie spodoba" to spadna do 500 i nawet czasem zgasnie sam z siebie.

-nie posiadam u siebie termostatu (nie wiem czy to moze miec cos wspolnego z tymi objawami)
-przeplywka wymieniona na sprawna sprawdzana woltomierzem
-czujnik polozenia tez dobre wartosci wskazywal na zamknietej i otwartej przepustnicy(nie wiem czy mimo to moga wystepowac przez niego takie objawy)
-czujnika temperatury nie sprawdzalem(ale gdzies pisali ze nie ma on bezposredniego wplywu na prace silnika?!)

Awatar użytkownika
polo33
aktywny forumowicz
Posty: 141
Rejestracja: 2011-05-26, 18:08
Lokalizacja: Wrocław/Oleśnica

Post autor: polo33 » 2012-12-29, 12:46

przyczyną może być przepływka, lecz u mnie doraźnie pomogło czyszczenie krokowca benzyną lub nitro :) sprawdź to

lacher
nowy na forum
Posty: 7
Rejestracja: 2012-07-26, 20:11
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: lacher » 2012-12-29, 15:46

Jeżeli miałaby to być przepływka to pewnie zauważyłbym spadek mocy jak silnik jeszcze działał, a czegoś takiego nie było. Padła mi jakieś 2 lata temu i właśnie takie były objawy.

Co to czujnika położenia wału korbowego. Czy naprawdę służy on tylko do diagnostyki, a silnik zbiera informacje z czujnika położenia wałka rozrządu? Mój ojciec miał podobne problemy, tylko, że w innym aucie i winny był czujnik położenia wałka rozrządu.

Spróbuję jutro przeczyścić krokowca i sprawdzę jak z czujnikiem przepustnicy. Samą przepustnicę już czyściłem i niestety niewiele pomogło.

Zapomniałem dodać, że niestety nie wyświetlają mi się żadne błędy...

PPy, możesz spróbować przeczyścić przepustnicę i przeprowadzić procedurę nauki biegu jałowego. Może pomoże.

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2012-12-29, 21:38

lacher pisze:eżeli miałaby to być przepływka to pewnie zauważyłbym spadek mocy
NIe koniecznie

lacher
nowy na forum
Posty: 7
Rejestracja: 2012-07-26, 20:11
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: lacher » 2013-01-08, 17:22

Przepraszam, że tak długo zeszło. Sprawdziłem czujnik przepustnicy i przepływomierz. Według wskazań voltomierza są sprawne. Silnik krokowy wyczyszczony i nic. Teraz już nawet na zimnym silniki nie zapala. Chyba skończy się na kupnie w ciemno czujnika położenia wału korbowego. Tylko, że z tym też jest problem, bo ten od skrzyni CVT różni się od maunuala i ciężko to kupić.
Stąd moje pytanie, czy jest ktoś ze Szczecina z takim samym autem i mógłby udostępnić ten czujnik w celu sprawdzenia, lub też czy ktoś zna jakiś sklep (poza ASO) gdzie można to kupić?

Ppy
wiem o czym pisze
Posty: 89
Rejestracja: 2011-11-23, 22:49
Lokalizacja: katowice

Post autor: Ppy » 2013-01-08, 21:29

sprobuj ustawic czujnik polozenia przepustnicy, ja u siebie mialem podobnie ze odpalil i gasl. Najciekawsze ze wedlug wartosci serwisowych chodzilo zle a ustawilem na 0,20V przy zamknietej a przy otwartej 4V i jest dobrze. Nie wiem czy mam to walniete czy nie ale chodzi w miare dobrze. Moze pobaw sie jeszcze przepustnica jak to nie pomoze bo chyba szkoda kupic cos, a bedzie niepotrzebne?

lacher
nowy na forum
Posty: 7
Rejestracja: 2012-07-26, 20:11
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: lacher » 2013-01-08, 22:51

W jaki sposób można to ustawić?
W każdym razie u mnie w ogóle już nie pali.

Ppy
wiem o czym pisze
Posty: 89
Rejestracja: 2011-11-23, 22:49
Lokalizacja: katowice

Post autor: Ppy » 2013-01-08, 23:39

bierzesz woltomierz wtykasz czerwona "igle ;d" w srodkowy pin tego czujnika z tego co pamietam jest to bialy kabel (czujnik ten znajduje sie niedaleko przepustnicy troche jakby z prawej strony) Czarna igle woltomierza dotykasz aku. To wszystko na zaplonie. Powinna ci jakas tam wartosc wyskoczyc. Jesli masz inna niz 0,35V na zamknietej przepustnicy a na otwartej do konca cos ponad 4V to znaczy ze jest zle ustawiony. REguluje sie to odkrecajac 2 srubki i przekrecajac delikatnie w prawo albo w lewo, ale tak jak mowie u mnie np na wartosci 0,20V przy zamknietej przepustnicy dobrze pracuje wiec metoda prob i bledow chyba.

lacher
nowy na forum
Posty: 7
Rejestracja: 2012-07-26, 20:11
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: lacher » 2013-01-08, 23:58

U mnie jest 0,65V przy całkowicie zamkniętej (sprawdzałem ostatnio). Podreguluje to w najbliższym czasie i zobacze jakie będą efekty.

JDMstyle
nowy na forum
Posty: 5
Rejestracja: 2012-06-06, 20:39
Lokalizacja: Ksse

Post autor: JDMstyle » 2013-01-12, 21:49

U mnie na początku ECU rejestrowało błąd AFR, dało sie skasować i pojawiał się sporadycznie, zmiany przy tankowaniach nie miały nic wspólnego z wyskakiwaniem błedu, pojawiał sie jak mu pasowało, kiedyś pięknego dnia auto wogóle nie odpaliło, nowa przepływka rozwiązała sprawe, trzeba uważać bo na rynku dostępne sa oryginalne wkłady Bosch do przepływek które kosztują połowe ceny przepływki, ale brakuje tam jednego elementu elektronicznego i ECU rejestruje bład ITS.

Oczywiście nie jest to gotowa receptura na Twoja przypadłość, trzeba podpiąc komputer i dokładnie posprawdzać co się w ECU dzieje z osprzętem elektronicznym

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”