Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P11/WP11] Brak mocy

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

Awatar użytkownika
wod2u
fanatyk nissana
Posty: 824
Rejestracja: 2010-11-22, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wod2u » 2012-10-18, 09:38

Maserti pisze:z tego co wyczytalem to czujnik mega drogi jest... ok 500 zl;/
Ja płaciłem 40zł na szrocie i jest spokój od roku. Sprawdziłem go tylko miernikiem, czy pokazuje prawidłowy opór.
pozdr. Kamil

Maserti
wiem o czym pisze
Posty: 54
Rejestracja: 2012-09-30, 12:24
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Maserti » 2012-10-18, 09:48

wod2u pisze:
Maserti pisze:z tego co wyczytalem to czujnik mega drogi jest... ok 500 zl;/
Ja płaciłem 40zł na szrocie i jest spokój od roku. Sprawdziłem go tylko miernikiem, czy pokazuje prawidłowy opór.
Sprawdziłeś go jak był wyjęty? Jaki powinien być opór? Czym u Ciebie się objawiał uszkodzony czujnik?

Awatar użytkownika
wod2u
fanatyk nissana
Posty: 824
Rejestracja: 2010-11-22, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wod2u » 2012-10-18, 10:02

Maserti pisze:Sprawdziłeś go jak był wyjęty? Jaki powinien być opór? Czym u Ciebie się objawiał uszkodzony czujnik?
Tak, czujnik wyjęty, multimetr na zakres megaomów i sprawdzasz wskazanie między lewym stykiem czujnika a masą, wartości prawidłowe z zakresu 532 - 588 kOhm przy 20st. Wg instrukcji sprawdza się na aucie, ale jak miałem wyjęty też pokazywał.
Co do objawów to zmniejszona elastyczność w niskim zakresie obrotów, między 2 a 3tys. obrotów zauważalnie wolniej się wkręcał. W sumie spalanie po wymianie czujnika jakoś bardzo się nie zmieniło. Minimalnie schodziłem do 8.3l/100km (wynik jak najbardziej powtarzalny).
pozdr. Kamil

Maserti
wiem o czym pisze
Posty: 54
Rejestracja: 2012-09-30, 12:24
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Maserti » 2012-10-18, 10:06

wod2u pisze:
Maserti pisze:Sprawdziłeś go jak był wyjęty? Jaki powinien być opór? Czym u Ciebie się objawiał uszkodzony czujnik?
Tak, czujnik wyjęty, multimetr na zakres megaomów i sprawdzasz wskazanie między lewym stykiem czujnika a masą, wartości prawidłowe z zakresu 532 - 588 kOhm przy 20st. Wg instrukcji sprawdza się na aucie, ale jak miałem wyjęty też pokazywał.
Co do objawów to zmniejszona elastyczność w niskim zakresie obrotów, między 2 a 3tys. obrotów zauważalnie wolniej się wkręcał. W sumie spalanie po wymianie czujnika jakoś bardzo się nie zmieniło. Minimalnie schodziłem do 8.3l/100km (wynik jak najbardziej powtarzalny).
Dzięki za informację. Powiedz mi czy wymiana jest kłopotliwa i wymaga ściągnięcia rozrusznika?

Awatar użytkownika
wod2u
fanatyk nissana
Posty: 824
Rejestracja: 2010-11-22, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wod2u » 2012-10-18, 10:39

Wstyd się przyznać, bo to taka pierdoła, ale zmieniał mi mechanik przy okazji roboty z zawieszeniem. Ja nawet kanału nie mam, a bez tego ani rusz. Leżąc pod autem próbowałem się dostac do tego czujnika i nie bardzo mi szło, mechanik z podnosnikiem dał radę. Rozrusznika chyba nie trzeba ruszać, zależy jakie się ma narzędzia.
pozdr. Kamil

Ppy
wiem o czym pisze
Posty: 89
Rejestracja: 2011-11-23, 22:49
Lokalizacja: katowice

Post autor: Ppy » 2012-10-18, 11:30

u mnie nie bylo mocy jak uszczelke wydmuchalo pod glowica.

Awatar użytkownika
DiLGT
fanatyk nissana
Posty: 670
Rejestracja: 2009-12-09, 20:14
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: DiLGT » 2012-10-18, 18:10

Odlaczylem sonde lambda, autodiagostyka pokazala mi kod 12 ale auto przyspiesza tak samo, spalanie bez zmiany lub minimalnie mniejsze ale przejachalem tylko 4 km wiec to roznie moze byc

Maserti
wiem o czym pisze
Posty: 54
Rejestracja: 2012-09-30, 12:24
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Maserti » 2012-10-18, 18:44

DiLGT pisze:Odlaczylem sonde lambda, autodiagostyka pokazala mi kod 12 ale auto przyspiesza tak samo, spalanie bez zmiany lub minimalnie mniejsze ale przejachalem tylko 4 km wiec to roznie moze byc
zrob zwarcie, wlacz silnik podczas mrugania kodow, poczekaj az silnik sie nagrzeje i ptrzytrzymaj go na ok 2200 obrotow. powinien conajmniej 5 mrugnac check. mi mrugnal ok 13 razy.

Awatar użytkownika
DiLGT
fanatyk nissana
Posty: 670
Rejestracja: 2009-12-09, 20:14
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: DiLGT » 2012-10-18, 19:13

Sam zaczal mrugac nie trzeaba bylo gazowac. Niestety mrugnal ze 12 razy wiec jest sonda ok a ja wracam do punktu wyjscia :(

Awatar użytkownika
wod2u
fanatyk nissana
Posty: 824
Rejestracja: 2010-11-22, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wod2u » 2012-10-18, 20:51

Proponuję Wam obu sprawdzić jeszcze ustawienie TPS. Nie pamiętam już dokładnie które to piny ale na włączonej stacyjce, silnik zgaszony, powinno być 0,45V.

Edit: sprawdza się środkowy przewód kostki.
pozdr. Kamil

Maserti
wiem o czym pisze
Posty: 54
Rejestracja: 2012-09-30, 12:24
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Maserti » 2012-10-19, 17:16

wod2u pisze:Proponuję Wam obu sprawdzić jeszcze ustawienie TPS. Nie pamiętam już dokładnie które to piny ale na włączonej stacyjce, silnik zgaszony, powinno być 0,45V.

Edit: sprawdza się środkowy przewód kostki.
Witaj, a czemu proponujesz? jakies doswiadczenia?

Awatar użytkownika
wod2u
fanatyk nissana
Posty: 824
Rejestracja: 2010-11-22, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wod2u » 2012-10-19, 18:28

Maserti, -> viewtopic.php?p=63734#63734
No to po kolei, tps... 0.45V w moim przypadku zupełnie zmienił charakterystykę wkręcania na obroty. Prosty mod, a dał woow. Często jest tak, że pomimo poprawnie naprężonej linki gazu, wot nie idzie w parze ze wskazaniem tps'a, tak że warto tam zaglądnąć.
Poza tym czytałem o tym na jakimś amerykańskim forum, że toto najlepiej chodzi jak jest konkretnie takie ustawienie. Serwisówka mówi, że ma być między 0,35 a 0,65V.
pozdr. Kamil

Maserti
wiem o czym pisze
Posty: 54
Rejestracja: 2012-09-30, 12:24
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Maserti » 2012-10-19, 19:59

wod2u pisze:Maserti, -> viewtopic.php?p=63734#63734
No to po kolei, tps... 0.45V w moim przypadku zupełnie zmienił charakterystykę wkręcania na obroty. Prosty mod, a dał woow. Często jest tak, że pomimo poprawnie naprężonej linki gazu, wot nie idzie w parze ze wskazaniem tps'a, tak że warto tam zaglądnąć.
Poza tym czytałem o tym na jakimś amerykańskim forum, że toto najlepiej chodzi jak jest konkretnie takie ustawienie. Serwisówka mówi, że ma być między 0,35 a 0,65V.

Caly watek przeczytalem ale nie wiem na czym polega mod tps...;-) Sprawdze go miernikiem i zobacze co wyjdzie...

Awatar użytkownika
wod2u
fanatyk nissana
Posty: 824
Rejestracja: 2010-11-22, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wod2u » 2012-10-19, 20:07

Maserti, TPS masz z tyłu na przepustnicy, to jest czujnik przymocowany dwoma śrubami. Wystarczy je poluzować, przekręcić całym czujnikiem (są fasolki, więc jest jakaś możliwość regulacji) aż do uzyskania wskazania multimetru 0,45V. Jak już tyle masz to niestety ale zły trop podałem. W razie co polecam zaznaczyć jakoś oryginalne położenie, żeby można było wrócić.
pozdr. Kamil

Maserti
wiem o czym pisze
Posty: 54
Rejestracja: 2012-09-30, 12:24
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Maserti » 2012-10-21, 09:56

wod2u pisze:Maserti, TPS masz z tyłu na przepustnicy, to jest czujnik przymocowany dwoma śrubami. Wystarczy je poluzować, przekręcić całym czujnikiem (są fasolki, więc jest jakaś możliwość regulacji) aż do uzyskania wskazania multimetru 0,45V. Jak już tyle masz to niestety ale zły trop podałem. W razie co polecam zaznaczyć jakoś oryginalne położenie, żeby można było wrócić.
Czujnik spalania stukowego już zamówiłem u jednego z userów i postaram się go wymienić a potem zobaczę jak wygląda sprawa z TPS i zrelacjonuje jakie efekty tego są. Dzięki za informację o tym TPS-ie :mrgreen:

Awatar użytkownika
DiLGT
fanatyk nissana
Posty: 670
Rejestracja: 2009-12-09, 20:14
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: DiLGT » 2012-10-22, 10:41

Po przejechaniu 250km z odlaczona sonda lambda spalanie wrocilo do normy - trasa ok 7,5, dziwna sprawa. Chyba etap dojscia do problemu samemu mnie przerósł i jade na diagnostyke :/

Maserti
wiem o czym pisze
Posty: 54
Rejestracja: 2012-09-30, 12:24
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Maserti » 2012-10-22, 15:26

DiLGT pisze:Po przejechaniu 250km z odlaczona sonda lambda spalanie wrocilo do normy - trasa ok 7,5, dziwna sprawa. Chyba etap dojscia do problemu samemu mnie przerósł i jade na diagnostyke :/
Żadnego check-a nie wywaliło Ci? Ja dopiero w tym tygodniu będę się zajmował czujnikiem spalania stukowego i wtedy zobaczę jak spalanie wygląda. Patrzyłeś może na TPS-a tak jak Kolega wyżej napisał?

Awatar użytkownika
lucasx
wiem o czym pisze
Posty: 47
Rejestracja: 2010-04-28, 20:47
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: lucasx » 2012-10-22, 23:03

U mnie też checka nie wyrzuca po odpięciu sondy.. może tak powinno być

Maserti
wiem o czym pisze
Posty: 54
Rejestracja: 2012-09-30, 12:24
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Maserti » 2012-10-24, 14:24

Więc u siebie zająłem się TPS. Początkowo było 0.53 V potem ustawiłem na 0.45V. Zauważalne efekty? Może lepsza reakcja na gaz ale nie wiem czy to nie efekt placebo. Ciągle czekam na czujnik i wtedy będę obserwował spalanie.
Pozdrawiam!

Ppy
wiem o czym pisze
Posty: 89
Rejestracja: 2011-11-23, 22:49
Lokalizacja: katowice

Post autor: Ppy » 2012-10-25, 08:30

mi pali 12 wiec jest dobrze u ciebie ;d;d

Awatar użytkownika
tmx
stały bywalec
Posty: 100
Rejestracja: 2011-01-29, 23:02
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: tmx » 2012-10-26, 10:20

Dołączę sie do tematu - mam błąd 34 - czujnik spalania stukowego - auto pali normalnie, przy niskich obrotach poszarpuje lekko, do 3250 obr jedzie w sumie ok. przy wyższych obrotach jest buczący odgłos - choć wydech jest szczelny (niezależny od biegu i obciążenia).
Na Allego - czujnik nowy za 145 - tym czasem dla innych marek po 30-40zł. Wygląd zewnętrzny łudząco podobny. Pytanie czy można zamiast czujnika dla primery wstawić czujnik dla innej marki. Czujnik to czujnik (mikrofon w sumie) a złączkę dało by sie przerobić. Ktoś próbował, ktoś wie?
sprzedam wałki p11 gt, półoś lewą używaną 395mm 32/32 zęby

Maserti
wiem o czym pisze
Posty: 54
Rejestracja: 2012-09-30, 12:24
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Maserti » 2012-11-05, 21:55

Ppy pisze:mi pali 12 wiec jest dobrze u ciebie ;d;d
czujnik zmieniony i blad juz nie wyskakuje. Od mechanika dowiedzialem sie, ze zbyt niski poziom oleju moze wlasnie powodowac blad czujnika spalania stukowego. U siebie wraz ze zmiana czujnika dolalem troszke oleju i jak napisalem chwilowo jest ok.

[ Dodano: 2012-11-10, 10:43 ]
Maserti pisze:
Ppy pisze:mi pali 12 wiec jest dobrze u ciebie ;d;d
czujnik zmieniony i blad juz nie wyskakuje. Od mechanika dowiedzialem sie, ze zbyt niski poziom oleju moze wlasnie powodowac blad czujnika spalania stukowego. U siebie wraz ze zmiana czujnika dolalem troszke oleju i jak napisalem chwilowo jest ok.
Przy okazji zmieniłem przepływomierz i założyłem gaz: Stag 4, wtryski hana i reduktor AC R01. Wyjeżdżę zbiornik to zobaczymy jak teraz spalanie gazu wygląda :mrgreen:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”