Ja płaciłem 40zł na szrocie i jest spokój od roku. Sprawdziłem go tylko miernikiem, czy pokazuje prawidłowy opór.Maserti pisze:z tego co wyczytalem to czujnik mega drogi jest... ok 500 zl;/
[P11/WP11] Brak mocy
Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol
Sprawdziłeś go jak był wyjęty? Jaki powinien być opór? Czym u Ciebie się objawiał uszkodzony czujnik?wod2u pisze:Ja płaciłem 40zł na szrocie i jest spokój od roku. Sprawdziłem go tylko miernikiem, czy pokazuje prawidłowy opór.Maserti pisze:z tego co wyczytalem to czujnik mega drogi jest... ok 500 zl;/
Tak, czujnik wyjęty, multimetr na zakres megaomów i sprawdzasz wskazanie między lewym stykiem czujnika a masą, wartości prawidłowe z zakresu 532 - 588 kOhm przy 20st. Wg instrukcji sprawdza się na aucie, ale jak miałem wyjęty też pokazywał.Maserti pisze:Sprawdziłeś go jak był wyjęty? Jaki powinien być opór? Czym u Ciebie się objawiał uszkodzony czujnik?
Co do objawów to zmniejszona elastyczność w niskim zakresie obrotów, między 2 a 3tys. obrotów zauważalnie wolniej się wkręcał. W sumie spalanie po wymianie czujnika jakoś bardzo się nie zmieniło. Minimalnie schodziłem do 8.3l/100km (wynik jak najbardziej powtarzalny).
pozdr. Kamil
Dzięki za informację. Powiedz mi czy wymiana jest kłopotliwa i wymaga ściągnięcia rozrusznika?wod2u pisze:Tak, czujnik wyjęty, multimetr na zakres megaomów i sprawdzasz wskazanie między lewym stykiem czujnika a masą, wartości prawidłowe z zakresu 532 - 588 kOhm przy 20st. Wg instrukcji sprawdza się na aucie, ale jak miałem wyjęty też pokazywał.Maserti pisze:Sprawdziłeś go jak był wyjęty? Jaki powinien być opór? Czym u Ciebie się objawiał uszkodzony czujnik?
Co do objawów to zmniejszona elastyczność w niskim zakresie obrotów, między 2 a 3tys. obrotów zauważalnie wolniej się wkręcał. W sumie spalanie po wymianie czujnika jakoś bardzo się nie zmieniło. Minimalnie schodziłem do 8.3l/100km (wynik jak najbardziej powtarzalny).
Wstyd się przyznać, bo to taka pierdoła, ale zmieniał mi mechanik przy okazji roboty z zawieszeniem. Ja nawet kanału nie mam, a bez tego ani rusz. Leżąc pod autem próbowałem się dostac do tego czujnika i nie bardzo mi szło, mechanik z podnosnikiem dał radę. Rozrusznika chyba nie trzeba ruszać, zależy jakie się ma narzędzia.
pozdr. Kamil
zrob zwarcie, wlacz silnik podczas mrugania kodow, poczekaj az silnik sie nagrzeje i ptrzytrzymaj go na ok 2200 obrotow. powinien conajmniej 5 mrugnac check. mi mrugnal ok 13 razy.DiLGT pisze:Odlaczylem sonde lambda, autodiagostyka pokazala mi kod 12 ale auto przyspiesza tak samo, spalanie bez zmiany lub minimalnie mniejsze ale przejachalem tylko 4 km wiec to roznie moze byc
Maserti, -> viewtopic.php?p=63734#63734
Poza tym czytałem o tym na jakimś amerykańskim forum, że toto najlepiej chodzi jak jest konkretnie takie ustawienie. Serwisówka mówi, że ma być między 0,35 a 0,65V.No to po kolei, tps... 0.45V w moim przypadku zupełnie zmienił charakterystykę wkręcania na obroty. Prosty mod, a dał woow. Często jest tak, że pomimo poprawnie naprężonej linki gazu, wot nie idzie w parze ze wskazaniem tps'a, tak że warto tam zaglądnąć.
pozdr. Kamil
wod2u pisze:Maserti, -> viewtopic.php?p=63734#63734Poza tym czytałem o tym na jakimś amerykańskim forum, że toto najlepiej chodzi jak jest konkretnie takie ustawienie. Serwisówka mówi, że ma być między 0,35 a 0,65V.No to po kolei, tps... 0.45V w moim przypadku zupełnie zmienił charakterystykę wkręcania na obroty. Prosty mod, a dał woow. Często jest tak, że pomimo poprawnie naprężonej linki gazu, wot nie idzie w parze ze wskazaniem tps'a, tak że warto tam zaglądnąć.
Caly watek przeczytalem ale nie wiem na czym polega mod tps... Sprawdze go miernikiem i zobacze co wyjdzie...
Maserti, TPS masz z tyłu na przepustnicy, to jest czujnik przymocowany dwoma śrubami. Wystarczy je poluzować, przekręcić całym czujnikiem (są fasolki, więc jest jakaś możliwość regulacji) aż do uzyskania wskazania multimetru 0,45V. Jak już tyle masz to niestety ale zły trop podałem. W razie co polecam zaznaczyć jakoś oryginalne położenie, żeby można było wrócić.
pozdr. Kamil
Czujnik spalania stukowego już zamówiłem u jednego z userów i postaram się go wymienić a potem zobaczę jak wygląda sprawa z TPS i zrelacjonuje jakie efekty tego są. Dzięki za informację o tym TPS-iewod2u pisze:Maserti, TPS masz z tyłu na przepustnicy, to jest czujnik przymocowany dwoma śrubami. Wystarczy je poluzować, przekręcić całym czujnikiem (są fasolki, więc jest jakaś możliwość regulacji) aż do uzyskania wskazania multimetru 0,45V. Jak już tyle masz to niestety ale zły trop podałem. W razie co polecam zaznaczyć jakoś oryginalne położenie, żeby można było wrócić.
Żadnego check-a nie wywaliło Ci? Ja dopiero w tym tygodniu będę się zajmował czujnikiem spalania stukowego i wtedy zobaczę jak spalanie wygląda. Patrzyłeś może na TPS-a tak jak Kolega wyżej napisał?DiLGT pisze:Po przejechaniu 250km z odlaczona sonda lambda spalanie wrocilo do normy - trasa ok 7,5, dziwna sprawa. Chyba etap dojscia do problemu samemu mnie przerósł i jade na diagnostyke
Dołączę sie do tematu - mam błąd 34 - czujnik spalania stukowego - auto pali normalnie, przy niskich obrotach poszarpuje lekko, do 3250 obr jedzie w sumie ok. przy wyższych obrotach jest buczący odgłos - choć wydech jest szczelny (niezależny od biegu i obciążenia).
Na Allego - czujnik nowy za 145 - tym czasem dla innych marek po 30-40zł. Wygląd zewnętrzny łudząco podobny. Pytanie czy można zamiast czujnika dla primery wstawić czujnik dla innej marki. Czujnik to czujnik (mikrofon w sumie) a złączkę dało by sie przerobić. Ktoś próbował, ktoś wie?
Na Allego - czujnik nowy za 145 - tym czasem dla innych marek po 30-40zł. Wygląd zewnętrzny łudząco podobny. Pytanie czy można zamiast czujnika dla primery wstawić czujnik dla innej marki. Czujnik to czujnik (mikrofon w sumie) a złączkę dało by sie przerobić. Ktoś próbował, ktoś wie?
sprzedam wałki p11 gt, półoś lewą używaną 395mm 32/32 zęby
czujnik zmieniony i blad juz nie wyskakuje. Od mechanika dowiedzialem sie, ze zbyt niski poziom oleju moze wlasnie powodowac blad czujnika spalania stukowego. U siebie wraz ze zmiana czujnika dolalem troszke oleju i jak napisalem chwilowo jest ok.Ppy pisze:mi pali 12 wiec jest dobrze u ciebie ;d
[ Dodano: 2012-11-10, 10:43 ]
Przy okazji zmieniłem przepływomierz i założyłem gaz: Stag 4, wtryski hana i reduktor AC R01. Wyjeżdżę zbiornik to zobaczymy jak teraz spalanie gazu wyglądaMaserti pisze:czujnik zmieniony i blad juz nie wyskakuje. Od mechanika dowiedzialem sie, ze zbyt niski poziom oleju moze wlasnie powodowac blad czujnika spalania stukowego. U siebie wraz ze zmiana czujnika dolalem troszke oleju i jak napisalem chwilowo jest ok.Ppy pisze:mi pali 12 wiec jest dobrze u ciebie ;d