[P/WP11.144] Wycieki oleju SR20DE
Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol
[P/WP11.144] Wycieki oleju SR20DE
Ostatnio przyjrzałem się kwestii wycieków oleju z silnika mojego auta. Wykluczyłem na 100% uszczelki silikonowe misek olejowych oraz uszczelkę pokrywy zaworów. Kapie gdzieś pomiędzy. Jeden z wycieków po prawej stronie, wskutek którego mokra jest cała skrzynia biegów, powstał na pewno po tym, jak była ściągana głowica. Przedtem skrzynia była sucha. Podobno po zamontowaniu głowicy powinno się ją dociągnąć po jakimś czasie. A ja odebrałem auto od mechanika i już nic nie było robione. Nie wykluczam zatem, że z lenistwa nie zdjął pokrywy zaworów ponownie aby dokręcić głowicę. W związku z tym pytanie moje brzmi: czy wycieki oleju mogą być skutkiem niedociągniętych prawidłowo śrub głowicy? Dodam, że absolutnie nie mam objawów padniętej uszczelki, żadnego oleju w płynie chłodniczym i vice versa.
nobange, dla Twojego spokoju to powiem Ci , że jak głowica jest dokręcona jak należy to nie trzeba jej już dokręcać. A wycieki to tak jak sugerują inni , albo półksiężyce w uszczelce albo aparat zapłonowy. Może ktoś włożył zły oring ( za cienki ). Może jeszcze lecieć przez ośkę aparatu zapłonowego , tak więc sprawdź dokładnie.
BYŁA - PRAWDOPODOBNIE NAJSTARSZA P10 W POLSCE
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej![:)](./images/smilies/wesoly.gif)
Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej
![:)](./images/smilies/wesoly.gif)
Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie
Witam,
Podłącze się pod temat.
Mam do wymiany uszczelkę pod pokrywą zaworów. Poci się na tyle mocno, że co jakiś czas mam chmurę dymu spod maski - najpewniej zbiera gdzieś tam olej i czasem przy hamowaniu spływa na kolektor.
Problem w tym, że nie wiem, jak zdjąć taką plastikową rynienkę na kable, która przytwierdzona jest do pokrywy zaworów po lewej stronie. Z jedną śrubą nie ma problemu a do drugiej dostępu brak.
A może nie trzeba tego odkręcać tylko użyć siły? Z tego co widzę jest montowana "na wcisk" do odkręcanych metalowych wsporników na pokrywie.
Generalnie nie chcę niczego uszkodzić.
Jest jakiś patent na to?
Podłącze się pod temat.
Mam do wymiany uszczelkę pod pokrywą zaworów. Poci się na tyle mocno, że co jakiś czas mam chmurę dymu spod maski - najpewniej zbiera gdzieś tam olej i czasem przy hamowaniu spływa na kolektor.
Problem w tym, że nie wiem, jak zdjąć taką plastikową rynienkę na kable, która przytwierdzona jest do pokrywy zaworów po lewej stronie. Z jedną śrubą nie ma problemu a do drugiej dostępu brak.
A może nie trzeba tego odkręcać tylko użyć siły? Z tego co widzę jest montowana "na wcisk" do odkręcanych metalowych wsporników na pokrywie.
Generalnie nie chcę niczego uszkodzić.
Jest jakiś patent na to?
-
- nowy na forum
- Posty: 23
- Rejestracja: 2011-04-13, 19:10
- Lokalizacja: wlkp.
-
- nowy na forum
- Posty: 23
- Rejestracja: 2011-04-13, 19:10
- Lokalizacja: wlkp.
-
- nowy na forum
- Posty: 23
- Rejestracja: 2011-04-13, 19:10
- Lokalizacja: wlkp.