Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P/WP11.144] Wycieki oleju SR20DE

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

Awatar użytkownika
nobange
stały bywalec
Posty: 104
Rejestracja: 2010-05-18, 23:04
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

[P/WP11.144] Wycieki oleju SR20DE

Post autor: nobange » 2012-03-19, 09:13

Ostatnio przyjrzałem się kwestii wycieków oleju z silnika mojego auta. Wykluczyłem na 100% uszczelki silikonowe misek olejowych oraz uszczelkę pokrywy zaworów. Kapie gdzieś pomiędzy. Jeden z wycieków po prawej stronie, wskutek którego mokra jest cała skrzynia biegów, powstał na pewno po tym, jak była ściągana głowica. Przedtem skrzynia była sucha. Podobno po zamontowaniu głowicy powinno się ją dociągnąć po jakimś czasie. A ja odebrałem auto od mechanika i już nic nie było robione. Nie wykluczam zatem, że z lenistwa nie zdjął pokrywy zaworów ponownie aby dokręcić głowicę. W związku z tym pytanie moje brzmi: czy wycieki oleju mogą być skutkiem niedociągniętych prawidłowo śrub głowicy? Dodam, że absolutnie nie mam objawów padniętej uszczelki, żadnego oleju w płynie chłodniczym i vice versa.

Awatar użytkownika
ulisses
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2009-12-20, 10:02
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: ulisses » 2012-03-19, 09:16

Może spod aparatu zapłonowego kapie?
Obrazek

Awatar użytkownika
nobange
stały bywalec
Posty: 104
Rejestracja: 2010-05-18, 23:04
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Post autor: nobange » 2012-03-19, 09:52

Spod aparatu raczej nie, oring wymieniony, wczoraj wymontowałem cały aparat i wyczyściłem go i miejsce dookoła na bloku tak że widziałbym gdyby stamtąd ciekło. Interesuje mnie bardzo czy ktoś miał wycieki z tytułu niedokręconej głowicy, czy też coś takiego mogę wykluczyć.

nice-wawa
fanatyk nissana
Posty: 948
Rejestracja: 2009-12-09, 08:33
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: nice-wawa » 2012-03-25, 23:21

A może nie posmarował silikonem na półksiężycach pod deklem zaworów , częste miejsce puszczania oleju .
jeśliś głupi to milcz niech pomyślę że mędrzec

Awatar użytkownika
Maniek-ol
fanatyk nissana
Posty: 1283
Rejestracja: 2009-12-04, 16:35
Lokalizacja: Siemianice/GSL

Post autor: Maniek-ol » 2012-03-26, 15:40

nobange, dla Twojego spokoju to powiem Ci , że jak głowica jest dokręcona jak należy to nie trzeba jej już dokręcać. A wycieki to tak jak sugerują inni , albo półksiężyce w uszczelce albo aparat zapłonowy. Może ktoś włożył zły oring ( za cienki ). Może jeszcze lecieć przez ośkę aparatu zapłonowego , tak więc sprawdź dokładnie.
BYŁA - PRAWDOPODOBNIE NAJSTARSZA P10 W POLSCE
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej :)


Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie

jar

Post autor: jar » 2012-03-29, 13:25

Witam,

Podłącze się pod temat.
Mam do wymiany uszczelkę pod pokrywą zaworów. Poci się na tyle mocno, że co jakiś czas mam chmurę dymu spod maski - najpewniej zbiera gdzieś tam olej i czasem przy hamowaniu spływa na kolektor.

Problem w tym, że nie wiem, jak zdjąć taką plastikową rynienkę na kable, która przytwierdzona jest do pokrywy zaworów po lewej stronie. Z jedną śrubą nie ma problemu a do drugiej dostępu brak.
A może nie trzeba tego odkręcać tylko użyć siły? Z tego co widzę jest montowana "na wcisk" do odkręcanych metalowych wsporników na pokrywie.
Generalnie nie chcę niczego uszkodzić.

Jest jakiś patent na to?

Awatar użytkownika
ulisses
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2009-12-20, 10:02
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: ulisses » 2012-03-29, 16:09

Z tego co pamiętam, da się odkręcić tą drugą śrubę, trzeba trochę ta rynienkę odchylić...Ale może niech ktoś się wypowie kto ma lepszą pamięć. Na pewno nic na siłę...
Obrazek

Awatar użytkownika
lucasx
wiem o czym pisze
Posty: 47
Rejestracja: 2010-04-28, 20:47
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: lucasx » 2012-03-29, 18:58

Tak jak piszesz ona jest na wcisk, więc siłą to tylko połamiesz. Możesz otworzyć tą rynienkę i tam od środka jakoś wypiąć z tych metalowych wsporników, ale i tak najpewniej będzie odkręcić śrubę która trzyma ten wspornik płaskim kluczem. Łatwe to niestety nie jest, ale da się zrobić.

jar

Post autor: jar » 2012-03-29, 19:07

Ok, dzięki panowie. Będę walczył :)

slomka1234
nowy na forum
Posty: 23
Rejestracja: 2011-04-13, 19:10
Lokalizacja: wlkp.

Post autor: slomka1234 » 2012-07-08, 10:18

Moze i mi cos doradzicie W czasie jazdy zapaliła sie kontrolka od oleju Okkazalo sie ze olej leci po filtrze oleju Wyczyściłem czujnik pod filtrem Wymieniłem filtr dokrecilem i po dniu dalej to samo Olej na filtrze i świecąca kontrolka Pomocy
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
bonzo
fanatyk nissana
Posty: 4005
Rejestracja: 2009-11-29, 12:58
Lokalizacja: Bolechowo Osiedle
Kontakt:

Post autor: bonzo » 2012-07-08, 13:09

wszystko wskazywałoby na czujnik ciśnienia oleju
Datsun280Z
Przyszła pora na Patrola
był Z31 Y60 N14 gti, gti-r,C23M



SCHODY DREWNIANE

slomka1234
nowy na forum
Posty: 23
Rejestracja: 2011-04-13, 19:10
Lokalizacja: wlkp.

Post autor: slomka1234 » 2012-07-09, 15:09

Idąc za rada wymieniłem czujnik
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
bonzo
fanatyk nissana
Posty: 4005
Rejestracja: 2009-11-29, 12:58
Lokalizacja: Bolechowo Osiedle
Kontakt:

Post autor: bonzo » 2012-07-09, 15:52

I co pomogło ??
Datsun280Z
Przyszła pora na Patrola
był Z31 Y60 N14 gti, gti-r,C23M



SCHODY DREWNIANE

slomka1234
nowy na forum
Posty: 23
Rejestracja: 2011-04-13, 19:10
Lokalizacja: wlkp.

Post autor: slomka1234 » 2012-07-10, 10:28

Oczywiście Kontrolka gaśnie Żadnych wycieków Śmiga aż miło
Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”