Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P11/WP11] zabrkakło 5km do szczęścia :( - ku przestrodze!

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

aso
nowy na forum
Posty: 7
Rejestracja: 2011-06-21, 06:18
Lokalizacja: Gdańsk

[P11/WP11] zabrkakło 5km do szczęścia :( - ku przestrodze!

Post autor: aso » 2012-02-11, 20:29

witam,

umówiłem się z mechanikiem na wymianę rozrządu (przejechane 173 tys. km) zostawiłem samochód. mróz -15stopni. mechanik po 2 dniach stwierdził , że nie wyrobił się z naprawą innego samochodu i muszę poczekać parę dni. zabrałem samochód i umówiłem się z innym
z mechanikiem na wymianę rozrządu na czwartek. do czwartku jeżdziłem. mróz ok -20stopni.
niestety mechanik zadzwonił w czwartek, że zachorował i musimy przełożyć wymianę.
zamiast do mechanika (do którego miałem ok 5km) pojechałem do dentysty.
przejechałem ok 10 km i samochód się zatrzymał. silnik przestał pracować. mróz -16 stopni.
nie mogłem go zapalić. akumulator był ok. myślałem że zamarzło mi paliwo albo nawalił filtr paliwa.
sholowałem samochód do mechanika.

diagnoza: ZERWANY PASEK ROZRZĄDU !!!

w załączeniu kosztorys naprawy silnika na kwotę 3360zł.
ku przestrodze!

POZDRAWIAM

krzysiek1958
aktywny forumowicz
Posty: 195
Rejestracja: 2010-09-25, 22:03
Lokalizacja: ok.Ziębic

Post autor: krzysiek1958 » 2012-02-11, 20:50

Jesli to diesel bo piszezsz z epasek rozrzadu to chyba inny silnik nawet jakby dac nowy rozrzad to tyle by nie kosztowal.

Awatar użytkownika
Wieshaq
fanatyk nissana
Posty: 1725
Rejestracja: 2009-12-06, 18:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wieshaq » 2012-02-11, 21:30

Licząc po taniości używana kompletna głowica 500do 800 pln zależy czy tłoki oberwały bo jak tak to silnik używka bez osprzętu koło 2000pln plus potrzebne graty i robocizna. przerabiałem to i wiem że nie jest to tanie.
Była Y10 2.0D
Była W10 1.6
Była P11 2.0TD
Była K11 1.0 Jive
Było jakieś kombi, i kolejne kombi.
Teraz jest Smok chociaż z fabryki wyjechał jako Subaru Forester ;-)

aso
nowy na forum
Posty: 7
Rejestracja: 2011-06-21, 06:18
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: aso » 2012-02-11, 21:48

samochód nissan primera 2.0 TD
używana głowica to też duże rysyko - przerabiałem to też już. wydałem z 1500pln i nawet nie pojeżdziłem po wymianie silnika.
także moim zdaniem lepiej naprawiać swój silnik niz inwestowac w jakąś używkę.


sama wymiana rozrządu to ok 800pln.

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2012-02-12, 07:29

aso troche przesadziłeś.

PAsek: http://allegro.pl/pasek-rozrzadu-gates- ... 52638.html

Kompletny:

http://allegro.pl/rozrzad-nissan-primer ... 79641.html

NApisz do OSY lub ZecIKKA to Ci znajdą w lepszej cenie.

Co do reszty to planowanie głowicy ok 50 zł, uszczelka pod głowicę 150, a reszta to zależy co poszło.

Kompletny silnik z gwarancją rozruchową:

http://allegro.pl/nissan-primera-p11-2- ... 86376.html

Przed włożeniem tylko rozrząd wymień i będzie ok.

NIe dawaj się naciągać!!

Awatar użytkownika
Chemik
fanatyk nissana
Posty: 844
Rejestracja: 2009-12-09, 14:32
Lokalizacja: Osieciny-Włocławek

Post autor: Chemik » 2012-02-12, 08:54

Chyba zrobil bym tak jak bo bombel pisze,nie naprawial bym swojego,tym bardziej w gre wchodzi ten ostatni link i powinno być git :-)

aso
nowy na forum
Posty: 7
Rejestracja: 2011-06-21, 06:18
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: aso » 2012-02-12, 19:48

bombel pisze:aso troche przesadziłeś.

PAsek: http://allegro.pl/pasek-rozrzadu-gates- ... 52638.html

Kompletny:

http://allegro.pl/rozrzad-nissan-primer ... 79641.html

NApisz do OSY lub ZecIKKA to Ci znajdą w lepszej cenie.

Co do reszty to planowanie głowicy ok 50 zł, uszczelka pod głowicę 150, a reszta to zależy co poszło.

Kompletny silnik z gwarancją rozruchową:

http://allegro.pl/nissan-primera-p11-2- ... 86376.html

Przed włożeniem tylko rozrząd wymień i będzie ok.

NIe dawaj się naciągać!!
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
robił mi znajomy mechanik takze nie sadze zeby naciagał. niestety wszystkie częsci glowicy byly do wymiany.

sama regeneracja głowicy bez wymiany częsci kosztuje 450zł - przerabialem to w starym nissanie.

wymiana silnika jest bardzo kosztowna - to tez przerabiałem - i w zasadzie nie masz pewności co kupujesz. koszt transportu i robocizny plus rozrząd i części to by wyszło na to samo. a miałbym stary silnik. a tak mam praktycznie nową głowicę.

rozrząd brałem SKF a paski conti - i tak uwazam ze byl w dobrej cenie.

Awatar użytkownika
nowak
fanatyk nissana
Posty: 479
Rejestracja: 2010-11-07, 21:17
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: nowak » 2012-02-13, 17:20

aso pisze:rozrząd brałem SKF a paski conti - i tak uwazam ze byl w dobrej cenie.
niewiem jakie Wy macie zdanie o paskach conti, ale na forum mazdy jest opisanych sporo przypadków kiedy właśnie paski conti pękały i robiły "bigos pod pokrywą zaworów"

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2012-02-13, 17:45

Przez ponad rok czasu pracy w inter carsie nie bylo ani jednej reklamacji na pasek conti a sprzedawane bylo kilkanascie dziennie.

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2012-02-13, 18:19

Mi zawsze polecano GATES lub MITSUBOSHI. O conti mam kiepską opinię na podstawie paska klinowego. Ciągle piszczy i trzeba go naciagac

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2012-02-13, 18:39

bombel pisze:Mi zawsze polecano GATES lub MITSUBOSHI. O conti mam kiepską opinię na podstawie paska klinowego. Ciągle piszczy i trzeba go naciagac
Hehe a ja mam odwrotnie gates co napędza kompresor poddał się a conti sobie śmiga :)
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

aso
nowy na forum
Posty: 7
Rejestracja: 2011-06-21, 06:18
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: aso » 2012-02-14, 07:01

z tego co sie dowiedziałem u kilku mechaników - jedni stosują paski GATES a drudzy CONTITECH. jedni mówią, że słyszeli że ktoś miał problem z paskiemm GATES a drudzy, że słyszeli o problemie z paskiem CONTITECH.
Moim zdaniem wynika to z czystej statystyki - a ona mówi, że komuś kiedyś musi się zerwać pasek, a że zdecydowanie najwięcej jest pasków tych w/w dwóch firm to wtedy takie zerwanie paska rzuca się cieniem na całą markę (w jednym zakładzie).
Nie słyszałem natomiast żeby komus się zerwał albo, żeby ktoś narzekał na paski innej firmy niż wyżej wymienione - bo mało kto takie zakłada.
Są jeszcze paski MITSUBOSHI, które można kupić w JAPANSKLEPACH ale opinii na ich temat nie znam. Podejrzewam że są to paski również bardzo dobre jakościowo.

u mnie przyczyna było zatarcie się rolki napinającej pasek - jakiego paska bym nie miał to i tak by został zerwany.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”