[P10/WP10] ZAŁOŻENIE TURBINY DO NISSANA P10 2D
Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol
[P10/WP10] ZAŁOŻENIE TURBINY DO NISSANA P10 2D
Czy da się założyć turbinę do nissana P10 2D 95'
Na jakim macie poziomie spalanie ?
Na jakim macie poziomie spalanie ?
dać się da .. ale jest to nieopłacalne bo oprócz zestawu turbo nie wiem czy nie będzie poważnie dłubnąć silnika ..
O ile się nie mylę to silniki typu TDI mają np. natrysk oleju na denka tłoków i inne "diwajsy" usprawniające .. i przedłużające żywotność .. Bez przeróbek mógłbyś podnieść moc ale nieznacznie (aby nie zarżnąć silnika) więc nie ma to raczej sensu .. chyba że na zasadzie zaangażowanego eksperymentu
O ile się nie mylę to silniki typu TDI mają np. natrysk oleju na denka tłoków i inne "diwajsy" usprawniające .. i przedłużające żywotność .. Bez przeróbek mógłbyś podnieść moc ale nieznacznie (aby nie zarżnąć silnika) więc nie ma to raczej sensu .. chyba że na zasadzie zaangażowanego eksperymentu
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
taniej jak taniej .. ale zapewne lepiej .. odpadną rzeźby z dostrajaniem i ryzyko awarii wywołanej nagłym wzrostem mocybombel pisze:taniej by Cie kosztowało sprzedac P10 i kupic P11 2,0TD
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
Ewentualnie zrobić swapa na silnik 2.0TD z p11
Polska Jazda http://www.polskajazda.pl/Profil,Fiat,P ... mera/25888
Mój BLACK BOX: viewtopic.php?t=3262
Mój BLACK BOX: viewtopic.php?t=3262
Kwestia była poruszana parę razy przeszczep silnika z budy P11 do P10 jest nie opłacalna bo potrzebny jest kompletny silnik z kolektorami wiązkami i kompem. przy dobrych układach możesz kupić goły silnik za ok 2000 do tego osprzęt, wiązka i komp w najlepszym wypadku w sumie wydasz koło 3500 na same graty + koszty robocizny czyli lepiej tą kasę przeznaczyć j.w.
bombel pisze:sprzedac P10 i kupic P11 2,0TD
Była Y10 2.0D
Była W10 1.6
Była P11 2.0TD
Była K11 1.0 Jive
Było jakieś kombi, i kolejne kombi.
Teraz jest Smok chociaż z fabryki wyjechał jako Subaru Forester
Była W10 1.6
Była P11 2.0TD
Była K11 1.0 Jive
Było jakieś kombi, i kolejne kombi.
Teraz jest Smok chociaż z fabryki wyjechał jako Subaru Forester
-
- aktywny forumowicz
- Posty: 195
- Rejestracja: 2010-09-25, 22:03
- Lokalizacja: ok.Ziębic
Juz pomijajac kwestie przerobek i wydanej kasy na to prosze zwrocic uwage ze dolozenie turbiny do cd20 zwiekszloby ci moc o 15KM . I pewnie na tym bys nie skonczyl bo chcialbys potem wiecej koni. A to wiaze sie z zalozeniem interccolera. A to tez jest koszt.
Tylko jest maly szkopul w tym wszystkim. Oczywiscie zwiekszone zuzycie paliwa. Nie mysl sobie ze spalanie CI spadnie od tego. TO sa konstrukcje silnikow z lat 80 ubieglego wieku.
Ja osobiscie majac na uwadze pedzace ceny oleju napedowego nie bawil bym sie w to .
ZApomnij o spalaniu w granicach 5l/100km a trzeba by sie wprzygotowac nawet w granich do 7l/100 . a nawet i wiecej. Wiec sam zdecyduj.
Tylko jest maly szkopul w tym wszystkim. Oczywiscie zwiekszone zuzycie paliwa. Nie mysl sobie ze spalanie CI spadnie od tego. TO sa konstrukcje silnikow z lat 80 ubieglego wieku.
Ja osobiscie majac na uwadze pedzace ceny oleju napedowego nie bawil bym sie w to .
ZApomnij o spalaniu w granicach 5l/100km a trzeba by sie wprzygotowac nawet w granich do 7l/100 . a nawet i wiecej. Wiec sam zdecyduj.
Wróżycie z fusów a sam nic takiego nikt nie zrobił... Stare vw silniki wolnossace uturbiaja w oparcu o czesci z wersji turbo nawet SDI. Ja tez mam w planie za niedlugo uturbic swojego fiata fiorino 1.7d w oparciu o czesci z silnik z punto 1.7td wszystko p&p
Koszta mysle male
kolektor wydechowy 50zł
turbine mam
ic tez mozna tanio dorwac
orurowanie gumowe
mbc
i tyle strojenie polega tylko na zwiekszaniu badz zmniejszaniu dawki srobokretem na pompie i regulacja turbo poprzez mbc.
Koszta mysle male
kolektor wydechowy 50zł
turbine mam
ic tez mozna tanio dorwac
orurowanie gumowe
mbc
i tyle strojenie polega tylko na zwiekszaniu badz zmniejszaniu dawki srobokretem na pompie i regulacja turbo poprzez mbc.
Octavia 3RS 2.0TSI 250km
BMW F30 316i 136 mods 210/320
BMW F30 316i 136 mods 210/320
SiwoL, jak będziesz uturbiał to opisz na forum .. chętnie sam poczytam
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
Bo jest to nie jest takie łatwe i bardzo opłacalne i często wychodzi jak skórka za wyprawkę.SiwoL pisze:Wróżycie z fusów a sam nic takiego nikt nie zrobił...
Nie ważne czy diesel czy benzyna. Na NissanTechu, na TurboKiLLErs i tu jest kilka tematów z uturbianiem wolnossaków i nie kojażę ani jednego opisu który obył się bez jakiś zgrzytów. żeby daleko nie szukać Bombel i jego Primera
Ale jakim kosztem. bo nie sądzę żeby cały koszt tych przeróbek wyniósł mniej niż 1500pln.SiwoL pisze:Stare vw silniki wolnossace uturbiaja w oparcu o czesci z wersji turbo nawet SDI.
No widzisz a w Nissannowskich dieslach z T i bez T są różnice i trzeba się trochę namęczyć.SiwoL pisze:Ja tez mam w planie za niedlugo uturbic swojego fiata fiorino 1.7d w oparciu o czesci z silnik z punto 1.7td wszystko p&p
Była Y10 2.0D
Była W10 1.6
Była P11 2.0TD
Była K11 1.0 Jive
Było jakieś kombi, i kolejne kombi.
Teraz jest Smok chociaż z fabryki wyjechał jako Subaru Forester
Była W10 1.6
Była P11 2.0TD
Była K11 1.0 Jive
Było jakieś kombi, i kolejne kombi.
Teraz jest Smok chociaż z fabryki wyjechał jako Subaru Forester
Nie porównujmy silnika benzynowego i diesla ktory wychodzil w td i d nie wierze ze az tak bardzo sie roznia zeby bylo to takim problemem.Wieshaq pisze:Bo jest to nie jest takie łatwe i bardzo opłacalne i często wychodzi jak skórka za wyprawkę.SiwoL pisze:Wróżycie z fusów a sam nic takiego nikt nie zrobił...
Nie ważne czy diesel czy benzyna. Na NissanTechu, na TurboKiLLErs i tu jest kilka tematów z uturbianiem wolnossaków i nie kojażę ani jednego opisu który obył się bez jakiś zgrzytów. żeby daleko nie szukać Bombel i jego PrimeraAle jakim kosztem. bo nie sądzę żeby cały koszt tych przeróbek wyniósł mniej niż 1500pln.SiwoL pisze:Stare vw silniki wolnossace uturbiaja w oparcu o czesci z wersji turbo nawet SDI.No widzisz a w Nissannowskich dieslach z T i bez T są różnice i trzeba się trochę namęczyć.SiwoL pisze:Ja tez mam w planie za niedlugo uturbic swojego fiata fiorino 1.7d w oparciu o czesci z silnik z punto 1.7td wszystko p&p
Uszczelka wydechowa w 2.0d i 2.0td jest taka sama wiec kolektor wydechy p&p.
Octavia 3RS 2.0TSI 250km
BMW F30 316i 136 mods 210/320
BMW F30 316i 136 mods 210/320
pytanie czy takie same części są w środku .. i czy rozwiązania w tych silnikach są podobne .. osprzęt może być identyczny .. No i czy przypadkiem silniki pod turbo nie są nieco "odprężone" np. przez zastosowanie innych tłoków ?SiwoL pisze:Uszczelka wydechowa w 2.0d i 2.0td jest taka sama wiec kolektor wydechy p&p
[ Dodano: 2012-01-12, 12:07 ]
Temat poruszany na "starym" forum
http://forum.nissanklub.pl/index.php/to ... 0-a-cd20t/
no to chyba po temacie
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
Nie bo czemu???
Myśle ze lekkie dmuchniecie mu nie zaszkodzi a może być sprawniejszy. Nie mamy elektroniki wiec zero problemow, tak jak pisalem olej do trubo z podstawki filtra oleju splyw do miski i tyle regulacja na pompie srobokretem zeby nie kopcilo i powinno byc git;)
Pozatym pytanie kolegi w pierwszym poscie było czy da się założyć turbine. odpowiedz Tak da się kolektor z CD20T i modzisz:) Jak to będzie się spisywało tego nikt nie wie może być cacy i wszyscy bedą piali z zachwytu i zwali cię pionierem a może silnik popłynąc po 100km:)
Myśle ze lekkie dmuchniecie mu nie zaszkodzi a może być sprawniejszy. Nie mamy elektroniki wiec zero problemow, tak jak pisalem olej do trubo z podstawki filtra oleju splyw do miski i tyle regulacja na pompie srobokretem zeby nie kopcilo i powinno byc git;)
Pozatym pytanie kolegi w pierwszym poscie było czy da się założyć turbine. odpowiedz Tak da się kolektor z CD20T i modzisz:) Jak to będzie się spisywało tego nikt nie wie może być cacy i wszyscy bedą piali z zachwytu i zwali cię pionierem a może silnik popłynąc po 100km:)
Octavia 3RS 2.0TSI 250km
BMW F30 316i 136 mods 210/320
BMW F30 316i 136 mods 210/320
SiwoL pisze:Pozatym pytanie koleki w pierwszym poscie było czy da się założyć turbine. odpowiedz Tak da się kolektor z CD20T i modzisz:)
to to i ja napisałem heh
a tak z ciekawości : fajny temat :
http://www.pakwheels.com/forums/engine- ... -sunny-b13
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
No co ty.... Mam kolektor do tej turbiny i kolektor z fiata 1.7td tylko flansze trzeba przespawac miejsca jest sporo turbienie będzie na wiosne jak autka już nie będzie trzeba garazowac;)bombel pisze:Sam chetnie popatrze na uturbianie diesla
Ciekawe czy sie skonczy na braku miejsca czy dalej zabrniesz. Poza tym Twoja turbina Siwol wymaga innego kolektora, wiec na dzien dobry z 1000 PLN na kolektor
Octavia 3RS 2.0TSI 250km
BMW F30 316i 136 mods 210/320
BMW F30 316i 136 mods 210/320
-
- aktywny forumowicz
- Posty: 195
- Rejestracja: 2010-09-25, 22:03
- Lokalizacja: ok.Ziębic
Zostawmy twojego fiata na razie na boku. zamijmy sie przerobka cd20 na cd20t. Miske olejowa mozna przerobic . Pominmy to ze do turbo sa inne kanaly ssace (jest roznica tak jak w golfie 2 d i TD. Powiedzmy ze kolektor ssacy przerobisz . Tylko jest male ale wtym wszystkim. Jaka wsadzisz pompe wtryskowa. Napewno musi byc inna bo musi dac wieksze cisnienie ma wtryskiwacze gdyz cd20 ma cisnie otwarcia wtryskiwacza do 13,5 MPa, a cd20t do 16 MPa. Napewno trzeba zmienic wtryskiwaczae a to z tego wzgledu na to ze dokladajac turbine zwiekszasz mu ilosc powietrza a co za tym idzie zwieksza sie takze ilosc paliwa,. ktora musi byc wtrysnieta do cylindra. Musi miec lewe obroty. Ile pompa powinna miec obrotow.
poza tym to nie sa takie same silniki gdyz inny jest rozrzad (paski) , a co za tym idzie inne kola rorzadu.
Nie wiem jak by sie przedstawiala sprawa ewentualnej zmiany tloczkow w pompie od p10 na wieksze . Czy jest taka mozliwosc. Wiem ze w golfach wstawiali wieksze tloczki. Wtedy by ewentualnie mozna byloby zwiekszyc cisnienie tylko czy to wyda. Siwol pisze caly czas o pompie wtryskowej do p10 ktora jest z odsrodkowym regulatorem obrotow Diesel KIKI NP VE1F 60 2600 LNP (litera F w oznaczeniu. ) Jesli tu nie wyda to trzeba mlodzic na elektroniczna ppompe a to koszt . PO prostu chce abys zwrocil uwage na te sprawy jak bedziesz przerabial swoje auto. Dlatego wyzej napisalem ze ja osobiscie bym sie w to nie bawil. Nie wiem czy bardziej rozsadnym wyjsciem byloby kupic 2.0 TD i go zaczipowac lub zalozyc do TD interccoler. Pasuje z Iveco.
U ciebie w fiacie masz o tyle dobrze ze pompy sa z odsrodkowym regulatorem obrotow czy bosch czy lukas . Tyle . Pozdrawiam i zycze powodzenia w przerobce.
poza tym to nie sa takie same silniki gdyz inny jest rozrzad (paski) , a co za tym idzie inne kola rorzadu.
Nie wiem jak by sie przedstawiala sprawa ewentualnej zmiany tloczkow w pompie od p10 na wieksze . Czy jest taka mozliwosc. Wiem ze w golfach wstawiali wieksze tloczki. Wtedy by ewentualnie mozna byloby zwiekszyc cisnienie tylko czy to wyda. Siwol pisze caly czas o pompie wtryskowej do p10 ktora jest z odsrodkowym regulatorem obrotow Diesel KIKI NP VE1F 60 2600 LNP (litera F w oznaczeniu. ) Jesli tu nie wyda to trzeba mlodzic na elektroniczna ppompe a to koszt . PO prostu chce abys zwrocil uwage na te sprawy jak bedziesz przerabial swoje auto. Dlatego wyzej napisalem ze ja osobiscie bym sie w to nie bawil. Nie wiem czy bardziej rozsadnym wyjsciem byloby kupic 2.0 TD i go zaczipowac lub zalozyc do TD interccoler. Pasuje z Iveco.
U ciebie w fiacie masz o tyle dobrze ze pompy sa z odsrodkowym regulatorem obrotow czy bosch czy lukas . Tyle . Pozdrawiam i zycze powodzenia w przerobce.
Jest różnica na dolnym kole. nie pamiętam ale chyba 4 zęby więcej jest cd20t.krzysiek1958 pisze:poza tym to nie sa takie same silniki gdyz inny jest rozrzad (paski) , a co za tym idzie inne kola rorzadu.
Była Y10 2.0D
Była W10 1.6
Była P11 2.0TD
Była K11 1.0 Jive
Było jakieś kombi, i kolejne kombi.
Teraz jest Smok chociaż z fabryki wyjechał jako Subaru Forester
Była W10 1.6
Była P11 2.0TD
Była K11 1.0 Jive
Było jakieś kombi, i kolejne kombi.
Teraz jest Smok chociaż z fabryki wyjechał jako Subaru Forester
- homik123456
- fanatyk nissana
- Posty: 1283
- Rejestracja: 2009-12-21, 20:18
- Lokalizacja: Zabrze
Co twój post wnosi do tematu?homik123456 pisze:krzysiek1958, krotko,zwiezle i na temat
Po takim poscie wszytko jasne.
A ja się dalej nie zgodze u uważam że przy lekkim dmuchnieciu pompy nawet nie trzeba zmieniac bo ta seryjna pewnie na 100% swoich mozliwosci nie daje. Wszystko zalezy kto co chce wystrugac ile mocy i jak mocno ingerować. Myśle ze temat rzeka i i tak nikt sie nie podejmie w tym temacie. Pozdrawiamkrzysiek1958 pisze:Zostawmy twojego fiata na razie na boku. zamijmy sie przerobka cd20 na cd20t. Miske olejowa mozna przerobic . Pominmy to ze do turbo sa inne kanaly ssace (jest roznica tak jak w golfie 2 d i TD. Powiedzmy ze kolektor ssacy przerobisz . Tylko jest male ale wtym wszystkim. Jaka wsadzisz pompe wtryskowa. Napewno musi byc inna bo musi dac wieksze cisnienie ma wtryskiwacze gdyz cd20 ma cisnie otwarcia wtryskiwacza do 13,5 MPa, a cd20t do 16 MPa. Napewno trzeba zmienic wtryskiwaczae a to z tego wzgledu na to ze dokladajac turbine zwiekszasz mu ilosc powietrza a co za tym idzie zwieksza sie takze ilosc paliwa,. ktora musi byc wtrysnieta do cylindra. Musi miec lewe obroty. Ile pompa powinna miec obrotow.
poza tym to nie sa takie same silniki gdyz inny jest rozrzad (paski) , a co za tym idzie inne kola rorzadu.
Nie wiem jak by sie przedstawiala sprawa ewentualnej zmiany tloczkow w pompie od p10 na wieksze . Czy jest taka mozliwosc. Wiem ze w golfach wstawiali wieksze tloczki. Wtedy by ewentualnie mozna byloby zwiekszyc cisnienie tylko czy to wyda. Siwol pisze caly czas o pompie wtryskowej do p10 ktora jest z odsrodkowym regulatorem obrotow Diesel KIKI NP VE1F 60 2600 LNP (litera F w oznaczeniu. ) Jesli tu nie wyda to trzeba mlodzic na elektroniczna ppompe a to koszt . PO prostu chce abys zwrocil uwage na te sprawy jak bedziesz przerabial swoje auto. Dlatego wyzej napisalem ze ja osobiscie bym sie w to nie bawil. Nie wiem czy bardziej rozsadnym wyjsciem byloby kupic 2.0 TD i go zaczipowac lub zalozyc do TD interccoler. Pasuje z Iveco.
U ciebie w fiacie masz o tyle dobrze ze pompy sa z odsrodkowym regulatorem obrotow czy bosch czy lukas . Tyle . Pozdrawiam i zycze powodzenia w przerobce.
Octavia 3RS 2.0TSI 250km
BMW F30 316i 136 mods 210/320
BMW F30 316i 136 mods 210/320
Rozumiem, że z wieloletniego doświadczenia w uturbianiu Diesli to wiesz?SiwoL pisze:A ja się dalej nie zgodze u uważam że przy lekkim dmuchnieciu pompy nawet nie trzeba zmieniac bo ta seryjna pewnie na 100% swoich mozliwosci nie daje
Każda turbina ma swoje minimalne ciśnienie doładowania. JAk bedzie to 0,4 bara to juz nie jest tak malutko
Rozumiem że ty też posiadasz wieloletnie doświadczenie w dziedzinie uturbiania diesli?bombel pisze:Rozumiem, że z wieloletniego doświadczenia w uturbianiu Diesli to wiesz?SiwoL pisze:A ja się dalej nie zgodze u uważam że przy lekkim dmuchnieciu pompy nawet nie trzeba zmieniac bo ta seryjna pewnie na 100% swoich mozliwosci nie daje
Każda turbina ma swoje minimalne ciśnienie doładowania. JAk bedzie to 0,4 bara to juz nie jest tak malutko
Wiem z własnego doswiadczenia przy kilku wolnosacych D że pompy w tych autach były wstanie wykrzesac wieksza dawka bo auta zaczeły znacząco kopcic ba dynamika się też zwiekszyła kosztem chmury za nami i przydało by się tylko dmuchnac żeby to wykorzystac tak jak np w moim fiaciku pompa ma jeszcze duży zakres.
Bombel nie przekładaj doświadczen z turbienia benzyny na takie stare klekoty bo to całkiem inna bajka... 0.4 w ropniaku to jest nic i pryszcz i zgon turbiny;)
Wez pod uwage ze wiekszosc box'ów do diesli to tylko rezystor oszukujacy czujniki przez co pompa podaje wieksza dawke i rosnie moc... Czyli prawie kazda pompa ma jakis zapas mocy ktory mozna wykorzystac.
Octavia 3RS 2.0TSI 250km
BMW F30 316i 136 mods 210/320
BMW F30 316i 136 mods 210/320
Nie czytasz wszystkiego. Mniejsza o to box'a podałem jako przykład wiem ze w starych dislach jest pompa mechaniczna bo kilkoma takimi się bawiłem i robiłem "chipa" srubokretem:p jak będę modził mojego fiacika to nie omieszkam opisac.bombel pisze:SiwoL to pewnie wiesz, że w starych dieslach jest pompa mechaniczna no i chipa nie masz w co wsadzić.
Podsumowując. Zrób to to bedziesz pionierem
Octavia 3RS 2.0TSI 250km
BMW F30 316i 136 mods 210/320
BMW F30 316i 136 mods 210/320
-
- nowy na forum
- Posty: 20
- Rejestracja: 2012-01-08, 19:27
- Lokalizacja: Opatów
Da się uturbić w taki "prymitywny" sposób cd20, ale dla bezpieczeństwa żywotności silnika nie wolno przekraczać cisnienia ok 0.5bara, ten silnik nie posiada jetoil oraz silniki wolnossące mają wyższy stopień sprężania,tzn. silniki doładowane mają celowo zmieniony kształt tloka, mają większą komorę sprężania, aby zmniejszyć stopień sprężania a tym samym zmniejszyć temp. bo w dolocie panuje nadciśnienie, nie jak w wolnossących podciśnienie, a co do pompy w turbodieslu cd20t popatrzcie na ten silnik jest na chodzie jest to silnik turbo z zwykłą pompą mechaniczną bodajże kiki:
http://tablica.pl/oferta/czesci-nissan- ... DevVb.html
przez jakiś czas bawiłem się w regenerację pomp wtryskowych, i przecież wystarczy w tej pompie mechanicznej pozmieniać dawki paliwa(podwyższyć) w ten sposób aby przy maxymalnym ciśnieniu otrzymanym przez sprężarkę turbiny była najwyższa dawka paliwa , czyli w granicach ok 3000-4000obr/min, trzeba by opóźnić lekko początek wtrysku, wyższe ciśnienie-wcześniejszy samozaplon, smarowanie i chłodzenie turbiny to żaden problem, czyli wg. mnie da się sam miałem 5lat p10 2.0d i nad tym myślalem, ale siostra ją rozbiła i kupiłem p11 2.0td, ale tak jak licze bez elektronicznego sterowania nie uzyska się 90km przyrost mocy bedzie znikomy, natomiast sporo poprawi się momęt obrotowy,objuczona przyczepka już nie bedzie dla niego postrachem
w razie czego służe radą i pomocą pozdrawiam
http://tablica.pl/oferta/czesci-nissan- ... DevVb.html
przez jakiś czas bawiłem się w regenerację pomp wtryskowych, i przecież wystarczy w tej pompie mechanicznej pozmieniać dawki paliwa(podwyższyć) w ten sposób aby przy maxymalnym ciśnieniu otrzymanym przez sprężarkę turbiny była najwyższa dawka paliwa , czyli w granicach ok 3000-4000obr/min, trzeba by opóźnić lekko początek wtrysku, wyższe ciśnienie-wcześniejszy samozaplon, smarowanie i chłodzenie turbiny to żaden problem, czyli wg. mnie da się sam miałem 5lat p10 2.0d i nad tym myślalem, ale siostra ją rozbiła i kupiłem p11 2.0td, ale tak jak licze bez elektronicznego sterowania nie uzyska się 90km przyrost mocy bedzie znikomy, natomiast sporo poprawi się momęt obrotowy,objuczona przyczepka już nie bedzie dla niego postrachem
w razie czego służe radą i pomocą pozdrawiam
Wkoncu ktoś jest po mojej stronie w tym temacie;))bobytempelton pisze:Da się uturbić w taki "prymitywny" sposób cd20, ale dla bezpieczeństwa żywotności silnika nie wolno przekraczać cisnienia ok 0.5bara, ten silnik nie posiada jetoil oraz silniki wolnossące mają wyższy stopień sprężania,tzn. silniki doładowane mają celowo zmieniony kształt tloka, mają większą komorę sprężania, aby zmniejszyć stopień sprężania a tym samym zmniejszyć temp. bo w dolocie panuje nadciśnienie, nie jak w wolnossących podciśnienie, a co do pompy w turbodieslu cd20t popatrzcie na ten silnik jest na chodzie jest to silnik turbo z zwykłą pompą mechaniczną bodajże kiki:
http://tablica.pl/oferta/czesci-nissan- ... DevVb.html
przez jakiś czas bawiłem się w regenerację pomp wtryskowych, i przecież wystarczy w tej pompie mechanicznej pozmieniać dawki paliwa(podwyższyć) w ten sposób aby przy maxymalnym ciśnieniu otrzymanym przez sprężarkę turbiny była najwyższa dawka paliwa , czyli w granicach ok 3000-4000obr/min, trzeba by opóźnić lekko początek wtrysku, wyższe ciśnienie-wcześniejszy samozaplon, smarowanie i chłodzenie turbiny to żaden problem, czyli wg. mnie da się sam miałem 5lat p10 2.0d i nad tym myślalem, ale siostra ją rozbiła i kupiłem p11 2.0td, ale tak jak licze bez elektronicznego sterowania nie uzyska się 90km przyrost mocy bedzie znikomy, natomiast sporo poprawi się momęt obrotowy,objuczona przyczepka już nie bedzie dla niego postrachem
w razie czego służe radą i pomocą pozdrawiam
Octavia 3RS 2.0TSI 250km
BMW F30 316i 136 mods 210/320
BMW F30 316i 136 mods 210/320