Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Sonda lambda od p11 do p10.

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

pawelxc
nowy na forum
Posty: 11
Rejestracja: 2011-12-26, 14:07
Lokalizacja: Puławy

Sonda lambda od p11 do p10.

Post autor: pawelxc » 2012-01-11, 12:45

Witam mam uszkodzona sonde lambda w p10 93r. silnik sr20di idzie tam 3 zylowa sonda firmy ngk o srednicy gwintu M12x1,25 planuje kupic sonde od p11 powiedzmy taka http://allegro.pl/nissan-primera-p11-2- ... 88940.html i rozgwintowac to miejsce w ktorym wchodzi sonda do M 18 x 1,5 czyli taka jak ma od p11 bo z tego co widze sonda do tego mojego silnika jest straznie droga ( ceny od 250-400 zł ) a uzywane dobre sondy mozna kupic juz za grosze wrazie jakby nastepna sie popsula. Czy ktos robil juz taka operacje ? Jakies porady, podpowiedzi i inne rzeczy mile widziane :) Odrazu mowie ze kupno nowej za 3 czy 4 stówy nie wchodzi w gre. Pozdro ;)

Saffira

Post autor: Saffira » 2012-01-11, 12:48

taniej ci wyjdzie kupić u nas, Zecikk ma - napisz mu pw... profile.php?mode=viewprofile&u=156

Awatar użytkownika
SiwoL
fanatyk nissana
Posty: 1254
Rejestracja: 2009-12-09, 00:18
Lokalizacja: :))
Kontakt:

Post autor: SiwoL » 2012-01-11, 12:48

Raczej to zły pomysl kup oreginał i tylko NGK jak nie chcesz miec problemow. Nowa sonda starczy na lata..
Octavia 3RS 2.0TSI 250km
BMW F30 316i 136 mods 210/320

Saffira

Post autor: Saffira » 2012-01-11, 12:49

no Zecikk ma oryginały ;> i tak, zgadzam sie co do NGK

pawelxc
nowy na forum
Posty: 11
Rejestracja: 2011-12-26, 14:07
Lokalizacja: Puławy

Post autor: pawelxc » 2012-01-11, 13:19

Czego uważacie ze to zly pomysl ? Sonda lambda skoro i tak ma zakres napiecia 0-1V to bedzie tak samo odczytywac zawartosc spalin jak kazda inna o takim napieciu. Rozumiem gdyby to byla sonda od innego samochodu a tymczasem obie te sondy roznia sie tylko gwintem. Czy wyjdzie taniej ? No nie wiem nowa jest cholernie droga a ja wole posiedziec ta godzine czy nawet dwie (bo wiecej ta cala operacja by nie zajela) w garazu i zrobic to sobie za darmo bo tak szczerze to jestem aktualnie splukany.

Saffira

Post autor: Saffira » 2012-01-11, 13:31

jak i wiekszosc splukanego spoleczenstwa natomiast prawdopodobienstwo że ci to siądzie jest spora.. co kto lubi - jak wolisz sie bawic w ryzyko oraz wyienianie po kilka dych zamiast raz na grubych kilka lat za sto-coś zł, no to co bronić... jednakowoż osobiście to bym wymieniła na nówke, święty spokoj na dlugo

Awatar użytkownika
homik123456
fanatyk nissana
Posty: 1283
Rejestracja: 2009-12-21, 20:18
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: homik123456 » 2012-01-11, 13:46

A kolejna rzecz to jak rozwiercisz to pod wieksza sonde z p11 i nie wyjdzie ci to, to wtedy jeszcze wieksze koszta bedziesz mial. Ale zrobisz jak bedziesz uwazal za stosowne.
Obrazek

pawelxc
nowy na forum
Posty: 11
Rejestracja: 2011-12-26, 14:07
Lokalizacja: Puławy

Post autor: pawelxc » 2012-01-11, 13:50

Na lata to nie koniecznie musi byc bo i tak podejrzewam ze albo w tym albo nastepnym roku bede kupował nowy samochod. Chodzi o to zeby to działalo.

[ Dodano: 2012-01-11, 16:15 ]
Ok zagadalem z Zecikiem i cena nie jest az taka straszna jak myslalem :) teraz chodzi mi o ostateczne sprawdzenie sondy poniewaz wiadomo nie chce wyrzucic pieniedzy w błoto. Pomiar mam oczywiscie dokonywac na rozgrzanym silniku oraz chwile go potrzymac na 2500-3000 tys obrotow tak zeby lambda osiagnela temp pracy i teraz pytanie czy napiecie mam mierzyc na odlaczonej od instalacji sondzie czy na podlaczonej ? bo podobno sonda sama z siebie wytwarza napiecie wlasnie od 0V do 1V czy na gazie czy na benzynie mam mierzyc ? bo spotkalem tutaj rozne opinie na ten temat jedni mowia tak drudzy tak. Ponizej przedstawiam zdjecia robione na podlaczonej sondzie do instalacji zarówno na gazie i na benzynie.

Pomiary na benzynie 3 tys obrotów:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/727 ... fffa1.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/eaa ... 91478.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9f4 ... 1403c.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/851 ... 64923.html

Pomiar na gazie 3 tys obrotów (wartosc pomiaru jest ciagle taka sama nawet gdy krece registrem przy aktuatorze gaz 2 gen z centralka zavoli core gas )
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/40f ... 1693d.html

Pomiar na gazie wolne obroty ( tutaj centralka jak i woltomierz reaguja na zmiany dawki mieszanki jednak w przedziale od 0,12 do 1,44)
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/24e ... b876a.html

Co ciekawe na centralce od gazu są dwie diody zielona i czerwona ktore informuja o skladzie mieszanki np czerwona bogata, zielona uboga jak migaja obie wtedy mieszanka jest prawie stechiometryczna i teraz tak podpinam miernik do masy, czerwony do kabla sygnalowego sondy na podpietej instalacji ( sondy do centralki ) wlaczam miernik i nagle centralka zaczyna pracowac czyli pokazuje poprawnie czy mieszanka jest uboga czy bogata jednak gdy wylacze miernik ( nie musze go odpinac od sondy ) dioda zmienia kolor na czerwony i pali sie obojetnie czym bym nie krecil przy regulacji gazu, wlaczam miernik i centralka zaczyna pracowac dzieje sie tak tylko i wylaczonie na wolnych orbotach. Gdy obroty podniose do 3 tys i mam wlaczony miernik zapala sie dioda zielona a wartosc pomiaru to 0,34V i nie reaguje na zmiane polozenia przepustnicy ani kreceniem srubami na aktuatorze ani przy parowniku ( na wolnych obrotach przy wlaczonym mierniku reaguje ). Wylaczam miernik i momentalnie zapala sie dioda czerwona. Wyglada na to jakby miernik dawal jakies napiecie na kabel sygnalowy od sondy lambda. Moje zdanie znacie uszkodzona sonda lambda teraz czekam na wasze :) Parownik regenerowany filtry swiece kable nowe itp przeplywomierz, aktuator i silniczek korkowy pod filtrem powietrza czyste. Brak bledow przy samodiagnostyce ( widocznie zainstalowany emulator lambdy ). Pozdro ;)

[ Dodano: 2012-01-11, 16:47 ]
Aha i jakie powinno byc prawidlowe napiecie na sondzie w tym silniku ? 0-1V czy od 0-5V ? bo to sie chyba rozni sonda cyrkonowa i tytanowa. Jakie byly instalowane w silnikach sr20di w p10 i jakie mialy napiecia ?

Awatar użytkownika
zecikk
fanatyk nissana
Posty: 559
Rejestracja: 2009-12-09, 11:54
Lokalizacja: PT/Gdynia/Coventry

Post autor: zecikk » 2012-01-11, 18:35

tak BTW orginał nissana kosztuje 640pln :D
Transit 2,3 Pb/Lpg , Honda CR-V II 2.0 vtec

pawelxc
nowy na forum
Posty: 11
Rejestracja: 2011-12-26, 14:07
Lokalizacja: Puławy

Post autor: pawelxc » 2012-01-11, 23:47

Dobra skoro to jest sonda tytanowa to w takim razie mieszanke moge ustawic za pomoca odczytow z omomierza bo im wiekszy opor tym mieszanka ubozsza tak by wynikalo z tego co wiem. I teraz tak mam 3 kable jeden jest od grzalki drugi sygnałowy a 3 tez sygnalowy ? czy jak ? bo na czerwony to zasinalnie grzalki, czarny kabel doprowadzajacy napiecie do sondy i tam powinno byc 5V tak ? Biały kabel to napewno nie masa bo mam tam napiecie 0,22V (masa grzalki jest brana z rury pewnie a tam jest troche pordzewiale i jutro to oczyszcze moze sonda jest dobra tylko nie osiaga temp pracy ) czyli wyglada na to ze albo centralka daje za male napiecie na sonde ( i daltego gdy wlacze voltomierz i przyloze szpikulec do czarnego kabla sonda zaczyna reagowac ) albo po prostu jest uszkodzona i teraz pytanie jak na niej zmierzyc opor ? chodzi mi o opor odczytu a nie o opor grzalki. Pozdro ;)

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2014-01-07, 21:21

Coby nie pisać kolejnego tematu o sondzie to zapytam tutaj.
Do P11 z SR20 podejdzie sonda z P11.144 też z SR20 ?
Silniki niby te same ale jednak trochę się różnią. Jak z sondami?

Awatar użytkownika
Maniek-ol
fanatyk nissana
Posty: 1283
Rejestracja: 2009-12-04, 16:35
Lokalizacja: Siemianice/GSL

Post autor: Maniek-ol » 2014-01-08, 22:34

Podejdzie tylko z wersji przed liftowych.
BYŁA - PRAWDOPODOBNIE NAJSTARSZA P10 W POLSCE
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej :)


Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2014-01-08, 23:32

To bardzo nie dobrze. To będe musiał kupić.

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-01-08, 23:55

Zuhu tylko uważaj, bo P10 miały sondy tytanowe albo cyrkonowe - a to zasadniczo je różni. Tytanowe są przetwonikami parametrycznymi, natomiast cyrkonowe generacyjnymi.
Coś mi się wydaje, że większość P11.144 miała taką samą sondę jak P11.

Zresztą zobaczcie tu: http://nissan4u.com/parts/primera/el_p1 ... ol_module/
Sondy takie jak w P11 występowały również w P11.144

Jedynie GT/(niektóre SE) oraz lift liftu miały inne
http://nissan4u.com/parts/primera/el_p1 ... ol_module/
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2014-01-09, 21:30

czarną mam właśnie lift liftu ;/ a z niej chciałem właśnie przerzucić do swojej niebieskiej (przed liftem).

A one się jakoś fizycznie różnią? Można rozpoznać czy są takie same?

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-01-09, 21:57

Jedna i druga jest cyrkonowa więc jeśli zgadza się średnica gwintu to myślę, że można zrobić swapa. Jak nie podmienisz to się nie przekonasz czy pasuje czy nie :D
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2014-01-11, 00:59

Wg autodiagnostyki lambdy sonda jest ok. Podłączyłem miernik i chyba też nie jest źle. Chociaż jakby "schodzi" za nisko. Niżej filmik. Auto chodzi na wolnych. Nie miałem trzeciej ręki aby gazu dodać.
http://www.youtube.com/watch?v=pcP6_-5h ... e=youtu.be


Zauważyłem że cały dolot miałem złożony ale opaski nie były pozakładane. Jak wymieniałem skrzynie to chyba zapomniałem poskładać do końca :/

Po założeniu opasek jakby przestał kopcić znaczy mniej kopci.

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-01-11, 01:01

Zuhu dobrze by było podłączyć oscyloskop i zobaczyć jak wygląda przebieg generowany przez sondę. Miernik (multimetr) uśrednia aż nadto. Zresztą na oscyloskopie można zobaczyć dużo, dużo więcej :d
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2014-01-11, 09:14

No wiem. Ale chyba tragedii z tą moją lambdą chyba nie ma?
Musiałbym zainwestować w oscyloskop.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”