Na lata to nie koniecznie musi byc bo i tak podejrzewam ze albo w tym albo nastepnym roku bede kupował nowy samochod. Chodzi o to zeby to działalo.
[ Dodano: 2012-01-11, 16:15 ]
Ok zagadalem z Zecikiem i cena nie jest az taka straszna jak myslalem
![:)](./images/smilies/wesoly.gif)
teraz chodzi mi o ostateczne sprawdzenie sondy poniewaz wiadomo nie chce wyrzucic pieniedzy w błoto. Pomiar mam oczywiscie dokonywac na rozgrzanym silniku oraz chwile go potrzymac na 2500-3000 tys obrotow tak zeby lambda osiagnela temp pracy i teraz pytanie czy napiecie mam mierzyc na odlaczonej od instalacji sondzie czy na podlaczonej ? bo podobno sonda sama z siebie wytwarza napiecie wlasnie od 0V do 1V czy na gazie czy na benzynie mam mierzyc ? bo spotkalem tutaj rozne opinie na ten temat jedni mowia tak drudzy tak. Ponizej przedstawiam zdjecia robione na podlaczonej sondzie do instalacji zarówno na gazie i na benzynie.
Pomiary na benzynie 3 tys obrotów:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/727 ... fffa1.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/eaa ... 91478.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9f4 ... 1403c.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/851 ... 64923.html
Pomiar na gazie 3 tys obrotów (wartosc pomiaru jest ciagle taka sama nawet gdy krece registrem przy aktuatorze gaz 2 gen z centralka zavoli core gas )
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/40f ... 1693d.html
Pomiar na gazie wolne obroty ( tutaj centralka jak i woltomierz reaguja na zmiany dawki mieszanki jednak w przedziale od 0,12 do 1,44)
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/24e ... b876a.html
Co ciekawe na centralce od gazu są dwie diody zielona i czerwona ktore informuja o skladzie mieszanki np czerwona bogata, zielona uboga jak migaja obie wtedy mieszanka jest prawie stechiometryczna i teraz tak podpinam miernik do masy, czerwony do kabla sygnalowego sondy na podpietej instalacji ( sondy do centralki ) wlaczam miernik i nagle centralka zaczyna pracowac czyli pokazuje poprawnie czy mieszanka jest uboga czy bogata jednak gdy wylacze miernik ( nie musze go odpinac od sondy ) dioda zmienia kolor na czerwony i pali sie obojetnie czym bym nie krecil przy regulacji gazu, wlaczam miernik i centralka zaczyna pracowac dzieje sie tak tylko i wylaczonie na wolnych orbotach. Gdy obroty podniose do 3 tys i mam wlaczony miernik zapala sie dioda zielona a wartosc pomiaru to 0,34V i nie reaguje na zmiane polozenia przepustnicy ani kreceniem srubami na aktuatorze ani przy parowniku ( na wolnych obrotach przy wlaczonym mierniku reaguje ). Wylaczam miernik i momentalnie zapala sie dioda czerwona. Wyglada na to jakby miernik dawal jakies napiecie na kabel sygnalowy od sondy lambda. Moje zdanie znacie uszkodzona sonda lambda teraz czekam na wasze
![:)](./images/smilies/wesoly.gif)
Parownik regenerowany filtry swiece kable nowe itp przeplywomierz, aktuator i silniczek korkowy pod filtrem powietrza czyste. Brak bledow przy samodiagnostyce ( widocznie zainstalowany emulator lambdy ). Pozdro
[ Dodano: 2012-01-11, 16:47 ]
Aha i jakie powinno byc prawidlowe napiecie na sondzie w tym silniku ? 0-1V czy od 0-5V ? bo to sie chyba rozni sonda cyrkonowa i tytanowa. Jakie byly instalowane w silnikach sr20di w p10 i jakie mialy napiecia ?