Na lata to nie koniecznie musi byc bo i tak podejrzewam ze albo w tym albo nastepnym roku bede kupował nowy samochod. Chodzi o to zeby to działalo.
[ Dodano: 2012-01-11, 16:15 ]
Ok zagadalem z Zecikiem i cena nie jest az taka straszna jak myslalem

teraz chodzi mi o ostateczne sprawdzenie sondy poniewaz wiadomo nie chce wyrzucic pieniedzy w błoto. Pomiar mam oczywiscie dokonywac na rozgrzanym silniku oraz chwile go potrzymac na 2500-3000 tys obrotow tak zeby lambda osiagnela temp pracy i teraz pytanie czy napiecie mam mierzyc na odlaczonej od instalacji sondzie czy na podlaczonej ? bo podobno sonda sama z siebie wytwarza napiecie wlasnie od 0V do 1V czy na gazie czy na benzynie mam mierzyc ? bo spotkalem tutaj rozne opinie na ten temat jedni mowia tak drudzy tak. Ponizej przedstawiam zdjecia robione na podlaczonej sondzie do instalacji zarówno na gazie i na benzynie.
Pomiary na benzynie 3 tys obrotów:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/727 ... fffa1.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/eaa ... 91478.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9f4 ... 1403c.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/851 ... 64923.html
Pomiar na gazie 3 tys obrotów (wartosc pomiaru jest ciagle taka sama nawet gdy krece registrem przy aktuatorze gaz 2 gen z centralka zavoli core gas )
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/40f ... 1693d.html
Pomiar na gazie wolne obroty ( tutaj centralka jak i woltomierz reaguja na zmiany dawki mieszanki jednak w przedziale od 0,12 do 1,44)
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/24e ... b876a.html
Co ciekawe na centralce od gazu są dwie diody zielona i czerwona ktore informuja o skladzie mieszanki np czerwona bogata, zielona uboga jak migaja obie wtedy mieszanka jest prawie stechiometryczna i teraz tak podpinam miernik do masy, czerwony do kabla sygnalowego sondy na podpietej instalacji ( sondy do centralki ) wlaczam miernik i nagle centralka zaczyna pracowac czyli pokazuje poprawnie czy mieszanka jest uboga czy bogata jednak gdy wylacze miernik ( nie musze go odpinac od sondy ) dioda zmienia kolor na czerwony i pali sie obojetnie czym bym nie krecil przy regulacji gazu, wlaczam miernik i centralka zaczyna pracowac dzieje sie tak tylko i wylaczonie na wolnych orbotach. Gdy obroty podniose do 3 tys i mam wlaczony miernik zapala sie dioda zielona a wartosc pomiaru to 0,34V i nie reaguje na zmiane polozenia przepustnicy ani kreceniem srubami na aktuatorze ani przy parowniku ( na wolnych obrotach przy wlaczonym mierniku reaguje ). Wylaczam miernik i momentalnie zapala sie dioda czerwona. Wyglada na to jakby miernik dawal jakies napiecie na kabel sygnalowy od sondy lambda. Moje zdanie znacie uszkodzona sonda lambda teraz czekam na wasze

Parownik regenerowany filtry swiece kable nowe itp przeplywomierz, aktuator i silniczek korkowy pod filtrem powietrza czyste. Brak bledow przy samodiagnostyce ( widocznie zainstalowany emulator lambdy ). Pozdro
[ Dodano: 2012-01-11, 16:47 ]
Aha i jakie powinno byc prawidlowe napiecie na sondzie w tym silniku ? 0-1V czy od 0-5V ? bo to sie chyba rozni sonda cyrkonowa i tytanowa. Jakie byly instalowane w silnikach sr20di w p10 i jakie mialy napiecia ?