Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P10] Silnik zamula.

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

pawelxc
nowy na forum
Posty: 11
Rejestracja: 2011-12-26, 14:07
Lokalizacja: Puławy

[P10] Silnik zamula.

Post autor: pawelxc » 2011-12-26, 14:35

Witam posiadam Primerke P10 Sedan z 93r. z silnikiem 2.0 115km (SR20Di) z automatyczną skrzynią biegów. Primera jest zagazowana instalacja drugiej generacji. Olej i filtr oleju wymieniany co 10 tys km nieraz doleje miedzy wymianami te 100-150 ml oleju ale to normalne. Filtr gazu nowy, filtr powietrza nowy, parownik zavoli regenerowany jakies 1000 km temu, tydzień temu założyłem nowe świece, kable zapłonowe wymieniane w tamtym roku. Na butli 40 L wchodzi tam 32L robię w trasie 230-240 km ;o czyli zdecydowanie spalanie za duze do tego muli go trochę. Sprawdzilem przepustnice i czysta jest. Zrobilem samo diagnostyke wykazalo 55 czyli zero błędów zrobilem test sondy lambda zarówno na benzynie jak i na gazie i w kazdym przypadku kontrolka mignela minimum 5 razy w ciagu 10s czyli wszystko ok. Ostatnio jak wymienialem filtr gazu zauwazylem ze dolot do filtra powietrza ( ten co konczy sie kolo reflektora ) posiada dodatkowo jakis dolny otwor ktory jest zaślepiony tasma izolacyjna oraz drugi otwor taki ze rura wychodzi kawalek pod spod tego dolotu i rownież jest zaślepiona taśma. Szukajac czegoś w garażu znalazlem pudeklo od tego dolotu poniewaz pasuje do tych otworów idealnie zreszta pisze na nich nissan. Najprawdopodobniej gazownik to wyrzucil bo gdy zlozylem to wszystko do kupy to nie moglem wsadzic tego dolotu z pudelkiem bo parownik przeszkadzał... Teraz pytanie czy to moze byc przyczyna takiego spalania i braku mocy ? Do czego jest w ogole to pudełko ? Czy mam zostawić te otwory zaslepione tasma i nic tam nie ruszać czy probowac wlozyc jakos to pudelko i polaczyc z dolotem tak jak bylo fabrycznie ? A może po prostu zerwać ta tasme z tych otworów i tak jezdzic ? I jeszcze jedno pytanie mam na dzwigni od skrzyni biegów przycisk over drive do czego on jest ? Gdy go wyłączę zapala sie kontrolka na desce rozdzielczej ze O/D Off i wtedy biegi zmieniaja sie przy czerwonym polu. Czy to jakis tryb sportowy czy co ? Gdzie w tym silniku znajduje sie silniczek krokowy oraz przeplywomierz? Jakbym mozna bylo to jakies zdjecie czy coś bo chcialbym je wyczyscic. Slyszalem ze w tym silniku przeplywomierz jest pod obudowa filtra powietrza. Prosze o pomoc :)

Awatar użytkownika
Maniek-ol
fanatyk nissana
Posty: 1283
Rejestracja: 2009-12-04, 16:35
Lokalizacja: Siemianice/GSL

Post autor: Maniek-ol » 2011-12-26, 21:07

Masz typowe problemy z zagazowanym silnikiem 2.0 Di. Też to przerabiałem i mam to już załatwione. Te zaślepione otwory w dolocie muszą być zaślepione , to co zostało wywalone z dolotu to puszka , która odpowiadała za stałe ciśnienie powietrza w dolocie. Bez tej puszki jest lepiej. Ja u siebie układ dolotowy przerabiałem. Zamiast tej obudowy filtra mam założoną puszkę od opla np. astry na jednopunkcie. Pasuje bez przeróbek. Potem założyłem na nadkole obudowę filtra powietrza od SR20De. Połączyłem to razem rurą fi70 i śmiga. Trochę jeszcze dużo palił to w rurę fi70 wsadziłem zwężkę fi50. Teraz jest ok , spalanie w mieście przy deptaniu wychodzi max 13,5 l/km , w trasie robię ok 100 km więcej od Ciebie. Żeby doprowadzić gaz do miksera to w tej puszce od opla trzeba tylko zrobić otwór na wąż do gazu. A na początek takie rady: przyspiesz zapłon , jeśli masz filtr powietrza Filtrona to go wymień na każdy inny (ja jeździłem na jakimś najtańszym JC) , Filtron nie nadaje się do gazu. Odnośnie silniczka krokowego to znajduje się na przepustnicy od przodu samochodu , takie coś w kształcie walca do którego dochodzi wtyczka. Przepływomierz powietrza znajduje się po przeciwnej stronie , czyli od strony ściany grodziowej , na przepustnicy taka duża prostokątna kostka do której też jest wpięta wtyczka.
BYŁA - PRAWDOPODOBNIE NAJSTARSZA P10 W POLSCE
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej :)


Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie

pawelxc
nowy na forum
Posty: 11
Rejestracja: 2011-12-26, 14:07
Lokalizacja: Puławy

Post autor: pawelxc » 2011-12-27, 12:38

Hmm to sobie wyczyszczę jak kiedyś będę miał chwilę wolnego. A teraz powiedz mi czy koniecznie trzeba przerabiać ten uklad dolotowy ? Nie moge po prostu zaślepić tych dziur jakaś taśma i zostawić tak jak jest ? Plus wymiana tego filtra bo najprawdopodobniej siedzi tam filtron... Jak przyspieszyć zapłon ? Czy to pomoże w dynamice i spalaniu oraz czy jest bezpieczne dla silnika ? Nie wiem bo nigdy tego nie robilem. Nastepnie jak wziaść sie za czyszczenie przepławki i tego silniczka krokowego ( to jest chyba jedyny element w tym silniku odpowiedzialny za wolne obroty mam racje ? ) ? Jakich srodków uzyć czy rozkrecać wszystko na czesci pierwsze ? Nie chce nic popsuć po prostu skoro niby jest dobrze najlepiej jakas instrukcja by sie przydała obrazkowa czy nawet pisemna :) Czy jak bede zdejmowal obudowe filtra to i ten przwód do miksera trzeba zdjać to rozumiem zeby zakrecic gaz na butli ? Z góry dzieki za odp :)

[ Dodano: 2011-12-27, 21:52 ]
Aha i chcialem sie jeszcze zapytać czy warto z niego wywalać EGR ? Czy podczas przegladu na stacji kontroli pojazdow nie będzie problemów z uzyskaniem pieczątki oraz czy silnik na tym nie ucierpi ?

Awatar użytkownika
Maniek-ol
fanatyk nissana
Posty: 1283
Rejestracja: 2009-12-04, 16:35
Lokalizacja: Siemianice/GSL

Post autor: Maniek-ol » 2011-12-27, 23:34

Nie trzeba koniecznie przerabiać dolotu , ja to zrobiłem żeby lepiej śmigał. Z resztą w podpisie mam napisane jakie mody mam zrobione. A teraz do sedna. Otwory musisz zaślepić , bo będzie brał lewe powietrze. Zapłon przyspieszasz obracając aparat zapłonowy , obracasz go zgodnie ze wskazówkami zegara. Na dobrą sprawę można go przyspieszyć na maxa , ale jak przyspieszysz go o połowę zakresu to myślę , że wystarczy. Po przyspieszeniu zapłonu wskazane jest tankowanie Pb98. Do czyszczenia przepływki używa się specjalnego spreya do czyszczenia gaźników , silniczek krokowy trzeba rozebrać i można go umyć benzyną ekstrakcyjną. Przy zdejmowaniu obudowy filtra nie musisz zakręcać butli z gazem , są elektrozawory , które to robią same. Jeśli chodzi o EGR to wywal to w pierwszej kolejności , na przeglądach nie ma problemu. I warto jeszcze pozbyć się kata.
BYŁA - PRAWDOPODOBNIE NAJSTARSZA P10 W POLSCE
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej :)


Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie

pawelxc
nowy na forum
Posty: 11
Rejestracja: 2011-12-26, 14:07
Lokalizacja: Puławy

Post autor: pawelxc » 2011-12-28, 01:31

Ok a czy to przyspieszenie zapłonu nic nie zepsuje w silniku ? Bo slyszalem o czymś takim jak spalanie stukowe. Rozumiem ze aparat po prostu zlapac cały i obracajac w lewa strone opozniam zapłon a w prawa przyspieszam tak ? Są tam jakies ograniczniki czy cos w tym rodzaju ? Chodzi ci zebym aparat najpierw wzial na maxa w lewa strone i potem na polowe czy od tego co jest teraz ustawiony i dopiero o połowę ?

Dolot juz zaślepiłem ladnie.

Awatar użytkownika
Maniek-ol
fanatyk nissana
Posty: 1283
Rejestracja: 2009-12-04, 16:35
Lokalizacja: Siemianice/GSL

Post autor: Maniek-ol » 2011-12-28, 15:33

Przyspieszenie zapłonu nic nie zepsuje jak będziesz lał Pb98. Dlatego o tym wcześniej pisałem. Aparat musisz obrócić w prawą stronę o połowę od tego co już jest , nie obracaj w lewo.
BYŁA - PRAWDOPODOBNIE NAJSTARSZA P10 W POLSCE
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej :)


Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie

pawelxc
nowy na forum
Posty: 11
Rejestracja: 2011-12-26, 14:07
Lokalizacja: Puławy

Post autor: pawelxc » 2011-12-30, 02:58

Hmm wyczyścilem wszystko w sumie nie bylo co czyscic bo wszystko elegenckie i w ogole poskladalem wszystko do kupy i dalej to samo. Chociaz po załataniu tych dziur w dolocie wydaje mi sie ze troche mniej pali. Zastanawialem sie bo mam wlany olej mobila 15w40 czy nie zmienic go na 10w40 ale takie opreacje nie sa zalecane z tego co wiem. Druga sprawa za cholere nie moge odkrecic rury od egr myslalem nad jej ucieciem ale nie mam czym jej zalatać (wiadomo wysoka temp. ) czy masz/macie jakies pomysly jak to cholerstwo odkrecic ? Nastepna sprawa to byc moze zle wyregulowana instalacja gazowa poniewaz to jest 2 generacja jak sobie zagrzeje troche silnik powiedzmy popracuje ta minute czy dwie na benzynie i nastepnie przelaczam na gaz i po chwili obroty spadaja prawie do zera caly sie telepie jakby mial za chwile wypaść i nieraz gasnie ( na benzynie chodzi normalnie ) co jest denerwujace jednak gdy ciecz chlodzaca osiagnie temperature pracy czyli okolo 90 stopni to wszystko chodzi jak ta lala. Dzieje sie tak gdy nie dodaje gazu po prostu wolne obroty gdy dodam gazu silnik pracuje normalnie wiec moim zdaniem wystarczy podkrecic mu wolne obroty na parowniku. Zaczelo sie to dziać po regeneracji parownika a ze mam juz serdecznie dosyć goscia od gazu to prosze was o podanie w ktorym miejscu znajduje sie ta sruba od regulacji wolnych obrotow na parowniku ? Tutaj mam jego zdjecie http://obrazki.elektroda.net/33_1248172189.jpg . Być może potrzeba regulować cala instalacje gazowa co o tym myslicie? Jutro postaram sie wrzucic fotki calego silnika lacznie z parownikiem i przewodami. Bardzo dziekuje za kazda odpowiedz :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”