Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P11] jakie prawidłowe cisnienie na cylindrach 2.0 td

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

slomka1234
nowy na forum
Posty: 23
Rejestracja: 2011-04-13, 19:10
Lokalizacja: wlkp.

[P11] jakie prawidłowe cisnienie na cylindrach 2.0 td

Post autor: slomka1234 » 2011-12-14, 18:45

Witam
Mam pytanie
W moim nowym silniku ciśnienie na cylindrach wynosi około 26 (atmosfer) czy co takiego
czy jest to wartość w normie czy raczej oznacza koniec silnika??
Silnik nie kopci pali równo i znacznie mniej niz wcześniejszy w którym padła panewka.
P11 2.0 td
Pozdrawiam
Piotrek
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
nowak
fanatyk nissana
Posty: 479
Rejestracja: 2010-11-07, 21:17
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: nowak » 2011-12-14, 19:09

wg instrukcji:
Stopień sprężania: 22.
Ciśnienie sprężania (przy 200 obr/min):
— nominalne: 3,14 MPa;
— minimalne: 2,45 MPa;
— dopuszczalna różnica między cylindrami:
0,49 MPa.

więc wychodzi na to że kiepsko :roll:

slomka1234
nowy na forum
Posty: 23
Rejestracja: 2011-04-13, 19:10
Lokalizacja: wlkp.

Post autor: slomka1234 » 2011-12-14, 19:46

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
nowak
fanatyk nissana
Posty: 479
Rejestracja: 2010-11-07, 21:17
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: nowak » 2011-12-14, 20:04

nie napisałeś przy jakich obrotach jest takie ciśnienie, a i ja się trochę pośpieszyłem z opinią.
jeśli silnik oleju nie bierze i chodzi równo to ja bym zostawił wszystko jak jest.

slomka1234
nowy na forum
Posty: 23
Rejestracja: 2011-04-13, 19:10
Lokalizacja: wlkp.

Post autor: slomka1234 » 2011-12-14, 20:39

jakie obroty??
hmmm z rozrusznika ale jakie to zabij a nie powiem
sprawdzał doświadczony mechanior
aku jest ok więc kręci zdrowo
a jeszcze niepokoi mnie rozruch na zimnym bo przez 2-3s klekocze nie równo klekocze ale to już chyba wina ustawienia kąta wtrysku i tego nastawnika czy suwaka
zgadza się??
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Wieshaq
fanatyk nissana
Posty: 1725
Rejestracja: 2009-12-06, 18:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wieshaq » 2011-12-14, 20:45

slomka1234 pisze:a jeszcze niepokoi mnie rozruch na zimnym bo przez 2-3s klekocze nie równo klekocze ale to już chyba wina ustawienia kąta wtrysku i tego nastawnika czy suwaka
zgadza się??
Albo któraś świeca nie dogrzewa.
Była Y10 2.0D
Była W10 1.6
Była P11 2.0TD
Była K11 1.0 Jive
Było jakieś kombi, i kolejne kombi.
Teraz jest Smok chociaż z fabryki wyjechał jako Subaru Forester ;-)

slomka1234
nowy na forum
Posty: 23
Rejestracja: 2011-04-13, 19:10
Lokalizacja: wlkp.

Post autor: slomka1234 » 2011-12-14, 20:51

świece sprawdzone i są ok tzn. sprawne
chyba że nie można tego w prosty sposób stwierdzić
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
nowak
fanatyk nissana
Posty: 479
Rejestracja: 2010-11-07, 21:17
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: nowak » 2011-12-14, 22:03

jedyna pewna metoda to wykręcić i podłączyć pod prąd żeby zobaczyć jak grzeje. a spróbuj przed odpaleniem podgrzać dwa lub trzy razy i zobaczymy jak zagada.

slomka1234
nowy na forum
Posty: 23
Rejestracja: 2011-04-13, 19:10
Lokalizacja: wlkp.

Post autor: slomka1234 » 2011-12-14, 22:41

przypuszczam że w ten właśnie sposób sprawdził je mechanik
a co do podgrzewania kilka razy to dobry pomysł tylko co będzie w zimie
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
hochoł
fanatyk nissana
Posty: 815
Rejestracja: 2009-12-08, 22:36
Lokalizacja: 3 City

Post autor: hochoł » 2011-12-15, 09:26

W zimie to właśnie w ten właśnie sposób powinieneś zrobić czyli zanim odpalisz "traktorka" w minusowej temperaturze kilka razy (tak ze 2-3) najpierw podgrzej świece w kilku sekundowych odstępach i wtedy dopiero go odpalaj-myślę że na pewno nie będzie tobie tak klekotał po odpaleniu.No i pamiętać żeby od razu po odpaleniu i ruszeniu nie "butować" za bardzo bo za jakiś czas znowu będziesz miał silnik albo sama turbinę do wymiany.Daj się nagrzać silnikowi i wtedy możesz dać więcej w gaz.
micra K10 1,0 lx 89r R.I.P.
Primera P11.144 2,0 TD kombi 2000r R.I.P.
Primera P11 2.0 TD hb 1997 R.I.P.
http://www.drezyny.pl/
W TRASIE ZAWSZE NA "DZIEWIĘTNASTCE"

slomka1234
nowy na forum
Posty: 23
Rejestracja: 2011-04-13, 19:10
Lokalizacja: wlkp.

Post autor: slomka1234 » 2011-12-15, 13:10

Tak wiem
tak właśnie robię
Nawet zanim ruszę to silnik pracuje na wolnych obrotach 2-3min żeby się trochę rozgrzał.

Wczoraj w nocy odebrałem auto od mechanika.
Kilkukrotne podgrzanie świec rozwiązuje mój problem z klekotaniem przy odpaleniu.
Wiec wszystko ok.
Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”