Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P11/WP11] Wysokie obroty biegu jałowego - zimny silnik

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

krzysiek1958
aktywny forumowicz
Posty: 195
Rejestracja: 2010-09-25, 22:03
Lokalizacja: ok.Ziębic

Post autor: krzysiek1958 » 2011-10-08, 18:11

To troche niedobrze ze zexel bo nie mozna bedzie zamienic nastawnika od innego autka .
czy pomierzyles przeplywomierz . Musisz od tego zaczac.Jesli nie umiesz sam to popros jakiekos kolege co sie zna . to wcale nie musi byc przeplywomierz bo moze zostal blad po poprzednim wlascielu . Dlatego zeby ja wykluczyc nalezy pomierzyc napiecie . Prosze jeszcze raz zrobic autodiagnostyke i zobaczymy jakie bledy wyskocza. najpierw przeplywomierz pomierz i zrob kody bledow. napisz jakie ewentualnie wyskoczyly bledy. Potem bedziemy dalej szukac . To zrobisz sam

NismoMan
nowy na forum
Posty: 26
Rejestracja: 2009-12-20, 14:54
Lokalizacja: The Gie

Post autor: NismoMan » 2011-10-18, 08:14

Kiedy masz czas to podjadę i to sprawdzimy ponowie co jest nie tak.
Odezwij się to wezmę kupie ten filtr i podjadę bo ostatnio coś twej nysy niema na ośce?? :?:

wojtasolsza1
nowy na forum
Posty: 3
Rejestracja: 2011-10-24, 04:24
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: wojtasolsza1 » 2011-10-24, 13:41

mam podobny problem, wymienilem przepływkę i samochod dalej czasami gasnie.
komputer wyblyskal mi błąd 12, zmierzylem napięcie na przepływce (1,4V), więc kupiłem nową, po tygodniu jazdy znów mi zgasł, sprawdziłem napięcie na nowej przepływce które wynosi 1,93V
mam pytanie. czy nowa przepływka nie powinna mieć wyższego napięcia, bliżej górnej granicy to jest 2,3V. chodzi mi o to czy to nie jakiś felerny egzemplarz mi sie trafil - napięcie mierzone na ciepłym silniku, przepływka BOSCH

z góry dzięki za pomoc

krzysiek1958
aktywny forumowicz
Posty: 195
Rejestracja: 2010-09-25, 22:03
Lokalizacja: ok.Ziębic

Post autor: krzysiek1958 » 2011-10-24, 19:09

Wydaje mi sie ze chyba trafilismy na feralne egzemplarze . U mnie jest tak samo. czekam az spadnie ponizej 1,9 V i oddaje do reklamacji.

wojtasolsza1
nowy na forum
Posty: 3
Rejestracja: 2011-10-24, 04:24
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: wojtasolsza1 » 2011-10-24, 21:25

a ile jest gwarancji na te boschowskie przepływki?

Awatar użytkownika
lordkain
fanatyk nissana
Posty: 391
Rejestracja: 2011-01-27, 16:04
Lokalizacja: Dębno / Świdwin

Post autor: lordkain » 2011-10-25, 20:16

Każda część nowa, z dowodem zakupu ma z urzędu gwarancję 12 miesięcy.
Jak masz opcję zmień przepływkę na chwilę od jakiegoś znajomego co ma taki sam silnik i zobacz co się będzie działo.
Pogadałem jeszcze ze znajomym i w swoim cd20t problem powodował uszkodzony zawór egr. Odłącz go i zobacz co się będzie działo. U niego po odłączeniu wszystko wróciło do normy.

Awatar użytkownika
ulisses
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2009-12-20, 10:02
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: ulisses » 2011-10-25, 21:07

Gwarancja to dobra wola producenta/sprzedającego - nie ma czegoś takiego jak gwarancja z urzędu :-P Dla osób fizycznych jest niezgodność towaru z umową (2 lata), dla firm jest rękojmia (1 rok).
Obrazek

Marzena28
nowy na forum
Posty: 5
Rejestracja: 2011-11-01, 17:57
Lokalizacja: Włochy

Post autor: Marzena28 » 2011-11-01, 18:15

Mam problem z moją Primerką 2002r. silnik2.2 Jak odpalam silnik to obroty wskakują na 2500 wyłączam sinik odpalam i jest ok. Potem w trakcie jazdy chwilowo mi zanika gaz włączam sprzęgło wyrzucam bieg wrzucam bieg spowrotem i jest ok a czasami gaśnie. Następnie przy przerzucaniu biegu gazuje mi. Jaka może być przyczyna?? Po oddaniu samochodu do mechanika powiedział mi że to immobilajzer mi rozłącza zapłon . Oddałam samochód do serwisu Nissana sprawdzili komputer i immobilajzer wszystko jest ok. Pozdrawiam
Marzena28

Marzena28
nowy na forum
Posty: 5
Rejestracja: 2011-11-01, 17:57
Lokalizacja: Włochy

Post autor: Marzena28 » 2011-11-01, 18:18

Mam problem z moją Primerką 2002r. silnik2.2 Jak odpalam silnik to obroty wskakują na 2500 wyłączam sinik odpalam i jest ok. Potem w trakcie jazdy chwilowo mi zanika gaz włączam sprzęgło wyrzucam bieg wrzucam bieg spowrotem i jest ok a czasami gaśnie. Następnie przy przerzucaniu biegu gazuje mi. Jaka może być przyczyna?? Po oddaniu samochodu do mechanika powiedział mi że to immobilajzer mi rozłącza zapłon . Oddałam samochód do serwisu Nissana sprawdzili komputer i immobilajzer wszystko jest ok. Pozdrawiam
Marzena28

Awatar użytkownika
deBestciak
fanatyk nissana
Posty: 358
Rejestracja: 2010-11-01, 13:26
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: deBestciak » 2011-11-01, 18:28

po co tyle razy piszesz ten sam problem w różnych działach ??? za chwilkę moderator Cię "opiórka"
przygoda z nissanem zakończona :( teraz TOYOTA ;)

Kamillo123
nowy na forum
Posty: 8
Rejestracja: 2011-09-17, 07:30
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Kamillo123 » 2011-12-05, 21:42

Witam, nie było mnie tu troche bo dopiero niedawno (!) odebrałem auto od mechanika. Problem który opisałem wyżej był spowodowany pieprzniętą pompą wtryskową. Zrobili pompe, wtryski i smiga aż miło ale widział to elektryk i mowił że coś ze sterownikami jest nie tak chociaż komputer nie pokazuje żadnych błędów. MOze komuś to pomoże, pozdrawiam :)

MG42
nowy na forum
Posty: 18
Rejestracja: 2010-12-17, 20:20
Lokalizacja: Katowice

[P11/WP11] Wysokie obroty biegu jałowego - zimny silnik

Post autor: MG42 » 2012-01-12, 21:46

Witam.

Jestem po czyszczeniu przepływomierza, przepustnicy oraz regulacji zapłonu. W ASO. Pojawił się problem. Mianowicie na zimnym silniku, na biegu jałowym osiąga obroty niekiedy bliskie 1500 - 2000. Po rozgrzaniu wraca do normy. Spece z ASO twierdzą, że tak ma być. Jak jest zimny to działa na ssaniu i stąd te wysokie obroty. To wynik czyszczenia przepustnicy. Pracuje równo: albo wysokie albo normalne obroty, ale równo. Na dowolnym biegu, podczas jazdy problem nie występuje.

Druga sprawa: przy okazji poluzowali mi sprzęgło. Diagnoza: było za wysoko i groziło spaleniem. Teraz mam potworny luz. Nie wiem, szczerze mówiąc jak jest w nissanach. W oplach, którymi wcześniej jeździłem nie było takiego luzu.

Poproszę o jakieś opinie. Mam to reklamować? Samochód wystawiłem na sprzedaż i chciałem go sprawdzić - stąd te drobne zabiegi w ASO.

Awatar użytkownika
radziejwwl
fanatyk nissana
Posty: 1593
Rejestracja: 2009-12-10, 18:09
Lokalizacja: Wołomin

Post autor: radziejwwl » 2012-01-12, 21:57

Jesli chodzi o obroty to jak najbardziej tak , musza byc wyzsze na ssaniu

MG42
nowy na forum
Posty: 18
Rejestracja: 2010-12-17, 20:20
Lokalizacja: Katowice

Post autor: MG42 » 2012-01-12, 22:00

Ale wcześniej tak nie miałem. Fakt, że był bardziej "mułowaty". Wizyta w serwisie dodała mu ikry.

primeraP10
fanatyk nissana
Posty: 723
Rejestracja: 2011-11-17, 22:28
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: primeraP10 » 2012-01-12, 22:06

Norma ja na ssaniu też mam ok 1500 rpm potem stopniowo spada z temp silnika.
mój super wóz --> viewtopic.php?t=15014
Byla Primera P10eGT
Jest Primera P10SLX/eGT

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2012-01-12, 22:08

To dziwne bo ja mam na ssaniu ok 1100-1200 obrotów. 2000 to za dużo

primeraP10
fanatyk nissana
Posty: 723
Rejestracja: 2011-11-17, 22:28
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: primeraP10 » 2012-01-12, 22:15

Po samym odpaleniu mam ok 1500 rpm ale nie więcej potem powoli spada miedzy 1100-1200 rpm jak by 2 faza ssania. na koniec mam ok 850 rpm
mój super wóz --> viewtopic.php?t=15014
Byla Primera P10eGT
Jest Primera P10SLX/eGT

Awatar użytkownika
wod2u
fanatyk nissana
Posty: 824
Rejestracja: 2010-11-22, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wod2u » 2012-01-13, 09:28

Ja też mam zaraz po odpaleniu prawie 2000, ale w ciągu mniej niż pół minuty schodzi do 1500.
pozdr. Kamil

MG42
nowy na forum
Posty: 18
Rejestracja: 2010-12-17, 20:20
Lokalizacja: Katowice

Post autor: MG42 » 2012-01-14, 13:51

Załatwione. Jest teraz tak jak pisał Wod2u na chwilę 2000 a zaraz potem 1500.

Natomiast to sprzęgło? Macie takie luzy?

PS. Jak ona teraz chodzi... Jakby przybyło z 20 KM. :cool:

krzysiek1958
aktywny forumowicz
Posty: 195
Rejestracja: 2010-09-25, 22:03
Lokalizacja: ok.Ziębic

Post autor: krzysiek1958 » 2012-01-14, 19:47

Ja tez uwazam ze na dzien dobry po odpaleniu 2000obr to za duzo . U mnie w golfie w benzynce lapal 1200-1300 i potem sie obnizalo. Panowie z ASo niech sobie takie gadki wsadza gdzies ze 2000 to norma .Trzeba by przeprowadzic nauke wolnych obrotow. Natomiast jesli chodzi o sprzeglo to jego jalowy skok powinien sie zawierac w granicach 11-15 mm .Jest mierzony na nakladce pedalu. Jest tez bardzo wazna wysokosc pedalu sprzegla Wyjmujesz dywanik i odleglosc miedzy srodkiem nakladki sprzegla a podloga to jest wysokosc pedalu sprzegla . Dla aut 1990-1996 wynosi 159,5-169,5mm a dla aut 1996-1999 wynosi 153-163mm.. Podalem CI do p11 gdzie sprzeglo jest na linke . W p11.144 sprzeglo jest hydrauliczne.

Awatar użytkownika
lordkain
fanatyk nissana
Posty: 391
Rejestracja: 2011-01-27, 16:04
Lokalizacja: Dębno / Świdwin

Post autor: lordkain » 2012-01-14, 20:36

U mnie też jest około 1500rpm po odpaleniu na zimnym. Potem schodzi na 1100-1200rpm a po pełnym nagrzaniu 850rpm.

wojtasolsza1
nowy na forum
Posty: 3
Rejestracja: 2011-10-24, 04:24
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: wojtasolsza1 » 2012-05-05, 16:35

witam.
Samochód gaśnie (2.0TD)
Zierzyłem u siebie przepływkę - na ciepłym silniku ponad 4V.
wymieniona okolo 9 miesiecy temu.
Kilka miesięcy wstecz bylo 1,93V - dlaczego napięcie jest teraz większe - za wysokie i co to oznacza?

czyzby uszkodzona?

BBros
nowy na forum
Posty: 8
Rejestracja: 2010-11-14, 22:29
Lokalizacja: GDYNIA

Post autor: BBros » 2012-05-08, 11:18

Cześć!
Mam podobny problem. WP11.144 1.8 114KM.
Po wyjechaniu z myjni bezdotykowej silnik gaśnie jak tylko puszczę pedał gazu. Jak mam minimalnie chociaż nadepnięte na gazie to się kręci. Auto z zimnym silnikiem tak samo, muszę dać gazu żeby nie zgasł.
Ostatnio jak sprawdzałem pod kompem mam błąd zbyt ubogiej mieszanki, to miałem jeszcze przed tym incydentem, teraz jeszcze nie sprawdzałem czy coś wyskakuje jeszcze.
Ma ktoś jakiś pomysł konkretny jak temu zaradzić?

Awatar użytkownika
vincetti
fanatyk nissana
Posty: 516
Rejestracja: 2011-07-18, 22:38
Lokalizacja: Częstochowa/Londyn

Post autor: vincetti » 2012-05-08, 21:23

może to i głupie ale.... filtry powietrza to panowie mają czyste?
Pomogłem? Kliknij POMÓGŁ. Dzięki :)
Obrazek

Awatar użytkownika
ulisses
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2009-12-20, 10:02
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: ulisses » 2012-05-09, 04:36

BBros pisze:Cześć!
Mam podobny problem. WP11.144 1.8 114KM.
Po wyjechaniu z myjni bezdotykowej silnik gaśnie jak tylko puszczę pedał gazu. Jak mam minimalnie chociaż nadepnięte na gazie to się kręci. Auto z zimnym silnikiem tak samo, muszę dać gazu żeby nie zgasł.
Ostatnio jak sprawdzałem pod kompem mam błąd zbyt ubogiej mieszanki, to miałem jeszcze przed tym incydentem, teraz jeszcze nie sprawdzałem czy coś wyskakuje jeszcze.
Ma ktoś jakiś pomysł konkretny jak temu zaradzić?
Może to być np. przepływomierz.
Obrazek

BBros
nowy na forum
Posty: 8
Rejestracja: 2010-11-14, 22:29
Lokalizacja: GDYNIA

Post autor: BBros » 2012-05-12, 22:11

filtr powietrza czysty
jak zmierzyć napięcie multimetrem w moim przepływomierzu?
Obrazek
przypomnę tylko, że gaśnie jak puszczę pedał gazu a wystarczy dosłownie minimalnie nacisnąć i silnik chodzi, a błąd "zbyt uboga mieszanka" widniał znacznie wcześniej, kiedy silnik normalnie chodził

Awatar użytkownika
lordkain
fanatyk nissana
Posty: 391
Rejestracja: 2011-01-27, 16:04
Lokalizacja: Dębno / Świdwin

Post autor: lordkain » 2012-05-14, 22:26

Wyżej pisałem jak to zmierzyć. W razie co dokładniej masz tu:
viewtopic.php?t=8346&postdays=0&postorder=asc&start=30

[ Dodano: 2012-05-14, 23:38 ]
Coś u góry pomieszałem. Powinno być tak:
złącze 2 + masa = napięcie akumulatora
złącze 4 + masa = 5V
złącze 5 + masa = pomiar napięć przepływki (?)
choć już teraz sam zgłupiałem... jak wetkniesz i wraz z dodaniem gazu będzie skakało napięcie to to złącze. We właściwym złączu zawsze będzie skakać napięcie ale istotne są jego wartości przy danych obrotach.

BBros
nowy na forum
Posty: 8
Rejestracja: 2010-11-14, 22:29
Lokalizacja: GDYNIA

Post autor: BBros » 2012-05-17, 07:22

Dodam co odkryłem nowego w mojej sprawie.
Przy przepustnicy dochodzi mały wężyk z podciśnieniem, które cofa linkę gazu do zera, jak go odepnę to silnik nie gaśnie. Czyli zasysa wtedy kiedy nie powinien.
Nie wiem dokładnie co nim steruje, ale to już mechanik chyba będzie wiedział.

nie jestem pewien, ale z instrukcji serwisowej (EM-14, EM-67) obrazek pokazuje w/w wężyk
Obrazek

Awatar użytkownika
Andrzej
fanatyk nissana
Posty: 478
Rejestracja: 2009-12-09, 06:55
Lokalizacja: Bolechowo k/Poznania

Post autor: Andrzej » 2012-05-30, 21:29

Błąd: zbyt uboga mieszanka + poprawa w przypadku odpiecia wężyka podciśnienia spod kapy zaworowej=walnięta przepływka... przynajmniej w SR20DE... przerabiałem to 2 lata temu.

BBros
nowy na forum
Posty: 8
Rejestracja: 2010-11-14, 22:29
Lokalizacja: GDYNIA

Post autor: BBros » 2012-06-05, 12:00

nowe fakty w sprawie:
nie wiem co dokładnie mechanik robił, ale uznano to za "próbę 'zrobienia' silniczka krokowego" i teraz ogólnie jest tak: auto nie gaśnie, tylko czasami obroty nie spadają mi tak jak powinny. Np. po wysprzęgleniu obroty zostają na 2000obr/min. Ale nie zawsze się tak dzieje, ostatnio jak jechałem kilka kilometrów nie było żadnego problemu. Jedynie przy uruchamianiu silnika w momencie jego startu, obroty wchodzą do góry normalnie i na moment spadają bardzo nisko (500 lub poniżej) na moment, ale silnik nie gaśnie.
Pytania dodatkowe:
Czy przy demontażu i ponownym montażu silniczka krokowego trzeba coś ustawić? Coś z przepustnicą, albo wolnymi obrotami?
Czy problemem może być ewentualnie jakiś zawór przy silniczku krokowym?
Andrzej, dzięki za info, ogólnie jest on na mojej liście podejrzanych, aczkolwiek jak ostatnio sprawdzałem napięcia na nim przez podłączony jakiś komputer to były książkowe.
Może niedługo podjadę jeszcze raz sprawdzić.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”