[P11/WP11] Wysokie obroty biegu jałowego - zimny silnik
Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol
-
- aktywny forumowicz
- Posty: 195
- Rejestracja: 2010-09-25, 22:03
- Lokalizacja: ok.Ziębic
Najpierw popraw laczenie na wtyczce wwtryskiwaca sterujacego(oczywiscie na zgaszonym silniku) . Wykasuj blad wedlug instrukcji co robiles autodiagnostyke .Odpal auto niech pochodzi chwile i ponownie autodiagnostyka . Jezeli wywali znowu 34 to wymiana . tak na marginesie . Wywalilo tylko blad nr 34 czy jakis inny tez . Np. 47. Przede wszystkim jaki osprzet Zexel czy BOsch. A ten pan Czesio to tak naprawde ma na imie?. Chodzi o to ze ta wtyczka ma byc dobrze zalozona bo bedzie wywalac blad 34.a jak ja sciagal do sprawdzenia i odpalili silnik bez wtyczki to komputer wywali blad i jesli go nie skasowal to tobie wywalilo. Teraz tak . TO moze byc wtryskiwacz sterujacy i jemu moglo to pokazac tylko ze pokazalo mu blad p1206 , on poprawil laczenie i dalej mu wyskoczyl ten sam blad . Przez to CI nie dal wydruku bo jak w silniku 4 cylindrowym moze byc blad na 6 cylindrze. Napisz jaki osprzet w silkniku .
-
- aktywny forumowicz
- Posty: 195
- Rejestracja: 2010-09-25, 22:03
- Lokalizacja: ok.Ziębic
To dobrze ze BOsch. Wez teraz sciagnij wtyczke od wtryskiwacza sterujacego i nie wlaczaj zaplonu. Zmierz opor wtryskiwacza na kostce od przewodow wtryskiwacza (opor pomiedzy pinami ma byc w przyblizeniu 100 omow ) .Jesli opor bedzie prawidlowy to poruszaj kablami od wtrysku w czasie pomiaru czy nie ma przerw . jesli nie wykaze oporu to wymiana na uzywany bo nowy drogi. Opor uzywki sprawdz przed zalozeniem do silnika i od razu sprawdz jakie cisnienie daje koncowka wtryskiwacza sterujacego . Mysle ze uzywany kupisz za 200-300zl .
-
- aktywny forumowicz
- Posty: 195
- Rejestracja: 2010-09-25, 22:03
- Lokalizacja: ok.Ziębic
Czyli wtryskiwacz sterujacy do wymiany. Od razu trzeba bylo pomierzyc jesli wyskoczyl blad nr 34. Gorzej jak jest Zexel bo nie pomierzysz tak jak Boscha . Teraz jestes pewny ze to wtryskiwacz . Teraz szukaj uzywki . Jak bedziesz kupowal od kogos na miejscu czy na szrocie to bedziesz wiedzial jak pomierzyc przed kupnem .
- waichwaich
- fanatyk nissana
- Posty: 308
- Rejestracja: 2009-12-22, 10:19
- Lokalizacja: Kamionka/Swindon UK
-
- aktywny forumowicz
- Posty: 195
- Rejestracja: 2010-09-25, 22:03
- Lokalizacja: ok.Ziębic
-
- aktywny forumowicz
- Posty: 195
- Rejestracja: 2010-09-25, 22:03
- Lokalizacja: ok.Ziębic
To ze nie ma na gieldzie to poszukaj na szrotach z japonczykami. Kolo mnie jest duzy szrot ale to jest Wroclaw . Kolega z terrano Piotr 323f wysylal swoj wtryskiwacz tez boscha do regeneracji P. Dariuszowi Wolinskiemu chyba on jest az Nadarzyna. Mam tylko adres e-mail do niego darek2640@wp.pl . Skontaktuj sie znim i zapytaj sie ile bedzie kosztowac regeneracja tego wtrysku. Na razie wstrzymaj sie z bolami i nie kupuj nowego bo to duzo kasy kosztuje. Wiesz ile za to flaszek bedzie .
Niestety nie mogłem się skontaktować z tym adresem mailowym, ale....
Znalazłem nowy tryskiwacz za 820 zł i kupiłem.
Zamontowałem i problem znikł po 3 sek. od uruchomienia silnika.
Dzieki wszystkim za pomoc.
Nadal bede próbował się skontaktowac z tym gosciem co je regeneruje, bo widze, ze jest problem z tymi wtryskiwaczami i jak go zregeneruje to będę mógł go pchnąć dalej.
Jeszcze raz wielkie dzieki za pomoc.
[ Dodano: 2011-08-26, 19:54 ]
OK, pojawił się problem,
Przyspieszenia prawie brak od 1000-2300 obr/min.
Czasem zdarza się też tak, że podczas dojeżdżania do świateł gaśnie- spada z obrotów.
Czasem, jednak spada do 300 obr, ale wraca do 800.
Kontrolka Check się nie świeci .
Co może być ?
Znalazłem nowy tryskiwacz za 820 zł i kupiłem.
Zamontowałem i problem znikł po 3 sek. od uruchomienia silnika.
Dzieki wszystkim za pomoc.
Nadal bede próbował się skontaktowac z tym gosciem co je regeneruje, bo widze, ze jest problem z tymi wtryskiwaczami i jak go zregeneruje to będę mógł go pchnąć dalej.
Jeszcze raz wielkie dzieki za pomoc.
[ Dodano: 2011-08-26, 19:54 ]
OK, pojawił się problem,
Przyspieszenia prawie brak od 1000-2300 obr/min.
Czasem zdarza się też tak, że podczas dojeżdżania do świateł gaśnie- spada z obrotów.
Czasem, jednak spada do 300 obr, ale wraca do 800.
Kontrolka Check się nie świeci .
Co może być ?
[P11/WP11] obroty spadają na postoju
problem polega na tym, że jak stoję na światłach lub jakimś parkingu na luzie czy jak trzymam nogę na sprzęgle to po chwili obroty spadają do jakichś 200-300 obrotów i nie wiem czemu....... pomocy
- johny_fellow
- fanatyk nissana
- Posty: 1837
- Rejestracja: 2009-12-07, 12:57
- Lokalizacja: CHOJNICE
- Kontakt:
Dodaj tez info czy masz LPG, czy coś może ostatnio wymieniałeś, dłubałeś etc.
Czy dzieje się to przy włączonej klimie, innym obciążeniu elektrycznym itd.
Czy dzieje się to przy włączonej klimie, innym obciążeniu elektrycznym itd.
Znowu z NISSANem
Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.
http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl
Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.
http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl
Sprawdź napięcia przepływomierza. Też miałem takie objawy. Po wciśnięciu sprzęgła obroty spadały do wartości krytycznych ale dało radę jechać. Minimalnie spadła moc. Potem zaczął gasnąć na światłach, następnie wyskoczył check engine z błędem 0171 czyli uboga mieszanka. Poszukaj na forum tematu przepływomierza. Znajdziesz jak zmierzyć. Ewentualnie service manual do pobrania w dziale primera jest napisane jak to zrobić krok po kroku ale tylko wersja eng.
Jak nie to, to ewentualnie sonda lambda. Najłatwiej jak ją po prostu odłączysz, objaw zniknie to znaczy, że sonda do wymiany.
Jak nie to, to ewentualnie sonda lambda. Najłatwiej jak ją po prostu odłączysz, objaw zniknie to znaczy, że sonda do wymiany.
-
- aktywny forumowicz
- Posty: 195
- Rejestracja: 2010-09-25, 22:03
- Lokalizacja: ok.Ziębic
Co do cewki to jesli ci potem odpalil (przed wymiana ) to nie cewka. jak by CI padla to bys nie odpalil. Sprawdz ten przeplywomierz tak jak CI napisali wyzej koledzy. Posprawdzaj tez wszystkie przewody podcisnieniowe pod katem jakis zalaman i pekniec. jesli przewody beda dobre to moze sprawdz czujnik polozenia neuteralnego dzwigni zmiany biegow . Moze sprawdz tez czujnik polozenia przepustnicy
Sprawdziłem błędy na kompie, problem był z czujnikiem cieczy chlodzacej. Problem został wyeliminowany. Po godzinnych testach było niby ok i nagle zaczął znowu przerywać, po zczytaniu błędów ukazał się błąd 34 (stukowego czujnika).może być to związane ze źle wykonana elektryka? Silnik igla. Powoli opadają mi ręce.
-
- nowy na forum
- Posty: 8
- Rejestracja: 2011-09-17, 07:30
- Lokalizacja: Sosnowiec
[P11/WP11] Gaśnięcie na wolnych obrotach.
Witam,
Mój problem polega na tym ze auto gaśnie na wolnych obrotach, najgorzej jest w mieście bo przy kazdym dojeżdżaniu do świateł trzeba trzymac na gazie zeby nie zgasł, tak się dzieje na ciepłym i na zimnym silniku. Piszę tutaj bo każdy mówi co innego a moze tutaj miał ktoś taki sam problem. Poradzili mi żebym wymienił czujnik temperatury cieczy, wymieniłem ale to nic nie dało, tankuje normalne paliwo i juz nie wiem co moze byc więcej. Moze to być pompa wtryskowa ? Proszę o pomoc. Silnik 2.0 TD 97r
Mój problem polega na tym ze auto gaśnie na wolnych obrotach, najgorzej jest w mieście bo przy kazdym dojeżdżaniu do świateł trzeba trzymac na gazie zeby nie zgasł, tak się dzieje na ciepłym i na zimnym silniku. Piszę tutaj bo każdy mówi co innego a moze tutaj miał ktoś taki sam problem. Poradzili mi żebym wymienił czujnik temperatury cieczy, wymieniłem ale to nic nie dało, tankuje normalne paliwo i juz nie wiem co moze byc więcej. Moze to być pompa wtryskowa ? Proszę o pomoc. Silnik 2.0 TD 97r
zapewne wywala check-a więc sprawdź co go gryzie i napisz co wymrugał. viewtopic.php?t=158
-
- nowy na forum
- Posty: 8
- Rejestracja: 2011-09-17, 07:30
- Lokalizacja: Sosnowiec
-
- nowy na forum
- Posty: 8
- Rejestracja: 2011-09-17, 07:30
- Lokalizacja: Sosnowiec
Sprawdź napięcia przepływomierza. Na ogół to jest bolączka gaśnięcia na wolnych obrotach w Primerach.
Na zgaszonym silniku, przy załączonym zapłonie powinno być około 1V.
Na zapalonym silniku na biegu jałowym około 1,9-2,3V.
Wtyczka od przepływomierza ma 5 pinów, jeżeli wtyczka jest skierowana wybrzuszeniem do góry to pin pierwszy z lewej ma nr 5. Mierzysz między pinem nr 5 a masą (np. z akumulatora).
Jeżeli napięcia są inne to przepływomierz do wymiany.
[ Dodano: 2011-09-21, 10:15 ]
Zapomniałem dodać, że trzeba nagrzać silnik do temperatury pracy przed pomiarem.
Powodzenia.
Na zgaszonym silniku, przy załączonym zapłonie powinno być około 1V.
Na zapalonym silniku na biegu jałowym około 1,9-2,3V.
Wtyczka od przepływomierza ma 5 pinów, jeżeli wtyczka jest skierowana wybrzuszeniem do góry to pin pierwszy z lewej ma nr 5. Mierzysz między pinem nr 5 a masą (np. z akumulatora).
Jeżeli napięcia są inne to przepływomierz do wymiany.
[ Dodano: 2011-09-21, 10:15 ]
Zapomniałem dodać, że trzeba nagrzać silnik do temperatury pracy przed pomiarem.
Powodzenia.
-
- aktywny forumowicz
- Posty: 195
- Rejestracja: 2010-09-25, 22:03
- Lokalizacja: ok.Ziębic
-
- nowy na forum
- Posty: 8
- Rejestracja: 2011-09-17, 07:30
- Lokalizacja: Sosnowiec
Nie odzywam się ponieważ mam problemy z internetem i pracuje dość długo i nie mam za dużo czasu, w najbliższym czasie sprawdzę ten przepływomierz i napiszę co i jak. Dzięki na razie za wszystko bo jestem kompletnie zielony
[ Dodano: 2011-09-25, 14:44 ]
Witam Ponownie
A więc tak, jeśli chodzi o błędy to wyskoczyły błędy nr 22 i 12, pozniej zostały wykasowane bo mrugało 55. Wyciągnąłem przepływkę i druciki były całe tylko nie mogłem zmierzyć napięcia Sprawdzałem wszystkie piny i było cały czas 0,00 Coo teraz mam zrobić ?
[ Dodano: 2011-09-25, 14:44 ]
Witam Ponownie
A więc tak, jeśli chodzi o błędy to wyskoczyły błędy nr 22 i 12, pozniej zostały wykasowane bo mrugało 55. Wyciągnąłem przepływkę i druciki były całe tylko nie mogłem zmierzyć napięcia Sprawdzałem wszystkie piny i było cały czas 0,00 Coo teraz mam zrobić ?
-
- aktywny forumowicz
- Posty: 195
- Rejestracja: 2010-09-25, 22:03
- Lokalizacja: ok.Ziębic
Kamil. napewno juz wymieniles przeplywomierz. na drugi raz jak wyskocza CI bledy to trzeba je skasowac , zapalic ponownie silnik , niech chwile pochodzi i ponownie zrobic autodiagnostyke i zobaczyc ktore bledy powroca.
Co do przeplywomierza to kolega wyzej napisal CI jak masz mierzyc .Jesli jest Bosch to na 5 pinie (kabel bialo niebieski ) jesli jest hitachi 3 przewodowy ( osprzet zexela ) to na 3 pinie (kabel bialy )
Do pomiaru napiecia przeplywomierza sie nie wyciaga. On musi byc zamontowany na silniku tak jak jest . Wtyczki nie sciagasz z przeplywki bo to nie pomiar oporu . Jak juz kolega wyzej CI napisal musisz zagrzac silnik na postoju (szybciej sie zagrzeje ) az sie wlacza wentylatory. To znak ze silnik jest zagrzany do pomiaru . Silnik caly czas chodzi na wolnych obrotach . Ustawiasz miernik na zakres napiecia stalego powiedzmy 12v i przewod - z miernika do - akumulatora a przwod + z miernika do pinu 5 (jesli przeplywomierz bosch ) albo 3 jesli hitachi . Napiecie ma byc 1,9-2,3 V .
Co do przeplywomierza to nie chodzi o to ze druty sa cale( pewnie chodzilo CI o to ze przewody na wtyczce sa cale )tylko jak wykrecisz wklad to to tam jest taki element na koncu tego wkladu (albo blaszka , albo drut ) ktory w skrocie sluzy do pomiaru ilosci przeplywajacego powietrza . Na tym elemencie zbiera sie nagar i wlasnie to ogranicza napiecie. jak to dziala to sobie poczytasz na internecie.
[ Dodano: 2011-10-08, 15:26 ]
Napisz jeszcze czy dalej CI gasnie , bo to moze byc nastawnik do wymiany . bardzo wazne zebys napisal jaki masz osprzet (bosch czy Zexel ) bo to bedzie zalezalo jak CI dalej gasnie od czego bedzie mozna dobrac nastawnik pompy wtryskowej
Co do przeplywomierza to kolega wyzej napisal CI jak masz mierzyc .Jesli jest Bosch to na 5 pinie (kabel bialo niebieski ) jesli jest hitachi 3 przewodowy ( osprzet zexela ) to na 3 pinie (kabel bialy )
Do pomiaru napiecia przeplywomierza sie nie wyciaga. On musi byc zamontowany na silniku tak jak jest . Wtyczki nie sciagasz z przeplywki bo to nie pomiar oporu . Jak juz kolega wyzej CI napisal musisz zagrzac silnik na postoju (szybciej sie zagrzeje ) az sie wlacza wentylatory. To znak ze silnik jest zagrzany do pomiaru . Silnik caly czas chodzi na wolnych obrotach . Ustawiasz miernik na zakres napiecia stalego powiedzmy 12v i przewod - z miernika do - akumulatora a przwod + z miernika do pinu 5 (jesli przeplywomierz bosch ) albo 3 jesli hitachi . Napiecie ma byc 1,9-2,3 V .
Co do przeplywomierza to nie chodzi o to ze druty sa cale( pewnie chodzilo CI o to ze przewody na wtyczce sa cale )tylko jak wykrecisz wklad to to tam jest taki element na koncu tego wkladu (albo blaszka , albo drut ) ktory w skrocie sluzy do pomiaru ilosci przeplywajacego powietrza . Na tym elemencie zbiera sie nagar i wlasnie to ogranicza napiecie. jak to dziala to sobie poczytasz na internecie.
[ Dodano: 2011-10-08, 15:26 ]
Napisz jeszcze czy dalej CI gasnie , bo to moze byc nastawnik do wymiany . bardzo wazne zebys napisal jaki masz osprzet (bosch czy Zexel ) bo to bedzie zalezalo jak CI dalej gasnie od czego bedzie mozna dobrac nastawnik pompy wtryskowej
-
- nowy na forum
- Posty: 8
- Rejestracja: 2011-09-17, 07:30
- Lokalizacja: Sosnowiec