Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P11/WP11] Szarpanie na 1500rpm

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

Jara36
nowy na forum
Posty: 5
Rejestracja: 2011-09-29, 08:53
Lokalizacja: Wilenszczyzna

[P11/WP11] Szarpanie na 1500rpm

Post autor: Jara36 » 2011-09-29, 11:32

Witam kolegow ;-)

Mam primere CD20T, samochod byl kupiony z takim problemem, ze gdy utrzymuje pedal akseleratora rowno na 1500rpm dosyc mocno szarpie caly samochod. Takie uczucie, niby skancza sie paliwo. Gdy daje troche gazu, lub zdejmuje noge z akseleratora, znow jest OK.
Takze nie jestem pewien czy obroty nie sa za male. Gdy samochod zimny, trzyma 600-650rpm, gdy nagrzeje sie ~800rpm. Diagnostyka zadnych bledow nie pokazuje.
Moze ktos juz mial takie objawy i mogl by podzielic sie doswiadczeniem? ;-)
P.S. samochod odpala dobrze, chociaz czesem bywa, ze musze dluzej krecic i wtedy zaczynaja plywac obroty. Wylanczam silnik i odpalam ponownie i znow jest OK.

krzysiek1958
aktywny forumowicz
Posty: 195
Rejestracja: 2010-09-25, 22:03
Lokalizacja: ok.Ziębic

Post autor: krzysiek1958 » 2011-09-29, 19:24

Prosze napisac ktory rok primery.
Jak robiles diagnostyke . Czy wedlug opisu na forum (na stronie glownej jest temat kody bledow do TD Autodiagnostyka czy byles podpiac pod komputer.
jesli podpinales pod komputer to zrob wedlug tego opisu co jest na forum .
Czy swieci sie kontrolka check silnika /.
Te obroty silnika na zimnym sa takie jak silnik dobrze odpali (te 600-650) i potem wzrastaja do 800. . Jesli na zimnym przy dobrym odpaleniu sa takie to sa za male i nalezy je zwiekszyc przynajniej powyzej 700.
TE objawy co opisujesz to wskazuja na to ze uklad paliwowy sie zapowietrza.
Przede wszystkim to nalezy wymienic filtr paliwa jak nie wymieniles. Zobaczyc prosze czy pompka na filtrze jest twarda . Ma taka byc . Jesli jest inaczej to zapowietrzony
sprawdzic te przewody przelewowe gumowe na wtryskiwaczach czy nie podciekaja . Po prostu musisz sprawdzic czy gdzies nie lapie lewego powietrza .
Napisz czy jak jest cieply to dobrze odpala

Jara36
nowy na forum
Posty: 5
Rejestracja: 2011-09-29, 08:53
Lokalizacja: Wilenszczyzna

Post autor: Jara36 » 2011-09-29, 20:17

Samochod 97 roku, diagnostyke robilem wedlog opisu na forum. Kontrolka CHECK nie swieci.
Obroty na zimnym i po dobrym odpaleniu bywaja 600-650.
Filtra paliwa jeszcze nie probowalem zamienic (mysle, ze warto to zrobic przed zima). Pompka na filtrze jest zawsze twarda, dlatego mysle, ze powietrza w ukladzie nie musialo by byc. Ciepla odpala po 2-4 obrotach rozrusznika.
No coz, sprobuje zamienic filtr paliwa i moze odreguluje kat zaplonu (jesli prawidlowo rozumiem, to w taki sposob mozna podjac obroty?)
Dziekuje za pomoc i porady ;-)
P.S. sorry za moze nie poprawna mowe, jestem z Litwy (Wilno)

krzysiek1958
aktywny forumowicz
Posty: 195
Rejestracja: 2010-09-25, 22:03
Lokalizacja: ok.Ziębic

Post autor: krzysiek1958 » 2011-09-29, 21:34

Czesc. Witam kolege z Wilna .Jeszcze z tym checkiem. On w ogole nie swieci czy po wlaczeniu zaplonu swieci a jak odpalisz autko go ta kontrolka gasnie . Gorzej jak nie swieci po wlaczeniu zaplonu Masz auto z 1997roku z osprzetem Boscha czy jeszcze Zexela ?. Mysle ze jednak BOsch.
Prosze jeszcze tak jak napisalem sprawdzic czy sie nie zapowietrza . bo jesli ta kontrolka check po odpaleniu gasnie to tylko to moze byc przyczyna tego szarpania silnikiem. . Kat wtrysku zostaw w spokoju jesli CI dobrze odpala na zimnym Mam taka nadzieje ze go nie przestawiales. Bo jesli tak to trzeba bedzie ustawic go czujnikiem zegarowym.
W naszych autkach obroty reguluje sie przesuwajac albo od akumulatora nastawnik pompy wtryskowej (zwieksza sie obroty ) albo do akumulatora (zmniejsza sie obroty silnika ) Pisze o ty akumulatorze zebys mial kierunek odniesienia .
Niech CI te obroty ustawi pompiarz . Tak wlasnie reguluje sie dawke paliwa. Jak zwiekszasz obroty nastawnikiem to zwiekszasz dawke paliwa i odwrotnie jak zmniejszasz obroty zmniejszasz dawke paliwa. :)

Jara36
nowy na forum
Posty: 5
Rejestracja: 2011-09-29, 08:53
Lokalizacja: Wilenszczyzna

Post autor: Jara36 » 2011-09-29, 22:10

Kontrolka CHECK zapala sie po wlaczeniu zaplonu i gasnie gdy auto odpali, to znaczy, ze nie jest wyjeta i dziala poprawnie. Pompe mam Zexel, chociaz przeplywomierz Bosch. Katu zaplonu sam nie ruszalem, bo nie czuje sie az takim znawca dyzlu :) Jesce raz dziekuje za pomoc. Mysle, ze ustawienie wiekszej dawki paliwa i zamiana filtru paliwa rozwiaze moj problem, poniewaz jak kolega mowi, nie podobne jest na wade elektryki.

krzysiek1958
aktywny forumowicz
Posty: 195
Rejestracja: 2010-09-25, 22:03
Lokalizacja: ok.Ziębic

Post autor: krzysiek1958 » 2011-09-30, 15:47

No to mamy winowajce. Nie mozna tak sobie zmieniac elementow osprzetu. Jesli masz osprzet Zexel to rowniez przeplywomierz musi byc Hitachi nie bosch.
Jakbys mial pompe bosch to oczywiscie przeplywomierz bosch( na 4 albo 5 przewodow).
Jesli masz pompe zexel to przeplywomierz Hitachi wyczka na 3 przewody.
Chociaz napiecie na obu przeplywkach jest jednakowe to nie mozna sobie tak dowolnie zmieniac.
Wiesz hitachi jest o wiele drozsza. U nas w Polsce kosztuje nowa ponad 400zl . Przeplywka bosch kosztuje 250 zl Chcial tu zaoszczedzic .
Wiec dopoki nie wymienisz przeplywki nie ruszaj obrotow . Fltr oczywiscie wymien lub przynajmniej odwodnij. Zobacz tez w jakim stanie jest filtr powietrza. A widzisz jakie mialem przeczucie zeby sie zapytac. pozdrawiam Krzysiek

Jara36
nowy na forum
Posty: 5
Rejestracja: 2011-09-29, 08:53
Lokalizacja: Wilenszczyzna

Post autor: Jara36 » 2011-09-30, 16:28

Dziekuje Krzysiu ;-)
Jakos nie zwracalem na to uwagi, bo raniej mialem BMW, w ktorej byly elementy osprzetu Bosch, Magnetti Mareli i inne. Nawet nie podejrzewalem, ze to moze miec jakis ujemny wplyw.

[ Dodano: 2011-10-01, 10:29 ]
Dodaje zdjecia, jakie mam obroty:

Zimny silnik--> Obrazek

Cieply silnik--> Obrazek

Czy prawidlowe obroty musza byc takie, jak na zimnym, czy jak na cieplym? :roll:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”