[P11/WP11] pali sie check engine
Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol
[P11/WP11] pali sie check engine
panowie jestem świezy.nie znam sie na samochodach tylko nimi jezdze.
mam p11 2000r. jakies 2 miesiace temu czulem ze jest slabsza check zapalal sie i gasl tak co pare dni i obroty na obrotomierzu skacza caly czas na jalowym i podczas jazdy.check teraz pali sie caly czas. bylem u gazownika na przegladzie (gaz brc)podlaczyl komputerek i stwierdzil czujnik wału(nie wałka).pojechalem niby do b.db. elektronika potwierdzil.wymienilem inic .bylem u mechanika i mowil ze bedzziemy dzialac .
czuje ze ten mechanik nie wie jak do tego podejsc.w czym moze byc problem waszym zdaniem. silnik 1,8 benz.
[ Dodano: 2011-04-13, 20:22 ]
HELP ME.
mam p11 2000r. jakies 2 miesiace temu czulem ze jest slabsza check zapalal sie i gasl tak co pare dni i obroty na obrotomierzu skacza caly czas na jalowym i podczas jazdy.check teraz pali sie caly czas. bylem u gazownika na przegladzie (gaz brc)podlaczyl komputerek i stwierdzil czujnik wału(nie wałka).pojechalem niby do b.db. elektronika potwierdzil.wymienilem inic .bylem u mechanika i mowil ze bedzziemy dzialac .
czuje ze ten mechanik nie wie jak do tego podejsc.w czym moze byc problem waszym zdaniem. silnik 1,8 benz.
[ Dodano: 2011-04-13, 20:22 ]
HELP ME.
Po wymianie trzeba wykasować błędy. Jak nie wykasowałeś to pamiętał stary czujnik więc używka którą założyłeś nic nie zmieniła.
Najpierw wykasuj a jeżeli powróci to wtedy nowy czujnik załuż i wykasuj błędy.
Najpierw wykasuj a jeżeli powróci to wtedy nowy czujnik załuż i wykasuj błędy.
Była Y10 2.0D
Była W10 1.6
Była P11 2.0TD
Była K11 1.0 Jive
Było jakieś kombi, i kolejne kombi.
Teraz jest Smok chociaż z fabryki wyjechał jako Subaru Forester
Była W10 1.6
Była P11 2.0TD
Była K11 1.0 Jive
Było jakieś kombi, i kolejne kombi.
Teraz jest Smok chociaż z fabryki wyjechał jako Subaru Forester
-
- aktywny forumowicz
- Posty: 195
- Rejestracja: 2010-09-25, 22:03
- Lokalizacja: ok.Ziębic
Wydaje mi sie ze jakby padl czujnik polozenia walu korbowego to mialbys trudnosci z odpaleniem silnika lub nie odpaliby silnik. jesli zrobisz autodiagnostyke lub pojedziesz na komputer to powinien wyskoczyc blad P0335(to jest wlasnie blad czujnika polozenia walu korbowego) . Czyli najpierw zczytac bledy (zapisac sobie ) i wykasowac . Zobaczymy jakie powroca. No niestety wiecej CI nie pomoge gdyz sam napisales ze tylko jezdzisz.
-
- aktywny forumowicz
- Posty: 195
- Rejestracja: 2010-09-25, 22:03
- Lokalizacja: ok.Ziębic
Witam. Napisales ze po wykasowaniu bledow check zapalil sie ponownie. Prosze napisac wobec tego jakie bledy pojawily sie ponownie . Od tego zalezy dalsze postepowanie. Prosze zrozumiec jedna rzecz . Przeplywomierz mozesz sprawdzic samemu lub dac komus kto sie na tym zna bo sie szkody nie narobi. Natomiast przepustnica to juz jest inna sprawa. Po czyszczeniu nalezy zrobic adaptacje . A to juz samemu nie zrobisz bo sie po prostu na tym nie znasz. Jak pomierzyc przeplywomierz to znajdziesz na forum. Ten blad musisz zczytac. Juz Ci napisze jak samemu zrobic autodiagnostyke dla zlacza OBD2. Jest to duzo pisania no ale niech bedzie. Potrzebny mam bedzie spinacz biurowy lub kawalek przewodu . 1. Wlaczamy zaplon (nie uruchamiamy silnika ). 2. Podlaczamy zworke (spinacz biurowy) do stykow 1 i 8 w 16 stykowym zlaczu OBD2 (skrajne w szerszej czesci zlacza trapezowego). 3. Czekasz 2 sekundy -policz sobie do dwoch.4. Wyciagasz zworke. 5. Kontrolka check eginne wyswietli kod bledu. Teraz jak poprawnie odczytac kody . Kod bledu sklada sie z 4 cyfr np ,,0420,,. Poszczegolne cyfry sygnalizowane sa iloscia mrugniec z tym ze cyfra " 0 " sygnalizowana jest przez '10 mrugniec.
Przy sygnalizowaniu pierwszej cyfry kodu bledu kontrolka miga troche wolniej niz przy trzech kolejnych (zeby sie zorientowac kiedy blyska pierwsza cyfra), nastepnie chwila przerwy, szybkie migniecia,chwila przerwy szybkie migniecia ,chwila przerwy szybkie migniecia. Po odmiganiu sekwencji 4 cyfr komputer przechodzi do odmigania kolejnego bledu (o ile wystepuje ) lub powtaza pierwszy blad po raz kolejny. Wiec jesli nie odczytasz go za pierwszym razem to sie nic nie matrw pokaze CI go jeszcze raz .
I tak np ten kod 0420 jest sygnalizowany nastepujaco.
-cyfra 1 -sza: 10 wolniejszych migniec
-przerwa ok 1 sek
-cyfra 2-ga: 4 szybkie migniecia
-przerwa okolo 1 sek
-cyfra 3-cia: 2 szybkie migniecia
-przerwa okolo 1 sec
cyfra 4-ta: 10 szybkich migniec
- przerwa okolo 2 sec.
Usuwanie kodow usterek.
Powtorz wszysko jak wyzej od punktu 1 do 4
Nastepnie gdy kontroka zacznie wyswietlac kod usterki
6. Podlaczyc zworke i odczekac 2 sekundy
7. Wyciagnac zworke.
8. Wylaczyc zaplon.
Kody usterek powinny byc skasowane. To tyle. Mysle ze zrobisz to bez problemu. Czesc.
Przy sygnalizowaniu pierwszej cyfry kodu bledu kontrolka miga troche wolniej niz przy trzech kolejnych (zeby sie zorientowac kiedy blyska pierwsza cyfra), nastepnie chwila przerwy, szybkie migniecia,chwila przerwy szybkie migniecia ,chwila przerwy szybkie migniecia. Po odmiganiu sekwencji 4 cyfr komputer przechodzi do odmigania kolejnego bledu (o ile wystepuje ) lub powtaza pierwszy blad po raz kolejny. Wiec jesli nie odczytasz go za pierwszym razem to sie nic nie matrw pokaze CI go jeszcze raz .
I tak np ten kod 0420 jest sygnalizowany nastepujaco.
-cyfra 1 -sza: 10 wolniejszych migniec
-przerwa ok 1 sek
-cyfra 2-ga: 4 szybkie migniecia
-przerwa okolo 1 sek
-cyfra 3-cia: 2 szybkie migniecia
-przerwa okolo 1 sec
cyfra 4-ta: 10 szybkich migniec
- przerwa okolo 2 sec.
Usuwanie kodow usterek.
Powtorz wszysko jak wyzej od punktu 1 do 4
Nastepnie gdy kontroka zacznie wyswietlac kod usterki
6. Podlaczyc zworke i odczekac 2 sekundy
7. Wyciagnac zworke.
8. Wylaczyc zaplon.
Kody usterek powinny byc skasowane. To tyle. Mysle ze zrobisz to bez problemu. Czesc.
po podłaczeniu pod komputer znów pokazało wadliwy czujnik połozenia wału jak wczesniej
czujnik jak pisałem wczesniej wymieniłem i cały czas jest tak samo wydaje mi sie ze ten czujnik nie jest przyczyną osłabienia mojego samochodu.
martwie sie ze jak odstawie go do mechanika to zacznie sie wymienianie czegos zupełnie niepotrzebnie.co "WASZYM" zdaniem moze byc przyczyna osłabienia (samochod nie idzie do 2500obr. powyzej jest ok)jakby czegos nie dostawał paliwa ,powietrza nie wiem czego.
myslalem ze ktos miał moze podobny przypadek i jakos mnie nakieruje.przeciez musi być jakas "prosta" przyczyna ... jeszcze cały obrotomierz drga (skacze) na jałowym biegu i podczas jazdy .
[ Dodano: 2011-05-09, 21:46 ]
panowie dzieki za wszystko .zamienilem czujnik wału z czujnikiem wałka i jest dobrze jak na razie .czujniki oznaczone są różnie bj1 i bj0 ale na moje są identyczne. narażie jest git oby jak najdłużej. juz miałem zamówiony łancuch z osprzetem ale zamiana czujników pomogła.moze ktoś wie dlaczego?
czujnik jak pisałem wczesniej wymieniłem i cały czas jest tak samo wydaje mi sie ze ten czujnik nie jest przyczyną osłabienia mojego samochodu.
martwie sie ze jak odstawie go do mechanika to zacznie sie wymienianie czegos zupełnie niepotrzebnie.co "WASZYM" zdaniem moze byc przyczyna osłabienia (samochod nie idzie do 2500obr. powyzej jest ok)jakby czegos nie dostawał paliwa ,powietrza nie wiem czego.
myslalem ze ktos miał moze podobny przypadek i jakos mnie nakieruje.przeciez musi być jakas "prosta" przyczyna ... jeszcze cały obrotomierz drga (skacze) na jałowym biegu i podczas jazdy .
[ Dodano: 2011-05-09, 21:46 ]
panowie dzieki za wszystko .zamienilem czujnik wału z czujnikiem wałka i jest dobrze jak na razie .czujniki oznaczone są różnie bj1 i bj0 ale na moje są identyczne. narażie jest git oby jak najdłużej. juz miałem zamówiony łancuch z osprzetem ale zamiana czujników pomogła.moze ktoś wie dlaczego?
Witam.
1 Czerwca byłem na przeglądzie gazu w moim Nissan Primera 1.6 98" przeyjechałem po przeglądzie ok.20km. 3km do domu , 4km do pracy tyle samo do domu, dziś czyli 2 czerwca pojechałem do pracy i z pracy około 13km na Marymont i na światłach obroty spadły mi do 500 i po przejechaniu nie całych 300m najpierw zaświeciła się lampka "check engine" i potem lampka oleju oraz akumulatora. I brrrrrrrrrrrrr i zgasł nie chciał odpalić.
Czy to możliwe że serwis gazu spaprał robote????Powiedzieli w serwisie że wykasowali mi błedy????
Proszę o pomoc
1 Czerwca byłem na przeglądzie gazu w moim Nissan Primera 1.6 98" przeyjechałem po przeglądzie ok.20km. 3km do domu , 4km do pracy tyle samo do domu, dziś czyli 2 czerwca pojechałem do pracy i z pracy około 13km na Marymont i na światłach obroty spadły mi do 500 i po przejechaniu nie całych 300m najpierw zaświeciła się lampka "check engine" i potem lampka oleju oraz akumulatora. I brrrrrrrrrrrrr i zgasł nie chciał odpalić.
Czy to możliwe że serwis gazu spaprał robote????Powiedzieli w serwisie że wykasowali mi błedy????
Proszę o pomoc
-
- aktywny forumowicz
- Posty: 195
- Rejestracja: 2010-09-25, 22:03
- Lokalizacja: ok.Ziębic
- johny_fellow
- fanatyk nissana
- Posty: 1837
- Rejestracja: 2009-12-07, 12:57
- Lokalizacja: CHOJNICE
- Kontakt:
Dokładnie tak. Przy okazji może przypadkowo opuszczać szybę czołową pod maskę, i upuszczać powietrza w kole zapasowym samochodu zaparkowanego po prawej od Twojego.bamber01 pisze:wykasowanie błędów mogło by spowodować szybsze zużycie płynu wycieraczek
bamber01 sprawdź jak silnik pracuje na benzynie.
Jaką masz instalację LPG, II czy IV generacji?
Znowu z NISSANem
Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.
http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl
Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.
http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl
Na benzynie pracował mi bez wydawania żadnego dziwnego dźwięku.A puki co to nie chce zapalić:)
[ Dodano: 2011-06-03, 10:47 ]
Generacja 2 gazu.
[ Dodano: 2011-06-06, 10:18 ]
Wczoraj się dowiedziałem że to wcale nie musi być rozrząd ani czujnik położenia.Nie jaki silniczek krokowy. Ale czy to normalne wczoraj sprawdziłem olej w silniku normalnie sahara?
[ Dodano: 2011-06-03, 10:47 ]
Generacja 2 gazu.
[ Dodano: 2011-06-06, 10:18 ]
Wczoraj się dowiedziałem że to wcale nie musi być rozrząd ani czujnik położenia.Nie jaki silniczek krokowy. Ale czy to normalne wczoraj sprawdziłem olej w silniku normalnie sahara?
-
- nowy na forum
- Posty: 3
- Rejestracja: 2011-08-20, 15:23
- Lokalizacja: Warka
-
- nowy na forum
- Posty: 3
- Rejestracja: 2011-08-20, 15:23
- Lokalizacja: Warka
o ty mnie pomyslałem zaraz zobaczę i napiszę
[ Dodano: 2011-08-25, 09:02 ]
no niestety dawka zmieniona chyba poleciały uszczelniacze w głowicy bo dmucha w korek i na gazie jak odkrece korek to po chwili gasnie
[ Dodano: 2011-08-25, 09:04 ]
tyle ze dmuchać to bd zawsze trochę dzis sprawdzę olej i bd wiedział czy łyka jak nie to cos z dawką.Moze ma czujnik temperatury rozwalony i cały czas na saniu chodzi
[ Dodano: 2011-08-25, 09:02 ]
no niestety dawka zmieniona chyba poleciały uszczelniacze w głowicy bo dmucha w korek i na gazie jak odkrece korek to po chwili gasnie
[ Dodano: 2011-08-25, 09:04 ]
tyle ze dmuchać to bd zawsze trochę dzis sprawdzę olej i bd wiedział czy łyka jak nie to cos z dawką.Moze ma czujnik temperatury rozwalony i cały czas na saniu chodzi
Pernal