SR20de a apetyt na olej
Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol
SR20de a apetyt na olej
Witam ,
chciałbym się od Was dowiedzieć jakim średnim zużyciem oleju charakteryzuje się wspomniany silnik. Właściciel od którego być może kupię Primerkę napisał mi że samochód
bierze ok 0,5 l na 2-3 tys km w zależności od stylu jazdy. Samochód z 2001 r i przebiegiem ok 185 kkm. Czy taka ilośc to norma dla tego silnika czy cos jest nie tak?
chciałbym się od Was dowiedzieć jakim średnim zużyciem oleju charakteryzuje się wspomniany silnik. Właściciel od którego być może kupię Primerkę napisał mi że samochód
bierze ok 0,5 l na 2-3 tys km w zależności od stylu jazdy. Samochód z 2001 r i przebiegiem ok 185 kkm. Czy taka ilośc to norma dla tego silnika czy cos jest nie tak?
Standard w SR20 - temat znany powszechnie.
W P11 lubi łyknąć olej niestety, wina pierścieni.
Mój poprzedni silnik SR20 łykał 1l/1000 km, wymieniłem silnik na SR20DEH z P11 GT odkupiony od klubowicza, który też łyka, a wcina go w zależności od stylu jazdy.
Przy spokojnej nic nie łyknie, jak się go depta łyknie z 200 ml / 1000 km.
Jeżeli łykałby te 0.5l na 3000 km nie byłoby tragedii.
W P11 lubi łyknąć olej niestety, wina pierścieni.
Mój poprzedni silnik SR20 łykał 1l/1000 km, wymieniłem silnik na SR20DEH z P11 GT odkupiony od klubowicza, który też łyka, a wcina go w zależności od stylu jazdy.
Przy spokojnej nic nie łyknie, jak się go depta łyknie z 200 ml / 1000 km.
Jeżeli łykałby te 0.5l na 3000 km nie byłoby tragedii.
Było: Micra K10, Sunny N14 GA14DS 4d, Sunny N14 GA14DE 3d
Jest: Primera P11 SE -> GT SR20DEH
Jest: Primera P11 SE -> GT SR20DEH
Na starym klubie NKP był mocno poruszony wątek na ten temat. (użytkownik o ile mnie pamięć nie myli B12 mocno to opisał)
Interesowałem się tym tematem przed zakupem P11 bojąc się o to że dorwę egzemplarz łykający olej, no i tak się stało. SR20DEH który posiadam też go łyknie, ale są to ilości do zaakceptowania.
Co do QG18DE - tia, to wiem.
Interesowałem się tym tematem przed zakupem P11 bojąc się o to że dorwę egzemplarz łykający olej, no i tak się stało. SR20DEH który posiadam też go łyknie, ale są to ilości do zaakceptowania.
Co do QG18DE - tia, to wiem.
Było: Micra K10, Sunny N14 GA14DS 4d, Sunny N14 GA14DE 3d
Jest: Primera P11 SE -> GT SR20DEH
Jest: Primera P11 SE -> GT SR20DEH
No wlasnie mnie się też wydawało to trochę dużo.
Mam lanosa i wymieniam olej co 10 kkm bez dolewek. Po tym przebiegu ubywa mi gdzies 0,25 l.
W podanym przypadku Primery wychodzi min 1,6 l na 10 kkm, dla mnie sporo.
Aczkolwiek słyszałem także , że japońskie silniki lubią sobie łyknąc olej i jest to rzecz normalna.
Czyli innymi słowy trzeba przyjąć że ten 1-1,5 l na 10 kkm to normalka ?
Mam lanosa i wymieniam olej co 10 kkm bez dolewek. Po tym przebiegu ubywa mi gdzies 0,25 l.
W podanym przypadku Primery wychodzi min 1,6 l na 10 kkm, dla mnie sporo.
Aczkolwiek słyszałem także , że japońskie silniki lubią sobie łyknąc olej i jest to rzecz normalna.
Czyli innymi słowy trzeba przyjąć że ten 1-1,5 l na 10 kkm to normalka ?
Dobrze słyszałeś, lubią sobie łyknąć, jednak dotyczy się to tych mocniejszych jednostek.Wystarczy popatrzeć na forum Mazdy. 626 lubi łyknąć, oraz Mazda 6 (zainteresowałem się 6-tka z tego względu iż możliwe że przesiądę się na ten model)elmer80 pisze:
Aczkolwiek słyszałem także , że japońskie silniki lubią sobie łyknąc olej i jest to rzecz normalna.
Czyli innymi słowy trzeba przyjąć że ten 1-1,5 l na 10 kkm to normalka ?
GA14/GA16 praktycznie oleju nie biorą (ja bynajmniej nie dolewałem).
Miałem 2x Sunny N14, a tata ma swoją N14-tke i zero dolewek.
Było: Micra K10, Sunny N14 GA14DS 4d, Sunny N14 GA14DE 3d
Jest: Primera P11 SE -> GT SR20DEH
Jest: Primera P11 SE -> GT SR20DEH
Ja u siebie przed wymianą tłoków nic nie dolewałem , bo nic nie ubywało. Jak wymieniłem tłoki i pierścienie od P11 GT zaczął brać olej. Ale co ciekawe w mieście prawie nic nie bierze , ale jak wyskoczę w trasę i trochę przycisnę to już widać zużycie oleju.
BYŁA - PRAWDOPODOBNIE NAJSTARSZA P10 W POLSCE
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej![:)](./images/smilies/wesoly.gif)
Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej
![:)](./images/smilies/wesoly.gif)
Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie
-
- nowy na forum
- Posty: 3
- Rejestracja: 2011-02-09, 15:44
- Lokalizacja: Łódź
- radziejwwl
- fanatyk nissana
- Posty: 1593
- Rejestracja: 2009-12-10, 18:09
- Lokalizacja: Wołomin
Kurcze moja w zime , nie wypiłe wiecej jak 1L na 5tys , nawet nie wiem bo od kiedy sie zaczela to nie dolalem nic a caly czas jest w normie , jezdze dosc czesto i to na wysokich obrotach , ale w lato nie wiem czemu pije wiecej ...
viewtopic.php?p=258066#258066 - Moja turbawka ![;)](./images/smilies/oczko.gif)
![;)](./images/smilies/oczko.gif)