Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

SR20de a apetyt na olej

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

elmer80
stały bywalec
Posty: 137
Rejestracja: 2011-02-06, 11:25
Lokalizacja: Wa-wa/Grochów

SR20de a apetyt na olej

Post autor: elmer80 » 2011-02-08, 19:42

Witam ,

chciałbym się od Was dowiedzieć jakim średnim zużyciem oleju charakteryzuje się wspomniany silnik. Właściciel od którego być może kupię Primerkę napisał mi że samochód
bierze ok 0,5 l na 2-3 tys km w zależności od stylu jazdy. Samochód z 2001 r i przebiegiem ok 185 kkm. Czy taka ilośc to norma dla tego silnika czy cos jest nie tak?

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2011-02-08, 19:44

elmer80 pisze:Czy taka ilośc to norma dla tego silnika czy cos jest nie tak?
Raczej nie tak. Mi tyle wcina na 10.000 km, a mam wycieki i turbo

TeroM
wiem o czym pisze
Posty: 65
Rejestracja: 2009-12-11, 12:32
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: TeroM » 2011-02-08, 20:02

Standard w SR20 - temat znany powszechnie.
W P11 lubi łyknąć olej niestety, wina pierścieni.
Mój poprzedni silnik SR20 łykał 1l/1000 km, wymieniłem silnik na SR20DEH z P11 GT odkupiony od klubowicza, który też łyka, a wcina go w zależności od stylu jazdy.
Przy spokojnej nic nie łyknie, jak się go depta łyknie z 200 ml / 1000 km.

Jeżeli łykałby te 0.5l na 3000 km nie byłoby tragedii.
Było: Micra K10, Sunny N14 GA14DS 4d, Sunny N14 GA14DE 3d

Jest: Primera P11 SE -> GT SR20DEH

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2011-02-08, 20:17

TeroM, że 1,8 brały olej to standard, ale 2,0 nie słyszałem nigdy, szczególnie w takich ilościach o jakich piszesz

TeroM
wiem o czym pisze
Posty: 65
Rejestracja: 2009-12-11, 12:32
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: TeroM » 2011-02-08, 20:30

Na starym klubie NKP był mocno poruszony wątek na ten temat. (użytkownik o ile mnie pamięć nie myli B12 mocno to opisał)
Interesowałem się tym tematem przed zakupem P11 bojąc się o to że dorwę egzemplarz łykający olej, no i tak się stało. SR20DEH który posiadam też go łyknie, ale są to ilości do zaakceptowania.


Co do QG18DE - tia, to wiem.
Było: Micra K10, Sunny N14 GA14DS 4d, Sunny N14 GA14DE 3d

Jest: Primera P11 SE -> GT SR20DEH

Awatar użytkownika
bonzo
fanatyk nissana
Posty: 4005
Rejestracja: 2009-11-29, 12:58
Lokalizacja: Bolechowo Osiedle
Kontakt:

Post autor: bonzo » 2011-02-08, 20:30

biorą biorą ja w serenie 1-1,5 spokojnie dolewam znam inne auta które tez biorą
Datsun280Z
Przyszła pora na Patrola
był Z31 Y60 N14 gti, gti-r,C23M



SCHODY DREWNIANE

elmer80
stały bywalec
Posty: 137
Rejestracja: 2011-02-06, 11:25
Lokalizacja: Wa-wa/Grochów

Post autor: elmer80 » 2011-02-08, 20:37

No wlasnie mnie się też wydawało to trochę dużo.
Mam lanosa i wymieniam olej co 10 kkm bez dolewek. Po tym przebiegu ubywa mi gdzies 0,25 l.
W podanym przypadku Primery wychodzi min 1,6 l na 10 kkm, dla mnie sporo.

Aczkolwiek słyszałem także , że japońskie silniki lubią sobie łyknąc olej i jest to rzecz normalna.
Czyli innymi słowy trzeba przyjąć że ten 1-1,5 l na 10 kkm to normalka ?

TeroM
wiem o czym pisze
Posty: 65
Rejestracja: 2009-12-11, 12:32
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: TeroM » 2011-02-08, 20:49

elmer80 pisze:
Aczkolwiek słyszałem także , że japońskie silniki lubią sobie łyknąc olej i jest to rzecz normalna.
Czyli innymi słowy trzeba przyjąć że ten 1-1,5 l na 10 kkm to normalka ?
Dobrze słyszałeś, lubią sobie łyknąć, jednak dotyczy się to tych mocniejszych jednostek.Wystarczy popatrzeć na forum Mazdy. 626 lubi łyknąć, oraz Mazda 6 (zainteresowałem się 6-tka z tego względu iż możliwe że przesiądę się na ten model)

GA14/GA16 praktycznie oleju nie biorą (ja bynajmniej nie dolewałem).
Miałem 2x Sunny N14, a tata ma swoją N14-tke i zero dolewek.
Było: Micra K10, Sunny N14 GA14DS 4d, Sunny N14 GA14DE 3d

Jest: Primera P11 SE -> GT SR20DEH

elmer80
stały bywalec
Posty: 137
Rejestracja: 2011-02-06, 11:25
Lokalizacja: Wa-wa/Grochów

Post autor: elmer80 » 2011-02-08, 21:09

To ok.
Dziękuję bardzo za naświetlenie sprawy

pozdrawiam

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2011-02-08, 21:30

Norma według katalogu to 150ml/1000km. To jest wartość minimalna. Maximum jakie jest dopuszczane w normie to 250ml/1000km.

:)

Awatar użytkownika
Maniek-ol
fanatyk nissana
Posty: 1283
Rejestracja: 2009-12-04, 16:35
Lokalizacja: Siemianice/GSL

Post autor: Maniek-ol » 2011-02-08, 21:37

Ja u siebie przed wymianą tłoków nic nie dolewałem , bo nic nie ubywało. Jak wymieniłem tłoki i pierścienie od P11 GT zaczął brać olej. Ale co ciekawe w mieście prawie nic nie bierze , ale jak wyskoczę w trasę i trochę przycisnę to już widać zużycie oleju.
BYŁA - PRAWDOPODOBNIE NAJSTARSZA P10 W POLSCE
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej :)


Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2011-02-09, 05:06

Kiedyś Coobcio gdzieś pisał że to jest kwestia pierścieni i technologii ich wykonania.. coś takiego..

Pablo's
stały bywalec
Posty: 118
Rejestracja: 2009-12-08, 23:32
Lokalizacja: Sępólno Kr

Post autor: Pablo's » 2011-02-09, 09:04

koledzy mam zamiar wymienić u siebie pierścienie i uszczelniacze i planowanie łba w car motor są dostępne 2 rodzaje jeden ma jakiś dodatkowy pierścień zbierający olej wiecie czy to pasuje do p11 GT
sprzedam silnik SR 20 DEH lub na części

Awatar użytkownika
rafi1990
wiem o czym pisze
Posty: 69
Rejestracja: 2010-03-10, 15:15
Lokalizacja: Turek

Post autor: rafi1990 » 2011-02-09, 14:37

dobrze że przeczytałem ten topic bo ostatnio łykła mi więcej oliwy i się bałem że trzeba będzie grzebać :mrgreen:
[center]Obrazek [/center]

dawca_nerek
nowy na forum
Posty: 3
Rejestracja: 2011-02-09, 15:44
Lokalizacja: Łódź

Post autor: dawca_nerek » 2011-02-10, 16:35

Interesujące mnie auto promera 2.0 z 2000r. zużywa ok 1l na 5000 km rozumiem że również mogę uznać to za normę?

Awatar użytkownika
rafi1990
wiem o czym pisze
Posty: 69
Rejestracja: 2010-03-10, 15:15
Lokalizacja: Turek

Post autor: rafi1990 » 2011-02-10, 16:39

Ryba pisze:Norma według katalogu to 150ml/1000km. To jest wartość minimalna. Maximum jakie jest dopuszczane w normie to 250ml/1000km.

:)
sugerując się tą odpowiedzią to 1L na 5000 KM jest jak najbardziej akceptowalne
[center]Obrazek [/center]

Awatar użytkownika
SCOOTER
fanatyk nissana
Posty: 646
Rejestracja: 2011-02-09, 18:56
Lokalizacja: k\GRODZISKA MAZ.

Post autor: SCOOTER » 2011-02-10, 22:23

Moja Primeraka też "bierze olej" w granicach 1L na 15tyś kilometrów. To chyba jeszcze nie najgorzej:-?

jar

Post autor: jar » 2011-02-11, 13:20

Moja P11 łyka około 1L na 2500-3000 km w zależności od stylu jazdy. Jest tak od kiedy zakupiłem auto a przejechałem >55000.

W/g mnie nie jest to jakiś wielki problem, trzeba tylko pilnować i dolewać.

Awatar użytkownika
radziejwwl
fanatyk nissana
Posty: 1593
Rejestracja: 2009-12-10, 18:09
Lokalizacja: Wołomin

Post autor: radziejwwl » 2011-02-12, 01:28

Kurcze moja w zime , nie wypiłe wiecej jak 1L na 5tys , nawet nie wiem bo od kiedy sie zaczela to nie dolalem nic a caly czas jest w normie , jezdze dosc czesto i to na wysokich obrotach , ale w lato nie wiem czemu pije wiecej ...

misiek-ol
fanatyk nissana
Posty: 814
Rejestracja: 2009-12-09, 04:14
Lokalizacja: Irlandia

Post autor: misiek-ol » 2011-02-12, 07:30

to z moim silnikiem jest cos nie tak bo ja od wymiany do wymiany nic nie dolewam i po 10tyś km ubywa tylko coś okolo 0.25l.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”